NEL - Sannsynlighet for oppkjøp?

kreinh
NEL 15.06.2018 kl 09:58 36140

Hvis salget av hydrogen biler/lastebiler kommer til å ta seg opp slik som forventet av ledende bilfabrikanter, vil det også bli større etterspørsel etter påfyllingsstasjoner. Husk at vi har også en industriell bruk av hydrogen som kan bli enorm. Og hvis NEL er ledende på hele hydrogen teknologien slik mange hevder er det vel bare spørsmål om tid før selskapet blir kjøpt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
kreinh
30.06.2018 kl 09:35 16395

https://e24.no/boers-og-finans/nel-asa/nel-vil-bruke-150-millioner-paa-notodden-mangedobler-produksjonen-etter-milliardkontrakt/24382081

Utdrag av intervjuet med Løkke:

Selskapet har kjøpt et fabrikklokale for 14 millioner kroner, og skal nå installere nytt utstyr som utvider kapasiteten fra 40 megawatt til opptil 340 megawatt årlig.
Totalt skal Nel levere elektrolysører med en samlet kapasitet på rundt 1.000 megawatt (MW) som del av ordren med Nikola. Hver elektrolysør har en kapasitet på 2,2 MW.

– Tidlig i vinter økte vi produksjonskapasiteten fra 25 megawatt (MW), som vi hadde i fjor, til 40 megawatt. Ved å investere rundt 150 millioner kroner i et tilstøtende bygg som tidligere var eid av Hydro får vi 250 MW i det nye bygget ved en treskiftsløsning, sier Nels konsernsjef Jon André Løkke til E24.
– Hvis vi øker dette til fem skift får vi 300 MW ut av det bygget. Hvis vi har behov for enda mer kan vi starte den gamle linjen igjen, og da ender vi med 340 MW. Men det nye anlegget vil ha en mye lavere kostnadsstruktur, fordi det er helautomatisert, legger han til.
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
optimist68
30.06.2018 kl 12:28 16043

Nel er ett ekstremt spennende selskap. Flere burde putta noen sparepenger her og tatt del i det som mest sannsynlig er ett norsk industri eventyr. Storebrand sitt nye miljøfond har 1 % av innholdet sitt her. Mest sannsynlig vil flere hive seg på. Desto høyere oljepris mer attraktivt å øke på i fornybar. Håper vi snart ser 4 tallet
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
kaliber
30.06.2018 kl 12:40 16013

Nå må det vel være siste emisjon fra selskapet!
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2018 kl 16:00 15684

vel....... får vi en ordre til på en 5 - 6 milliarder kroner må vi nok ta en emisjon til men det er helt greit ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2018 kl 20:16 15318


Jeg tror det ligger en ordre for et bussnettverk innen kort tid, ref. Q1 presentasjonen, kursen vil da fly.


Sprellet Nel kan finne på er å fusjonere med HEXAGON.

Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
oppvigår
30.06.2018 kl 20:29 15542

Hvem har Nel i kikkerten for oppkjøp?
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
kreinh
01.07.2018 kl 11:00 15111

Utviklingen fremover peker i retning av større anvendelse av hydrogen i både transport og industri i verden. NEL sin posisjon med ledende teknologi på området og nå også med megakontrakt og sannsynlige kommende store kontrakter, er det innlysende at NEL (som også er gjeldfritt) vil få stor oppmerksomhet, spesielt fra utlandet. Kina, USA, Tyskland... Norge har huet oppi oljetønna og elektrisitet plugget inn i panna, og ser ikke et slikt klar energi alternativ.
Bare ikke NEL går til utlandet. Equinor må våkne, de har såvidt begynt å tenke alternativt i og med samarbeid med Scatec.
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2018 kl 11:11 15067

Mye spennende kan skje i NEL ASA: Oppkjøp er ingen usannsynlighet. Men da snakker vi kurs kr 10,-
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
oppvigår
01.07.2018 kl 12:10 14954

Hvorfor har du ikke troen på at NEL kjøper opp andre ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
oppvigår
01.07.2018 kl 13:06 14827

First we took Proton OnSite,
And then we think to take Rec Silikon,
and then we take another one,
and then, and then ……….
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
JosefK
01.07.2018 kl 18:07 14024

Feil!

Først h2logic, så hyme, så rotoboost, SÅ proton onsite.

