Flytoget kan vi ha, men ikke sånne billettpriser.

Slettet bruker
23.11.2019 kl 02:37 722

Flytoget har hele tiden tatt altfor høye billettpriser. Hatt for lav kapasitets-
utnyttelse. Og hatt altfor mange penger mellom hendene. Dette kan ikke
pågå lenger.

Flytoget skal være et redskap for folk og næringsliv. Det skal frakte fly-
passasjerer, ansatte og besøkende på en god og rimelig måte. Det er
fellesskapet som eier Flytoget. Det skal først og fremst supporte fly-
plassen. Bidra til å skape verdier i Norge ved rimelig transport.
Zorin
23.11.2019 kl 02:39 717

Hvorfor tror du flytoget gjør det så bra i forhold til NSB/Vy? På grunn av bilettprisene! Prisene er med på å holde brukertallet nede, noe som gjør at de som benytter tilbudet får høyere komfortnivå enn NSB. Klasseskille i praksis.

En digresjon. La oss også ta flyplass loungene. De var supre. Rolige havner for stressede folk. Gjerne businessfolk pga. prisen. Så gjorde SAS loungene "folkelige". Nå finner jeg knapt et sete når jeg er ute å reiser!

Summa summarum: Jeg har ingen problemer med å betale ublu pris for både lounger og flytog hvis det gir meg redusert stressnivå på reisene mine.
Redigert 23.11.2019 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
PipedPiper
23.11.2019 kl 02:47 712

Her er nok Zorin mer på ballen enn deg herregud...
Slettet bruker
23.11.2019 kl 06:23 662

Hvis det skal være sånn, så kan de legge ned Flytoget.
De stressede får kjøre limosine eller privatfly. Og ta inn
på hotel før avreise.

Et "tomt" Flytog opptar også plass på sporet, og korker
til trafikken unødvendig. Low price is everything.

Beste løsning er at Flytoget beholdes, men at prisene
settes kraftig ned, og vognene fylles opp. Og at farten
økes til 250 km/t om teknisk forsvarlig.
Redigert 23.11.2019 kl 06:30 Du må logge inn for å svare
Odi.1
23.11.2019 kl 10:46 597


Fly og Buss transport må få selvkost, en kan ikke fortsette å kaste regningen over på Olje og Gass inntekter.