Skal Vedum-fjotten bestemme hvor folk skal bo?

Slettet bruker
26.11.2019 kl 09:22 490

Nå har sutrekoppen innkalt Erna til Stortinget for å kakle om dette våset. Hva faen spiller det for rolle om folketallet gå ned i en landsdel og opp i en annen?
Skal han tvinge folk til å bo i Finnmark, Troms og Nordland hvis de ikke vil? Kan ikke skjønne at folk vil stemme på denne populistiske sutrebabyen. Han får jo ikke til en dritt i posisjon men sutrer for alt i opposisjon.

https://www.nrk.no/norge/vedum-kallar-statsministeren-inn-til-stortinget-for-fraflyttingssvar-1.14795500


Slettet bruker
26.11.2019 kl 11:52 465

Problemet er jo motsatt enn hva du fremstiller det som. Regjeringen følger opp agenda 2030 og driver kveget (folket) inn i smart cities med en "pack'em and stack'em" målsetting. De som har fulgt litt med, har sett at dette har skjedd over tid nå. Distriktene nedprioriteres, sykehus forsøkes legges ned, veier vedlikeholdes dårlig, kommunesammenslåinger, nedleggelse av lennsmannskontorer, etc. etc. I tillegg har ulv blitt satt ut i naturen, og gis mer vern enn menneskeliv slik at tradisjonelle næringer i distriktene blir umulig og kulturlandskapet gror igjen, mens naturen ellers ødelegges og det presses på med å ødelegge enda mer med å utplassere drapsmaskiner (vindmøller) som effektivt tar kverken på vår norske herlige natur, mens globalistiske kapitalinteresser gjør seg rike på vår bekostning. De smarte spør seg da hvorfor? og de ser da at alt kan kobles opp mot agenda 21/agenda2030 og globalismen. Senterpartiet virker for tida å være det eneste partiet som kjemper for Grunnloven vår og for vår selvstendighet og norsk selvråderett.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:16 455

Finnes vel ikke parti som har fått nedlagt flere gårdsbruk en SP så distriktspolitikken deres gjelder kun i opposisjon.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:21 450

Nær halvparten av alle heltidsbønder, 4161 i tallet forsvant under de siste 8 årene SP var i regjering.

https://www.nrk.no/norge/her-er-bonde-tallene-som-stupte-under-sp---men-oker-under-frp-1.13651268

Når Vedum selv var landbruksminster forsvant det ca. En bonde pr dag.
Redigert 26.11.2019 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2019 kl 12:30 441

I seks år har vi hørt FrP si at vi ikke kan skylde på dem for at det blir mer og mer og mer bompenger, eller flere og flere og flere innvandrere - for FrP har jo bare hatt en oppslutning på maks 16%!

SP, til sammenligning, hadde aldri mer enn 6% da de satt i den rødgrønne regjeringen.

Snart kommer de til å rappe FrPs bortforklaringsmetoder også. Bare vent og se.
Fluefiskeren
26.11.2019 kl 13:15 426

Kan du dokumentere at ulv gis mer vern enn menneskeliv? Det er en drøy påstand. Det er bare noen dager siden to ulvet ble skutt fra helikopter fordi de muligens ville ta sau til sommeren.

Hvor utfører myndighetene helikopterjakt på mennesker? Dette har i hvert gått under radaren til pressen.


PS Når det gjelder vindmøllene er jeg enig med deg, men SP har ikke uttalt seg at de kategorisk er imot vindmøller. Det er det kun Rødt som har gjort.
Redigert 26.11.2019 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.11.2019 kl 13:34 407

Og når det gjelder sau er det andre problemer enn ulv. Ulv har man bare i noen områder, men sau har man over hele landet.

«Fikk betalt 0,01 kroner for ett kilo sau – en hån mot både folk og dyr, mener bonde
For en sau på 15 kilo fikk Hanne Valstad 0,15 kroner i betaling fra Nortura. Det vil si en kilospris på ett øre.»


