DOF. Hva er det nå som er galt !!!!!

suspekt
DOF 26.11.2019 kl 09:42 107387

Trodde så smått vi var på vei opp fra sumpen!!!! men nei, her er det nye prøvelser hver dag for aksjonærer med tynnslitt tolmodighet.
Er det dårlige nyheter på vei?
Markedet i bedring, båtene seiler, kunne vert bra dette om ikke gjelda hadde vokst austevoldingene over hode.
Det er utrulig hvor mye en aksje kan falle når den mister tilliten i markedet. Håper det finnes en god løsning for dof. Den sterkeste vil overleve, de har dyre båter som ingen bestiller i dag og som markedet vil trenge i mang år.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Peider
28.12.2019 kl 17:12 5181

Men man kan bruke saker då til å sjå korleis det blir framover ! Det er jo nettopp det som er caset, hva andre gjør. Jeg er hverken baiser eller shorter, men jeg er aksjonær i såfall. Jeg som mange andre kjøpte oss inn alt for tidlig, då vi trudde bunnen var nådd. Men rederne gjør samme feilen gang på gang, og DOF er blant de som sender ut båtene på skit rater kun for å holde båtene i sving. Når noen sender ut et fartøy for 90 000 krone dag i julen , og break even ligger på rundt 150 000 kansje for en så stor båt, så er det kun for å pynte på tallene. Det er vell den ebitda dere er så opptatt av. Og det er er grunn til at nettopp DOF tok den jobben, og ingen andre.
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
tobben
29.12.2019 kl 11:02 4967

Det er vurderinger om fremtiden som styrer skuta nå. Oljeprisen, bremsen i skifergass/ olje i USA , nye olje og vindprosjekter til havs mm. Shorterne har åpenbart satset alt på å kjempe for lav kurs , slik at det blir flest mulig emisjonsaksjer, mens vi aksjonærer vil kjempe for høyest mulig kurs for å få færrest mulig emisjonsaksjer. Spennende uker foran oss.
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
danmark1
29.12.2019 kl 11:13 4940

Nu fokuserer du på et skib og en rate, som formodentlig er forkert. Du bør se, hvor mange skibe DOF hele tiden holder i gang. Q3 og Q4 har været med rigtig fine rater. Det væsentlige lige nu, er den fremtid DOF står over for med omlagt belåning, og et marked, der er i fremgang. Jeg forstår godt, at du som baisser, bruger denne taktik, men den er forkert i forhold til fakta.
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
tesch
29.12.2019 kl 11:20 4919


Til Peider

Hvis det koster kr 150,000 per dag OPEX og skipet får kr 90,000 per dag med levering 27 des . Den ville ligge over Nytt År så rederiet syntes det er bedre med tap på 60,000 per dag enn 150,000. ? Slik ville jeg tenkt
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Havsula
29.12.2019 kl 11:43 5184

Når du og alle tenker slik over lengre tid så er det bare spørsmål om tid før en konker en etter en. Når den ene underbyr den andre får man en evig dødspiral.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
29.12.2019 kl 13:19 5098

Utfordringen med DOF er at markedet ser skogen for bare trær.



Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
tesch
29.12.2019 kl 16:00 4978


Havsula

Mitt poeng var at det er romjul og nyttår og da er det bedre med 90,000 per dag inn enn 0
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
29.12.2019 kl 17:35 4901

Da får vi håpe at det er flest som ønsker minst mulig aksjer i emisjonen. Sun fornuft sier vel det forholdet er noe rund 97 til 3 eller noe. Så bare nyttår er passert så ser vi vel en økning av pris pr aksje. Men her er det jo viktig å bli med i emisjonen også om den kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
29.12.2019 kl 18:46 4808

En grei oppsummering av 2010-19 - https://www.marketscreener.com/S-AMP-P-500-4985/news/U-S-energy-shareholders-seek-to-leave-behind-a-lost-decade-29774044/?countview=0
"It really is a great irony that at a time when the United States became the world’s biggest producer and has become a great exporter, that investors have become skeptical and have adopted a position of ‘show me the money,’” said Daniel Yergin, vice chairman of IHS Markit.
...
"It never benefited the energy companies," he added. "Why? Because they outspent cash flow and they didn’t deliver any kind of real returns. They were just huge sinks of capital."
But as 2020 arrives, some investors believe the energy sector will leave its struggles behind.
....
“We see over a two-, three-year period a gradual recovery in this whole sector that has been unduly depressed,” Lancz said.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Peider
29.12.2019 kl 19:12 4765

Akkurat det jeg vil fram til, evig dødsspiral...
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
29.12.2019 kl 19:36 4716

Her handler det om å få skuta til å ha diesel om noen år, da markedet blir støvsugd for båter om vinteren også. Dette på grunn av fraværende kontrahering av nye båter. Det er dette DOF Ledelsen og styre jobber for hver dag nå. Lykkes de med det , noe som det ser ut til, vil det være en drøm å være DOF aksjonær når dette inntreffer. Å dette kommer sigende allerede i 2020. Høyere etterspørsel til bedre priser, ingen nybygg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2019 kl 21:01 4618

Først må hele flåten bygges om for elektrisk drift. Nye regler om utslippfri maskin er like rundt hjørnet. Det er godt at rederiene har flust med penger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Peider
29.12.2019 kl 21:27 4578

Flaks at IMO bruker vanvittig tid på å innføre nye reglement. Men oljeselskapene stiller stadig strengere krav, å mange har måttet invistere i båtene for å kome i kontrakt med diverse oljeselskap. Å det er ingen nybygg på vei, båtene i spotten er allerede snart 10 år gamle og fulle i gjeld( sjekk snittet på westshore)..
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Stockdance
29.12.2019 kl 22:26 4498

Hvem betaler for installering av batteri i båtene; selskap, rederi eller begge?
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Peider
29.12.2019 kl 23:38 4408

Stortsett rederne, men endel har fått støtte frå enova.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Stockdance
29.12.2019 kl 23:45 4396

Jeg kan ikke si noe om normal praksis, men jeg vet selskaper også har vært med å finansiere tiltak som gjør båtene mer "miljøvennlige".
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Kontur
29.12.2019 kl 23:49 4387

Mange som vil realisere og slippe litt skatt. Så spørs det om ikke Dof fort kan bli en nyttårsrakett på den andre siden av nyåret.
Håper uansett at shorterne brenner seg skikkelig
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
DIL
30.12.2019 kl 00:14 4335

Havila og Dof har allerede båter med batteripakker, kostnadene med dette tillegges ratene så det er ett nullregnskap, og betyr ingenting for inntjeningen https://www.equinor.com/no/magazine/battery-hybrid-supply-ship.html
https://sysla.no/maritim/hver-krone-de-sparer-drivstoff-far-de-50-ore-av-statoil/
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
omac
30.12.2019 kl 08:42 4165

Det ser ut som F2 funds satte ny short 27.12 på 1,95.
http://shortnordic.com/history_player.php?player=F2%20FUNDS%20AS&land=norway
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
JALLA
30.12.2019 kl 08:47 4145

Tror nok at DOF får bra med arbeid fremover de nærmeste årene. Om man ser på de største felt utbygginger i sør amerika så vil det jo bli mye arbeid i en region som DOF er stor.
https://www.fircroft.com/blogs/10-major-south-american-upstream-oil-and-gas-projects-you-need-to-92332116375
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
tobben
30.12.2019 kl 09:06 4078

Ja,det blir artig å se hvor mange aksjer de er villige til å øke med :-) Blir konverteringen av obligasjonsgjelden til aksjer sett på som en del av refinansieringen på 200- 500 mill i kapitaltilførsel , kan det fort bli smått med nye aksjer :-) ( som etter mitt syn er det de spekulerer i nå )
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 09:45 3992

Hvis aktiekursen bliver handlet op inden emi og emi kursen sættes højere end 1 kr. bliver antal aktier selvfølgelig mindre. Det bliver et spørgsmål om timing.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 10:02 3940

Top20 økte i forrige uke.
Ny - STATE STREET BANK AND TRUST COMP 1,584,945 0.82% 0.51% Nom. USA

Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 10:09 3922

F2 har ikke kunnet dække ind uden tab. Den dag kursen nåede 2,80 og omsætningen var høj, har man besluttet at fortsætte og håbe på en mulighed ved emi. Jeg tror dog, de gør klogt i at dække ind nu, med det de kan få fingre i.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 10:21 3891

Når avtalen med bankene er på plass, er kursen fort over 2 igjen. Om det kommer emisjonen på 200 mill til kr 2, får F2 ingjen sjanser til å dekke seg inn, imho.
De får bare tøyse med kursen, mens de fleste gjør seg klar for nyttårs feiring eller nytter solen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
tobben
30.12.2019 kl 10:22 3890

At topp 20 øker, er nok et positivt tegn . Er ikke vanskelig å se at det jobbes intenst i ordrebildet til Dofaksjen , 4900 postene popper opp på både kjøper og selgersiden :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Kontur
30.12.2019 kl 10:54 3820

Bare å fortsette jule og nyttårsferien.
Dof ledelsen er på ferie det samme er meglerne som jobber med caset.
Finansieringen går i orden, løpet er allerede lagt. Bare å la aksjen ligge til nyhetene kommer fremover i løpet av januar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 11:02 3788

Uansett er det vanskelig å komme utenom at dette er den desidert største møkkaksjen på børsen!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:10 3768

Får se hvordan 2020 og videre blir for DOF. Det er jo det som gjelder for aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 11:13 3758

De fleste offshoreskipene feirer nyttårsaften i havn - det ligger vel 40 skip bare i Aberdeen, Ingen oppdrag i sikte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:21 3729

Shorterne går snart tom for askjer. De er som Julenissen (🎅) gir fine gaver(🎁) til de som tror på DOF.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 11:26 3723

Om en måned er alt ved det gamle og vi har fået de sidste 10% lån lagt om. Omsætningen er lav, folk holder på deres aktier.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:32 3707

Listen med "term requirements" for PSV er lang og det etterspøres 10+ PSVer. Ingen tar de nå. Hvorfor? Svaret er enkelt - Det blir bedre pris i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 11:35 3694

Og en del skibe forsvinder fra Nordsøen efter nytår. Så ingen hast påkrævet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Dofulf
30.12.2019 kl 11:35 3692

Med stigende oljepris og forbedring av supplymarkedet som de vanlige tullingene her
inne på forumet påstår så kan det se ut som følgende baljer blir liggende i bøya
når vi går inn i det nye fantastiske året.Dersom alle er inne for å skyte opp raketter så
blir det fyrverkeri i år også.
Skandi Carla Storebø er på kontrakt Fugro UK
Skandi Admiral Storebø
Geosund Storebø
Geograph Storebø
Skandi Acergy Manger er på Subsea 7 Kontrakt
Skandi Construction Manger
Skandi Giant Singapore
Skandi Vitoria Rio,Niteroi
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:46 3653

I tillegg vil eldre båter havne i opplagg eller blir skrapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
addi
30.12.2019 kl 12:28 3586

Skandi Singapore ligger også stille uten oppdrag
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
hifidude
30.12.2019 kl 14:08 3470

Skandi Singapore starter på ny kontrakt primo januar 2020, som meldt tidligere.
Regner med Skandi Vitoria holder på med Client Acceptance Test utenfor Rio, trodde den var gått på bareboat kontrakt alt, men oppstart kan være 1 januar 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
30.12.2019 kl 14:20 3438

Det har bare vært så Jæ… trist utvikling på dof. Kanskje vi ser 2 tallet igjen i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare