Stor fordel av å være i shipping å følge Volf og andre dyktige

Slettet bruker
FRO 21.11.2019 kl 14:08 6341

Se på dagens to innlegg fra Volf
Her kan man sitte i fred og ro å oppdatere seg og plassere sine penger etter veldig god informasjon som legge ute her
Den tiden jeg satt med andre aksjer måtte jeg pent grave etter informasjon selv
Fy søren jeg er glad jeg har byttet sektorer for mine plasseringer

Jeg ser de harseleres over min utgang i Nofi , det må de gjerne få lov til å gjøre Timingen kunne vert bedre, men he he he
Faktum er at jeg denne uka passerte verdiene på de pengene jeg tok ut der og flyttet til olje og tank, kontra jeg ville hatt om jeg satt der enda
I tillegg har jeg alt fått 1 utbytte, nå er dette plassert i nye aksjer

Men altså her i shipping har vi fått daglige rater og oppdateringer fra flere (jeg vil si mange av dere har et svært høyt nivå på deres viten om denne sektoren og det som legges ut her)
Selv kan jeg lite om sektoren enda , men klarer da med mine kontakter og informasjon gitt her å tjene mer enn sektorer jeg kan.
Derfor takk alle dere som kommer med informasjon, det er mange av dere som er svært dyktige . Det manglet kun å åpne øynene, det har jeg gjort
Takk takk

Til våren åpner jeg hotell i Setesdalen, da kan vi ta en god Hennessy samling og snakke om aksjer
Skal lage egen Cognac stue
Nå får jeg male litt
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Risky
21.11.2019 kl 16:24 6212

Kastet meg på Hunter toget i dag. Hvilket kursmål har dere folks?
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Quepasa
21.11.2019 kl 16:40 6148

Andre får svare for seg, men jeg har ikke et kursmål, mer et spm om timing for meg. Må i hvert fall sitte et stykke ut i 2020.
IMO200. Først kommer ratene, så utbyttene, og så NAV oppjusteringene.
Og nå i det siste snakk om å senke fart med 10% (20-30%) vil ha en (dramatisk?) effekt på tonnasjekapasitet i vannet. Følge med!
Dette kan bli bra, og vare en stund. Følge med på nybyggordrebøkene også. Kanskje har rederne lært?
Har også et håp/tro på at investorer kommer tilbake, etter å lagt shipping for hat (med rette) etter magre år. Fortsatt latterlige multipler i sektoren.
Hvis USD viser tegn til avmating kan $ inevstorer kanskje bli fristet til OSE aksjer og valutagevinst også, men det blir kanskje søkt å legge til grunn.
FRO er jo en bauta, men spe det ut med de andre oljebefrakterne, og litt gass, så får du gearing :)
For den langsiktige er det kanskje nå en bør kjøpe bulk. ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Struts
21.11.2019 kl 20:00 5914

Det var da egentlig et ærlig og åpenhjertig førsteinnlegg! Og ja den Volf, det er nok en dedikert ulv!

Mal i vei!
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:34 5528

Tank bonansa kan vare i 5-6 år sier kjent forvalter fra sitt London kontor

For å si det sånn, det gjør ikke meg noen ting om dette varer lenge
Jeg har halve OB pengene plassert i Tank akkurat nå


https://e24.no/boers-og-finans/i/BRePX9/ekspertene-spaar-bonanza-for-tankskip-kan-en-joker-oedelegge-festen
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Quepasa
22.11.2019 kl 14:10 5430

Da er vi to Matmons :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Falkland
22.11.2019 kl 14:28 5371

Smeller snart opp nå både FRO og Hunter !!
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 14:46 5315

Jeg kan godt leve med at det går opp sånn litt etter litt slik vi har sett denne uka
Disse store brå bevegelsene har en tendens til å klappe sammen igjen om det ikke er noe sensasjonelt da
Jeg har mye penger i olje sektoren også, håper derfor den sektoren holder seg slik vi nå ser.
Alle som var i NOFI aksjen sammen med meg har kommet med mye dritt etter jeg forlot den (unntaket er nordnes som er en redelig og flott jurist)
Denne uka har verdiene mine passert verdiene jeg ville hatt om jeg satt i NOFI selv om timingen min ikke var perfekt
Det må svi jævlig for disse sjikane folkene å se det
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 17:31 5146

Det strammer seg til... spinnville rater

https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2019/11/Weeklyfreightrates221119.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Frontman
22.11.2019 kl 18:08 5066