Det ble forøvrig slaktet nesten en million sauer i år så ulven har ikke tatt alle. Man bør nok få orden på andre problemer først.

Når man får en øre kiloen for sauekjøtt er det noe spik spenma galt i landbrukssektoren.

https://www.nrk.no/trondelag/fikk-betalt-0_01-kroner-per-kilo-sau-_-en-han-mot-bade-folk-og-dyr-mener-bonde-1.14773540
Slettet bruker
26.11.2019 kl 18:29 374

"Kan du dokumentere at ulv gis mer vern enn menneskeliv?"

----------

Ja, mer eller mindre. Nå gidder jeg ikke sitte å lete (bruker ikke overvåkningsinstrumentet google, men derimot DuckDuckGo, så derfor sier jeg lete og ikke google), etter avisartikler på nettet, men jeg husker for en stund siden nede i Østfold hvor etpar gutter ble banket skikkelig opp, slått helseløse på en besinstasjon, Politiet rykket ikke ut på nødmeldingen, da de hadde annet å gjøre. Ulv derimot, så har jeg ved selvsyn sett at både helikopter og x-antall biler settes inn veldig kjapt ved mistanke om at noen har skutt ulv. Så ja jeg sitter med en bestemt oppfatning om at ulv har sterkere vern enn mennesker.

Når det gjelder landbrukspolitikken er jeg enig med deg, men jeg tror ikke SP som slet nær sperregrensa i posisjon skal få hele skylda for den. Nå nærer også jeg frykt for at SP i posisjon skal bli et nytt løftebruddsparti, slik FRP viste seg å være så fort Siv tok over fra Carl, og FRP raste ned fra å være et over 20% parti og landets nest største. Men tross alt så har SP historien på sin side, når det gjelder å stå for folkets vilje både i -72 og -94. Så om jeg i det hele tatt gidder å stemme så blir det nok SP som får min stemme ved neste korsvei. Slik jeg ser det er de vårt eneste lille vern mot globalist-helvetet som de andre store forsøker å tvinge oss inn i. Det finnes selvsagt andre partier også, men er de for små får de overhodet ingen innflytelse, så derfor stiller jeg meg for tida bak SP.
Redigert 26.11.2019 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.11.2019 kl 20:14 362

OK. Du og jeg må altså forvente at myndighetene skyter oss fra helikopter.

Ja, ja. Da vet jeg det,
Slettet bruker
26.11.2019 kl 20:26 350

Chorizo Jabba og Flauefiskern a taqq ja to you for at islam har sine bortforklaringsstemmer på rata ta nivå men likevel, disse gjengivelsene av hva andre mener som dere "diskuterer" mot er trillrundt AP arneB oppned svingstang oppfinnsom teknikk dere har dratt for langt. Takkja for det, men dette er en oppbrukt øvelse fra yassir arafatske svingstangreorikkens tid som ikke bør blandes inn i andre saker. Skrudde gjengivelser skal forbeholdes islamsakens bortforklaringsmanual og ikke spres rundt som dette, okei?
Redigert 26.11.2019 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2019 kl 20:29 350

Hvorfor stemme på dem hvis du vet hva som kommer? Men det du indirekte sier er at det var SV og AP som la ned alle gårdsbrukene. Vedum satt bare og gliste og så på han. Han var for liten.
Slettet bruker
26.11.2019 kl 20:32 348

Vi skal løfte Vedum til 52% nå, da er han stor og leverer et norskt Norge med mindre avgifter og mer nærhet.
Hvis alle blir med får vi Trygve størst.
Det er beste måten å få AP jinashadji mindre.
Du må henge deg på, okei?
CS_invest
26.11.2019 kl 20:42 343

skal Oslo-fjottene bestemme hvordan vi skal leve?
kokkohill
26.11.2019 kl 21:59 315

Løft vedum til 52 ,da må de andre våkne