JIN øker
Nå ser det endelig ut som at JIN-kursen også stiger. Det er ikke bare GOGL som følger indexen. JIN ser også faktisk ut til å stige sterkt i på slutten av denne børsuken. Kan det komme nyheter i løpet av helgen?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
02.08.2018 kl 23:33
5609
Med noen unntak så ser det ut for at markedet tar seg opp fra juli/august, og utover høsten (og over nyttår).
I følge denne så er utgangspunktet mye bedre nå enn i 2014 (men da hadde de vel også flere båter):
https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index
Så langt har de fylt kontoen med + 200 mill. i salg av båter, og tipper den siste 2001 båten blir meldt solgt innen kort tid.
Krysser også fingrene for 2002 båtene.
Går 2001 båten i samme prisleie som de andre, så nærmer man seg 300 mill. på bok. selger de begge 2002 så passerer de 400 mill. med god margin.
Regnskapsmessig gevinst på båtene som er solgt per nå, er rett i overkant av USD 5 mill.
Håper de i Q2 klarer USD 0,04 - 0,045 per aksje.
Kan ikke forstå annet enn at denne MÅ komme som et skudd utover høsten.
I følge denne så er utgangspunktet mye bedre nå enn i 2014 (men da hadde de vel også flere båter):
https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index
Så langt har de fylt kontoen med + 200 mill. i salg av båter, og tipper den siste 2001 båten blir meldt solgt innen kort tid.
Krysser også fingrene for 2002 båtene.
Går 2001 båten i samme prisleie som de andre, så nærmer man seg 300 mill. på bok. selger de begge 2002 så passerer de 400 mill. med god margin.
Regnskapsmessig gevinst på båtene som er solgt per nå, er rett i overkant av USD 5 mill.
Håper de i Q2 klarer USD 0,04 - 0,045 per aksje.
Kan ikke forstå annet enn at denne MÅ komme som et skudd utover høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
hill
02.08.2018 kl 18:02
5693
Flott å se hvordan BDI indeksen for SUPRAMAX kryper oppover - sakte men sikkert.
Vi er nå inne i den tiden av året når markedet for bulk bruker å være best.
Sannsynligvis nå vi bør kjøpe JIN.
I 2014 gikk JIN kursen fra ca. 8,- til over kr 30,-! Skal vi få en fin utvikling i år også?
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/markets-landing-page/demo-market-data/drycargo/drycargopage-d
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
26.07.2018 kl 16:11
5927
Supra tikker sakte men sikkert oppover. Satser på noen skikkelige byks snart ?
Baltic Dry -3,61%
Capesize -6,02%
Panamax -0,35%
Handysize -0,43%
Supramax +0,19%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Baltic Dry -3,61%
Capesize -6,02%
Panamax -0,35%
Handysize -0,43%
Supramax +0,19%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
24.07.2018 kl 13:43
6071
holy
Det har de (beregnet tidsfristen riktig).
Dette er meget godt håndverk av JIN.
Regner med de gamle skipene er dyre i drift, og at de kommer ytterlig flere meldinger ila. kort tid.
Det har til nå solgt to gamle holker, og spadd inn +130 mill. på konto.
Har fortsatt 19 super igjen, og 2 panamax. Merkelig at ikke markedet reagerer (oppover)
Det har de (beregnet tidsfristen riktig).
Dette er meget godt håndverk av JIN.
Regner med de gamle skipene er dyre i drift, og at de kommer ytterlig flere meldinger ila. kort tid.
Det har til nå solgt to gamle holker, og spadd inn +130 mill. på konto.
Har fortsatt 19 super igjen, og 2 panamax. Merkelig at ikke markedet reagerer (oppover)
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
holysmoke
24.07.2018 kl 12:41
6104
Det andre skipet de selger på en drøy uke. De to eldtste skipene er nå solgt med solid regnskapsmessig fortjeneste, og det stopper neppe her. Foruten å være et klokt trekk i forkant av IMO 2020 så er det Chinas "Tier ii" -regler (fra 1.september) som er det mest presserende. Vi får håpe at de har beregnet tidsfristen riktig.....
https://splash247.com/ship-deals-fall-through-as-chinese-tier-ii-deadline-approaches/
https://splash247.com/ship-deals-fall-through-as-chinese-tier-ii-deadline-approaches/
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
holysmoke skrev Supramax-ratene over 11000 igjen....supert!
JIN selger unna et superamax-skip nå mens ratene er høye. Kursen stiger til 8-tallet igjen. Millionene drysser inn på kto.Når blir det meldt om flere salg?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
holysmoke
23.07.2018 kl 23:39
6241
Supramax-ratene over 11000 igjen....supert!
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
19.07.2018 kl 16:12
6463
Meldes om økt trøkk på Supra. Ratene stiger...
Grei start på høsten ?
Supramax +0,9%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
19.07.18 1.657 23.827 12.307 8.218 10.862
Grei start på høsten ?
Supramax +0,9%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
19.07.18 1.657 23.827 12.307 8.218 10.862
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
16.07.2018 kl 16:53
6690
Fra JIN:
With regards to why our average TCE in Q1 trails behind your observed number. Firstly, I suspect you may be looking at BDI, which comprises of Capes, Panamax, Ultramax, Supramaxes… which may not be the most appropriate benchmark. Secondly, I believe you have observed a high point in that quarter period and not the average over the quarter…. In addition to other factors such as size, age, routes..etc.
For clarification purposes, we would like to share with you what we believe would be the most relevant benchmark one should observe for evaluating JINHUI’s TCE performance given majority of our vessels are in the 50-60k dwt range, and that will be the Baltic Supramax Index (“BSI”), and must observe and be aware of its computation:
1. The Baltic Exchange Supramax Index (BSI) replaced the Baltic Handymax Index (BHMI) since 3 January 2006, and based on the following description:
· Standard “Tess 52” type vessel with grabs
· 52,454 mt dwt self trimming single deck bulkcarrier on 12.02 m ssw
· 189.99 m LOA 32.26 m Beam 5ho/ha 67,756 cum.grain 65,600 cum.bale
· 14L /14.5B on 30mt (380 cst) no mdo at sea
· Cr 4 x 30 mt with 12 cum grabs
· Maximum age – 10 years
· In terms of Route definitions
Ø Route 1A:
Delivery Antwerp/Skaw range for a trip of 60/65 days redelivery Singapore/Japan range including China 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 12.5%.
Ø Route 1B:
Delivery passing Canakkale for a trip of 50/55 days redelivery Singapore/Japan range including China 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 12.5%.
Ø Route 2:
Delivery South Korea/Japan range for 1 Australian or trans Pacific round voyage, for a 35/40 day trip, redelivery South Korea/Japan range 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 25%.
Ø Route 3:
Delivery South Korea/Japan range for a trip of 60/65 days redelivery Gibraltar/Skaw range 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 25%.
Ø Route 4:
Delivery Gibraltar/Skaw range for one trans-Atlantic round voyage of 45/50 days, redelivery Gibraltar/Skaw range, 5% commission. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 25%.
Source: Baltic Exchange Information Services Ltd.
2. In evaluating TCE performance using BSI as a benchmark, one must also consider the following factors:
· Supramax/Ultramax segment is comprised of a number of different ship types/designs/sizes. TCE generation ability can vary rather significantly from the standard vessel used to compute the BSI benchmark.
· In general, a 2014 built Chinese 60-65k dwt Ultramax should be expected to earn a significant premium to a 2014 built 55-65k Supramax. For the same carrying capacity and year built, Japanese built tonnage is expected to earn more, especially with the sub 55k dwt.
· The age of the vessel, whether it is well maintained or not, the fuel consumption of the individual vessel, the geographical location of the vessel as and when it was fetching employment, the type of cargo the vessel is pursuing, the experience of the owner carrying such cargo can all cause a significant difference in freight rate earned by such vessel.
· According to our experience and market observation, the TCE achieved will differ depending on the differences between a vessel from the TESS-52. The estimated difference can be estimated using the below matrix for illustrative purposes.
· In addition, there will be time lags between our previous fixture with the actual rather rapid increase in freight that took place in 2018 Q1. We believe such narrowing of the gap between BSI vs our TCE should be witnessed in Q2.
We urge you observe closely, our Q2 results which is scheduled to be released on Aug 31st 2018.
Grei forklaring på hvorfor de leverer lavere TCE i Q1, og merker meg samtidig siste linje.
With regards to why our average TCE in Q1 trails behind your observed number. Firstly, I suspect you may be looking at BDI, which comprises of Capes, Panamax, Ultramax, Supramaxes… which may not be the most appropriate benchmark. Secondly, I believe you have observed a high point in that quarter period and not the average over the quarter…. In addition to other factors such as size, age, routes..etc.
For clarification purposes, we would like to share with you what we believe would be the most relevant benchmark one should observe for evaluating JINHUI’s TCE performance given majority of our vessels are in the 50-60k dwt range, and that will be the Baltic Supramax Index (“BSI”), and must observe and be aware of its computation:
1. The Baltic Exchange Supramax Index (BSI) replaced the Baltic Handymax Index (BHMI) since 3 January 2006, and based on the following description:
· Standard “Tess 52” type vessel with grabs
· 52,454 mt dwt self trimming single deck bulkcarrier on 12.02 m ssw
· 189.99 m LOA 32.26 m Beam 5ho/ha 67,756 cum.grain 65,600 cum.bale
· 14L /14.5B on 30mt (380 cst) no mdo at sea
· Cr 4 x 30 mt with 12 cum grabs
· Maximum age – 10 years
· In terms of Route definitions
Ø Route 1A:
Delivery Antwerp/Skaw range for a trip of 60/65 days redelivery Singapore/Japan range including China 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 12.5%.
Ø Route 1B:
Delivery passing Canakkale for a trip of 50/55 days redelivery Singapore/Japan range including China 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 12.5%.
Ø Route 2:
Delivery South Korea/Japan range for 1 Australian or trans Pacific round voyage, for a 35/40 day trip, redelivery South Korea/Japan range 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 25%.
Ø Route 3:
Delivery South Korea/Japan range for a trip of 60/65 days redelivery Gibraltar/Skaw range 5 percent commission total. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 25%.
Ø Route 4:
Delivery Gibraltar/Skaw range for one trans-Atlantic round voyage of 45/50 days, redelivery Gibraltar/Skaw range, 5% commission. Laycan 5/10 days in advance.
Weighting = 25%.
Source: Baltic Exchange Information Services Ltd.
2. In evaluating TCE performance using BSI as a benchmark, one must also consider the following factors:
· Supramax/Ultramax segment is comprised of a number of different ship types/designs/sizes. TCE generation ability can vary rather significantly from the standard vessel used to compute the BSI benchmark.
· In general, a 2014 built Chinese 60-65k dwt Ultramax should be expected to earn a significant premium to a 2014 built 55-65k Supramax. For the same carrying capacity and year built, Japanese built tonnage is expected to earn more, especially with the sub 55k dwt.
· The age of the vessel, whether it is well maintained or not, the fuel consumption of the individual vessel, the geographical location of the vessel as and when it was fetching employment, the type of cargo the vessel is pursuing, the experience of the owner carrying such cargo can all cause a significant difference in freight rate earned by such vessel.
· According to our experience and market observation, the TCE achieved will differ depending on the differences between a vessel from the TESS-52. The estimated difference can be estimated using the below matrix for illustrative purposes.
· In addition, there will be time lags between our previous fixture with the actual rather rapid increase in freight that took place in 2018 Q1. We believe such narrowing of the gap between BSI vs our TCE should be witnessed in Q2.
We urge you observe closely, our Q2 results which is scheduled to be released on Aug 31st 2018.
Grei forklaring på hvorfor de leverer lavere TCE i Q1, og merker meg samtidig siste linje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
16.07.2018 kl 16:50
6694
Regner med dere kan mer om shipping, karer, men synes å erindre at JIN har skrevet et sted, at de fleste innen supra segmentet "ligger på vent" mht. kjøp av nye skip.
JIN mener også JIN har uttalt at de ikke vil forhaste seg, men maksimerer profitten på flåten de har nå, til miljøkrav etc. er klart (?).
JIN mener også JIN har uttalt at de ikke vil forhaste seg, men maksimerer profitten på flåten de har nå, til miljøkrav etc. er klart (?).
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
mithra
16.07.2018 kl 16:11
6711
Enig. Det er behov for å fornye flåten. De har fortsatt to 17 år gamle skip og nesten ingen bygd etter 2012.
Forhåpentlig opprettholder de momentum og selger de to gamle skipene og kjøper to skip bygd etter 2015.
Forhåpentlig opprettholder de momentum og selger de to gamle skipene og kjøper to skip bygd etter 2015.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
16.07.2018 kl 14:51
6758
Takk, holy
Denne meldingen gikk meg hus forbi.
Jeg tror det er god grunn til å glede seg allerede til Q2 31.8.
Svar på spørsmål om hvorfor ratene var så lave i Q1 (for Jin)
"In addition, there will be time lags between our previous fixture with the actual rather rapid increase in freight that took place in 2018 Q1."
De leverte bunnlinje i Q1-18 på linje med Q4 -17 til betydelig lavere omsetning (rater). Slik jeg forstår dem, så skyldes det lavere kostnader.
Ergo bare å glede seg til Q2 - 18, som jeg tror blir bra.
Ser ut for at ratene nå har bunnet ut, og tikker opp igjen. Dette i kombinasjon med USD 2 mill. i gevinst på salget, så blir nok også Q3 et bra kvartal.
Ser man på grafene så ligger vi god over 2017, før sesong oppgang
Denne meldingen gikk meg hus forbi.
Jeg tror det er god grunn til å glede seg allerede til Q2 31.8.
Svar på spørsmål om hvorfor ratene var så lave i Q1 (for Jin)
"In addition, there will be time lags between our previous fixture with the actual rather rapid increase in freight that took place in 2018 Q1."
De leverte bunnlinje i Q1-18 på linje med Q4 -17 til betydelig lavere omsetning (rater). Slik jeg forstår dem, så skyldes det lavere kostnader.
Ergo bare å glede seg til Q2 - 18, som jeg tror blir bra.
Ser ut for at ratene nå har bunnet ut, og tikker opp igjen. Dette i kombinasjon med USD 2 mill. i gevinst på salget, så blir nok også Q3 et bra kvartal.
Ser man på grafene så ligger vi god over 2017, før sesong oppgang
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
holysmoke
16.07.2018 kl 13:33
6811
Jinhui selger et av de eldste skipene i dag med regnskapsmessig gevinst. Godt håndverk av ledelsen som kjenner shipping-bransjen til fingerspissene. Ser frem til de neste kvartalene nå. Jinhui går under radaren til de fleste.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
12.07.2018 kl 14:19
6957
Både Panamax og Supra opp, satser på at dette er vendepuntet for supra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
11.07.2018 kl 10:29
7061
Fra Gogl tråden, som "treffer" JIN:
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/07/Intermodal-Report-Week-27-2018.pdf
"The surge in earnings for this size have also started providing a boost to the Panamax market....."
"Supramax tonnage started to see some improvements in USD and Med regions closer to the weekend..."
I følge tidligere grafer, med noen justeringer, så har ratene begynt å løfte seg fra omtrent denne tid.
Utgangspunktet er nå vesentlig høyere enn tidligere år, så blir spennende å se ut over høsten. Holder en knapp på at JIN er en av høstens vinnere (med forbehold om hva Twitter kongen måtte finne på)
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/07/Intermodal-Report-Week-27-2018.pdf
"The surge in earnings for this size have also started providing a boost to the Panamax market....."
"Supramax tonnage started to see some improvements in USD and Med regions closer to the weekend..."
I følge tidligere grafer, med noen justeringer, så har ratene begynt å løfte seg fra omtrent denne tid.
Utgangspunktet er nå vesentlig høyere enn tidligere år, så blir spennende å se ut over høsten. Holder en knapp på at JIN er en av høstens vinnere (med forbehold om hva Twitter kongen måtte finne på)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
11.07.2018 kl 10:29
7062
Fra Gogl tråden, som "treffer" JIN:
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/07/Intermodal-Report-Week-27-2018.pdf
"The surge in earnings for this size have also started providing a boost to the Panamax market....."
"Supramax tonnage started to see some improvements in USD and Med regions closer to the weekend..."
I følge tidligere grafer, med noen justeringer, så har ratene begynt å løfte seg fra omtrent denne tid.
Utgangspunktet er nå vesentlig høyere enn tidligere år, så blir spennende å se ut over høsten. Holder en knapp på at JIN er en av høstens vinnere (med forbehold om hva Twitter kongen måtte finne på)
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/07/Intermodal-Report-Week-27-2018.pdf
"The surge in earnings for this size have also started providing a boost to the Panamax market....."
"Supramax tonnage started to see some improvements in USD and Med regions closer to the weekend..."
I følge tidligere grafer, med noen justeringer, så har ratene begynt å løfte seg fra omtrent denne tid.
Utgangspunktet er nå vesentlig høyere enn tidligere år, så blir spennende å se ut over høsten. Holder en knapp på at JIN er en av høstens vinnere (med forbehold om hva Twitter kongen måtte finne på)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
10.07.2018 kl 15:42
7179
Kan se ut som ratene har stabilisert seg (Supra), og begynner forhåpentligvis snart å tikke oppover igjen.
Panamaxen gjør et ok byks i dag.
Q1-18 så leverte JIN samme bunnlinje som i Q4-17, men til lavere snittrater/inntekter.
I hovedsak fordi de leverer bedre på kostnadssiden.
Antar de vil ligge på nivå med Q4-17 hva gjelder rater, og forhåpentligvis ei bra bunnlinje.
Tror de kommer til å overraske bra.
Ser også at noen av de største aksjonærene laster jevnt og trutt (D.v.s. jeg antar det er de samme).
Man kjøper, dumper så noen aksjer for å senke kursen igjen, for så å shoppe videre. Manipulativ, men bra spill.
Tror det blir en bra høst, om ikke "Twitter kongen" fjerner fokus fra alt...
Panamaxen gjør et ok byks i dag.
Q1-18 så leverte JIN samme bunnlinje som i Q4-17, men til lavere snittrater/inntekter.
I hovedsak fordi de leverer bedre på kostnadssiden.
Antar de vil ligge på nivå med Q4-17 hva gjelder rater, og forhåpentligvis ei bra bunnlinje.
Tror de kommer til å overraske bra.
Ser også at noen av de største aksjonærene laster jevnt og trutt (D.v.s. jeg antar det er de samme).
Man kjøper, dumper så noen aksjer for å senke kursen igjen, for så å shoppe videre. Manipulativ, men bra spill.
Tror det blir en bra høst, om ikke "Twitter kongen" fjerner fokus fra alt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
05.07.2018 kl 00:24
7413
Det kan se ut som du har rett, Mithra
Finner dog ikke forrige liste, men fra 28.2.18
BNP Paribas Securities Services ITA
Øker med 515.448 aksjer
The Bank of New York BNYM SA/NV
Øker med 152.983 aksjer
Så er det selvsagt også noen "mindre" justeringer andre veien.
Finner dog ikke forrige liste, men fra 28.2.18
BNP Paribas Securities Services ITA
Øker med 515.448 aksjer
The Bank of New York BNYM SA/NV
Øker med 152.983 aksjer
Så er det selvsagt også noen "mindre" justeringer andre veien.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
mithra
04.07.2018 kl 21:00
7484
Aksjonærer oversikten oppdateres den 2.hver måned. Det som skjer i mellomtiden blir bare gjenstand for spekulasjon. som jeg gjorde tidligere idag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
04.07.2018 kl 20:15
7519
mithra
vet du beholdningen til BNP P. I. før oppdateringen?
Formoder det kan forklare handlemønsteret de seneste dagene.
vet du beholdningen til BNP P. I. før oppdateringen?
Formoder det kan forklare handlemønsteret de seneste dagene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
mithra
04.07.2018 kl 16:36
7602
Det ser ut som om det er BNP Paribas Italia som øker sin beholdning kraftig. Regner med at det er samme bank filial som er storkjøper i dag.
Da er det nok også den som sørger for at småinvestorene tror at kurser under kr 8,00 er akseptabel prising.
BNP holder for øvrig mer enn 24 millioner aksjer i nominee konto for Jinhui Holding - men ikke via Italia datteren..
Da er det nok også den som sørger for at småinvestorene tror at kurser under kr 8,00 er akseptabel prising.
BNP holder for øvrig mer enn 24 millioner aksjer i nominee konto for Jinhui Holding - men ikke via Italia datteren..
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
04.07.2018 kl 14:38
7651
Har fått en hyggelig tilbakemelding fra JIN:
".......future correpondences on investor relations questions, ir@jinhuiship.com is the mail that you should write to (see: http://www.jinhuiship.com/jst/contact.php). I understand you may have visited the JINHUI HOLDINGS website and clicked into contact and used info@jinhuiship.com, which has some technical issues. We will update our website and rectify this confusion. Our apologies for causing this inconvenience."
Videre, i korte trekk:
"In addition, there will be time lags between our previous fixture with the actual rather rapid increase in freight that took place in 2018 Q1."
De mottar som nevnt, henvendelser på ir@jinhuiship.com
".......future correpondences on investor relations questions, ir@jinhuiship.com is the mail that you should write to (see: http://www.jinhuiship.com/jst/contact.php). I understand you may have visited the JINHUI HOLDINGS website and clicked into contact and used info@jinhuiship.com, which has some technical issues. We will update our website and rectify this confusion. Our apologies for causing this inconvenience."
Videre, i korte trekk:
"In addition, there will be time lags between our previous fixture with the actual rather rapid increase in freight that took place in 2018 Q1."
De mottar som nevnt, henvendelser på ir@jinhuiship.com
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
mithra
25.06.2018 kl 13:18
7868
Regner med at de som kjøpte 400.000 aksjer på fredag forsøker å selge kursen litt ned for å kunne fortsette storkjøp rundt 8
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
24.06.2018 kl 23:53
7989
Spennende å se fortsettelsen i morgen. Var i alle fall noen som plukket "store poster" (i JIN perspektiv). Håper selvsagt på melding om innsidekjøp, men uansett positivt.
På tide at positiviteten også drar seg over på JIN. Ok innsidekjøp høsten i fjor, og lov å håpe det kommer noen til.
Eagle har gått bra senere tid i USA (nesten 4%) og kanskje får vi også se dager som DRYS sine 8,8% og Diana sine 6% i JIN.
Man vet jo aldri i JIN, og så har vi klovnen Trump på toppen, men håper ratene drar seg til utover høsten, og vi står ved 10 tallet før ratene får seg et løft (og drar med kursen).
Har forsøkt å sende selskapet mail om ratene. Inntektene var lavere i Q1, faktisk "betydelig" lavere enn Q4 17.
Håper dette korrigerer seg nå, og i det minste ut over høsten :)
Blir bra dette!
På tide at positiviteten også drar seg over på JIN. Ok innsidekjøp høsten i fjor, og lov å håpe det kommer noen til.
Eagle har gått bra senere tid i USA (nesten 4%) og kanskje får vi også se dager som DRYS sine 8,8% og Diana sine 6% i JIN.
Man vet jo aldri i JIN, og så har vi klovnen Trump på toppen, men håper ratene drar seg til utover høsten, og vi står ved 10 tallet før ratene får seg et løft (og drar med kursen).
Har forsøkt å sende selskapet mail om ratene. Inntektene var lavere i Q1, faktisk "betydelig" lavere enn Q4 17.
Håper dette korrigerer seg nå, og i det minste ut over høsten :)
Blir bra dette!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
sverre_stang
22.06.2018 kl 14:25
8159
noprofit skrev Kanskje tilbake-kjøp er startet
Da er det bare å ha "litt is i magen".....
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
noprofit
22.06.2018 kl 14:13
8174
Kanskje tilbake-kjøp er startet
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
sverre_stang
22.06.2018 kl 13:31
8201
Jøss. Der kom det plutselig en kjøpesordre på 480 000 aksjer. Kan det hende det blir noe fart i denne nå??
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
21.06.2018 kl 21:38
8304
Diskusjoner er bra, både positive og kritiske synspunkter, bidrar til bedre innsikt!
Forøvrig enig med deg, kursen burde vært vesentlig høyere. Jeg tror det kommer.
Etter som jeg har sett de siste årene, så har aksjen pleid å ha en dupp i juni mnd. Så har den snudd omtrent på denne tid, og pekt oppover igjen.
Jeg tror høsten blir bra for oss, og antar vi snart er over 8 igjen, når folk begynner å posisjonere seg for "bedre tider" (forhåpentligvis).
Forøvrig enig med deg, kursen burde vært vesentlig høyere. Jeg tror det kommer.
Etter som jeg har sett de siste årene, så har aksjen pleid å ha en dupp i juni mnd. Så har den snudd omtrent på denne tid, og pekt oppover igjen.
Jeg tror høsten blir bra for oss, og antar vi snart er over 8 igjen, når folk begynner å posisjonere seg for "bedre tider" (forhåpentligvis).
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
Ikaros200
21.06.2018 kl 20:32
8331
Ingen krangling her, bare diskusjon ;-). Vi deler vel synet om at aksjen burde ha vært høyere, men markedet bestemmer og det er vel en viss frustrasjon ift hvordan hovedeierne driver business. Jeg har tidligere forsøkt å maile selskapet, men der var det dårlig med svar gitt. Mulig du har større hell.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
21.06.2018 kl 18:35
8378
Takk for info. Mithra!
Ikaros
Forsøker å hente litt info. fra "gutta fra kalkutta", så oppdaterer dersom de kommer med noe matnyttig.
Vi har vel samme målsetting, så ingen grunn for å krangle. Tenker vi kommer til å ha en grei høst (tid fremover) som aksjonærer i JIN.
Ikaros
Forsøker å hente litt info. fra "gutta fra kalkutta", så oppdaterer dersom de kommer med noe matnyttig.
Vi har vel samme målsetting, så ingen grunn for å krangle. Tenker vi kommer til å ha en grei høst (tid fremover) som aksjonærer i JIN.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
mithra
21.06.2018 kl 11:15
8471
En fakta opplysning: Alle JIN's skip seiler i spotmarkedet. Så godt som alle skipninger er tilknyttet kinesiske kunder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
bokaj70
20.06.2018 kl 21:07
8594
Langt de fleste penge har de jo fornuftigt nok brugt til at nedbetale gæld.
At de investerer i ejendomme er ikke så usædvanligt som mange åbenbart tror. Mange selskaber i diverse brancher investerer end del af deres kapital i det ene eller det andet. Det kan være en udmærket måde at forrente sine penge og styrke sin forretning på - ikke mindst for selskaber med meget volatil indtjening på kerneområdet.
At de investerer i ejendomme er ikke så usædvanligt som mange åbenbart tror. Mange selskaber i diverse brancher investerer end del af deres kapital i det ene eller det andet. Det kan være en udmærket måde at forrente sine penge og styrke sin forretning på - ikke mindst for selskaber med meget volatil indtjening på kerneområdet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
Ikaros200
20.06.2018 kl 19:37
8641
Du må gjerne blande sammen fakta med arroganse, imidlertid bør du da presentere noen fakta selv, istedet for påstander. Av interesse her vil f.eks være hvor lange kontrakter selskapet er bundet opp i, siden du hevder at de er det. Det som er et faktum er at ratene JIN oppnår er lavere enn snittet for Q1. Det kan være mange årsaker til det, men du presenterer derimot ingen begrunnelse for hvorfor JIN skal oppnå høyere rater i Q2. Jeg har JIN og mener de er lavt priset, men jeg er ikke veldig fornøyd med selskapet. Kursen gjenspeiler også dette. For at du skal tjene på aksjene dine må noen andre være villige til å betale mer for de enn du kjøpte de for. Foreløpig så opplever jeg ikke at det er tilfelle. Dersom selskapet begynner å dele ut av overskuddet vil dette gjøre selskapet mer interessant. Om de bruker penger på en eiendom eller noe annet «festlig» er det negativt. Poenget med en investering er jo at den skal kaste av seg. Når de henter penger fordi økonomien er dårlig er det naturlig at de betaler tilbake når de har penger til overs. Ikke kjøpe bygning. Men du må gjerne mene noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
20.06.2018 kl 13:29
8722
Arroganse er alltid gøy.....
Så ditt resonnemnet er at økte rater og økte verdi på skipene er negativt for JIN?
Ikke rart at det forekom innsidekjøp i fjor høst!
Skip bundet opp i kontrakter til lavere rater er kjent for markedet
Så ditt resonnemnet er at økte rater og økte verdi på skipene er negativt for JIN?
Ikke rart at det forekom innsidekjøp i fjor høst!
Skip bundet opp i kontrakter til lavere rater er kjent for markedet
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
Ikaros200
20.06.2018 kl 10:47
8788
Du kan jo lese i Q1 rapporten hvilke snittrater JIN klarte å dra ut av markedet i Q1. Du kan jo også se om du finner noen uttalelse om hvorfor de ligger lavere enn snittratene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
19.06.2018 kl 23:31
8901
Weekly Vessel Valuations Report, June 19 2018
"Bulkers: Capesize and Supramax values have firmed this week......
Supramax Pollux Star (58,700 DWT, Feb 2012, Tsuneishi Cebu) sold for USD 17.5 mil, VV value USD 16.74 mil."
"Bulkers: Capesize and Supramax values have firmed this week......
Supramax Pollux Star (58,700 DWT, Feb 2012, Tsuneishi Cebu) sold for USD 17.5 mil, VV value USD 16.74 mil."
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
18.06.2018 kl 07:42
9046
Tenker det begynner å dra seg til for Jin fremover også.
Supramax
US Gulf captured the spotlight this week in the Supramax-Ultramax pool. Rates moved sharply higher for the Gulf area with cargoes for late June dates lending support. Brokers also suggested that the benchmark for the EC South America market was set particularly high. A short week in Singapore, with a national holiday on Friday and a China holiday coming, slowed activity in the Pacific towards the weekend. On the period front, a 61,000-dwt open South Africa was linked to a one-year period at $14,250. Another 63,000-dwt open in the Persian Gulf was fixed for a short period at a rate in the low $14,000s.
A 60,000-dwt and a 63,000-dwt, both open EC US, were fixed for a trip to the Continent at $18,500 and $16,500 respectively. A 63,000-dwt open in the US Gulf was booked to redeliver in Brazil at $18,000. From EC South America, a trip to the Arabian Gulf or the Far East paid a rate in the $15,000s plus a ballast bonus of ranging from low to high $500,000 on an Ultramax, similar rates paid for standard Panamaxes on this route.
In the East, a 53,000-dwt open Philippines was fixed for a trip via Indonesia to South Korea at around $10,750. A coal trip via Indonesia to China ranged from the mid $11,000s to $13,000s on Supramax vessels delivery in Singapore. A 56,000-dwt open CJK was booked for moving steel to Southeast Asia at $10,500, while a long haul trip to West Africa was reportedly fixed on a 61,000-dwt at $9,800 for the first 60 days and $14,000 thereafter, basis North China delivery.
Supramax
US Gulf captured the spotlight this week in the Supramax-Ultramax pool. Rates moved sharply higher for the Gulf area with cargoes for late June dates lending support. Brokers also suggested that the benchmark for the EC South America market was set particularly high. A short week in Singapore, with a national holiday on Friday and a China holiday coming, slowed activity in the Pacific towards the weekend. On the period front, a 61,000-dwt open South Africa was linked to a one-year period at $14,250. Another 63,000-dwt open in the Persian Gulf was fixed for a short period at a rate in the low $14,000s.
A 60,000-dwt and a 63,000-dwt, both open EC US, were fixed for a trip to the Continent at $18,500 and $16,500 respectively. A 63,000-dwt open in the US Gulf was booked to redeliver in Brazil at $18,000. From EC South America, a trip to the Arabian Gulf or the Far East paid a rate in the $15,000s plus a ballast bonus of ranging from low to high $500,000 on an Ultramax, similar rates paid for standard Panamaxes on this route.
In the East, a 53,000-dwt open Philippines was fixed for a trip via Indonesia to South Korea at around $10,750. A coal trip via Indonesia to China ranged from the mid $11,000s to $13,000s on Supramax vessels delivery in Singapore. A 56,000-dwt open CJK was booked for moving steel to Southeast Asia at $10,500, while a long haul trip to West Africa was reportedly fixed on a 61,000-dwt at $9,800 for the first 60 days and $14,000 thereafter, basis North China delivery.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26
Du må logge inn for å svare