skyter fart-Ny studie bekrefter lønnsomhet i litium-prosjekt.

Råvarer
NOM 15.06.2018 kl 07:38 2816

I det grønne skiftet er mineraler viktig, NM har mange viktige mineraler og mange fine nyheter fremover de neste 2 åra.

Risikomessig har nå prosjektet gått fra middels til lavt for en investor.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/06/Nordic-Mining-skyter-fart-etter-nyhet
Redigert 15.06.2018 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2018 kl 08:56 2719

Så det var igår man skulle kjøpt. De som har tatt risikoen i mange år ha fått lite igjen for det. Flere bortkasta år på en børs som er i rekordmodus. Men kansje vi får en liten stigning fremover.
N
RiskReward
15.06.2018 kl 09:15 2677

Bortkastet vet jeg ikke helt, for trading har gitt avkastning, men ikke god nok.
Men nå er vi uansett i starten av en langvarig god opptur med DFS Keliber på plass. Jeg regner med at oppstartsbeslutning basert på den kommer snart. Så har vi DFS Engebø om ikke så lenge og det fundamentale i NOM vil for alvor bli bekreftet.

NOM er og har vært for meg en investering for fremtiden. Ikke bare forventer jeg betydelig kursøkning frem mot oppstart, men også utbytter fom 2025. Og da sitter jeg fortsatt med et antall aksjer som vil gi meg en fet årslønn allerede på nok 1,- pr aksje
RT på 4,01 er en urealisert gevinst på drøye 400k. Som peanutter å regne i f.t hva som kommer ;)

At det selges på dette nivået der vi er nå, er synd for de som selger, men det gir volum i aksjen og det er bra :) Håper vi snart flyter fra Access og med det får et varig høyere volum enn vi har hatt.

RR
Slettet bruker
15.06.2018 kl 09:36 2635

NOM burde l stige kraftigt på den gode nyhed, nu de skal I gang med udvinding af Litium, som den eneste producent i Europa, måske Volvo køber hele selskabet.
RiskReward
15.06.2018 kl 09:51 2599

Det er nok Keliber som kjøpes og ikke NOM, men det er nok flere bilprodusenter som vil sikre seg leveringer til fremtidig produksjon. Ikke nødvendigvis kjøp av selskapet, men sikre avtaler på råvarer.
El-biler er i starten. Her hjemme har vi mange pga av avgiftene. Ute er det like avgifter som for forbrenning, men teknologien vil åpne markedene fremover og el-bil bli et lettere valg for flere.

Det skjer mye på teknologifronten for biler nå, og selv går jeg nå fra eie til lease bil pga av dette. Fjerner all usikkerhet rundt fremtidig bilhold.

RR
abroker
15.06.2018 kl 10:30 2556

Ropet ute fra verden om mere Litium bare øker for hver måned
og det samme gjør prisen.
NOM bør glede seg kostelig nå.
Slettet bruker
15.06.2018 kl 16:08 2387

Skikkelig rallyaksje. Fylt opp av gavmilde tullinger