MDG Vil avvikle og avfolke Nord Norge på få år

MDG 24.11.2019 kl 13:12 1308

Hegnar tar for seg MDG i sin leder.
Han er veldig snill i sin karakteristikk
Fly avgifta er jo bare en liten del av alle innstrammingene og avgiftsøkingene
Hva vil 5 kr literen bety på billett prisene på ferger, busser, hurtigbåt og hva med bilen i de områdene som ikke har kollektiv trafikk.
Jeg tror tilogmed disse galningene fikk ordfører i en av utkant kommunene i Finnmark (Vardø tror jeg) , de vil jo bli verst rammet av alle med disse sin politikk
Fantastisk at folk som rammes verst stemmer inn disse galningene
En fiskebåt med 4-6 mann og 2 skift vil få + kostnad på mer enn 1 mill og dermed gi opp
Har en kamerat skipper som tråler reker året rundt, de er 3 mann på skiftet og de bruker + 100.000 liter på han sitt skift
Hvor mange vil måtte gi opp sin næring med disse galningene ved roret
Her er Hegnar sin leder el deler av den

https://finansavisen.no/leder/2019/11/21/7475247/hegnar-mdg-vil-strupe-flytrafikken
nima
24.11.2019 kl 14:24 1250

At MDG mangler fornuft det har vi sett lenge, men det er verre med de som stemmer på dette hest og kjerre partiet. Jeg synes synd på de som jeg betrakter som hjernedød.
Noni
24.11.2019 kl 15:20 1196

Enig, håper velgerne tar til fornuft.
Noni
24.11.2019 kl 15:21 1193

Ups, jeg kom inn på forumet, vet ikke hvordan jeg klarte det?
Mulla3
24.11.2019 kl 15:29 1174

Det er vel det som er årsaken til at vi finner revholene enten i Oslo eller i Nord Norge.

De sparer da store utgifter i Finnmark og Nord- Troms. Se eksempelet her hvor en familie på to kommer ut over 82 000 kr bedre enn tilsvarende ellers i Norge.

Kan kjøre mye bil for det.

https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/961-nord-norge-kalkulator
Redigert 24.11.2019 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Mulla3
24.11.2019 kl 16:33 1095

Troms og Finnmark har jo vert og er blodigler etter krigen. De er dyrere enn innvandrere så hvorfor ikke gi dem bort til Finland.
24.11.2019 kl 18:07 1025

Hvis man ikke har folk der, slik som MDG vil.
Så kan man heller ikke ha oljeterminal i Hammerfest
Kan da heller ikke ha noe forsvar der
Ingen fiskere
Ingen laksoppdrett
Masse annet som landet er avhengige av som forsvinner
Skulle det derimot være slik at det er ønskelig med bebodde områder i disse områdene , ja da må hele omfordelingen snus.
Eks er det slik at det er et fåtall under 18 år som har noe som helst fordel av å bo i Nord, det er de som reiser og aldri kommer tilbake.
Det våre myndigheter derimot gjør er å gi fordeler til den voksne befolkningen, altså de som er der og stort sett blir der.
Hvis man derimot har et ønske om at unge mennesker skal være der så må man vende blikket mot andre land og hva de gjør for å få folk til å bli
I Murmansk har folk mange gang høyere lønn en folk eks i St.Petersburg
I Alaska var det i 1950 ca 135.000 mennesker, de ble belønnet for å bli der og utvikle samfunnet
I 1980 var det 1/2 million mennesker i Alaska. Styresmaktene bestemte da at de ville ha enda flere til å bo der. De begynte da å dele ut penger til alle folk fra de var født til de døde, unntaket var de som satt i fengsel Pengene tok de fra oljeinntektene . Det er på 39 år delt ut 21 milliarder $ til alle innbyggeren der og hele USA vil at det skal være slik
I dag bor det så 750.000 mennesker i Alaskas
Lignende tiltak er gjort med stort hell i Japan på de Nordlige øyene mot Russland
Norge har vi sett på Sverige og er i ferd med å gå i samme fella
Når man så ser kommentarer her inne , så skjønner man fort hvordan ståa er i Norge . Det å forstå viktigheten med en politikk som gjør at vi har folk boende andre steder enn på Østlandet, den må du til folk med andre tanker enn flere av dere besitter. Flere av dere er temmelig like snever som MDG sine folk

Vet hvem du henvender deg til, men jeg har ikke sagt at Nord - Norge skal avfolkes. Jeg pekte på at de har visse incentiver for å bo der. Har ikke sagt at de ikke skal ha det selv om du antyder det. Det er jo akkurat det du hyller Alaska og Russland for å ha.

Jeg tror noe av det verste vi kan gjøre er å stakkarsliggjøre
de som bor der. Mange liker landsdelen sin og de trenger ikke å bli synes synd på. Leste en artikkelen for ikke så lenge siden som mente at det var fint å bo i Finnmark. Vakker natur og et eldorado for jegere og sportsfiskere. Har vært der flere ganger og kan underskrive på at det er flott. Startet alltid fra Alta og det er langtfra noen slum. Hadde jeg vært født der hadde nok jeg også reagert på alle de som ville fortelle meg at jeg skulle være sint.

