IDEX - Følg med

blochster
IDEX 27.11.2019 kl 09:46 20643

2.5 millioner aktier omsat den første halve time

Bilver det dagen hvor vi formår og lukke højere end 0,85 ?

Redigert 21.01.2021 kl 03:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 15:47 2483

Tror også Stan har fått sparken som CEO, men muligens vet styret av erfaring at Stan kan gjøre en god jobb i en annen rolle, eller de er redde for skaden han kan gjøre med all kunnskapen sin om det indre livet i IDEX hvis de tupper ham ut mot hans vilje. Med 61 er det neppe LETT for Stan å få en ny tilsvarende godt betalt jobb. Stan bli derfor helt sikkert værende i IDEX til neste emisjon (om kort tid) "er i boks".

Stan vet sikkert hvor interesserte Mastercard og VISA egentlig er i kort med sensor, og hvorfor det "aldri" kommer en EMV standard for kort med sensor. Vet Stan, helt hypotetisk, at Mastercard og VISA overhodet ikke er interessert i kort med sensor, forteller og utdyper det offentlig, vil IDEX ikke klare å hente mer penger, og kan bare stenge butikken.

Redigert 27.02.2020 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 16:01 2463

Er nok du som har misforstått.

Håper inderlig at ALLE her, inkludert ALLE IDEX aksjonærer, opplever vinteren 2022, snø eller ikke snø.

Om firmaet IDEX opplever vinteren 2022, er et åpent spørsmål.

Med normal burnrate i 2020 (20 mill/måned) har IDEX nå 84 mill i kassen.
På kurs 65 øre prises IDEX til 467 millioner - 5,5 ganger cash beholdningen - helt uforståelig overprising.
Rett kurs på IDEX er UNDER 10 øre.

Redigert 27.02.2020 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
27.02.2020 kl 16:08 2448

Skal nok ned mot 10-20 øre ila året.
speculator
27.02.2020 kl 16:14 2431

Lurer på hvor langt den tidligere Idex sjefen er komt nå, etter at han løp fra lokalet.. Sist sett ved Svinesund.. Med en sammenrullet Q4-rapport trykket opp i Ræva... 🙈
Redigert 27.02.2020 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
uptrade
27.02.2020 kl 16:29 2399

Ble værre enn jeg håpet på.
Hadde ett lite håp om karre seg over 70 øre siste timen..

Ble perfect storm med Q4, sjefen sparket & Corona på IDEX.

Helt utrolig lettet for at jeg kom meg ut på 4,50 for noen år siden.
Begynner å bli litt fristet må jeg si, prøve meg på ny inngang på 50 Øringen tru?
Slettet bruker
27.02.2020 kl 16:32 2393

Corona er et mye større hinder for at pengene renner inn enn at de renner ut.
speculator
27.02.2020 kl 18:20 2317

Stanley Swearingen er nå observert utenfor Strømstad.. Han lusker rundt i buskene og er nå kamuflert som en Hobbit.
Møyfrid
27.02.2020 kl 20:28 2212

Det er gambling.

Nedsiden har vel aldri vært større i det korte bildet enn nå.
Møyfrid
27.02.2020 kl 20:32 2210

Jeg tipper neste emisjon settes på 15 øre.

Deretter en omvendt splitt.

Just for the record.
Møyfrid
27.02.2020 kl 20:55 2180

Sente, jeg kan ikke gjøre annet enn å ta av meg hatten for din ensidige positive vinkling av absolutt alt av negativ informasjon som til slutt kommer fra denne pølseboden.

Selvfølgelig er ikke Stan sparket! Det blir aldri sparket noen hos verdenslederen. De blir "overført" til "advisory boards" eller andre tunge intellektuelle posisjoner hvor de kan bidra mer enn de klarer i konsernets tyngste stillinger som CEO, CFO, CTO osv.

Det er jo på grunn av denne stammen av kremindivider at styret er så strålende fornøyd, samt at verdenslederen leverer så til de grader på guidingen.

Jeg blir overrasket om de ikke beholder lønna og får økte incentiver - gjerne gjennom økte aksjeprogram.

For hva spiller det for noen rolle lenger om det finnes 500 mill eller 2,5 milliarder aksjer i denne gullkalven av et teknologieventyr?
Sente
27.02.2020 kl 21:46 2137

Takk, tenkte etter en dag med negativitet her inne så skadet det ingen med et glimt av positivitet.
Jeg unnlot å nevne den eksklusive avtalen med Feitian, for å ikke sjokkere noen med for mye hausing.
Møyfrid
27.02.2020 kl 22:12 2099

Ja, apropos den....

Samarbeidet med Feitian er jo rimelig kjent, men det er noen små ting jeg lurer på (i fullt alvor), så jeg håper du kan belære meg.

1. Jeg mener å huske Feitian satte verdenslederens sensor i sin kontaktbaserte betalingsløsning. Er dette nye "TrustedBioTM sensor" en kontaktfri løsning?

2. Det meldes om "next-generation biometric payment cards". Jeg har ikke helt fått med meg første generasjon (bortsett fra FPC`s spede forsøk). Hva menes med dette? Har de hoppet over ett ledd i evolusjonen?

3. Er dette kortet sertifisert, eller vil vi få en ny runde venting og hodeløs haussing rundt dette?

4. Det loves billigere, bedre og mass production, men nå er det vel snart en forhåndsordre på gang? De utvikler vel ikke dette i uendelig tid uten et marked? Finnes det noe tallmateriale for noe som helst?

5. Ingen mistenker verdenslederen for å fare med usannheter, men kan dette virke for konspiratører og svartmalere som en resirkulering av tidligere meldte avtaler? Les, avtaler uten synlig resultat - bortsett fra økt underskudd.

6. Tror du jeg får svar om jeg mailer ir@verdenslederenbiometrics.emi og spør?
Sente
27.02.2020 kl 22:43 2060

Siden du gjør ditt absolutt aller beste på seriøsitet, får jeg vel svare deg etter beste evne.
1) Du husker nok feil, Feitian har brukt Idex sensorer i kontaktløse kort. Hvor til og med sensoren har fungert via NFC feltet. TrustedBio™ er sikkert kontaktløs også.
2) Selv om markedet ikke har tatt i bruk en generasjon av produktet, vil en videre utvikling av produktet selvsagt være neste generasjon.
3) Mer hodeløs hausing er i vente, siden kort med den nye TrustedBio™ sensoren må gjennom sertifiseringen også. Mulig prosessen går litt kjappere, men det sier ikke mye med tanke hvor lenge den første har pågått.
4) Største hinder er vel pris? Så alt som gjør sensorene billigere vil øke oddsen for at ordre kommer.
Tallmateriele på hva? Det spekuleres i at et kort med sensor koster i dag ca. $20, og selv med $10 vil det være for dyrt for bankene. Hva kort med TrustedBio™ koster vet ingen.
5) Med tanke på tidligere avtaler som Idex har inngått, ref koffert, er det kanskje greit de informere for mye enn for lite om inngåtte avtaler? Vil jo ikke gi markedet inntrykk av at de mister avtaler, eller at investorer skulle tror det ikke ble noe av dem.
6) Du kan prøve. Tallmateriale får du nok ikke, men har hørt de nettopp ansatte en ny norsk IR person, så du kan til og med skrive på norsk om du vil.
Slettet bruker
27.02.2020 kl 22:47 2054

Enten er ikke markedet der (har aldri vært der og vil heller aldri komme), eller alle IDEX sensorer så langt har vært mye dårligere egnet for BSC enn FPC sine. Bevises ved at IDEX nå kommer med enda en ny sensor for BSC (papirtigeren TrustedBio™).

Blir papirtigeren TrustedBio™ bra nok, eller kommer det i løpet av 202x årene flere nye generasjoner av IDEX sensorer for BSC?

Alle som så langt bruker biometri ifm med betalinger, gjør det med sensor i terminalen.

Sensor i terminalen har flere fordeler over sensor i kortet:
• Eksisterer en EMV standard for sensor i terminal.
• Mye billigere.
• Enklere. Fungerer muligens med eksisterende kort. Master-fingeravtrykket lagres i CHIPen på kortet.
• Sikrere. Vanskeligere å manipulere en (offentlig) terminal, enn et kort.

Master-fingeravtrykket kan legges inn i CHIPen på kortet vha en betalingsterminal, muligens også med en smarttelefon.
Møyfrid
27.02.2020 kl 22:50 2044

"Vil jo ikke gi markedet inntrykk av at de mister avtaler, eller at investorer skulle tror det ikke ble noe av dem."

Nei, det er det siste man vil...:-)

Takker for svar, men kofferten er ikke nevnt, kun listet noe under rundt samarbeidet med Feitian. Takk og pris for at det nå blir eksklusivt!
Du skal se det vises til milepæler etterhvert.
Møyfrid
27.02.2020 kl 22:52 2036

Jammen, jammen, da blir det jo ikke "in the billions" da?!?

Nei, de får få det i kortet...

:-)
Slettet bruker
28.02.2020 kl 02:10 1985

Jeg har tidligere argumentert sterkt for at om biometri for betalings-kort kommer for massemarkedet så må det være med sensor i terminalen, det er den eneste måten kostnadene kan bli lave nok for en masseinnføring (og det er den modellen som er helt dominerede for ID og pass - tror over 80% nå og 0% med sensor i ID eller pass).
Men, idag tror jeg ikke så mye på det lenger. Problemet er beslutningsprosesser. Det ser ut til at MC, Visa osv har lagt den beslutningen til de enkelte utstedere (banker). Og for den enkelte utsteder er det ikke så enkelt å velge terminal med sensor fordi utstederen har ikke kontroll over terminalene (med unntak av eventuelle egne minibanker).
Det betyr ikke at jeg tror at sensor på betalingskort, det blir fortsatt for dyrt. Jeg tror utstederne ikke er villige til å ta kostnaden. På samme måte som de kjempet imot økningen fra 1 til 2 USD fra magnetkort til chip and pin (selv om dette var en radikal forbedring av sikkerheten). Den overgangen ble "presset gjennom" i løpet av noe over 10år med press fra betalingsformidlere (og muligens myndigheter). For sensor på kort ser det ikke ut som om noen presser på. Jeg tror at betalingsformidlerne ser at plastkortet har kommet til veis ende (selv om de sier noe annet). Se hvordan pengene "taler"; Alle betalingsformidlerne satser stor penger på mobil og cloud betaling og nær ingen ting på "biometriske kort" (les det de sier om egen R&D)
Redigert 28.02.2020 kl 02:12 Du må logge inn for å svare