Hvem står bagved manipulation af AXA - DNB ???

Kvike11
AXA 25.11.2019 kl 12:00 9248

AXA bliver tydeligt manipuleret efter min mening.
Først på dagen handler almindelige aktionærer aktien lidt op og sælger deres små portioner, men hver eneste dag bliver lagt en masse aktier ud på salgssiden efter ca 1 times handel.
Det er ofte flere aktier på salgssiden end der bliver omsat en hel dag.
Kunne godt mistænke DNB for at stå bagved disse transaktioner, hvis det er dem der står for køb af aktier til Geveran som er stor aktionær.
I Fredags købte Geveran Trading 1.315. 000 efter marked. så det kan man ikke se nogen steder..
Hvem er sælger. tror det DNB der har samlet sammen efter at have manipuleret aktie kursen ned, men nye regler skjuler sælger og køber..
Er godt træt af alt det der foregår på den norske bors.
Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 12:11 5597

Om du følger med på topp 20 listen ser du at Geveran lånt yttligee flere aksjer til utlån. Disse Shortene er det som skaper denne manipulasjon ikke Dnb
Slettet bruker
25.11.2019 kl 12:39 5553

Det ser ut til at DNB er en kjeltring bank på flere områder.
At man ikke ser hvilket MH som kjøper/selger kan vel sies og være lugubert.
Det sammer er vel at man kan kjøpe 1 og1 aksje uten å betale kurtasje.
Vi småaksjonærer burde reise oss i flokk, og kreve endringer.

Huff, huff.
Kvike11
25.11.2019 kl 13:02 5504

Huffa du har så meget ret.. hvis der er en mordmand der laver underskrift indsamling er jeg med.
Utroligt at DNB ikke har lært af lektien , med hvidvask m.m. ender som Den Danske Bank, med skandaler hverdag., kan se de prøver at slører deres skandaler med nye tiltag , men DNB kan ikke løbe fra sit ansvar og hver gang hænge ud 1 medarbejder, det må så være den øverste chef de selv hænger ud, for alle andre har vel en chef.
Hvem kan handle 1 aktie uden kurtage ???
Slettet bruker
25.11.2019 kl 13:05 5486

Svineri i denne aksjen, Fredriksen handlet 45mill aksjer, laveste noen sinne 16.50 .at han får lov til å holde på slikt forkastelig. Og jeg synes det er noe herk at DnB selger aksjen ned.
Redigert 25.11.2019 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
nima
25.11.2019 kl 13:59 5414

Svindelbanken DNB
Slettet bruker
25.11.2019 kl 14:21 5362

Gud hvor godt det skal bli når Geveran kommet opp i 33% på tide at kursen kjæres opp der den høres hjemme, og ikke sykt holdes nede fra Shortere
Redigert 25.11.2019 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
toffen4
25.11.2019 kl 15:55 5260

Er det Big John som selger til shorterne idag?
Slettet bruker
25.11.2019 kl 15:58 5246

Garantert
toffen4
25.11.2019 kl 16:00 5241

Ikke bra,
Slettet bruker
25.11.2019 kl 16:27 5183

Nitrist å være vitne til denne syke herjing, fått En hvis menn langt oppi halsen. At ikke Oslo børs marked overvåkning griper inn er helt ufattelig
Slettet bruker
25.11.2019 kl 16:32 5166

Haha, dette har SS fortalt dere om for LEEEEEEEEEENGE siden.

DNB er HOFF og VÅPENDRAGER for Geveran.

Digg med nye 60.000 i vinst i dag på mine resterende aksjer. Solgte de for billig, riktignok........


Snart ny inngang, nå er vi i gang med skikkelig AXA trading før jul.

SS
Marketwatch
25.11.2019 kl 16:37 5141

Jeg har for noen dager siden henvendt meg til Stockwatch, Oses kontrollorgan, og bedt om
at de undersøker om aksjen blir manipulert. Har ikke fåttnoe svar, har heller ikke for store
forhåpninger. Kanskje det hjelper dersom flere aksjonærer reiser spørsmålet ovenfor kontrollmyndighetene?
Slettet bruker
25.11.2019 kl 16:49 5101

MW:

Dette er et seriøst svar fra meg. Jeg la ut 6-8 mail adresser, (DNB, STOCKWACH, OSE, Økokrim, Finanstilsynet, Johnny Tsiolis, etc).
Dette endte med at minst 20 stk sendte inn varsel og anmodning om å sjekke manipulering av AXA, ca 1 år siden.

Kun noen få fikk svar, og det var svada svar. Massivt krav, seriøs tekst, og objektive påstander og bevis.

Virker som om Geveran er hevet over alle lover og regler, og at de stilltiende ser mellom fingrene på dette. Den gang var det 3 desimaler etter komma, og man så så ufattelig tydelig hva som foregikk. Dette foregår enda, på snart 3 året.

SS
Slettet bruker
25.11.2019 kl 16:56 5065

Kan du bare gi opp, kommer ingen vei, eneste mulighet sitte på aksjene, ikke falle for fristelsen å selge på disse ekstrem latterlig prisnivå. Aksjen er totalt ødelagt inntil Gevran har kommet opp i det antall han ønsker. Eier 45mill nå. Pr i dag, tolmodighet delux kreves.
Marketwatch
25.11.2019 kl 17:09 5040

Har fulgt med en del på ordrebildet på dager Gevran kjøper. Det ser ut til at det legges inn
et betydelig antall aksjer for salg like over børskurs. Antall for salg er så stort at det enkelte
ganger overgår dagssalget i Axa (som forøvrig er skviset) til et minimum). Aksjonærer
som reelt ønsker å selge, legger da naturlig nok ut sine aksjer for salg like under sperren.
På den måten kan Gevran plukke i fred og ro aksjer under sperren, og kursen går da heller ikke opp.
At aksjen holdes i et jerngrep, gjør også at flere og flere aksjonærer går lei og vil selge.
Grunnen til at dette fungerer, er selvsagt at det ikke dukker opp en Spetalen o.l., som gir
Gevran reell konkurranse på kjøpersiden. I denne sammenheng må det sies at øvrige toppaksjonerer
forholder seg merkelig passiv til det som skjer, men kanskje har Gevran slik stålkontrolll på kursen at ingen
gidder å blande seg inn. Jeg synes det som foregår virker svært grisete og ligner veldig på manupulasjon.
Eneste måten å få noe ut av aksjen for småaksjonærer som ikke ønsker å sitte for evig, synes å være
kortsiktige kjøp/salg. Dukker 15,80 opp igjen, er jeg klar til å kjøpe.
Ellers har SS mye å fare med når han er seriøs.
Slettet bruker
25.11.2019 kl 17:34 4996

Akkurat der traff du spikeren på hodet, skittent ufyselig slik han holder på, Ikke villig å gå opp i pris, men skal han ha enda flere aksjer låner han ut disse, nervøse småsparere og andre kortsiktige får kjenne på frykten. Tenk at Geveran eier 45 mill aksjer og kursen 10øre høyere en sitt laveste kjøp. Denne manipulasjon tar kaka, for noe svinner.
tenketanken
26.11.2019 kl 09:36 4677

Marketwatch

Din beskrivelse var meget bra, og dette ”spillet” lar seg bare gjennomføre så lenge vi har manglende kjøpsinteresse for å stå i mot nedsalget.
Av hvilken årsak så er nå små og mellomstore aksjonærer, hoffleverandører av billige aksjer.
Det fra et selskap som levere det beste resultatet til nå i 2019. Det er i beste fall, betalt selvskading.!

Uansett ved et tidspunkt vil kjøperne komme i flertall, samtidig som selgerne uteblir.
Da brister demningen for en rask oppgang, mot en økonomisk likevekts kurs i aksjen.

Det var nøyaktig det samme som skjedde med B2H, når den på kort tid gjekk
over 50% fra bunnen nærmest i et jafs. Slike hendelser ser vi ofte både
ved opp og nedsalg, når strikken er strukket langt utover fundamentale økonomiske interesser.

Etter som B2H teknisk har brutt ut av nedadgående trend ,styrker det min tro på at AXA også må ha sett nedsiden.
Oppskriften om man deler dette synet er vel da å holde på aksjene, og akkumulere i påvente av en korreksjon som bare må komme.