Folk har forskjellige interesser. Trekkes man mot kunstgallerier og andre kulturtilbud eller mot restaurant og kafeliv så må man da få lov til å flytte også. Verden går videre likevel. Liker man seg får de da få lov til det uten å bli fortalt at man skal være et offer og føle forakt for Oslo.

Konsekvensen av MDG sin avgiftspolitikk er at det er de med dårlig råd som skal slutte å fly, slutte
å kjøre bil mv. De som har god råd skal kunne fortsette sitt overforbruk som før.
Dette er en farlig politikk som kan medføre store motsetninger i samfunnet. Ellers bør ikke
de som bor i Oslo være for høy på pæra, hovedstadens aktivitet er stort sett bare en utgiftspost,
i et land som lever av distriktenes olje, fisk, energi, turisme mv.
Mdg driver forøvrig kun symbolpolitikk. Har hørt lite fra de når det f.eks gjelder støtte til Norsems arbeid
med å fange og lagre co2. Lykkes de med dette, som de tror, vil reduksjonen av co2 utslipp tilsvare
utslippet fra 400.000 fossilbiler.
nima
24.11.2019 kl 20:28 899

Her må det være noen som ikke skjønner at MDG sin politikk ikke handler om Nord Norge, hvis dere tror at MDG sin politikk ikke for andre konsekvenser enn det så er dere jevla sneversynt. Men verden går vel under hvis dere ikke stemmer MDG, for etter MDG sitt syn så er det Norge som skal redde kloden. Det er vel ingen andre land som forurenser, stakkars idioter.
24.11.2019 kl 20:40 876

Hegnar og hans likesinnedes er dømt til å tape. Innse det først som sist. :-) :-)
nima
24.11.2019 kl 20:47 865

Ja stem på MDG, da kan vi starte å lære å kjøre hest og kjerre igjen snarest. Tilbake til stein alderen blir bra.

Som regel er historiebøkene skrevet av venstrevridde med negativt syn på Nord-Norge. Derfor vet de fleste ikke om hvor viktig denne delen har vært for oppbyggingen av landet. Lofotfisket med tørrfisken gjorde det slik at Bergen og flere byer der sør ble byer. Over lengre tid stod inntektene av tørrfisken for 80% av Norges inntekter. Bergen by med hanseatene skodde seg godt på tørrfiskhandelen.
Også i dag skapes det store verdier i landsdelen.
Hva de i MDG går på kan diskuteres. Fanatisme er farlig, men det er også andre ting.
24.11.2019 kl 21:39 799

I gamle dager måtte det en beordring til for at utkantene skulle få leger og annet fagpersonell
Jo høyere utdannelse jo mer flokker folk seg sammen i Oslo gryta
Har ikke selv mer enn 3 år universitet utdannelse , men trenden og læringa da jeg tok de årene var helt klart ment på at man skulle flokke seg mest mulig sammen rundt de store tettstedene
Bare følg med på kommentarspalten rundt om i de forskjellige fora, så ser dere hvor de mener verdiskapingen foregår
Vi ser det også her på dette forumet at folk tro de vet og er liksom hevet over
Skulle ikke under meg om visse personer her inne var med i Grønnsakspartiet
Argumentasjonen flere steder peker i alle fall dit

Politikere og vise menn hever nå pekefingeren når avfolkingen ser ut til å være et faktum
Hvem er det som reiser? Jo det er de unge. Selvfølgelig reiser de, de har ingen økonomiske initiativer for å bli værende .
1 De skattefordelene den voksne befolkninga får, den nyter ikke de noe godt av.
2 Fiskekvotene er blitt flyttet til eiere på Vestlandet og tilogmed Oslo gryta
3 Laks kvotene er eiet av folk langt borte fra Nord Norge
4 Oljepengene som kommer inn pumpes sørover
Hva og hvorfor skulle de bli værende Kan pokker ikke leve og spise fin natur og hyggelige mennesker
Redigert 24.11.2019 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Teddy
24.11.2019 kl 22:02 762

Norge har 0,2 % av verdens bilpark, alikevel skal vi redde verden med å kjøre el biler. De 15 største skipene i verden, forurenser like mye som alle verdens biler. For 1000 år siden var det skog på Hardangervidda.
De fleste ungdommer i Norge er likegyldige til politikk, farlige greier som kan gi disse fanatiske MDG folka mye stemmer de neste årene.
Tyr
24.11.2019 kl 22:41 719

For de som ikke så på programmet Der ingen skulle tru at nokon kunne bu på Nrk nå i kveld, så se det. Det var fra Skrova Fyr i Lofoten. Herregud for noen bilder, for et lys ! Jeg er selv fra Nord- Norge, men jeg ble nesten hypnotisert av de fantastiske bildene.
25.11.2019 kl 01:30 631

Han tynne som spiller i bandet Øystein Johansen er en goslig kar. Det er sikkert hele gjengen , men kjenner han.
Han har fortalt masse om dette bandet og alle turene de hadde
Eventyrere med stor E
Zorin
25.11.2019 kl 02:41 610

Det greier faktisk dagens regjering å gjøre lenge før MDG kommer til makta ved sin sentraliseringsiver! Med nedleggelser over lav lest av flere offentlige etater. For hvem ønsker vel å kjøre 30 til 60 mil for nærmeste politistasjon, kommunehus eller sykehus? Eller for å levere passkopi til banken sin så de ikke mister BankID?