EMAS OFFSHORE / EZRA HOLDINGS

Slettet bruker
EMAS 22.11.2017 kl 15:05 12832

I ca mars / april 2018 har Emas vært pauset i Sing og Oslo i 12 mnd. Jeg kan ta feil, men tror ikke den kan være pauset lenger en ett år før de-listing. (Noen som vet?)

Emas Offshore har fått fred for kreditorer i 6 mnd i Sing for å forhandle en restrukturering, og for å få inn en White Knight. Og så har Ezra (med flere datterselskaper) fått konkursbeskyttelse under Chapter 11 i USA. Hensikten er også her en restrukturering og sletting av gjeld.

Ingen nyheter har lekket ut, meg bekjent. I denne situasjonen er tiden vår aller beste venn. Stigende oljepris, og aktivitet i offshore-segmentet er dagens aksjonærers siste håp. Bondholders og banker har nok derimot allerede avfunnet seg med tapene. Gjelden var jo formidabel, og det er ingen annen utvei. Myndighetene i Sing vil kanskje også spille en rolle i løsningen. Gjelder jo mange arbeidsplasser lokalt.

Så vil det vise seg hvor stor utvanningen blir for eksisterende eiere etter at White Knight har gått inn, hvis det skjer. Etter denne førstehjelpspakken er i havn, kan Emas Offshore reise seg igjen. Da mangler bare kontrakter på levelige rater. De har jo relativt ny tonnasje.

Med litt hell kan Emas Offshore stige (trolig etter en dump først) i 2018 og 19. Den er jo konkurspriset nå. "Skjærer" forhandlinger seg - og en splitter opp selskapene i deler, så er det vel lite igjen av verdier for aksjonærene. Personlig tror mest på en ordning som både omfatter Ezra Holdings og Emas Offshore siden de har holdt på så lenge i rettsapparet og med forhandlinger. Jeg tror holdingsselskapet kommer til å bli helt omstrukturer eller avviklet. Eierne har gjort mye rart og jeg er usikker på tilliten til disse i markedet. Emas Offshore, som har faktiske verdier kan få nye eiere og leve videre. Kanskje under nytt navn (under White Knight sin paraply). Tror prosessen ville ha blitt avsluttet dersom alt håp var ute. Lurer også på om de vil fortsette å være på begge børsene når dette er ferdig. Som så alltid: Her kan alt skje. Synspunkter?
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Heatseeker
23.11.2017 kl 11:00 11020

Prisen som er antydet fra White Knights er jo vesentlig høyere enn siste børsverdi (gitt 51-75% utvanning - se tidligere innlegg for begrunnelse), så jeg er usikker på om det blir noen dump ned hvis den blir børsnotert igjen. Vår tålmodighet vil bli belønnet som et vannhull i ørkenen. https://www.youtube.com/watch?v=hOMvs_1UFCk
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2017 kl 11:00 10921

Financial calendar for EMAS Offshore Limited

FINANCIAL YEAR 2017
08.12.2017 - Half-yearly Report
22.12.2017 - Quarterly Report - Q4

Kanskje står det noe mellom linjene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Heatseeker
06.12.2017 kl 11:01 10753

Hvordan tolker dere gårsdagens melding?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.12.2017 kl 14:21 10669

Har skummet gjennom det reviderte regnskapet. Jeg er ikke nok kompetent til å kunne konkludere om tallene. Dette er like kaotisk og uoversiktlig som de foregående. Så her er det bare å vente til de blir ferdige med forhandlingene. Gjelden må jo ned - og White Knight må inn.
Vi får håpe sluttordene i rapporten slår til. I så fall kan dette bli veldig bra på noe sikt. Den er jo konkurspriset i dag:

" ... Subject to the completion of the Investment and successful restructuring of the liabilities of the Group, the balance sheet of the Group and Company will be deleveraged substantially and the new funds will provide additional working capital which would enable the Group to continue as a going concern.
Although the Restructuring Exercise has yet to be concluded, the potential investors and the Company are continuing to work together to progress the Restructuring Exercise. ..."
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2017 kl 23:34 10592

Dagens melding: Like kryptisk som det pleier å være.
En mulig tolkning er at White Knight nå er i ferd med å overta, eller får mer innflytelse over en endelig avtale. De er i alle fall fremdeles på banen i forhandlingene, så tiden vil vise om det slår til. Dette er jo det eneste håpet. Spørsmålet er hvordan utvanningen så vil skje.
At en avtale erstattes med en ny er vel noe advokat-greier. Tror ikke det er så vesentlig.
Se ellers TS-innlegget vedr dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
cutuno
17.12.2017 kl 11:03 10444

Noen som vet noe mer etter siste meldinger ? Når kan vi forvente EMAS tilbake på børs ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2017 kl 00:25 10320

Tror den er tilbake på børs inne mars, og trolig i mars måned.
Begrunnelse: Da har den vært pauset i 12 mnd. Tror nemlig den blir tatt av børs hvis den må pauses lenger(?)
Tipper ledelsen ikke vil at den blir tatt av børsene i Sing og i Oslo. Skulle dette skje, vil selskapet (-ene) bli oppfattet som sterkt svekket i markedet. De gjør nok alt for å få avklart refinansiering og restrukturering slik at Emas Offshore forblir et børs-selskap, men muligens under et annet navn (White Knight's).
Det vil heller ikke forbause meg om Ezra Holdings blir avviklet og tatt av børs. Alt dette er kun gjetning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
rek1
02.01.2018 kl 16:01 10156

Emas Offshore agrees fresh investment deal

Singapore’s offshore services provider Emas Offshore has entered into a new agreement related to a proposed investment in the company as part of its restructuring process.

To remind, Emas in late August entered into a binding term sheet with unrelated third-party investors BT Investment Pte. Ltd. (BTI), a subsidiary of Baker Technology Limited, and Point Hope related to the proposed cash investment for a total amount of $50 million.

As part of the agreement, the parties had the right to terminate the term sheet and abandon the restructuring exercise if Emas’ restructuring exercise was not under way or the scheme application was not filed by October 30.

On December 9, 2017, Emas exercised its right to terminate the term sheet and, on the same day, entered into a new binding term sheet with BTI in relation to the proposed cash investment by BTI into the company as part of the restructuring exercise of the group.

According to Emas’ statement on Monday, the term sheet will allow the group to continue with its restructuring exercise to substantially deleverage the group’s balance sheet by way of, inter alia, schemes of arrangement to be proposed by the company and certain of its subsidiaries and to strengthen its working capital position by way of the subscription of new shares by BTI and co-investors, if any, to be issued out of the share capital of the company. The completion of the restructuring exercise and the investment will enable the group to continue as a going concern.

The terms of the agreement include the investment amount of $50 million for the whole restructuring exercise.

The investment may be structured at BTI’s option as a stand-alone investment, as a cornerstone investment for a traditional capital market equity raise and/or an investment alongside a co-investor, and any other viable structure, subject to a minimum investment by BTI of $25 million.

If there is no other co-investor, BTI will invest the entire investment amount. Just like the previous one, the term sheet may be terminated, and the restructuring exercise contemplated may be abandoned, at any time prior to closing of the investment.

Restructuring

Emas Offshore, together with its subsidiaries, has filed an application with the High Court of Singapore, seeking the court’s leave for each of the Singapore filing entities to convene their respective creditors’ meeting within four months from the date of the order, for the purposes of considering and, if thought fit, approving with or without modification the respective scheme proposed to be made between the Singapore filing entities and their creditors.

Offshore Energy Today Staff
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
12.01.2018 kl 21:07 9892

Først spent, så skuffet -- leste "Slik åpner Oslo børs i dag" med EMAS til slutt, som jeg oppfattet som at det skulle komme informasjon. Kjekt å lese om at det ikke bare er meg som venter i spenning, har siden EOC vært aksjonær i mange år!
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2018 kl 23:08 9743

Sjefen "avsatt". (Offisielt har han trukket seg.) En mulig forklaring er at White Knight nå overtar selskapet og stiller som krav at styret og ledelsen skiftes ut. Dette er kun spekulasjon fra min side. Det vil i så fall være veldig positivt. Dette har jo vært vanstyrt lenge.

Men det kan jo være andre forklaringer, for eks full likvidation. (Mindre sannsynlig nå som olja stiger, og markedet løsner litt.) Men tror mest på overtagelse av White Knight innen mars/april da suspensjonen på børsen har vart ett år. Blir nok utvanning i så fall av eksisterende aksjonærer, men kursen kan jo gå kraftig om en full refinansieringspakke er godkjent. Greit for meg om selskapet får et annet navn også, noe som er sannsynlig. Om det blir noe igjen til dagens aksjonærer vil tiden vise.

Fra hjemmesiden i dag:
" ...The Board of Directors of the Company (the “Board”) wishes to announce Captain Adarash Kumar S/O Chranji Lal Amarnath (“Capt Kumar”) has tendered his resignation as Executive Director and Chief Executive Officer, and his last day of service will be on 6 April 2018. ...."
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2018 kl 23:29 9735

http://splash247.com/ezra-holdings-gets-chapter-11-extension/
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
cutuno
27.01.2018 kl 14:15 9581

Noen som har fått sett på siste rapport fra EMAS? Tanker ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Carlossantana
05.02.2018 kl 17:22 9331

General forsamling på Tirsdag 13/02.
6 punkter på agendaen, bl. annet: Audit for 2016. Valg av styre (Adarash Kumar) og Adm dir (Lee Kian Soo, og Cuthbert Charles).
Spennede.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
12.10.2019 kl 19:06 7021

god helg gamle EMAS aksjonærer!

håper det ikke bare er meg som savner mer informasjon om hvordan det går, og trøster meg bare med, at så lenge er notert, kanskje er et lit håp om at kommer tilbake på børsen:

kanskje bare å innse, men for meg -- bare noen lotto kuponger, lagt inn "en skuff", men om noen har noe nytt, ville satt stor pris på, ikke minst at jeg lager en NY tråd om dette selskapet, som bare ville vært for dumt, eller... ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
25.10.2019 kl 12:07 6852

(Incorporated in Singapore)
(UEN/Company Registration Number: 200702224N)
UPDATE ON APPLICATION BY EMAS OFFSHORE LIMITED
TO BE PLACED UNDER JUDICIAL MANAGEMENT
_________________________________________________________________________________
The Board of Directors (the “Board”) of EMAS Offshore Limited (the “Company” and together with its subsidiaries, the “Group”) refers to its announcements on 22 July 2019, 13 September 2019 and 24 September 2019 in relation to the Company’s application in the High Court of the Republic of Singapore (“Court”) on 19 July 2019 for inter alia an order that the Company be placed under judicial management pursuant to Section 227B of the Companies Act (Cap. 50, 2006 Rev Ed) (“Companies Act”) (“JM Application”).
Further to these announcements, the Company wishes to announce that the Court has on 21 October 2019 granted the Company’s JM Application and made, inter alia, the following orders:
1. EOL be placed under judicial management pursuant to section 227B and the provisions of Part VIIA of the Companies Act;
2. Goh Thien Phong and Chan Kheng Tek, both of PricewaterhouseCoopers Advisory Services Pte. Ltd., be appointed as the joint and several judicial managers of EOL (“Judicial Managers”); and
3. the affairs, business and property of EOL be managed by the Judicial Managers in order to achieve one or more of the following purposes:
(a) the survival of EOL, or the whole or part of its undertaking as a going concern;
(b) the approval under section 210 or 211I of the Companies Act of a compromise or arrangement between EOL and its creditors; and/or
(c) a more advantageous realisation of EOL’s assets would be effected than on a winding up.
The Company will provide further updates pertaining to the judicial management in compliance with the listing requirements of the Oslo Bors or when there are material developments.
When in doubt as to the action they should take, shareholders should consult their financial, tax or other advisers.
This announcement is subject to disclosure in accordance with section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
The Judicial Managers
EMAS OFFSHORE LIMITED (UNDER JUDICIAL MANAGEMENT)
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Heatseeker
27.10.2019 kl 22:52 6746

Tolkinger av hva det innebærer i praksis?
Muligheter for snuoperasjon/salg der dagens aksjonærer er med, eller bare lengre ventetid på skattepengene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Mr DT
28.10.2019 kl 07:55 6679

Mere ventetid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Carlossantana
15.12.2019 kl 09:45 6368

Hvor lenge skal vi vente uten informasjon?
Er alt håp ute?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
17.12.2019 kl 09:43 6262

Ja, det er jeg ganske sikker på. De har brukt år uten å klare og oppfylle kravene Oslo Børs stiller. Jeg har sendt selskapet mail med spørsmål som ikke uventet er ubesvart. De har ved flere anledninger bekreftet at finansieringen er i orden, men virkeligheten er noe ganske annet. Disse pengene er tapt, det er bare så synd at vi ikke får sjansen til å ta tapet å komme vider i livet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
20.12.2019 kl 07:31 6183






Da er det på`n igjen for dette møkka selskapet - fortsetter treneringen og fortsetter å plage tidligere aksjonærer. APPLICATION BY THE JUDICIAL MANAGERS OF EMAS OFFSHORE LIMITED
FOR AN EXTENSION OF THE JUDICIAL MANAGEMENT ORDER AND TIME TO SUBMIT THE STATEMENT OF PROPOSALS AND CONVENE THE CREDITORS’ MEETING
_________________________________________________________________________________
The Board of Directors (the “Board”) of EMAS Offshore Limited (the “Company”) refers to its announcement dated 25 October 2019 in relation to the outcome of the Company’s application to be placed under judicial management pursuant to section 227B of the Companies Act (Cap. 50, 2006 Rev Ed) (“Companies Act”) (“JM Application”). Unless otherwise defined, all definitions used herein bear the same meaning ascribed to them in the 25 October 2019 announcement.
The Company announced that the Court had, on 21 October 2019, granted the Company’s JM Application and ordered, inter alia, that the Company be placed under judicial management pursuant to section 227B and the provisions of Part VIIA of the Companies Act and Goh Thien Phong and Chan Kheng Tek, both of PricewaterhouseCoopers Advisory Services Pte. Ltd., be appointed as the Judicial Managers of the Company (“JM Order”).
As the work being undertaken by the Judicial Managers is still ongoing, the Company wishes to announce that the Judicial Managers have, on 16 December 2019, made an application to the Court for, inter alia:
(a) an extension of the JM Order for a period of 6 months from 20 April 2020 until 20 October 2020; and
(b) an extension of time for a period of 6 months from 20 December 2019 until 20 June 2020 to provide the Company’s creditors and members with the Judicial Managers’ statement of proposals for achieving one or more of the purposes stated in the JM Order for whose achievement the order was made (“Statement of Proposals”) and convene a meeting of the Company’s creditors (“Creditors’ SOP Meeting”),
(collectively, the “Extension Application”).
The Extension Application is scheduled to be heard on 10 January 2020 at 10 am. The Company will provide further updates pertaining to the Extension Application in compliance with the listing requirements of the Oslo Bors or when there are material developments.
When in doubt as to the action they should take, shareholders should consult their financial, tax or other advisers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
curly
06.02.2020 kl 13:29 5898

Skjer det noe snart??
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
06.02.2020 kl 14:12 5881

Hadde aldri trodd det skulle ta over 3 år å konke dette selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
06.02.2020 kl 15:19 5849

"FOR AN EXTENSION OF THE JUDICIAL MANAGEMENT " tror det er tredje eller fjerde gangen denne kommer ut!
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
bravi
02.03.2020 kl 20:06 5643

Synes denne har holdt seg forbausende bra gjennom siste ukes virus storm. Står stødig uforandret på mitt depot, det har den gjort lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Carlossantana
04.04.2020 kl 18:50 5464

Stabilt sideleie :-(
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 19:13 5299

Er det noen som vet noe om Emas? Rykter sier att de er på veg opp igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
06.05.2020 kl 20:57 5271

Nei, og samme som deg, har mer til felles, at meg la til i min liste på min "Aksjelive" i dag, tenkte over det samme som deg, men ble skuffet over at bare gamle nyheter.

Ikke får vi skrevet av våre tap, før selskapet er konkurs heller, gjorde noen søk på i dag, ikke fant mer enn en hjemme side, ikke sjekket FB enda, men om du tar kontakt via deres hjemmeside, kanskje finner noen som vil kjøpe dine og mine aksjer, eller hva selger du for, kan betale 5 øre stykke om du ikke har for mange! :-)

PS: nei, og ikke noe å spøke med, sikkert flere som sitter med større tap enn meg, var det ikke 28 øre før denne stoppet for handel på Oslo Børs?

http://www.emasoffshore.com/home/
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Heatseeker
08.06.2020 kl 23:27 5002

Hvilke rykter? Hvem eller hva er kilden her?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Leoløve
06.07.2020 kl 18:55 4744

Da har det kommet nyheter om EMAS, per 01.07.20.
https://newsweb.oslobors.no/message/509102
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
06.07.2020 kl 21:02 4701

en stor takk, at ikke bare deg som venter på informasjon, at ikke har lest, usikker på om bør vente til i morgen, du la ingen føringer, om gode eller dårlige ...
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
07.07.2020 kl 17:32 4578

Beklager, leste meg opp på Magnora, gamle Seven Marine i går, at i kveld bare angrer for at jeg ikke solgte noen NEL aksjer som planlagt og kjøpte, mange, mange flere aksjer i, at avsluttet dagen som en stor vinner på en ellers rød børs!
Ja, det er lett å være etterpåklok, at jeg kjøpte flere aksjer i EMAS på 20 øre, eller hva disse en gang gikk for?
Har nå lest gjennom, og om KAN være positivt, at ikke konkurs enda, men ikke minst kan være lys i tunnelen!
Fortsatt stor usikkerhet, at ikke har lest noe om selv på flere år, bare forsøkt å glemme, lagt mine aksjer i en "skuff" for dette, at jeg har flere enn 10 andre å følge...
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.07.2020 kl 19:19 4529

Ser ut til at fristen for å komme frem til en løsning, er utvidet med seks måneder.
Denne uttalelsen kan jo tenne et lite håp om at ikke alt er tapt.
"The Company wishes to announce that work being undertaken by the Judicial Managers to achieve
the purposes stated in the JM Order is ongoing. In addition, progress on negotiations with potential
investors has been delayed as a result of COVID-19."
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
09.07.2020 kl 00:25 4402

takk og pris for at vi ikke er alene om å lure på!
kanskje du har lyst til å kjøpe mine aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
09.07.2020 kl 09:13 4320

Denne er bare å glemme. De har ikke oppfylt noe av det de har lovet i forhold til finansiering etc. De bare trenerer slik de har holdt på i flere år og man blir sittende stucked med aksjene. De svarer aldri på mailer vedrørende situasjonen og de oppfyller fortsatt ikke kravene til Oslo Børs - rett og slett et useriøst møkka selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Jono
09.07.2020 kl 21:58 4255

Bare å glemme, og meg med flere andre aksjonærer har gjort, men så lenge det er liv -- også er et håp, om hva det heter.
Så klart, om du eller andre sender en sur epost og ber om opplysninger, heller ikke har lov til å svare på, men om NOE er positivt, at det har klart å forlenge sin konkurs begjæring, at godt kan være at er gode grunner for, at det ligger en løsning i det fjerne, at vi kan få et svar i løpet av høsten.
Når det er sagt, bare å håpe at ikke skyldes korona som en god grunn for, men selvfølgelig også kan ha påvirket en refinansiering av selskapet.
Bare å se til Archer, en latterlig lav aksjekurs og DET til tross for gode tall så langt i år, tjente nesten like mye som børsverdien i 1Q pga. mye gjeld, som også er kraftig redusert, selv om alt for mye og en høy kostnad i form av renter.
Joda, så lett å være etterpåkloke, men det må være lov å spørre seg om hvor styret var, som trodde alt skulle vokse inn himmelen, nesten som Kodak -- at ingen tør å satse på olje lengre, heller betaler store summer for å eie aksjer i NEL og andre "grønne" selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
11.07.2020 kl 13:54 4123

Dream on!
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2020 kl 16:28 3742

Da blir det fest i Emas. He he.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Leoløve
12.09.2020 kl 13:17 3631

Å ja, hva og hvordan skal feires?
https://newsweb.oslobors.no/message/513217
Utklipp deler av mld.;
Finansdepartementet has handled the appeal and made the following resolution:

“The resolution by Finanstilsynet of 15 August 2018 to impose the Oslo Stock Exchange to delist the shares of EMAS Offshore Limited (ISIN SGIAD2000008) listed on Oslo Børs, is upheld. The deadline for delisting is set to 21 September 2020”.

In accordance with the above, the shares of EMAS Offshore Limited will be delisted from Oslo Børs with effect from 21 September 2020. The last listing date will be 18 September 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2020 kl 16:48 3576

Hei alla Emas folk, eg kjøper Emas aksjer privat, alt eg kommer over, her blir det ralla. He he.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
domboshawa
12.09.2020 kl 18:03 3539

Får håpe nå at man endelig kan få tatt tapet på aksjene i dette møkkaselskapet, men de klarer vel å trenere prosessen videre ved å anke!
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare