Photocure: Når kommer budet?

Medisinmannen
PHO 25.11.2019 kl 08:29 18783

Photocure går nå fra å være cash negativ til cash positiv. Da er mulighetene for oppkjøp langt større. DS har også flere ganger informert om hvor godt Asieris og Photocure står til hverandre. Jeg anbefaler andre aksjonærer å høre på dette samtidig som de er klar når det skjer. Det er ikke snakk om hvis, men når.

Cevira: Det mest åpenbare for alle er lisensavtalen for Cevira. Photocure har sikret seg muligheten for store inntekter i fremtiden også fra å produsere selve lysenheten.

NMIBC: Asieris sitt blærekreftprodukt. En kombiterapi med BCG. Asieris satser globalt og trenger en organisasjon i USA innen NMIBC. Photocure passer perfekt med en etablert salgsorganisasjon innen NMIBC. Skal Asieris utlisensiere produktet sitt eller stå på egne ben i USA?

Det blir spennende fremover, men jeg tror 2020 er siste år som Photocureaksjonær da selskapet blir kjøpt opp. Det er alt for mange faktorer som tilsier at det blir en realitet.

Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 18:23 4172

Ta PCIB diskusjonene på PCIB trådene, vi klarer oss lenge med PHO.
I disse dager tror jeg dere sliter med å overtale noen til å forlate PHO til fordel for PCIB.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
kreinh
25.11.2019 kl 18:25 4160

Er det "store" nyheter i PCIB vil vel dette komme som en børsmelding når det skjer? Og ikke som en liten anekdote til kvartalstallene...
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
fabian2
25.11.2019 kl 18:46 4105

Jeg sitter jo selv inne i PHO , og godt er det...... Mitt lille innslag var bare en forklaring på hvorfor Fondsfinans ville under 5 %....noe annet var det ikke....beklager
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 19:31 4001

Det er like iorden, trodde jeg kjente nicket ditt herfra, men ble usikker siden det kom to meldinger etter hverandre.
Lykke til med din investering i PCIB også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
bravi
25.11.2019 kl 20:47 3894

Tror ikke det kommer noe bud her nei, det eneste kan vel være at Pho legger inn bud på et eller annet selskap (taps sluk selvfølgelig) for å få opp bredden i Bladder Cancer Companiet slik at DS får litt mere å leke med. Da regner jeg med at hele kassabeholdningen går med, resten får aksjonærene ta seg av i en emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
fabian2
25.11.2019 kl 20:56 3859

Ja , du har virkelig skjønt dette bravi , hele opplegget går selvsagt til helvete......kursen gjør selvsagt også svalestup.....kanskje allerede neste uke ?..... Kassabeholdningen kan dere se laaangt etter , det er snart tomt....
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 21:11 3795

Då er Brøhodet Bravi blokkert.. Er så lei det ustoppelige kvalmende negative gnålet hans.. Fatter ikke at dere orker å svare på innleggene hans...
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 21:30 3691

Jeg er faktisk overrasket over at ikke flere handlet som "gærne" etter et så bra Q3 med historisk utplassering av scoop. Men 60 er jo for så vidt en veldig god inngang det også om man har litt horisont, spesielt etter den nye meldingen sist ute.

Tro man kan sitte i ro og la Pho gjøre jobben fremover...alle piler peker opp og overskuddet kommer i neste Q....

Kan vi se 70.- før Q4?...ja det tror jeg. Kanskje høyere kurs også.
Sydney
25.11.2019 kl 23:10 3478

De må forøvrig innfri fremover. Dvs. Den undersøkelsen fra Danmark må få fart på flexi salget og brukshyppighet..
Slettet bruker
25.11.2019 kl 23:23 3442

Ekstremt vanskelig å få økt brukfrekvens i den fasen vi er i nå med utplassering av så mange nye skop hvert kvartal. Mulig flexi kan bidra positivt i så måte, nå er det 22 av dem i drift
Slettet bruker
26.11.2019 kl 07:10 3259

Ja det var ett spesielt argument att det er vanskelig att finne pasienter til scopen. Focuss har jo ikke
gjort annet enn lagt ut om potensialet på 1,7 mil prosedyrer i året. Og så finner man ikke pasienter
til de få scope som er utplassert. Fast de kan ta de i bruk fra dag en.

Og att det totale bruket har minket i år fra begynnelsen av året frem til nu. Er odiskutabelt da det og
er større en tallen viser, da valuta effekten utgjør ca 2 mil over 3 kvartal. Att de fortsatt selger mer
en i 2018 skulle bare mangle, men forandrer ikke utvikklingen i 2019. Og att geniførklare seg selv
med att man klarer gjemføre tall fra 2018 med tall fra 2019, trur eg ikke så mange blir imponert av.
Men det er godt ni er fornøyd med er selv.

Men om vi håller oss til tall fra 2019, så ser det ut som salg og markedsførings kostnader hamner
på ca 145 mil i år. På att skape en samled vekst på ca 37 mil i år i USA, om det noensinne blir en
god investering. er det vel ingen som vet. Det ende vi vet sikkert er att USA investeringen er ett
stort tap hittils med over 300 mil minus. Og her hjelper det ikke att prøve att gå bak i tid, tapet
blir ikke mindre før det.

Og i begynnelsen av 2010 nær USA satsningen starte så var kursen 51 kr, og nu er den opp 25 %
på 10 år, som i prinsipp er cevira. Og cysview økningen er 0 % på 10 år. Men potensialet er der og
har vart der hele tiden. Så får vi håpe de som investerer nå ser noe mer en fondfinans ser. Før er det
ikke vesentligt bedre resultater i Q4 en i Q3 så er det raskt ned igjen.
såpe i øynene
26.11.2019 kl 07:20 3229

Har man jallet siden 30 tallet og aksjen nå har passert 60 med god margin I en kraftig stigende trend er det vel kanskje på sin plass og ha litt selvinnsikt. Det blir veldig trist å lese når man ser at besøkelsestiden bør nærme seg slutten.
Det meste går veien for Photocure. Kjøper mer i dag.
Gordon Ekko
26.11.2019 kl 07:42 3206

Må nesten le av innleggene til Pafo.
Hans måte å fremstille det han mener er et riktig bilde gir meg minner om Komiske Ali som var Saddam Hussain sin informasjonsmann. Synes synd på Pafo og håper ikke det går samme veien med han som det gjorde med Komiske Ali.
Londonmannen
26.11.2019 kl 07:59 3172

Helt ufattelig dersom du skulle være aksjonær i PHO og likevel gnage dag ut og dag inn om hvor forferdelig dårlig fremtiden til PHO fremstår for deg.
Det er så jeg lurer på om du kan ha misforstått hensikten med å investere i aksjer. Er det mulig?
Slettet bruker
26.11.2019 kl 08:08 3144

Trur ikke du følgt med i historien. Komiske Ali vann krigen før Saddam og framsatte alt som positivt.
Men du kan vel ikke påstå eg prøver få noe negativt til att bli positivt. så eg må le litt av sånne
kommentarer som er så direkte bak mål.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 08:24 3092

Pafo har mye rett selv om han kanskje fremstiller det på en knotete måte.
For å forsvare en kurs på 65 .- så må faktisk PHObegynne å levere snart. Og det amerikanske markedet er ikke som det norske som de fleste hausserne ser ut til å mene.
De som er rammet har ikke samme oppfølging som i Norge, og de må stort sett ta et initiativ selv. Og en kreftrammet er ganske utslått og handlingslammet hvis det er noen som tviler på det
Redigert 26.11.2019 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
26.11.2019 kl 08:26 3083

Det er klart at studiet i Danmark vil være til stor hjelp for salget: "Use of flexible Blue Light Cystoscopy at the first follow-up after TURBT* reduced the risk of tumor recurrence by 33% compared to white light alone. Randomized controlled multi-center study with 699 bladder cancer patients presented at Danish Urological Society meeting."

Et såpass stort randomisert og kontrollert multisenterstudie med ekstremt godt resultat er et kjempeverktøy for selskapet.

Det kan være greit for flere nye aksjonærer å få en kort oppdatering på hvorfor potensialet er større og innsalget er enklere nå enn tidligere:



Tidligere ang. dokumentasjon på effekt

Større usikkerhet rundt en del viktige parameter: De første årene så trodde man stort sett at man bare fant flere lesjoner og man var usikker på om man reduserte tilbakefallsprosenten. Man var veldig sikker på at man IKKE kunne dokumentere redusert progresjon til MIBC

I dag ang. dokumentasjon på effekt

Reduksjon av tilbakefall er svært godt dokumentert og effekten er langt bedre enn man først trodde. Reduert progresjon til MIBC var sjokkerende når man først dokumenterte det og effekten var større enn ventet. Her er det man har antatt en "ukjent faktor" dvs. en terapeutisk tilleggseffekt.

Tidligere logistiskk og tid

Systemet rundt pakningene og logistikk var utfordrende

I dag ang. logistiskk og behandling

Nytt, klargjort og forbedret pakningssystem. Personell blir trent og lært opp i gode rutiner for pasientlogistikk.

Tidligere ang. refusjon

Mye frem og tilbake. Først fikk man midlertidig refusjon og så mistet man denne. Stor usikkerhet.

I dag ang. refusjon

Endelig permanent refusjon og stadig bedre takser og innen flere og flere områder. Enormt viktig


Patient awareness tidligere

En ukjent behandling for de fleste. Så få klinikker kunne tilby det og mange stilte spørsmål med om det virkelig var så bra når ingen tilbudte løsningen

Patient awareness i dag

Sterk økende trend flere og flere klinikker opplever at pasienter velger bort klinikker som ikke tilbyr blålys.


focuss
26.11.2019 kl 08:48 3008

Anbefaler innlegget til MM ovenfor da det setter lys på viktige forhold som ikke har blitt godt belyst på forumet tidligere. Bør bidra til bedre forståelse av selskapets utvikling.
Medisinmannen
26.11.2019 kl 08:51 2978

Skrevet i hui og hast. Men viktige moment. :)
Medisinmannen
26.11.2019 kl 09:31 2887

Merkelig at aksjonærene selger så billig. Det er åpenbart at noen virkelig har satt seg et mål om å hamstre aksjer.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 09:49 2825

MM, det er slik jeg også tolker handlemønsteret. Fryktelig mange poster på 50, 50, 50, 750, 750 og noen poster på 900. Slik har det vært i noen dager nå og det kan lite tolkes som noe annet enn at en/flere aktører skal ha aksjer uten at kurs skal gå for mye.
Oregon
26.11.2019 kl 10:31 2723

Studiet fra Danmark: "Use of flexible Blue Light Cystoscopy at the first follow-up after TURBT* reduced the risk of tumor recurrence by 33% compared to white light alone. Randomized controlled multi-center study with 699 bladder cancer patients presented at Danish Urological Society meeting" mener jeg er et viktig studium og kan bidra til å snu den litt negative trenden som har vært i Danmark/Norden de siste årene.

Jeg påpekte selv tidlig i 2018 at det kunne komme en negativ utvikling i kvartalene fremover i Danmark (og Norden) da basert på en Dr. grads studie i Danmark som nærmest likestilte PDD med konkurrenten NBI ( Narrow Band Imaging). Materiale (pasienter) til den studien ble innhentet også i fra de andre Nordiske land så jeg skjønte tidlig at dette ville influere på omfanget og bruken av Hexvix i Norden.

Doktoravhandlingen fra august 2018:

https://www.goldjournal.net/article/S0090-4295(16)30905-0/abstract

Jeg advarte mot denne studien og mente at den kunne få implikasjoner for salget i Norden. Men haussegjengen her inne med Focuss i spissen latterliggjorde studien. Og så har det i ettertid vist seg at korrigert for prisstigning så har salget nettopp i Norden etter den publikasjonen vært noe nedadgående. Og på hver kvartalspresentasjon så har Dahl om Norden stotret noe om at innkjøpene kvartalene før muligens har vært høye osv.

Litt artig er det jo nå at haussegjengen løper over seg av begeistring for den siste publikasjonen, mens det jeg påpekte sist var useriøst og lite hold i. Men legg merke til at jeg nå skriver om den siste publikasjonen som er referert over her:
"er et viktig studium og KAN bidra til å snu den litt negative trenden som har vært i Danmark/Norden de siste årene".
Redigert 26.11.2019 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
focuss
26.11.2019 kl 10:40 2691

En sammenlikning av børsverdi:

PHO: 1,4 milliarder
Kahoot: 7,4 milliarder
NEL: 9,9 milliarder

Kahoot og Nel er ikke i nærheten av overskudd men prises kun på forventninger. NB: Har litt aksjer i Kahoot
Medisinmannen
26.11.2019 kl 10:46 2658

Vi snakker om et lite studie som undersøker de "enkle" forhold. Dvs. sensitivitet og spesifisitet og at man på 171 pasienter ikke fant noen store forskjeller. Blålys var her marginalt bedre enn NBI.

Når man ser på de større undersøkelsene der både NMI og blålys er sammenlignet med hvitt lys så gjør blålys det langt bedre. Det som virkelig skiller er dokumentasjon på tid til tilbakefall og redusert progresjon. Det er derfor blålys har en langt bedre standard i guidelines i USA. Det er også dette som virkelig betyr noe.