Lykke til alle sammen.!
Slettet bruker
26.11.2019 kl 11:30 4565

Denne aksje er så griseødelagt, jeg kommer aldri til å glemme denne analysen som kom fra Joachim Svingen etter 4kvartal i år. Kursen var på 24 kr og, siden Aritic Securitas megleren ikke hadde noe tro på Axactor vil tjene mye penger på sine kjøpte poreføljer, kursmål 20kr,vi vet alle at DnB drev på med nedsalg og Gevran kjøpte masse, lov å være litt konspiratoriske når kursen ble presset ned med roboter helt ned til 13.50 .

Nå eier Geveran 28% pluss lit til av selskapet,sperreposter som jeg mener absolutt kommer fra Shortene gjør at Gjedda ligger der i sivet å plukker opp aksjer fra nervøse.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 11:58 4530

Seriøs kommentar fra SS (ispedd litt krasse formuleringer):

Å sammenligne B2H opp mot AXA blir spinnvilt. Det er som å sammenligne epler og pærer, ja begge henger på trær, og begge driver med inkasso.

B2H har ingen stor mann som har vektet seg opp siste 2 år, men Aktiv kapital historikk. B2H har fått inn en bjellesau som snart tar gevinst, og igjen vil sende B2H ned i 5 kr !
B2H hadde også en del lik i lasta, i tillegg til å ha kjøpt en del mannskit i land som de aldri burde.

AXA har som kjent GEVERAN som skal ha et visst antall aksjer, noen man ikke er enig om hvor mye. Skal han bare ha negativ kontroll ? Skal han ha 51% eller skal han kjøpe alt av børs? Ingen vet.
Han klarer kunststykket å kjøpe stadig billigere, til tross for børser og indexer i ATH, bedring i topp og bunnlinje, og ikke minst uten at resterende topp20 ikke selger eller mister tålmodigheten over 2 år med sirup og nedadgående trend. Nå venter nok en solid korreksjon, og jeg tror helt ærlig at denne "kurspleien" er for å holde kurs i sjakk frem til resten går av seg selv, folk får panikk, tvangssalg, og topp20 vil ha penger på VPS enn å tape 20-50% i en dum korreksjon. Topp20 skal normalt ha cash i slike perioder og vekte seg inn på bunn og få med seg nye 8 år bull periode.

Derfor henger ikke innlegget til Tenketanken på greip, og er mer et TRO-HÅP-KJÆRLIGHET for din egen dumskap ved å kjøpe på 24 kr i den naive tro at 32,50 var bombesikkert. Samtlige som leser disse trådene husker alle de famøse innleggene fra TT om at alle var garantert 32,50 i oktober, kun SS skulle være dum nok til å ikke forstå dette. Det viste seg at KUN SS gjennomskuet dette 1 år før tiden, og resterende tid frem til denne dato.

Jeg ser ingen grunn til at AXA skal sknu så lenge Geveran akkumulerer. Klokken går, tikk - takk - frem mot neste solide korreksjon.

SS
thief
26.11.2019 kl 12:05 4503

Men først er det jule-nyttårsrally på børsene,når opecmøte og handelsavtale del en er i boks🙂Så kommer axa med er knallsterkt q4,som ble annonsert under q3!Så da er vi nok kanskje på 20tallet igjen.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:11 4489

Thief, et seriøst svar til deg og, nå er det mye seriøst fra SS:

Jeg tror du får rett, forutsatt at det ikke inntreffer elendighet på børsene!

Jeg registrerer at bunn i AXA normalt er 8-6 uker før Q tall, og at man da må selge alt fra 4 uker før, til dagen før tall. Litt vanskeligere å finne inn og utgang, men de siste Q har vist at 6 uker før tall er nokså perfekt. Da kan den kanskje krype i 20-22 kr, men ingenting er sikkert.

2020 er året USA skal inn i resesesjon påstås det, neppe noen vist i å sitte tungt i aksjer da.

SS
thief
26.11.2019 kl 12:15 4475

Liker når du er seriøs🙂Blir det en bedre diskusjon!
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:26 4445

Jada, jeg kan når jeg vil.
Men når man hele tiden skal angripes av folk som ikke vil ta en diskusjon på fundamentale forhold, og bare snakker mot bedre vitende ut fra sine feil og røde VPS, da melder jeg pass. Det blir liksom litt feil for min del.

Man må kunne våge å snakke om farer som kan sende kurs ned, børskorreksjoner, og tekniske signaler som trend ned, motstand/støtte, osv.
Det blir litt for enkelt for meg å bare snakke om OPP, OPP, OPP - når vi har sett galskapen til Geveran i åresvis nå.

Skal forsøke å bedre dialogen min her i AXA.
Dette innlegg var ikke myntet på noen, bare generelle tanker om hvorfor mange idiotdiskusjoner oppstår her på axa trådene.

SS
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:28 4430

SS du er jammen meg påståelig,deler ikke ditt syn. Uansett så blir det færre og færre småsparere som selger seg ut, Geveran må opp i pris nå, henger ikke på greip handlet 45mill aksjer laveste på 16.50.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:31 4425

Sier skipsrotta som hevder han fikk 1 kr i gevinst på 100 000 aksjer sist torsdag, til tross for at dette var umulig, jfr handelsloggen. Du ble tatt i ren bløff SS, så du kan leke så mye seriøs som du bare vil for å dekke over dine egne løgner.
Trader ut og inn av AXA hver dag, sikker aksje å trade, da den skal langt opp på litt lengre sikt.
Må være mange som sliter på dette forumet når de sitter hver eneste dag å chatter med en person som omtaler seg i tredje person og fremhever seg selv med monopol på all IQ når det gjelder kunnskaper om AXA.
thief
26.11.2019 kl 12:33 4432

Helt klart SS,greit å ha fokus på fundamentale forhold.Og akkurat nå ser de veldig bra ut,hvis ikke Trump finner på noe rart. Som sagt ,med jul like om hjørnet,kombinert med handelsavtale 1 i boks og at oljeprisen holder seg/øker etter opecmøte,burde børsene stige.Og når vi har fått signaler om et meget bra q4 for axa,som kommer tidlig i februar,ligger mye til rette for noen kroner opp i kurs🙂Så får vi se hva fasiten blir. Så danske bank var ute i dag og mente økonomien ville bedre seg,og at det var tegn til at industrien hadde nådd bunnen,de var positive til aksjer de neste 12-18mnd.Så vi skal vel kanskje enda litt høyere!
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:37 4413

Både USA og Tyskland klarer å unngå resesjon. Handelsavtale kommer, på et tidspunkt kommer denne konsolidering fasen innenfor gjeldsinnkrevning selskaper ta slutt, de smarte akkumuleres, og uansett SS sier han er seriøs, slik er visket ut av mitt øre, bare støy, før eller siden kommer kursen.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:39 4409

TEDDY:

Merkelig at du ikke legger frem loggen, for loggen viser mine kjøp KLART og TYDELIG. Du må hoste den opp så ser du at du driter deg skikkelig ut. Du nekter jo på at jeg solgte resterende 50k i går også du.......
I tillegg kan du ikke rokke ved min track log i å spå om AXA fra 32,10 til 13,50.
De som kjenner meg, vet at jeg har truffet SKARP i denne siste 3 årene, meget skartp. Alle husker mine inn og utganger på RSI som eneste instrument.
Du har lite å fare med, men kanskje du skal finne frem handelsloggen i sin helhet du, så får du vise hvor feilen ligger - tenker den ligger hos deg jeg.

Registrerer at Teddy er et ferskt nick i AXA sammenheng, med mindre det er en gammel kjenning som dukket opp. Senest denne uka var det en gammel kjenning som takket for seg, og nye dukker plutselig opp.

SS
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:42 4393

Thief, helt klart, det kan gå bra. Det er sprikende meninger og tall, så for min del blir det litt lotto.
Men jeg vil samtidig minne på at AXA skuffet før jul i fjor, den gikk ikke i det hele tatt, tvert imot, elendig utvikling.
Først like over nyttår gikk den vel fra 16 kr til den toppa ut 24 kr i april. Det var en meget bra AXA periode.

Ellers vet vi jo begge to at AXA normalt har gått godt før jul, men det var på mange måter litt før kynismen til Geveran ble så sterk som den har vert siste året.

SS
Slettet bruker
26.11.2019 kl 13:06 4346

SS, skal JEG legge frem en handelslogg for liksom å bevise at DU har tjent penger på noe som var ren bløff ??. Herregud mann. Du som hevder å ha tjent de 100 000 må legge fram d, men siden det ikke er mulig, så skjønner jo ALLE at det får du ikke til, så da sier du at vi andre skal dokumentere dine såkalte gevinster for deg, du driter deg jo ut hele tiden :))).

Viss det virkelig var slik at du jobber som skipskaptein og tjener millioner hvert år på børsen, så hadde d vært mediaoppslag om deg i Kapital. Finansavisen, DN , BA og BT for lenge siden, da dette er godt stoff som d står ukentlige oppslag om i media, men d tror jeg jaggu du er for dum til å ha tenkt på.

Ble nødt til å skifte til nicket Teddy, da mitt gamle nick, Klumpen, ble slettet av adm fordi jeg dokumenterte at lystløgneren superspinal på den gamle tråden avslørte seg gang på gang som den lystløgneren han var. Du er egentlig bare en dårlig kopi av denne superspinal.

Begynte å trade Axa i sommer, så du har rett i at jeg ikke har vært lenge på AXA trådene og det har med prisen på aksjen å gøre. Du lever jo i den troen at den som har flest innlegg om AXA, kan AXA best, herregud :)))).

Hadde forøvrig vært artig å sett om du hadde klart å holde deg vekke fra HO i 2 uker, du hadde vel opplevd tidenes abstinenser :))
Slettet bruker
26.11.2019 kl 14:23 4279

AXA gruses igjen. At dere gidder å holde ut!

Er det ikke slik at J. Fredriksen både låner ut penger til AXA og forer shortere med utlån av aksjer..? Og kan det tenkes at han vil presse på for en større emisjon..? Han er vel opptatt av størrelser som virkelig betyr noe, slik inntrykket mitt er. Nei, han har nok både bedre tid og grep om dette enn alle andre enn nettopp han...

Blir ikke overraska om det blir Axageddon!
Redigert 26.11.2019 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2019 kl 15:08 4250

Jeg sitter Er klekkelig overbevist at får godt betalt for å sitte gjennom denne syke manipulasjon som foregår.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 15:43 4196

Teddyen:

Nå er det DU som hevder at det ikke ble omsatt nok aksjer i AXA mellom 16 og 17,60 til at jeg hadde 1 kr i gevinst.
Dette til tross for at jeg sitter med to sluttseddler fra SBANK om at så er tilfelle. Ikke nok med det, jeg solgte siste rest i går, riktignok ikke på topp, men fortsatt mer enn 1 kr i vinst.

Da er det vel du som må bevise DIN påstand om at jeg IKKE fikk akkumulert nok på 16 tallet til å selge på 17 tallet med 1 kr pr aksje i gevinst. Jeg skal hjelpe deg litt, min eksakte gevinst når jeg regner med siste vel 50 k aksjer er 0,891 krone pr aksje. Ikke en hel krone, der har jeg lagt litt på.

Så venter jeg i spenning, for bevisbyrden er din - når DU hevder at jeg ikke har klart dette. Tror du virkelig jeg sitter å bløffer om småpenger på dette forum ?
Jeg har da tjent 300k på NAS natten over, eller 250k i AXA tidligere på 3 døgn. Så hva får deg til å tro at jeg etter å ha solgt i juli først skulle bløffe nede på 16-17 kr, og ikke slo meg på brøstet å sa jeg traff toppen 19,80 i oktober, den kom da fra min spådom 13,50.
Sannheten er at jeg ikke bløffer, i motsetning til deg - så se til helvete å host opp og bevis din log, med kilde på alle transaksjoner torsdag og fredag. For det er du som nå skal kles av som en løgner her.

Jeg minner om at jeg har kort vei til Admin Haugen, så snart vil jeg be om at din sjikane og løgn ovenfor SS snart får nye konsekvenser med deaktivering.

SS
KNM
(som ikke tjener millioner hvert å på børs, men gjerne alt fra 500k til 1,5 mill. Svinger med andre ord. Børs for meg er hobby, og mitt levebrød er Skipssjef)
Slettet bruker
26.11.2019 kl 15:55 4161

Javel, du skrev at du hadde handlet 100 000 aksjer på torsdag den 22/11 da AXA handelslogg viser at AXA gikk i intervallet 16.00 til 17.10 kr og fikk 1 krone i gevinst og tjente lett 100 000 kr torsdag den 22/11. Merkelig nok fjernet av adm.. Nå korrigere du d til at du tjente d i intervallet opp til 17.60, Ha hahahaah. Du lyger jo så du tror det selv, idiot :))).

Vel, du har jo klart å bli venner igjen med thief som først påpekte dine løgner , så jeg skal hverken ødelegge selvbildet ditt eller dagen din, de fleste har vel tatt poenget nå om at du er forumets største lystløgner :))). Keep it up wanker :)

Oi oi oi, såg dine trusler om adm etterpå, stakkars lille SS som må ha hjelp av adm når han blir tatt i løgn. Bryr meg lite om adm sletter mitt nick, i motsetning til deg, så er jeg ikke avhengig av å være på HO hele dagene.

Skulle ikke forundre meg om dette blir mitt siste innlegg pga at mitt nick blir slettet, så da får jeg benytte annledningen til å ønske alle på forumet en god jul og happy 2020 :)))))
Redigert 26.11.2019 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2019 kl 16:01 4148

Haha, alle vet jeg skrev 16 - 17,20. Siste rest gikk 17-17,60, håpte og trodde du forstod det, for fredag skrev jeg jo at dette skulle selges. Glemt det?

Admin fjerner mye løye han, men det jeg skriver her er lest av mange, og det er du som fremdeles IKKE klarer å bevise dine påstander som er uhyrlige, og deaktiveringsgrunn.

Husk at det er du som påstår noe her, ikke jeg- jeg er jo ærligheten selv, og det vet du nok også. Du sliter bare med misunnelsen tenker jeg. Mange blir forbanna når jeg snur og trader opp i axa - og blir mer positiv.

Thief og jeg hadde en uenighet, men vi er nok voksne mennesker i motsetning til deg som klarer å enes om noe, og legge andre ting dødt. Jeg har hatt masse uenigheter med mange her, men bare noen få har uenigheten vart til admin eller den selv stenger sitt nick.

Jeg ligger i ordreboka på axa nå, som MW - i sjiktet 16 -15.50. Ser på det som fisketur, plutselig napper det i snøret, og man har napp på bunnfiske. Noen ganger kan man ha snøret ute i dagesvis, ingenting skjer, plutselig kommer en slenger hvor man får bra med fangst langt der nede.
Jeg har selvsagt en bra ordre på 14 og 13,60 - sånn just in case en pølsefinger sender ned noe.

SS
Slettet bruker
26.11.2019 kl 16:02 4138

Jeg får bare feilmelding når jeg prøver å åpne NYTTÅRSRAKETT tråden:

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable
Guru Meditation:

XID: 647201844

Flere som får det når de trykker på linken "37" ??

Får det både innlogget og utlogget.

SS
toffen4
28.11.2019 kl 11:52 3687

Blir det noe Black friday priser på Axa i morgen da?
Slettet bruker
28.11.2019 kl 12:03 3805

Kan vel ikke helt avfeie at AXA kanskje er i tidligfasen for å danne en stigende trendkanal med stigende topper og bunner. Før det igjen har den vært flere ganger nedi (ca) 15,40 og bekrefta sterk støtte der.

Kan det bli god jul i AXA..? Q4, som rapporteres nokså tidlig, skal vel være et sesongmessig sterkt kvartal.

Nu vel... Tida får vise.
Slettet bruker
28.11.2019 kl 14:01 3688

2019 har vært et motbydelig å sitte i inkasso, Ikke vært mye lyspunkter, Geveran kjøper og kjøper, småsparere leter seg for aksjer, får virkelig håpe at 2020er året kursen for alvor begynner å røre på. Seg.
Fatter virklig hvorfor Axa skal bli så straffet, de har jo ikke noe problem med fynding situasjonen, forhold til sine konkurrenter. Ikke blir det resisjon i Tyskland og Uss, handel avtale ligger på hold.
Redigert 28.11.2019 kl 14:02 Du må logge inn for å svare