Slettet bruker
29.11.2019 kl 22:42 1943

Jeg lurte litt på hvor lang tid det skulle ta fra Randers advarte deg mot å ta fyren seriøst, da du sa «alle må få en sjanse», til dette skulle skje. ;) Du gjorde selvsagt rett, men det lå litt i kortene at vi før eller siden fikk en 180. Jeg skulle selvsagt ønske motsatt, det ville nemlig betydd at aksjen hadde gått motsatt vei av hva den har gjort.
Redigert 20.01.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
questi
29.11.2019 kl 22:55 1916

Et salg på ca 2 mill aksjer kan være Ørn/Grove :)

Hadde Folketrygden solgt så hadde de solgt i små potter spredt utover flere måneder/uker for ikke å påvirke kursen..
Å dumpeselge på denne måten tyder på et ønske om å påvirke kursen i psykologisk nedover..

Jeg tror Grove vil ønske å gå inn litt senere igjen... kjøperen kan jo være shorterne :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
questi
29.11.2019 kl 23:15 1886

Det er ellers noe interessant som skjer med polysilisium markedet..

Vi vet alle hvordan lavkvalitets multi-krystall (som egentlig funker helt OK for solceller) har falt ned til 6-7USD/kg de siste årene... men nå har også den høyere mono-krystall kvaliteten falt til nesten samme nivå.. Det koster adskillig mer energi å produsere inngangsmaterialet til mono-krystaller hvor man i dag bruker Siemens. Hittil har det vært helt ok å bruke store mengder energi fordi fortjenesten har vært så bra.. men nå som marginen er minkende begynner klinten å skille seg fra hveten blant produsentene...

Dersom/når REC får til FBR-B som er egnet til mono-krystaller på MosesLake... så tror jeg de kan være konkuransedyktige i markedet!! :)
Dette må være det JUM og TT satser på ved MosesLake...

Jeg spekulerer om ikke det er de samme utsiktene til større etterspørsel og volum for mono-krystaller som driver Norwegian Crystals å planlegge å starte opp på nytt med sine 145 nyrenoverte ingotovner...
https://www.dn.no/energi/norwegian-crystals/solceller/fornybar-energi/nytt-krisear-for-solselskapet-norwegian-crystals/2-1-669820
Redigert 20.01.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Bob Macahan
01.12.2020 kl 11:37 1075

Bakom kulisserna pågår arbetet med att implementera Phase 1 trade deal vilket innebär att Kina ska öppna sin marknad för polysilicon även för USA.
Hittills har man hanterat jorbruksimporten från USA. När arbetet fortsätter ligger fokus på andra sektorer som ingår i avtalet.
Det tar tid men snart kommer nyheten om att Kina tar bort tullarna på amerikanske kisel.

https://www.agriculture.com/markets/newswire/china-completes-farm-product-quarantine-protocols-of-us-trade-deal-global-times
Redigert 20.01.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare