OCY - has agreed to acquire four modern LR2 product tankers

inva
OCY 21.11.2019 kl 16:41 40256

Ocean Yield ASA ("Ocean Yield" or the "Company") is pleased to announce that the Company has agreed to acquire four modern LR2 product tankers with long-term charter to companies owned and guaranteed by Navig8 Topco Holdings Inc. ("Navig8 Group") from a major Chinese leasing company. The net purchase price is around USD 132 million in total, or an average price of USD 33 million per vessel, depending on the closing date for each vessel, which is expected to be during the fourth quarter of 2019. The scrubber fitted vessels are built in 2018 and 2019 with about 9 year's remaining bareboat charters to Navig8 Group. Navig8 Group will have certain options to either sell or acquire the vessels during the charter period, as well as an obligation to purchase the vessels at the end of the charter. Including these vessels, Ocean Yield will own six vessels on long-term charter to Navig8 Group. Navig8 Group is a fully-integrated provider of maritime services and one of the world's largest independently-owned pool and commercial management companies. With a global network of 13 offices, the group manages a fleet of over 160 vessels across 11 tanker and chemical pools, operates one of the world's largest bunkering procurement businesses, and also offers technical services and asset management services to shipowners and investors. Ocean Yield's Chief Executive Officer Lars Solbakken said in a comment: "We are pleased to acquire four modern scrubber-fitted LR2 product tankers which increases our fleet to 69 vessels. The net purchase price is substantially below market value, which gives the investment a very attractive risk profile. Total net investments this year have reached USD 438 million and we continue to see attractive growth opportunities as we enter into 2020." Company contact: Eirik Eide (CFO), Tel +47 24 13 01 91 Investor Relations contact: Marius Magelie (SVP Finance & IR), Tel +47 24 13 01 82 Company information: Ocean Yield ASA is a ship owning company with investments in vessels on long -term charters. The company has a significant contract backlog that offers visibility with respect to future earnings and dividend capacity.
Redigert 21.01.2021 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
kasperd
05.02.2020 kl 10:35 4904

OCY ser også nå farlig ut teknisk. Fall mot 40 kan skje innen kort tid.

Dårlig nytt for meg som sitter tungt inne :(
FollowtheFlow
05.02.2020 kl 17:10 4730

Fin oppgang i dag da, så gjenstår det og se om den vedvarer. Håper det, jeg er godt inne jeg også :)
kasperd
06.02.2020 kl 10:03 4530

Ja, closer weekly over resistansen nå kan det se fint ut. Men vi bør fortsatt bryte over weekly trend som fortsatt er nedadgående. Tror det blir noen spennende mnder framover her. Jeg laster på med mer om vi bryter ut av denne.
inva
07.02.2020 kl 16:54 4245

Ocean Yield 12,5 mill 44,75 -2,82% 16:25

OCY slutter på 44,75 25 øre lavere en emisjonskurs.
Slettet bruker
07.02.2020 kl 17:26 4202

Alt innom energi, shipping, oljeservice, bil osv. er ned idag. Resultatkollaps i Norge og visse sektorer globalt, dårlige tall fra Tyskland og Frankrike, coronavirus bla bla synker inn. Flott at Boris ikke lar seg kue av sosiopaten. Ellers er politikere feige og gir etter for idiotiet: konsekvens: de rikeste amerikanere blir enda raskere søkkrike og resten av verden må blø
milk
07.02.2020 kl 18:26 4140

Røkke var og er klar over situasjonen i denne sektoren... Rådgiverne på Kjell Inge sin høyre hånd,løper som gale hunder for å berge både selskapene og sitt eget skinn!! De har nok en plan med sitt oppkjøp i REC ;-) Bare å "Stay tuned" :-)
brummen
09.02.2020 kl 14:37 3689

Ocy er helt selvstendig selskap akkurat som ship finance. Hvordan de andre selskapene i røkke sfæren gjør det har ingen virkning på denne. Men det får innvirkning for aker som er holding selskapet til røkke. Det er noe helt annet
Davinci_me
09.02.2020 kl 18:12 3550

Er det ikke snart utbytte i OCY?
uvitende
09.02.2020 kl 18:31 3525

kommer vel børsmelding om utbyttet på onsdag
Davinci_me
09.02.2020 kl 18:47 3508

Er det fortsatt 0.1910 dollar som er gjeldene? Eller har de gått ned?
Slettet bruker
09.02.2020 kl 18:52 3496

De har sagt i ett år at de skulle ned til 0.1500 USD om ikke Dhirubai fikk jobb. Det har den ikke gjort. Så de har redusert utbytte for å kunne holde det "evig".
uvitende
09.02.2020 kl 19:03 3479

Utbyttet som kommer nå er 19,1 cent og deretter er planen 15 cent
inva
09.02.2020 kl 19:51 3420



28.05.2019 kl 17:56

When reviewing future dividends of Ocean Yield, the prospects for long-term
employment of the FPSO will be taken into consideration. If no satisfactory
employment can be firmed up within the end of Q1 2020, an adjustment of the
current dividend level of USD 0.191 per share per quarter will be considered.
Based on the expected earnings from the existing portfolio of vessels with long
term charters and the company's continued growth ambitions, a quarterly dividend
of about USD 0.15 per share as from Q1 2020 is currently considered to be an
appropriate dividend level until a new employment contract is secured for the
FPSO.

https://www.oceanyield.no/Investor-Relations/Press-releases/Inside-Information/Extension-of-option-for-long-term-charter-with-Aker-Energy-for-the-FPSO-Dhirubhai-1

brummen
09.02.2020 kl 20:01 3407

DATE EVENT PLACE
12/02/2020 20:00
Q4 2019 Report
13/02/2020 09:00
Q4 2019 Presentation The Thief, Tjuvholmen, Oslo, Norway
Q 4 kvartal rapport denne uken og det utbetales vanligvis ca en uke etter. Da utbetales det 19 cent og etter det blir 15 cent som formidlet over i utbytte fremover, og det er også veldig bra . PÅ dollar kurs 9,3 så blir det ca 1,4o øre kvartalet eller 5,6 pr år. Dividert på kurs 45 gir det en direkte avkastning på 45 så tilsvarer det en yield på 12,4 prosent. Det er veldig bra og hvis man ser for seg at det ligger en oppside på dh1 samt kontrakt på connector så ligger det en voldsom oppside i denne aksjen. Rart at den har falt så mye som den har gjort. Det er jo ikke en shipping aksje, men mer ett leasing selskap som ship finance.
Redigert 09.02.2020 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:34 3353

Det OCY oppgir på deres nettside er Fake News:
Dividend Yield: 15.8%
Share price (NOK)* -2.82% 44.75
USD/NOK exchange rate ** 9.27
Dividend per share Q3 2019 annualized (USD)*** 0,764
brummen
09.02.2020 kl 20:37 3341

Nei det er riktig. 19 cent er utbetalingsrate og da er det frem til det er eventuell endring. 4 q rapport og utbetaling blir i denne raten, og da stemmer det overens med tallene på siden.
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:42 3334

OCY kan vel ombestemme seg, på bakgrunn av slik markedet nå er, og gå over til $0,15 fom Q4.
Men enig med deg om at $0,15 er bra - på dagens kurs. Men du må ikke glemme at de fleste sitter jo med en vesentlig høyere kjøpskurs!
Slettet bruker
09.02.2020 kl 20:48 3319

Nei, det er feil å "annualisere" $0,19 når planen er å gå over til $0,15.
Det er elementært!
Davinci_me
09.02.2020 kl 20:48 3316

Takk for gode svar.
brummen
09.02.2020 kl 21:09 3276

annualisert er utregnet frem til den aktueller kvartalsrapport og da blir dividende bestemt av styret.Ikke for fremtiden. Det er elementært.
Slettet bruker
10.02.2020 kl 00:56 3117

Det du skriver er litt uforståelig, men jeg tror jeg skjønner hvor du vil.
Det blir jo i tilfelle feil (Fake News) det også!
I de forrige kvartalene sto jo kursen høyere, og dollarkursen var vesentlig lavere.
Fake News! (Ingen har fått 15,8% det siste året ved å kjøpe rett før utbytte).
Det er ingen tvil om at det OCY oppgir på sin nettside er villedende!
Konfr. mitt innlegg over: ynot I går kl 20:34

For øvrig kan jo et styre bestemme kursen flere kvartaler fremover. Det er flere selskaper på OSE som gjør eller har gjort det. Også OCY.




Slettet bruker
10.02.2020 kl 05:09 3048

Jeg stirrer meg ikke blind på utbytte, men det er riktig at hjemmesiden ikke gjengir de reelle tallene. Hva skjer med kontraktene videre ifht IMO 2020, hvor det kjempes om hvem som skal betale regningen, ratenivået og avskrivninger, de nye skipene i portefeuillen samt den finansielle situasjonen. Og fremtid guidingen. Virus vil påvirke disse også. De har falt lite ifht. de domener skip, og nå har først oljeprisen falt med 20;dollar med ratefall der, bulkmarkede går dårlig, og nå er det gass og kjemikalier som får gjennomgå.. rigg og oljeservice sliter kursmesdig, og da er fallert i OCY peanøtter. For meg er markedet fulkstendig uoversiktleg nå og så kan vi heller ikke utelukka at endel kinesiske banker må omprioritere, og kaste leasingavtaler over på OCY.; da må det følge med gode lpneavtaler...
Man får ikke bukt med dette viruset på en god stund og den har heller ikje nådd toppen. Hvor lengre de stenger. Er det store spørsmål.
Joppe84
10.02.2020 kl 06:32 3009

Jeg skjønner ikke helt bekymringen din? Selskapet sitter med lange avtaler om det er bareboat eller ikke. Er det en ting Ocean Yield er aå er det oversiktlig.

Hvis man tror at leasing-avtaler skal opphøre så betyr det i prinsippet at man tror Corona-viruset allerede har ødelagt verdensøkonomien. Jeg tror nok heller at vi nærmer oss slutten på en korreksjon og ocean yield ser veldog veldig billig ut.
ignatas
10.02.2020 kl 07:30 2961

leste et eller annet sted om at eneste konkurrerende bedrifter til OCY er i Kina. kan det hele være positivt ? uansett det er laveste kurs siden 2015. kommer spennende onsdag :)
inva
10.02.2020 kl 08:32 2882

Det er nok ikke helt riktig, John Fredriksen dominerte (25%) NYSE noterte SFL opererer i samme markedet. OCY ble etablert med SFL som mal som en konkurrent til dette selskapet i 2011.

SFL Corporation Ltd.
SFL Corporation Ltd. (“SFL”) has a unique track record in the maritime industry, being consistently profitable and paying dividends every quarter since 2004.
Our fleet of more than 90 vessels is split between tankers, bulkers, container vessels and offshore assets, and SFL’s long term distribution capacity is supported by a portfolio of long term charters and significant growth in the asset base over time.

https://www.sflcorp.com/
kasperd
10.02.2020 kl 17:32 2667

Teknisk sluttet OCY meget interessant i dag. Ligger blankt på resistance, og utviklet et morningstar-candle på dagen. I utgangspunktet et bullish pattern, men den meget negative trenden gjør at denne kan falle rett igjennom.

Frem mot rapport torsdag kan denne gå begge veier, spennende uke i vente.