FRO-tall 27. november. Utbytte?

Børsraceren
FRO 23.11.2019 kl 15:49 14972

Q3-tallene kommer 27. november, to dager tidligere enn tidligere varslet. Noen som tror det blir utbytte? I så fall hvor mye?
Redigert 21.01.2021 kl 06:19 Du må logge inn for å svare
skerptiker
27.11.2019 kl 09:49 5326

Kjøp! 4. kvartal blir kjempebra, og utbytte på 0,5 dollar? Rateoppnåelsen som er sikret for 4. kv. er nesten 3 ganger høyere enn det som ble oppnådd i 3. kv..
skerptiker
27.11.2019 kl 11:07 5120

Var upresis i tidligere innlegg. De korrekte tallene er:«For the fourth quarter of 2019, we estimate spot TCE of $64,800 contracted for 78% of vessel days for VLCCs, $49,400 contracted for 71% of vessel days for Suezmax tankers and $29,900 contracted for 74% of vessel days for LR2s».
canarias
27.11.2019 kl 11:12 5097

Her er det guidingen som gjelder og neste år vil bli fantastisk innen tankmarkedet .
Slettet bruker
27.11.2019 kl 22:51 4877

Oljen

"Da skjer det som jeg fryktet. FRO leverer ikke, og dagen kan bli mørkerød. "

Markedet ser seg aldri tilbake .... det ser bare hva framtiden vil bringe .
Dette er meget viktig å ha i bakhode når en er investor .
canarias
28.11.2019 kl 09:45 4660

Frontline er kongen innen tank og amerikanerne liker Fredriksen sin dividendpolitikk og er ikke redd for å dra kursen kraftig , skjelden har det sett bedre ut enn nå.
gogl mannen
28.11.2019 kl 10:00 4610

Kan bli en fin nyttårsrakett dette....,som den har vært så mange ganger før🙏💫🍾
Slettet bruker
28.11.2019 kl 10:09 4583

Ja og denne solgte jeg i går og kjøpt GOGL, så feil kan man ta. Men det går seg vel til.
børst
28.11.2019 kl 10:26 4534

Hvordan klarte FRO å tape 6 cent pr. aksje med de ratene som har vært i hele høst?
Struts
28.11.2019 kl 11:25 4402

Denne "Oljen" solgte seg helt ut. Men en gevinst er en gevinst (hvis det var det)! Men hva var det Oljen fryktet? Olivenolje?
Slettet bruker
28.11.2019 kl 12:07 4294

Dagens Næringsliv rapporterer om nesten 30 kr i utbytte alt i 2020
For min del vil det bety godt tiltrengte midler
https://www.dn.no/borskommentar/john-fredriksen/frontline/vlcc/john-fredriksen-har-sulteforet-disse-aksjonarene-i-890-dager-men-na-far-eierne-fanget-fullt-av-kontanter/2-1-714759
Hegu
28.11.2019 kl 12:23 4224

FRONTLINE - REVENUE & PROFIT DEVELOPMENT
https://www.proinvestor.com/index.php?p=debat_1&postid=79638
Hammerix
29.11.2019 kl 18:16 3847

https://newsweb.oslobors.no/message/490604 CEO kjøpte 202.000 aksjer idag
Redigert 29.11.2019 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2019 kl 19:50 3714

Fantastisk godt kjøpssignal dette
Her er det bare å pantsette kjerring hus unger og alt man har , deretter kjøpe FRO aksjer
Redigert 29.11.2019 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2019 kl 01:36 3408

USA i kveld
Hos Finansavisen vises det ingen endring
Hos E24 er den opp 1,08%
Shagwong
30.11.2019 kl 09:00 3236

Ved ordinær stengetid sluttet Fro i $ 11.23. Det var opp $ 0.12. After Hours sluttet den på $ 11.20. Volum for hele dagen var på 1.195 M
Pilteri
30.11.2019 kl 09:24 3179

Hvilken sammenheng er det mellom ratene og utvikling i oljeprisen. Økt oljepris burde vel gi økte fraktrater isolert sett ut fra en tilbud-/etterspørselsteori? Noen med mer kjennskap som vil dele litt kunnskap?
habbiten
30.11.2019 kl 14:15 2923

Når oljeprisen øker så fører vel det isolert sett til lavere etterspørsel etter olje og derfor også lavere etterspørsel etter frakt. Tankaksjene stiger ofte når oljeprisen går opp og omvendt, ihvertfall i 2019, men det kommer vel av at oljeprisene stiger fordi etterspørselen etter olje er høy.
Pilteri
30.11.2019 kl 16:21 2772

Det høres rimelig ut. Vi har vel det samme i tørrbulk der høy etterspørsel etter råvarer driver fraktratene opp og visa versa. Kvittet meg med Fro når ratene snudde ned nå men så kom innsidekjøpet som liksom satt to streker under svaret på om var lurt å selge nå eller ikke. Ser olja falt kraftig på fredag men om det skjedde etter stengetid på oslo børs eller på dagtid fikk jeg ikke med meg...
Slettet bruker
02.12.2019 kl 09:54 2349

Snakket med analytikeren til Grieg (shipping) om dette tidligere. Før 2010 var korrelasjon, og derav kausaliteten på dette, sterk. Men etter dette har den vært svak. Tørrbulk er sterkere korrelert med underliggende tørr varer, men ikke så sterk som man skulle tro.

Dette er logisk hvis man tenker tilbud/etterspørsel. Man kan få en høy pris på en underliggende vare der etterspørselen stiger mye fortere enn tilbudet. Hva gjør det så med fraktkosten din? Egentlig ingenting. Dog er du villig til å betale høyere for å få sendt varene dine, men la oss si at du har slike situasjoner som man har hatt i perioden etter finanskrisen med voldsom overkapasitet. Vil det da slå merkbart ut på fraktrate hvis la oss si kun 70% av flåten er utnyttet? Mest sannsynlig ikke. Men hvis det haster å få ut varen eller det er vanskelig å få tak i båter, da øker betalingsvilligheten, og mtp at fraktkosten er kun en liten del, så kan betalingsvilligheten din til frakt øke betraktelig!

Og grunnen er at statistikk viser at mange tilbudskurver er kurvet som betyr at det kun når man begynner å nærmere seg knapphet at det slår voldsomt ut i stigende priser. Ett godt eksempel er den uplanlagte steningen av Vale gruven i tidlig vår i Brasil. Hva skjedde med tørrbulk ratene? De sank. Hva skjedde med prisen på jern koks? Den steg. Korrelasjonen er er da under 0, mao negativ korrelasjon, og etter min mening kausalitet.

Når det kommer til shipping så viser statistikken at de fleste segmentene følger ett typisk J-formen kurve i ulike grader. Dette skyldes "boom-bust" syklusene fra økonomien kombinert med "lagget" som oppstår med å få skip fra bestilling og helt igjennom verftet ut på vannet som da vanligvis forsterker syklusen slik at "boom-bust" syklusen i shippingen er mer ekstrem enn verdensøkonomien sin syklus.

Det spesielle med oljemarkedet fremfor andre shippingsegmenter, er to ting. 1. OPEC. 2. Mange nasjoner lagrer store mengder olje mtp krig og nødsituasjoner.

Fraktratene påvirkes av mange ulike faktorer. Det som virker å slå ut sterkt for tank nå er IMO2020 reglene og at det etterspørres olje som øker seilingsdistansen.

Gjerne kommenterer hvis jeg bommer helt her.

Hvis man ønsker å lære mer om shipping så kan jeg anbefale Martin Stopford sin bok Maritime Economics. Men dog, husk på, at perioden etter finanskrisen har vært mer "spesiell" enn tidligere.