Følg Hannisdahl på Twitter, forventer enda bedre til uken
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Jahre wiking
23.11.2019 kl 01:09 4772

Matmons-hvor i setesdalen lager du hotell til våren?Kommer gjerne en tur innom å tar en prat:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Jahre wiking
23.11.2019 kl 02:11 4716

I gullårene før finanskrisen hadde Frontline en markedspris på 25 milliarder når utbyttene var på topp.Nå ligger markedsprisen på godt og vel 20 mrd.
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Quepasa
23.11.2019 kl 09:13 4525

Mcap målt i NOK stemmer det sikkert, men i $ ser det jo anderledes ut.. 2 ish nå mot 5+ mrd$ på topp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Ratta
23.11.2019 kl 10:31 4394

Og tar man også med inflasjon er kanskje mcap halvparten.
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Joda55
23.11.2019 kl 14:55 4179

22 kr 2021 :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2019 kl 20:06 3947

Skal si det når alt er oppe og går.
Litt problem med forrige eier som gikk konk og driver og børter seg.
Har betalt inn egenkapital til banken som er kreditor og formell eier . Har også fikset opp resepsjonen og bar området.
Så har forrige eier gått til retten og prøver å få stoppet hele salget
Lensmannen og banksjefen kom innom og sa vi måtte bare la retten gjøre jobben, så regnet de med alt ville være i orden snart.
Når man ikke klarer å betale regninga til kreditor , da blir det konkurs .
Dama virket ikke å være helt i vater
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
nucleus
23.11.2019 kl 22:24 3778

25 miljarder kr, med tilsvarende størrelse på antall skip i Frontline, så alder?
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
spurswild
23.11.2019 kl 23:02 3706

Er kanskje bare meg, men det du sier henger ikke pågreip. Hvorfor har du startet oppussing hvis du ikke vet om du faktisk er legal eier av bygget? Det forstår ikkje eg. Du kan lese om personer som har latt et bygg i oslo forfalle i 30 år pga eierrettigheter.... Så må si at du er veldig risikovillig...
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2019 kl 00:19 3583

Jeg vil også gjerne booke hotell hos matmons, men uten lensmannen til stede👍😘
Hei matmons nå kjør vi🎉🎂👍😘
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2019 kl 01:28 3498

I rettsapparatet i dag er det masse man ikke kan stoppe når det komme en begjæring
Jeg har
Signert kontrakt
Overtatt nøklene
Signert lånedokument
Innbetalt avtalt egenkapital
Så går altså tidligere eier inn og ber retten stoppe salget 2 uker etterpå
I og med at hennes navn står i dokumentene som tidligere eier så sjekker retten opp om hun er berettiget å stoppe salget
Dette kan ta ei uke, 1 mnd, 3 mnd
Det er jo for fan slik det er blitt i dette landet , galningene blir lyttet til.
Men tenker at ut i neste uke så kan jeg fortsette (det er nå hva lensmannen antyder i alle fall)
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2019 kl 01:31 3488

Lensmannen er ei hyggelig dame , så hun hadde du ikke kommet i noe klammeri med.
Meget hjelpsom og forekommende
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2019 kl 01:41 3464

Antall båter da var vel ikke mer enn 35- 40
Videre er dette 2 selskap som nå er slått sammen, er ikke så mange år siden.
Husker ikke hvor mange aksjer det var i det gamle FRO
Vet heller ikke hva år det ble til et selskap
Men tenker nok selskapet kan prises til min 200 kr pr aksje om ratene blir slik det var i gullalder tiden da vi fikk store utbytter
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
nordnes
24.11.2019 kl 10:47 3150

I så fall håper jeg det blir valgvake der ved neste Stortingsvalg ? med mulighet for politisk ukorrekte kommentarer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
nucleus
24.11.2019 kl 13:03 2952

Takker Matmons. Skrubbere fantes jo heller ikke på den tidsepoken for Frontline, eller noen annen shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 03:29 2491

FRO har fra starten til nå betalt ut 55 Milliarder kroner inkludert kjøp av egne aksjer
Nesten sikker på at det kommer utbytte alt i dette kvartalet

Hør på sjefen i FRO her
Dette er fint å høre
https://www.youtube.com/watch?v=1Y_RGFFjABY&list=PLNKOn6msz5St6KjyH61RitSKi5TO7MMOs&index=2
Redigert 20.01.2021 kl 22:10 Du må logge inn for å svare