-Feministiske Action filmer tryner, hva med neste James Bond ?

Slettet bruker
J BOND 22.11.2019 kl 13:36 684

Terminator "Dark Fate" med produksjons budsjett på 200 mill dollar ble beskrevet som en film med meget sterke kvinner, filmen trynet og menn og kvinner holdt seg hjemme.
I helgen åpnet den nye Charlie's Angels pris 48 mill dollar., Før premiere skrek regissør Elizabeth Banks at dette var filmen av og for sterke kvinner, filmen trynet over hele verden.
Menn sin skyld, de gikk ikke å så filmen. Det gjorde heller ikke kvinner (faktisk så flere kvinner den siste Rambo filmen åpningshelgen)

Med resultater som dette er jeg glad jeg ikke er produsenten av den nye James Bond filmen med kvinnelig 007.....

https://www.theguardian.com/film/2019/jul/15/lashana-lynch-new-007-james-bond-daniel-craig

https://www.youtube.com/watch?v=TNIWlT7pI_E

Slettet bruker
22.11.2019 kl 19:15 519

Hva har den saken med voldtekt å gjøre.
Redigert 22.11.2019 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
22.11.2019 kl 19:12 522

Det er neppe mange som blir uskyldig dømt.

Da tror jeg faktisk du har fulgt med dårlig i timen, her til lands så er det en rekke saker hvor folk er dømt uskyldig, man trenger ikke gå lengre enn ti alle NAV-tilfellene og barnevernstilfellene i det siste.
Som nevnt lengre opp her så er det mange som blir dømt for barnemishandling som i etterkant viser seg være feil. Ofte i skilsmissesaker.
Winston Smith
22.11.2019 kl 16:55 543

At det kreves en tilståelse stemmer ikke, veldig mange blir dømt uten tilståelse.

Det blir jo hele tiden hevdet at «det er veldig få falske anmeldelser», denne påstanden har man nærmest tatt for gitt. Og man har stolt på at «offeret» snakker sant.

Indisier og annet som skulle tilsi at kvinnen har andre motiver har blitt sett totalt bort fra og man har fengslet uskyldige.

Husker en sak fra min ungdom da en jente påstod at en gjeng gutter hadde voldtatt henne på en fest, det ble et helvetes rabalder da jenta var 15 og guttene var 15-16, at «nesten alle» visste at denne jenta nærmest var et ludder som hadde knulling som hobby ble ikke tatt hensyn til, husker ikke helt hva enden på historien ble men husker at det ble meget ubehagelig for de involverte, alt pga en hysterisk jente som plutselig våknet med fylleangst og tiltet mentalt.
Redigert 22.11.2019 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 16:54 544

Jabba om bevisforsel
"Helst må det foreligge en tilståelse. Slik skal det også være for å ivareta rettsikkerheten. "

Helst tilstålsettelse fra fire fam.mdlmr i democrats DS familigjen?
Slettet bruker
22.11.2019 kl 16:48 549

Du kan jo kanskje legge frem statistikk for din påstand. Bevisene må være veldig konkrete for at noen skal dømmes for voldtekt i Norge. Helst må det foreligge en tilståelse. Slik skal det også være for å ivareta rettsikkerheten.
Winston Smith
22.11.2019 kl 16:40 558

«Neppe mange som blir uskyldig dømt», det vet du lite om, saken er at det spesielt i voldtektssaker er mange som faktisk blir uskyldig dømt.

Det med at det på den annen side er mange som også går fri har lite med dette å gjøre.

Det er jo slik med nesten alle lovbrudd, tyveri, økonomisk kriminalitet, innbrudd; kun en brøkdel blir pågrepet og dømt.

Får du innbrudd i bil, hus, hytte eller båt og du går til politiet forstår man mellom linjene at politiet nærmest sier rett ut at dette er bortkastet tid og du får brev km henleggelse rett i postkassa omtrent før du rekker å komme hjem.

Selv har jeg nok brutt fartsgrensen daglig de siste 15 årene uten at jeg har blitt straffet en eneste gang for dette, hvor mange lovbrudd blir det?

At få av de anmeldte voldtektene fører til dom sier seg selv. Veldig mange av sakene kommer av at jenter vil hevne seg på en drittsekk av en mann, pluss selvsagt at det er omtrent umulig å løse en sak der offeret var dritings, gjerningsmann ukjent og offeret ofte ikke aner engang hvor hun har vært fordi hun som sagt var dritings.
Redigert 22.11.2019 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 16:04 567

Det er neppe mange som blir uskyldig dømt. Det er derimot et faktum at mindre enn 10 % av de som har begått voldtekt blir dømt.

Ny Amnesty-rapport: – Nærmest straffrihet for voldtekt i Norge
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e126bg/ny-amnesty-rapport-naermest-straffrihet-for-voldtekt-i-norge

I Norge får tre personer beskjed hver dag om at voldtektssaken de har anmeldt er henlagt, viser en kartlegging VG har gjort for årene 2015–2017. Det tas ut tiltaler i 14,3 prosent av sakene, og 83,7 prosent av sakene henlegges, viser VGs tall.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 16:02 573

Mitt sidesprang er bare et bevis på at den feministiske snøballen kanskje har rullet vel fort uten at noen har orket/villet ta et liten kikk på det før i disse dager.
At kvinner kan og vil lage like god film som menn fremover og historisk er det ei noen tvil om.
Winston Smith
22.11.2019 kl 15:54 579

Problemet er at veldig mange dikter opp saker som dette, og mange menn blir uskyldig dømt.

I slike saker er bevisbyrden lavere, hvor mange som er uskyldig dømt vet man ikke, det er store mørketall.

Husker en sak i Norge der en mann ble dømt for å ha voldtatt sin egen datter, fyren begikk selvmord i fengselet og først etterpå kom det for en dag at dattera hadde jugd om hele greia og at fyren var 100% uskyldig. Forferdelig sak, som kun er toppen av isfjellet.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 15:51 585

"I Sverige ruller denne saken nå."

Hva er poenget ditt. At det ikke foregår misbruk av kvinner fordi enkelte kvinner har diktet dette opp? Om hun er skyldig så skal hun selvsagt straffes for dette men det forsvarer ikke alle de som faktisk begår overgrep, som nok er 1000 ganger flere i tallet.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 14:58 601

Jeg har over hørt herringssay at transcripts kan tolkes som at den russiuakariniaporono film bransjen har banet vei for kvinnelige hoved rolle i bond film konseptet.
Winston Smith
22.11.2019 kl 14:51 608

Er vel kommet inn noen kvinner i produksjonen av Bond-filmene, og de presser nok på så mye som mulig.

Vil nok se en Bond-film med kvinnelig hovedrolle, men å betale for det er uaktuelt.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 14:50 608

Jeg sletter grensen ved en mannlig Pamela Anderson.
thats leif?
ladaen7,30
22.11.2019 kl 14:43 618

Angående å få en kvinnelig Bond, det må være nærmest idioti som mest sannsynlig slår veldig feil ut, man skal aldri forandre en verdenskjent og veldig god oppskrift.
Det blir veldig sjeldent godtatt.
Sånn er det med den saken.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 14:41 619

Ikke uenig i at svin bør tas, dog begynner nå noen av feminist heltene å bli sett nærmere i kortene.

I Sverige ruller denne saken nå.

Influencern och aktivisten Linnea Claeson har beskyllts för att överdriva och hitta på de sexuella trakasserier som hon säger sig ha utsatts för.

Nu bemöter hon kritiken: ”Det är helt och hållet mitt fel och mitt ansvar”, skriver hon i Göteborgs-Posten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mLwKE/linnea-claeson-bemoter-kritiken-jag-ber-om-ursakt

Winston Smith
22.11.2019 kl 14:41 623

Å «feminisere» action-filmer går ikke, hverken menn eller kvinner gidder ikke se på dette. Og for kvinners del er det jo enkelt da de uansett ikke har interesse for slikt.

Spørsmålet er hvor langt dette skal gå, feministene kan godt finne på å detaljregulere hvordan filmer og serier skal lages, med kjønnskvotering etc.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 14:24 633

Den nye Terminator-filmen var kun kul når Arnold var med i scenene fordi han er Arnold. Men selve karakterens historie var helt FORPULT ÅNDSSVAK! Å herregud at James Cameron kunne gjøre noe så dumt.

Spoiler alert: At en drapsmaskin (!) med kunstig intelligens plutselig ser mening i å ta vare på en menneskefamilie og får kone og adopterer barn og lever sammen med dem i to tiår etter å ha utført oppdraget sitt, er det teiteste plottet på 100 år i en film.
Oppdraget var altså å myrde John Connor, noe maskinen klarte i 1998. Og da var liksom denne maskinens eksistens overflødig hvis den ikke fikk et nytt formål, og formålet ble «familiefar». Fy faen.

Terminator-serien hadde én sjanse til å hente seg inn etter at T3, T4 og T5 var regissert og ødelagt av feil regissører og manusforfattere, men det klarte de altså ikke.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 14:08 644

"Helt enig jabba, problemet som nå blir synlig er at dette var produksjoner laget av krefter som ei vil kvinner vel."

At det er mange som ikke vil kvinner vel er vel Weinstein et godt eksempel på. Han er nok ikke den eneste mektige Hollywood figuren som har behandlet kvinner dårlig. Vi har jo også en relativt populær president som behandler kvinner på samme måte så til tross for metoo er det på en måte legitimisert fra høyeste hold at man skal se ned på kvinner og at de er underdanige. Med den bakrunn så er det ikke så rart om noen feminister tar til motmæle.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:59 654

Helt enig jabba, problemet som nå blir synlig er at dette var produksjoner laget av krefter som ei vil kvinner vel. Dette i henhold til den nye verden ref dagens feminisme.
Den siste Ghostbusters er vel også et eksempel på at hvis du "pisker publikumet ditt og hinter om at de egentlig er "svin" holder de seg hjemme.

Elizabeth Banks Sparks Controversy For Reasoning Behind ‘Charlie’s Angels’ Flop
https://www.huffpost.com/entry/elizabeth-banks-charlies-angels-flop_n_5dd461d4e4b010f3f1cedb48
Winston Smith
22.11.2019 kl 13:53 659

Omsetningen av James Bond filmer vil gå ned når/dersom de setter inn en kvinne i hovedrollen. James Bond er jo filmer som stort sett menn setter pris på, kvinner liker mer romantiske filmer, romantiske komedier, drama om kvinner og slike ting.

Så nettopp Le Mans66, en fantastisk film for oss som har interesse av bil og motor, noe kvinner ikke har, så da ble det minn sønn og jeg som tok turen, og ikke mine døtre eller min kone.

Leste nettopp en artikkel skrevet av en amerikansk kvinne der hun totalt slaktet filmen, fordi det var 98% menn i alle roller, og kvinner var kun «pynt» eller staffasje, joda, det var jo slik det var på 60-tallet, og filmen er basert på denne historien.

Er jo ikke menns feil at kvinner har andre interesser enn menn.

Er vel blitt slik nå at menn som ser film om ting som interesserer dem ikke er bra, og at man burde skamme seg over det.

Så filmer som James Bond, filmer om fotball, biler, krig og «maskuline» ting som menn er opptatt av etterhvert blir forbudt, eller man tvinger produsentene til å gi kvinner minimum halvparten av rollene.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:50 664

Men det var populære action filmer med sterke, kvinnelige hovedrolleinnehavere. Hva er det egentlig du mener?
Redigert 22.11.2019 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:47 671

Riktig jabba, men de var ikke "riktig" feministisk i henhold til Hollywood sine nye krefter. Ikke var Alien, Aliens, Kill Bill, Wonder Woman, The Matrix og heller ikke Terminator 2 det.
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:43 678

En kan jo påstå at Hunger games serien var ganske populær.