Hvorfor tror du blålys har 70-80% markedsandel i Danmark? Fordi NMI er bedre Tvert i mot.

focuss
26.11.2019 kl 10:47 2652

Oregon
Studentens sammenlikning med NBI og det nye studiet fra Danmark har da ingenting med hverandre og gjøre. Det som er viktig for aksjonærer er at AUA gir BLCC Grade B og NBI har Grade C. Videre er BLCC i sterk vekst i USA
Oregon
26.11.2019 kl 10:57 2610

Les det jeg skriver: Jeg mente at det studiet som ble gjort av en urolog i samarbeid med ledende urologer forøvrig i Norden:

Ditte Drejer
Sami Béjic
Recep Oezeke
Anna Munk Nielsen
Søren Høyer
Truls Erik Bjerklund Johansen
Gitte W. Lamc
Jørgen Bjerggaard Jensen

og som resulterte i et dr. gradsarbeide ( det er ikke et studentarbeid Focuss) kunne påvirke salget i NORDEN i kvartalene fremover. Og slik ble det..

Og nå er jeg positiv til den siste publikasjonen referert over..
Redigert 26.11.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
focuss
26.11.2019 kl 11:00 2597

Oregon
Hvordan vet du at studiet har påvirket salget i Danmark? Har bruken av NBI økt?
Oregon
26.11.2019 kl 11:11 2539

Recep Oezeke jobber ved Oslo universitetssykehus og er en av medforfatterne. Det urologiske miljøet i Danmark ble påvirket av dette dr.grads arbeidet.
Redigert 26.11.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
kreinh
26.11.2019 kl 11:15 2545

Det som skjer med handelen i dag er å lure robotene. Poster på 50 aksjer selges og robotene følger med nedover på salgsiden. Men før robotene får " justert" seg igjen kjøpes postene... Profft..
Medisinmannen
26.11.2019 kl 11:23 2513

Jeg tror vi får flagging i morgen eller torsdag.
focuss
26.11.2019 kl 11:25 2500

Det har vært god utvikling på rekord volumer mange dager på rad og man kan spekulere i årsaken?

1) Er det rett og slett flere som har satt seg inn i selskapet?
2) Er det Q3 resultat og børsmeldinger i etterkant?
3) Er det en eller flere som vil ha store andeler før det tar helt av?
4) Er det ulik informasjon i markedet med tanke på hva Q4 vil bringe?
5) Er det ulik informasjon i markedet om utvikling i Asia?
Slettet bruker
26.11.2019 kl 11:51 2424

MM,
Hva forventer du?
Ny aktør inn da regner jeg med.
focuss
26.11.2019 kl 12:01 2387

Det er vel rett og slett ingen motstand nivåer igjen på oversiden nå.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:04 2368

focuss,
Spennende dager hvertfall, uten tvil.
1) Ja, det tror jeg definitivt. fb gruppen har økt med tett på 100 medlemmer siste 5 dager. Selvsagt er flere av dem allerede eksisterende PHO aksjonærer, men langt fra alle. Tror ikke svaret ligger her, selv om det nok har bidratt.
2) Det var utvilsomt positivt med rekord i utplasseringer og melding i etterkant, men tror ikke dette heller er den direkte årsaken.
3) Her tror jeg hovedsvaret ligger. Enten en eller flere nye aktører som kjøper seg inn(amerikanere/kinesere) eller eksisterende større aksjonærer som akkumulerer.
4) Tror jeg ikke
5) Har ikke vært kotyme for dette i mine 17-18 mnd som aksjonær i PHO hvertfall.

PS! DS har snart 100% urealisert på de første 15 k han kjøpte 2 uker etter sin inntreden i november i fjor.
Redigert 26.11.2019 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:17 2331

Det er ingen som nevner Investtech-. effekten? LOL
I det selskapet er det aksje-professorer, investeringsjefer osv
Redigert 26.11.2019 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:18 2324

Hehe, den glemte vi visst:)

Det jeg håper nå er at større investorer fra US eller Kina har tatt tak og skjønt potensialet og utviklingen
Londonmannen
26.11.2019 kl 12:21 2313

Jeg tror også at den siste tids oppgang skyldes at en eller flere større aktører har fått PHO inn på radaren. Ikke umulig at avtalen ifm Cevira har bidratt til at interesser i Kina har fått ferten av store penger.

Men uansett årsak så er det hyggelig å se at iss som har hatt tro på det fundamentale får rett. 2020 kan bli et meeeget heftig år for oss PHO-aksjonærer.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:24 2303

Fortsetter dette kjøret ut dagen vi anslagsvis 6-8% av aksjene ha skiftet eier siste tre dager, helt spesielt, men fantastisk kjekt.