Det eneste som er rett er at viljen til uorganisk vekst er veldig til stede.
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
oppvigår
01.07.2018 kl 20:43 13849

Takk for korrigeringen. Føler meg ganske sikker på at Nel kjøper opp selskap før året er omme. Legg merke til ordlyden :
"ikke utelukkes at det kommer nye emisjoner."
Her er det snakk om flere, ikke bare en.
Legg også merke til:
Om vi trenger ytterligere finansiering kommer an på hvor mye sprell vi finner på, sier Jon Andre Løkke.

Skulle ikke være vanskelig å forstå at noe stort er på gang.

Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
NEL20
01.07.2018 kl 21:09 13784

Nel har nok noen skisser på blokka for å etablere produksjon av elektrolyserør i USA.
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
kreinh
11.07.2018 kl 08:20 13504

Tar denne tråden frem igjen. Sannsynligheten for oppkjøp er større nå enn noen gang tidligere. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Ecotricity
11.07.2018 kl 08:21 13489

Hvis du tenker oppkjøp av NEL så ville jeg tro ting må bli enda mer håndfast først?
Redigert 20.01.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.07.2018 kl 08:29 14900

Det går vel ikke an å få det mer håndfast enn dette

https://fuelcellsworks.com/news/
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Wanker
11.07.2018 kl 08:52 14758

En interessant nyhet derfra: "Sumitomo and ITM Power Announce Strategic Partnership Agreement"
Ikke noen smågutter dette.

Kanskje NEL kan få til et samarbeid med Mitsui, som skjøt inn flere hundre millioner i HEX? Det hadde smakt fugl.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
mozel
17.07.2018 kl 14:01 13845

Mye urealistisk utsagn her
nel har de første årene nok med å fylle opp den kapasiteten de får ved planlagt utvidelse på Notodden
Dette blir en ny linje som vil trenge tid for å oppnå planlagt produksjon
Anslår at 250 MW først kan nås om2 år. 1 år bygging av linje, minst 1 år innkjøring.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
kreinh
17.07.2018 kl 15:58 13647

Hva kan egentlig skje nå. Ser ikke lenger muligheten for dårlig nytt. NEL har fylt opp kassa. De har penger nok for utvidelser. Derimot er det bare muligheter for gode nyheter. Nye kontrakter. Utvidet bestilling fra Nikola med betalings betingelser som innebærer forskuddsbetaling. En større ordre fra Korea og masse flere muligheter som er blitt listet opp av andre på NEL trådene. Jeg selger ikke på dette nivået så lenge jeg vet at neste melding vil være en god melding.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2018 kl 16:40 13535

Ikke sikker på de trenger ett år innkjøring.
De har nok jobbet med planlegging og har erfaring med dette.
Men litt tid tar det.
Både Nikola og NEL hadde dårlig tid som Løkke sa.
Nå er avtalen i boks og det er full fart.
Eneste som ikke er full fart er aksjekursen, men lite å gjøre med det.
Markedet synes rundt emikurs er riktig og da blir det sånn.
Hvem skulle trodd kursen skulle ligge 4-5% lavere i dag enn den var for 6 mnd siden.
Ned i skuffen igjen :))
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2018 kl 23:18 13000

Det kan komme bud på NEL ASA før dere aner det. De største oljeselskaper i hele verden ser idag at de trenger hydrogen, hydrogenpumper, elektrolyse og hydrogenteknologi så raskt som mulig.
NEL ASA innehar verdens beste kompetanse på dette området. Nel er faktisk verdensledende på dette området. Nel er også størst. Nel er den største aktøren som har vunnet verdens høyeste enkeltkontrakt på gigaelektrolyseanlegg verdt mange milliarder kroner med Nikola Motors Inc i USA.
Nel kan bli et bra offer for en vill budkrig. Kommer Shell så kommer vel Total med et høyere bud. Så kan Equinor eller Toyota også komme med bud. Men et bud bør ligger på ca kr 10,- pr aksje. Da blir det mange nye hydrogenmillionærer.
Just wait and see.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Dennis10
19.07.2018 kl 23:50 12920

Gjeddene lurer i sivet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2018 kl 14:29 12632

En bud på Nel ASA kan komme anytime,tror jeg.... Nel er uten tvil verdensledende med den ledende teknologien. De har Nikola gigantkontrakten i havn. De hadde en backlogg på over kr 500 mill. + Nikola på noen milliarder kroner..Så backloggen til Nel er fet.
Vær i god posisjon. Uansett dagens kurs på kr 3.19 er et kupp. Jeg lastet opp mere på dagens bunnfiske.
Rekylen i Nel kommer ofte brått på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2018 kl 14:55 12575

Hvem som straks kan kjope deler av nel på www.ps.nu. det var der robotarna Fra saab-fabrikken solgtes og der du kan kjopa rotolyzer og statilyzer billig og hele Jons kontor. Det som ikke er bra med ps.nu er att det er inroppsavgift og reservationspris.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2018 kl 16:14 12459

Herlige nyheter om verdien kr 1 milliard USD på Nikola som har vagt Nel ASA sin hoffleverandør av elektrolyse og hydrogenutstyr. Wabco la inn USD 10 mill. Nok kr 100 mill ble investert av en aktør og fikk en liten % av akjsene i Nikola Motors Inc. Nel aksjen vil reise oppover..

Fakta:
BRUSSELS, Belgium (December 20, 2017) -- WABCO Holdings Inc. (NYSE: WBC), a leading global supplier of technologies and services that improve the safety, efficiency and connectivity of commercial vehicles, today announced that it has made a $10 million strategic investment in Nikola Motor Company, a leader in the design and manufacturing of hydrogen-electric vehicles, vehicle components, energy storage systems, and electric vehicle drivetrains headquartered in Salt Lake City, Utah (USA).

The transaction further demonstrates WABCO’s commitment to advance the development of electric and highly automated commercial vehicles in North America and around the globe. In addition to the strategic investment, WABCO and Nikola signed an agreement to accelerate the development of industry-leading safety technologies specifically designed for electric commercial vehicles, including electronic braking systems (EBS), as well as traction and stability control technologies.

“As vehicles become increasingly autonomous, electric and connected, WABCO continues to be at the forefront of breakthrough technology innovation,” said Jacques Esculier, WABCO Chairman and Chief Executive Officer. “We are excited to invest in Nikola Motor Company to help the industry realize our joint vision of electrified and autonomous trucks, buses, trailers and off-highway vehicles. WABCO’s technologies, notably industry-leading braking, traction and stability control systems, continue to advance the transportation industry.”

“WABCO continues to stay at the vanguard of technology and innovation. Here at Nikola, we are driving a paradigm shift in the transportation industry by creating the most advanced semi-truck ever built. WABCO is a vital business partner to enable autonomous driving, electronic braking, and stability control for trucks and trailers,” said Trevor Milton, Nikola Founder and Chief Executive Officer. “WABCO is recognized as a global leader in safety and efficiency technologies for next-generation commercial vehicles. We have added a world-class supplier to the Nikola truck family and are looking forward to our collaboration to bring Nikola’s zero emission trucks to market.”

Nikola plans to begin testing its zero emission trucks with commercial vehicle fleets in late 2018 and launch full production in 2021.

Press photo / caption:
WABCO has made a strategic investment of $10 million in Nikola Motor Company. WABCO and Nikola will accelerate the development of industry-leading safety technologies specifically designed for electric commercial vehicles, including electronic braking, traction control, and stability control. Nikola anticipates offering its fully electric Nikola Two day-cab truck (pictured here) for sale in the U.S. by 2021.

ABOUT WABCO
WABCO (NYSE: WBC) is a leading global supplier of technologies and services that improve the safety, efficiency and connectivity of commercial vehicles. Founded nearly 150 years ago, WABCO continues to pioneer breakthrough innovations for advanced driver assistance, braking, stability control, suspension, transmission automation and aerodynamics. Partnering with the transportation industry as it maps a route toward autonomous driving, WABCO also uniquely connects trucks, trailers, cargo, drivers, business partners and fleet operators through advanced fleet management systems and mobile solutions. WABCO reported sales of $2.8 billion in 2016. Headquartered in Brussels, Belgium, WABCO has 13,000 employees in 40 countries. For more information, visit www.wabco-auto.com.

ABOUT NIKOLA MOTOR COMPANY
Nikola Motor Company designs and manufactures electric vehicles, vehicle components, energy storage systems, and electric vehicle drivetrains. NMC is led by its visionary CEO Trevor Milton (Twitter: @nikolatrevor), who has assembled one of the most talented teams in the country to bring the Nikola products to market. The company is privately-held. For more information, visit nikolamotor.com or Twitter: @nikolamotor.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 18:54 12139

Vil Hyundai investere i NEL Korea eller Nel ASA?..
Intervju med Woong-chul Yang, nestleder i Hyundai Motor Group og Co-Chair of Hydrogen Council.
"Som OEM (Original Equipment Manufacturer)-produsent mener vi at vårt ansvar ikke er begrenset til utvikling av hydrogenelektriske kjøretøy, men også med kontinuerlig investering i hydrogenforsyningskjeden (hydrogenfyllestasjoner). Selskapet undersøker for tiden ulike måter å bidra til å styrke infrastrukturen."
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2018 kl 08:16 11897

ankon... Du gjør det rett i sitte rolig på gjerdet. Jeg benytter feiretiden til å kjøpe meg ytterligere opp i Nel. Da jeg tror at det er noe på gang. Omsetningen i går på kr 22 mill var unormal høy med en hyggelig oppgang på +2%. Oppgangen fortsetter da Nel har mange store kontrakter på gang som jeg håper kan børsmeldes så fort de landes. Det jo også være noe beilere som snuser på Nel det nye norske industrieventyret som kan bli et offer for en budkrig, tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2018 kl 13:21 11702

Er det ARC som ofte er på kjøpersiden i Nel om dagen? Nel er meget stabil og stiger jevnt og trutt. ARC har tidligere ofte plukket og drevet Nel oppover i perioder. Tunge investorer plukker stadig til litt høyere kurser...Hmm?? Sissener ( Nå inne med kr 62 millioner i NEL) og Delphi gikk nylig inn tungt i NEL og de sitter stille med store poster. Det er meget spennende dager nå og bra uansett. Pengebingen til alle aksjonærer vokser hver dag. Det er det gode NEL liv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Ulysses
28.07.2018 kl 01:28 11331

JosefK skrev Innlegget er slettet
Amen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Ecotricity
28.07.2018 kl 08:16 11173

Og Amen nr. 2. Slutt mas og vas. Vi trenger ikke dette evige gnålet. Ha respekt for andre menneskers tid, Lorden, man ønsker å holde seg oppdatert på selskapet, men ikke alt mulig dill innimellom.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Kontur
28.07.2018 kl 14:58 10728

Kjøpte mine første par 100 '' NEL aksjer fredag. Har hatt de i kikkerten en stund.
Hva er likviditetssituasjonen i selskapet, sett i forhold til vekstplaner, er de fullfinansiert?
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
OZZY
28.07.2018 kl 15:02 10707

rart du ikke undersøkte litt mer før du kjøpte. penga sitter løst på OB. det er vel derfor firmaer vil være der når de trenger mer penger. LOL
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2018 kl 15:45 10626

Bryr meg ikke om Nel blir oppkjøpt,men vurdere å kjøpe 100000 aksjer til.Alt er relevant,sitter rolig likevel og bare gnir meg i hendene. Har vært inne i Nel i (3 år) til nå. God helg...til alle nellere..
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
kreinh
04.08.2018 kl 14:23 9770

Nikola sin "store melding", som kommer om ikke så lenge, kan være finansieringsplan og kan også innebære utbyggingsplan for påfyllingsstasjoner. Blir det noe konkret her, slik at folk skjønner seriøsiteten i prosjektet til Nikola, venter jeg rift om aksjer hos NEL. Da vil sannsynlighet for oppkjøp bli mye større enn den allerede er.
Spennende tider!
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Ranudo
04.08.2018 kl 14:35 9730

Ser selvfølgelig også frem til en afklaring omkring Nikola og NEL, men mindst lige så vigtig er en melding omkring Nikola´s samarbejde med Powercell - bliver det Pcell´s store gennembrud nu?
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2018 kl 15:21 9677

Jeg tror at vi kan se konturene et nytt aksjonæreierforhold Nel/Nikola. Nikola/Nel. (eller bud på hele NEL) Det ville vært supert for alle oss Nel aksjonærer med et Nikola/Nel eierskap :-)
En ting er sikkert at det Nikola skal melde om nå - det omhandler supply chain som gjelder Nel garantert - på en meget positiv måte. Mulig kontraktspåfyll til Nel eller en bekreftelse på at første ordre til NEl er på saftige kr 14 milliarder.
Nel har nå besluttet utvidelsen av sterkt utvidet prod kap på Notodden og da kan det nå komme ordrepåfyll fra Nikola.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2018 kl 15:27 9649

Så snart Nikola melder på sosiale medium at full finansiering er i boks vil Nel aksjen sprette i været.
Det er denne usikkerheten som råder i markedet idag. Så snart dette er på plass vil flere fond og profesjonelle investorer sette betydelige beløp i Nel. For da er de rimelig sikre på at Nel vil være en lukrativ investering.
Denne nyheten tror jeg Milton vil slippe nå snart og det er å foretrekke at investorene som skyter inn kapital i Nikola er anerkjente.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare