ADSC-ME med ny spot slutning


ADS har i dag fått en slutning (på subs riktignok) for ADS Stratus fra AG til Taiwan på WS 90! Forrige slutning for ADS Stratus var 12. november fra AG til Kina på WS 60. Altså 50% økning i raten.
Likevel sender markedet ned ADS i dag pga Q3 tallene? Det er nå pengene begynner å rulle!
Redigert 21.01.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
21.11.2019 kl 14:22 1590

Så det samme som deg, bunnsolid dette her. Har fullstendig roen på at ADS skal levere både utbytte og positiv kurs neste år. Samt at det blir trykk i flere av tank aksjene mot nyttår og IMO. Grei omsetning i aksjen i dag, ser ut som markedet snur oppover etter en brå start. Q3 kvartalet kan umulig komme overraskende på noen i ADS? det er godt informert at båtene har vært ute til scrubber installeringer, og dermed færre seiledager. Det er NÅ pengene begynner å rulle inn.
ADS leverer også en svært lav break even på 15 000$ dollar dagen, mot mange andre båter som ligger på 25 000. Når de da får rater på mellom 40 og 60 000 så kan man jo regne på utbyttene selv.
Redigert 21.01.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Simo
26.11.2019 kl 10:26 1243

Da var Stratus sluttet og 4kv fullbooket ifølge melding. Syns de har vært uheldig med timing evt udyktig mtp de forholdsvis dårlige ratene de har booket på i Q4. Spesielt den Page booking til 15k for 78 dager er ikke bra. Snittet blir vel lavt 30k for kvartalet ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
28.11.2019 kl 17:46 1112

Solid omsetning i ADS i dag (26 millioner), blir spennende å se topp 20 listen neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare

I Q4 er 25% av skipsdagene ventet å gå med til docking og scrubber-installasjon, da står vi igjen med 202 skipsdager. Om lag 60 prosent av de kommersielle skipsdagene (ca. 122 skipsdager) i fjerde kvartal er allerede «booket» til en gjennomsnittlig dagsrate på 27.000 dollar. Det er litt uheldig med tanke på den gode perioden som er nå. Selskapet har derimot en break-even på 12 500-15 000 dollar dagrater, noe som er 10 000 dollar lavere enn bransjegjennomsnittet, så selskapet vil uansett tjene penger. Da gjenstår 80 skipsdager som nyter de gode ratene vi ser i dag, og dermed generer gode inntekter attpåtil.

Alle tre skipene er tilbake på vannet etter scrubberinstallasjoner, og det er nå pengene begynner å rulle inn som du sier. ADS Crude Carriers seiler inn i 2020-2021 med baugen høyt hevet, i noe som kommer til å bli to kjempeår for shippingmarkedet. Jeg tror vi kommer til å se en nær dobling i kursen her, samtidig som de kvartalsvise utbyttene renner inn på konto. Her gjelder det å ikke stå igjen på dokken med skjegget i postkassa.
Redigert 21.01.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare