DOF. Hva er det nå som er galt !!!!!
Trodde så smått vi var på vei opp fra sumpen!!!! men nei, her er det nye prøvelser hver dag for aksjonærer med tynnslitt tolmodighet.
Er det dårlige nyheter på vei?
Markedet i bedring, båtene seiler, kunne vert bra dette om ikke gjelda hadde vokst austevoldingene over hode.
Det er utrulig hvor mye en aksje kan falle når den mister tilliten i markedet. Håper det finnes en god løsning for dof. Den sterkeste vil overleve, de har dyre båter som ingen bestiller i dag og som markedet vil trenge i mang år.
Er det dårlige nyheter på vei?
Markedet i bedring, båtene seiler, kunne vert bra dette om ikke gjelda hadde vokst austevoldingene over hode.
Det er utrulig hvor mye en aksje kan falle når den mister tilliten i markedet. Håper det finnes en god løsning for dof. Den sterkeste vil overleve, de har dyre båter som ingen bestiller i dag og som markedet vil trenge i mang år.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
kongsberg1
29.12.2019 kl 19:36
5267
Peider skrev Akkurat det jeg vil fram til, evig dødsspiral...
Her handler det om å få skuta til å ha diesel om noen år, da markedet blir støvsugd for båter om vinteren også. Dette på grunn av fraværende kontrahering av nye båter. Det er dette DOF Ledelsen og styre jobber for hver dag nå. Lykkes de med det , noe som det ser ut til, vil det være en drøm å være DOF aksjonær når dette inntreffer. Å dette kommer sigende allerede i 2020. Høyere etterspørsel til bedre priser, ingen nybygg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Først må hele flåten bygges om for elektrisk drift. Nye regler om utslippfri maskin er like rundt hjørnet. Det er godt at rederiene har flust med penger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Peider
29.12.2019 kl 21:27
5129
Flaks at IMO bruker vanvittig tid på å innføre nye reglement. Men oljeselskapene stiller stadig strengere krav, å mange har måttet invistere i båtene for å kome i kontrakt med diverse oljeselskap. Å det er ingen nybygg på vei, båtene i spotten er allerede snart 10 år gamle og fulle i gjeld( sjekk snittet på westshore)..
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Stockdance
29.12.2019 kl 22:26
5049
Hvem betaler for installering av batteri i båtene; selskap, rederi eller begge?
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Peider
29.12.2019 kl 23:38
4959
Stortsett rederne, men endel har fått støtte frå enova.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Stockdance
29.12.2019 kl 23:45
4947
Jeg kan ikke si noe om normal praksis, men jeg vet selskaper også har vært med å finansiere tiltak som gjør båtene mer "miljøvennlige".
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Kontur
29.12.2019 kl 23:49
4938
Mange som vil realisere og slippe litt skatt. Så spørs det om ikke Dof fort kan bli en nyttårsrakett på den andre siden av nyåret.
Håper uansett at shorterne brenner seg skikkelig
Håper uansett at shorterne brenner seg skikkelig
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
DIL
30.12.2019 kl 00:14
4886
Havila og Dof har allerede båter med batteripakker, kostnadene med dette tillegges ratene så det er ett nullregnskap, og betyr ingenting for inntjeningen https://www.equinor.com/no/magazine/battery-hybrid-supply-ship.html
https://sysla.no/maritim/hver-krone-de-sparer-drivstoff-far-de-50-ore-av-statoil/
https://sysla.no/maritim/hver-krone-de-sparer-drivstoff-far-de-50-ore-av-statoil/
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
omac
30.12.2019 kl 08:42
4716
Det ser ut som F2 funds satte ny short 27.12 på 1,95.
http://shortnordic.com/history_player.php?player=F2%20FUNDS%20AS&land=norway
http://shortnordic.com/history_player.php?player=F2%20FUNDS%20AS&land=norway
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
JALLA
30.12.2019 kl 08:47
4696
Tror nok at DOF får bra med arbeid fremover de nærmeste årene. Om man ser på de største felt utbygginger i sør amerika så vil det jo bli mye arbeid i en region som DOF er stor.
https://www.fircroft.com/blogs/10-major-south-american-upstream-oil-and-gas-projects-you-need-to-92332116375
https://www.fircroft.com/blogs/10-major-south-american-upstream-oil-and-gas-projects-you-need-to-92332116375
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
tobben
30.12.2019 kl 09:06
4629
Ja,det blir artig å se hvor mange aksjer de er villige til å øke med :-) Blir konverteringen av obligasjonsgjelden til aksjer sett på som en del av refinansieringen på 200- 500 mill i kapitaltilførsel , kan det fort bli smått med nye aksjer :-) ( som etter mitt syn er det de spekulerer i nå )
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 09:45
4543
Hvis aktiekursen bliver handlet op inden emi og emi kursen sættes højere end 1 kr. bliver antal aktier selvfølgelig mindre. Det bliver et spørgsmål om timing.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 10:02
4491
Top20 økte i forrige uke.
Ny - STATE STREET BANK AND TRUST COMP 1,584,945 0.82% 0.51% Nom. USA
Ny - STATE STREET BANK AND TRUST COMP 1,584,945 0.82% 0.51% Nom. USA
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 10:09
4473
F2 har ikke kunnet dække ind uden tab. Den dag kursen nåede 2,80 og omsætningen var høj, har man besluttet at fortsætte og håbe på en mulighed ved emi. Jeg tror dog, de gør klogt i at dække ind nu, med det de kan få fingre i.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 10:21
4442
Når avtalen med bankene er på plass, er kursen fort over 2 igjen. Om det kommer emisjonen på 200 mill til kr 2, får F2 ingjen sjanser til å dekke seg inn, imho.
De får bare tøyse med kursen, mens de fleste gjør seg klar for nyttårs feiring eller nytter solen.
De får bare tøyse med kursen, mens de fleste gjør seg klar for nyttårs feiring eller nytter solen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
tobben
30.12.2019 kl 10:22
4441
At topp 20 øker, er nok et positivt tegn . Er ikke vanskelig å se at det jobbes intenst i ordrebildet til Dofaksjen , 4900 postene popper opp på både kjøper og selgersiden :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Kontur
30.12.2019 kl 10:54
4371
Bare å fortsette jule og nyttårsferien.
Dof ledelsen er på ferie det samme er meglerne som jobber med caset.
Finansieringen går i orden, løpet er allerede lagt. Bare å la aksjen ligge til nyhetene kommer fremover i løpet av januar.
Dof ledelsen er på ferie det samme er meglerne som jobber med caset.
Finansieringen går i orden, løpet er allerede lagt. Bare å la aksjen ligge til nyhetene kommer fremover i løpet av januar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Uansett er det vanskelig å komme utenom at dette er den desidert største møkkaksjen på børsen!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:10
4319
Får se hvordan 2020 og videre blir for DOF. Det er jo det som gjelder for aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
De fleste offshoreskipene feirer nyttårsaften i havn - det ligger vel 40 skip bare i Aberdeen, Ingen oppdrag i sikte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:21
4280
Shorterne går snart tom for askjer. De er som Julenissen (🎅) gir fine gaver(🎁) til de som tror på DOF.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 11:26
4274
Om en måned er alt ved det gamle og vi har fået de sidste 10% lån lagt om. Omsætningen er lav, folk holder på deres aktier.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:32
4258
Listen med "term requirements" for PSV er lang og det etterspøres 10+ PSVer. Ingen tar de nå. Hvorfor? Svaret er enkelt - Det blir bedre pris i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 11:35
4245
Og en del skibe forsvinder fra Nordsøen efter nytår. Så ingen hast påkrævet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Dofulf
30.12.2019 kl 11:35
4243
Med stigende oljepris og forbedring av supplymarkedet som de vanlige tullingene her
inne på forumet påstår så kan det se ut som følgende baljer blir liggende i bøya
når vi går inn i det nye fantastiske året.Dersom alle er inne for å skyte opp raketter så
blir det fyrverkeri i år også.
Skandi Carla Storebø er på kontrakt Fugro UK
Skandi Admiral Storebø
Geosund Storebø
Geograph Storebø
Skandi Acergy Manger er på Subsea 7 Kontrakt
Skandi Construction Manger
Skandi Giant Singapore
Skandi Vitoria Rio,Niteroi
inne på forumet påstår så kan det se ut som følgende baljer blir liggende i bøya
når vi går inn i det nye fantastiske året.Dersom alle er inne for å skyte opp raketter så
blir det fyrverkeri i år også.
Skandi Carla Storebø er på kontrakt Fugro UK
Skandi Admiral Storebø
Geosund Storebø
Geograph Storebø
Skandi Acergy Manger er på Subsea 7 Kontrakt
Skandi Construction Manger
Skandi Giant Singapore
Skandi Vitoria Rio,Niteroi
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 11:46
4204
I tillegg vil eldre båter havne i opplagg eller blir skrapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
addi
30.12.2019 kl 12:28
4137
Skandi Singapore ligger også stille uten oppdrag
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
hifidude
30.12.2019 kl 14:08
4021
Skandi Singapore starter på ny kontrakt primo januar 2020, som meldt tidligere.
Regner med Skandi Vitoria holder på med Client Acceptance Test utenfor Rio, trodde den var gått på bareboat kontrakt alt, men oppstart kan være 1 januar 2020.
Regner med Skandi Vitoria holder på med Client Acceptance Test utenfor Rio, trodde den var gått på bareboat kontrakt alt, men oppstart kan være 1 januar 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
30.12.2019 kl 14:20
3989
Det har bare vært så Jæ… trist utvikling på dof. Kanskje vi ser 2 tallet igjen i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
omac
30.12.2019 kl 14:31
2436
Hvis dof melder noe stiger vi, men det skjer neppe denne uken. Adm. Dir er på juelferie til neste mandag.
I mellomtiden vil aksjen synke og synke på handler med noen hundre aksjer
I mellomtiden vil aksjen synke og synke på handler med noen hundre aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
danmark1
30.12.2019 kl 15:49
2335
Bare at plukke den smule, der kommer :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
Kontur
30.12.2019 kl 16:12
2294
2020 blir et veldig bra Supply år.
At enkelte her inne fortsatt synes at Dof kursen er for høy får de bare fortsette å gnelle om så lenge de vil. Det betyr ingenting.
Svarene kommer de nærmeste dagene. Først med finansieringen på de aller siste bankene på plass. Så terms for emisjon hvor kapital går til overtagelse av Subsea + som en del av finansieringsdealen. Sannsynligvis blir den på i overkant av 300 MNOK
Nå dette er på plass kommer vi forhåpentligvis til å se et NewCo med fokus på drift og inntjening. Dof ASA og hovedaksjonær har da kommet i mål med sin plan om 100 % av aksjene i Dof S, langtidsfinansiering med mye bedre betingelser og full kontroll dvs 51% av aksjene. De har et mye lengre perspektiv enn de fleste kortsiktige aksjonærer og vi vil snart se en helt annen verdisynliggjøring. F. Eks å få frem verdiene i Subsea, mulig notering mm
I mellomtiden behøver vi kun å slappe av.
Markedet jobber for oss, de som ikke ser det sitter på helt feil sted eller vil ikke se det. At noen båter ligger still nå i nyttårshelgen betyr da absolutt ingenting og er helt vanlig.
At enkelte her inne fortsatt synes at Dof kursen er for høy får de bare fortsette å gnelle om så lenge de vil. Det betyr ingenting.
Svarene kommer de nærmeste dagene. Først med finansieringen på de aller siste bankene på plass. Så terms for emisjon hvor kapital går til overtagelse av Subsea + som en del av finansieringsdealen. Sannsynligvis blir den på i overkant av 300 MNOK
Nå dette er på plass kommer vi forhåpentligvis til å se et NewCo med fokus på drift og inntjening. Dof ASA og hovedaksjonær har da kommet i mål med sin plan om 100 % av aksjene i Dof S, langtidsfinansiering med mye bedre betingelser og full kontroll dvs 51% av aksjene. De har et mye lengre perspektiv enn de fleste kortsiktige aksjonærer og vi vil snart se en helt annen verdisynliggjøring. F. Eks å få frem verdiene i Subsea, mulig notering mm
I mellomtiden behøver vi kun å slappe av.
Markedet jobber for oss, de som ikke ser det sitter på helt feil sted eller vil ikke se det. At noen båter ligger still nå i nyttårshelgen betyr da absolutt ingenting og er helt vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare
AlanS
30.12.2019 kl 16:21
2281
DOF subsea blir ikke notert i 2020, men trolig i 2023 eller senere. Antatt at markedet er i bedre form da, vil noteringen benyttes for nedbetaling av gjelden.
Da er siste handelsdag i 2019 over og alle som ønsket tok tap.
La oss håpe på den nye løsningen er på plass i Januar 2020. Etter dette vil DOFs ledelse fokusere 100% på drift og levere gode resultater.
Da er siste handelsdag i 2019 over og alle som ønsket tok tap.
La oss håpe på den nye løsningen er på plass i Januar 2020. Etter dette vil DOFs ledelse fokusere 100% på drift og levere gode resultater.
Redigert 21.01.2021 kl 02:30
Du må logge inn for å svare