PHO- Eieroversikt

Hallvar
PHO 15.06.2018 kl 19:22 48416

Jeg synes den siste tids utvikling er veldig gledelig selvom jeg har vært helt sikker på at oppgangen skulle komme. Jeg tror faktisk at vi nå vil fortsette oppgangen og aldri se oss tilbake. Noe av grunnen til at jeg tror dette, er den økte oppmerksomheten som en ser fra utlandet. Er det noen som sitter med oppdatert eieroversikt ?

Registrerte at 3 amerikanske investorergrupper var på topp 50 på forrige liste.

Min største bekymring er at et stort amerikansk firma kommer med bud på selskapet i løpet av kort tid. Er redd for at mange vil takke ja til raske penger. For meg er egentlig en ti dobling mindre enn det jeg forventer innen 2020. Er det noen som kan gi innspill på hvor stor prosentandel som må si ja før en kan tvangsinnløse resten av aksjene.

Redigert 21.01.2021 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.06.2018 kl 09:27 8703

Det er fint med messingen deres om å se fremover og ikke bakover. Den eneste måten å vurdere Hestdal på er å se bakover. Så enkelt er det.

Jeg er sikker på at hvis flere aksjonærer hadde vært samstemt og kritisk til Hestdal og Co. så ville det ha effekt.

Det største problemet til Photocure og fremtidig suksess er de som passivt støtter han ved ikke å være kritisk!!
focuss
16.06.2018 kl 09:32 9261

Winyard skrev
"Focus har ingen anelse om hva han snakker om, et lite detaljspørsmål rundt "analysene" hans avslører fort det."

PHO har nå et FDA godkjent produktet i et amerikansk kreftmarked på 15 mrd. Produktet gir betydelig samfunnsøkonomisk gevinst og leger som ikke bruker produktet har 20-40% sannsynlighet for å overse kreft. Den høyeste prosenten er knyttet til den farligste kreftformen. PHO sitt produkt er anbefalt i guidlines og det er innvilget refusjon av kostnader. Pasient organisasjoner heier frem produktet sammen med mange topp spesialister og signalsykehus.Det bygges organisasjon i USA for å sikre vekst og markedsandel. Veksten er allerede godt i gang og styreformann har nettopp kjøpt aksjer for betydelig beløp. Når jeg har vurdert potensialet i PHO så har jeg lagt til grunn at de kaprer 20 % av markedet som er halvparten av hva de har i Tyskland og under en tredel av hva de har i Danmark. Top Cancer Doctor i USA tror alle pasienter i USA kommer til å få tilbud om produktet etter hvert. 20% markedsandel i USA gir inntekter på 3 mrd og med 1 mrd i kostnader (høyt) gir det 2 mrd på bunnlinje. P/E= 20 gir kurs 1900. Foretrekker du en annen P/E så bruk hva du vil. Per i dag er det ingen konkurrenter men patenten går ut om et par-tre år. Det er noe uklart om den kan forlenges grunnet ny indikasjon. Uansett så er drug/device patenter krevende å kopiere og det vil uansett ta lang tid å gjennomføre kliniske forsøk for å dokumentere produktets kvalitet.

Så Winyard, hva er det du lurer på. Synes det er viktig å skille mellom need to know og nice to know. Dersom du har spørsmål i nice to know kategorien så kan kanskje andre her svare bedre på de.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Merlin
16.06.2018 kl 10:18 9207

>Merlin, det er vel NBI(narrow band imaging) du mener? WLC og BLC er vel en del av samme prosedyre.

Ikke helt. Jeg har regnet WLC og NBI er i samme gruppe - ikke-dynamisk lys.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 10:36 9181

Dette er fra årsrapporten. Selger ikke PHO selv i norden? Synes teksten under gjør det uklart.

Photocure Group – Other Measures
In-market sales
A significant share of Photocure’s sales of Hexvix/Cysview, i.e. all sales classified as partner sales and all sales in
the Nordic region, goes through partners and distributors. These partners and distributors carry inventory of
Hexvix/Cysview. Photocure’s billing and revenue therefore does not necessarily reflect the demand from end users
/ hospitals at a given point in time as inventory levels may vary over time.
Furthermore, Photocure’s revenue does not reflect the full value of the product in the market, as partners pay a
royalty or a purchase price for the product below the price charged the end user.
To capture end user demand the Company’s partners and distributors report their revenue to end users in terms
of number of units invoiced and in terms of revenue achieved. Photocure collects this data and consolidate to get
the group total in-market sales, in units and in Norwegian kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.06.2018 kl 10:39 9177

I norden selger Photocure direkte, men det er en distributør som leverer til alle apoteker (norsk medisinaldepot).
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 11:01 9154

MM
Takk for svar. Trodde det bare var partner salg (Ipsen ) som trengte å skille mellom inntekt og " In market sale", men det gjelder da også for Norden og USA ( for USA fordi de skriver Hexvix/Cysview)
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 11:10 9149

Når det gjelder partner salg så er det vel ingen kostnader (annet en egen admin kost) bare royalty inntekter. Der kan det etterhvert komme inntekter fra Canada, Australia og New Zealand. Kan bli inntekter som julekvelden på kjerring det. Vet vi noe om hvordan avtalen med BioSyent og Juno er sammenliknet med Ipsen avtalen? Var det åpenbare svakheter i Ipsen avtalen så får vi tro de er rettet opp i de nye avtalene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 11:35 9092

Ingen tvil om at Photocure med sin satsing på de nye flexiscopene i USA nå er i en helt annen divisjon enn de har vært tidligere.
Selv de som følger selskapet med et halvt øye ser at det som har skjedd det siste året med godkjenninger og refunderinger vil gi en enorm avkastning i 2019, men også god avkastning i inneværende år.
Bare vent til amerikanske investorer tar til seg de nye vibbene fra BL Cysview.
Det er en liten hake vedr store investorer som helst ikke investerer i selskap som ikke har en markedverdi på 200.000.000 dollar eller mer, men PHO vil være verdt minst 1,6 mrd ved årets utgang 2020.
Noen som har en oppdatert topp 50 liste som kan legges ut her?
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 11:44 9071

Hvis BenteBazooka har tilgang til topp 50 lister, og oppretter en tråd for kun de som er på listen, så hadde det vært fint.
Jeg synes jeg ser for meg at denne listen får nye navn ganske raskt.

Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Hallvar
16.06.2018 kl 11:46 9064

Flott BenteB. at du legger ut ny oversikt. Jeg synes det er spennende å se på de eventuelle endringene, og i det siste har det vært noen endringer. Det er jo egentlig positivt med større interesse, så lenge de ikke vil kjøpe opp alt.
Personlig synes jeg det er kjekt å lese PHO tråder, men det som jeg synes er direkte smålig er all den dritten som kastes om oss bidragsytere og forsåvidt også ledelsen.
Jeg er kritisk til at ledelsen ikke klarer å presentere firma på en mer "sexy" måte. Det medfører selvfølgelig at kursen holdes lav og et eventuelt oppkjøp vil skje til lavere pris. Jeg har kun vært med som aksjonær de siste 7-8 årene og har derfor ikke all historikk med meg, men noe av kritikken vedr Hestdal er direkte pinlig. Det at jeg skriver dette bidrar vel kanskje til at noen føler de må forsvare egne holdninger som igjen bidrar til dårlige diskusjoner :)
Jeg synes også angrepene på focuss er useriøse. Han legger jo frem det som ligger til grunn for sine analyser og også MM har kommentert på hva som skal til for å oppnå en høy aksjekurs (omsetning/overskudd/PE etc).

Min oppfordring er at vi fermover informerer hverandre om fakta og stiller fornuftige og saklige spørsmål til hverandre. Så kan en heller lage en egen tråd hvor målet er å være useriøs. Jeg er sikker på at de aller fleste som har satt seg inn i Photocure og sett på kvartalsrapporter, lest artikler i media har tilnærmet samme oppfatning om mye :
1. Potensialet er enormt
2. Ledelsen har ikke som mål å snakke opp kursen, de kunne godt vært mer ambisiøse utad.
3. Situasjonen i USA er bedre enn den noen gang har vært
4. PHO har det beste produktet vedr blærekreft behandling
5. Salget vil og må øke i USA som resultat av den oppmerksomheten Cysview har fått. Hvor mye er derimot ikke sikkert.
6. Hvis en tar en markedsandel på 10% så vil det bety millardinntekter og et solid overskudd i PHO.
7. PHO har bare 21 mill aksjer som betyr at et overskudd på 1 milliard vil gi ca 50 NOK i overskudd pr aksje og det tilsvarer en kurs på 500-1000 NOK.

Dette burde de fleste være enige om. Det en er uenig om er hvorvidt en vil klare å øke salget. Det blir spennende å se hvor raskt det skjer. I min analyse er det negativ EBIT i 2Q, men deretter vil det bli positivt resultat. Jeg menere det er veldig realistisk. Jeg skal innrømme at min analyse tilsier aksjekurs som er firesifret i løpet av 2 år. Jeg tar gjerne kommentarer på mine vurderinger, men kom med skalige kommentarer og spørsmål, så skal jeg gi mine begrunnelser for det jeg har satt opp.
Min største frykt er som sagt at selskapet blir kjøpt opp på en langt lavere kurs da mange ikke deler min mening om potensialet.
PS MM, jeg føler meg sikker på at du kan få 40 NOK for dine akjser i løpet av kort tid :) Mitt råd er, ikke selg. Jeg synes du skal være i aksjen og fortsette å dele dine meninger med oss i "menigheten" men slutt med dine angrep. Jeg synes ivertfall at det er kjekkere å lese dine innlegg da :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.06.2018 kl 11:56 8326

Halvard, jeg er 100% sikker på at vi trenger en ny ledelse og inntil dagens ledelse klarer å vise til akseptabel vekst og skikkelige ambisjoner så fortjener de ikke annet enn kritikk. Jeg synes min kritikk av Hestdal og Co. er 100% berettiget og begrunnet. Det er absolutt ingen grunn til å være fornøyd og spesielt ikke når vi vet at europeiske urologer fant ut at Hexvix var fantastisk allerede i 2005. Det var på dette tidspunktet Hestdal tok over selskapet og han har ikke lykkes med noe. Potensialet er fortsatt imponerende og Hexvix/Cysview har enda bedre dokumentasjon. Når Hestdal ikke har lykkes på 13 år til tross for fantastisk dokumentasjon hvorfor skal det bli bedre nå?

Jeg anbefaler alle og være sterkt kritisk til ledelsen og forhåpentligvis så vil dette få effekt. Hva annet kan vi gjøre enn å poengtere at Hestdal har mislykkes med Hexvix til tross for at europeiske urologer anbefalte Hexvix i guidelines allerede i 2005.


Focuss, selv om Photocure har partnere så klarer de på en eller annen merkelig måte å bruke store penger også på dette salget. Q1-18 så brukte Photocure nesten 2 mill. på markedsføring og other allocation var på 4,5 mill. Totalt var kostnader 6,5 mill.


Avslutningsvis så synes jeg trådene om Photocure er alt for lite kritisk og spesielt det focuss serverer. Bente og Halvard har blitt svært gode bidragsytere og spesielt Bente virker skarp. Merlin er også en interessant skribent, men har noen tendenser som jeg ikke er stor beundrer av.......

Så skal jeg forsøke å balansere ved å være saklig kritisk.... :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 12:03 8316

High Seas ved Hansson, som er selskapets desidert største aksjonær, hvordan stiller han seg til dagens ledelse?
Vet fra tidligere at han har vært kritisk, har det stilnet eller?
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 12:29 8294

Hallvar
Takk for fint innlegg. Du tar opp et tema som er svært riktig og svært viktig. Tror Hestdal har kommet inn i en modus hvor han ikke vil guide mer enn hva han er skråsikker på å levere og tenker det er det som er ansvarlig. Tror kanskje ikke Hestdal har tanken i hodet sitt at det kan være uansvarlig å guide for konservativt med risk for oppkjøp som ikke reflekterer aksjonærenes potensiale. Dette bør vi prente inn i hodet hans.


I prinsippet kan man lage tre senarier:

P10=90% sannsynlighet for å oppnå bedre enn.
P50= 50% sannsynlighet for bedre og 50% for dårligere (most likely)
P90= 10% sannsynlighet for å oppnå bedre enn.

Tror Hestdal guider P10. Hadde foretrukket P50 med P90 som strekkmål.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 12:48 8272

MM
De som fulgte Nano trådene tidligere vil vite at jeg ikke har problem med å være kritisk dersom jeg mener det er grunnlag for det. Jeg var vel den mest upopulære skribenten på tråden, men det endte med at CEO og styreleder er fjernet så det var åpenbart grunnlag for min kritikk

Selv har jeg ikke vesentlig grunnlag for å kritisere ledelsen men ser at de ikke er optimale for å kommunisere med markedet. Det ble grundig vist på Q1-18 men da av Dahl og ikke Hestdal.
MM
Hvilken markedsandel tror du BLC Cysview vil oppnå med dagens ledelse? 1,5%??

Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Dyma
16.06.2018 kl 12:57 8251

Er det noen som har sjekket ut muligheten for kjøp av opsjoner i Pho?
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.06.2018 kl 13:36 8208

Focuss, det går så tregt at jeg er usikker på hva de de klarer. Når de ikke klarer å øke bruken per skope eller få ut nye skope i større fart enn nå så vil ikke markedsandelen øke nevneverdig. Her må det et enormt temposkifte til. Husk at det er Kjetil Hestdal som er øverste ansvarlig for å få til dette.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Legoland
16.06.2018 kl 13:57 8193

Har lest gjennom siste utgave for diagnose og terapi av overfladisk kreft i urinblären utgitt av den tyske urologforeningen, datert november 2016.
Blaalys/Hexvix er ikke nevn med et ord. Derimot hvitt lys, uspesifiserte endoskoper og kontrastveske. NB. Har ikke sett gjennom 2k henvisninger til medisinske artikler anbefalingen bygger paa.
At Hexvix dekker 40% av det tyske markedet fremstaar derfor som et mysterium for meg. Kan bare skyldes jungeltelegrafen og at retningslinjen har gaat ut paa dato. Men ser at Universitetet i Heidelberg, den tyske premiumadressen for kreftforsking, reklamerer med blaalyset.
Skal se om jeg kan finne en oversikt over hvor blaalyset tilbys i Tyskland.
De siste 5 dagene har Ipsen lagt ut sök om to heltidsmedarbeidere for aa fremme salget av Hexvix i Tyskland.

Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 14:23 8172

Hvis kursen holder seg over 32 og går videre etter en mulig konsolidering på 32 -33, så må vi helt tilbake til siste halvdel av april 2017 for å finne neste motstand på 37.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Hallvar
16.06.2018 kl 14:38 8163

r det gjelder kursen så har jeg selvfølgelig følgt nøye med på den de siste månedene/årene. Dette sammen med volum og mediaoppmerksomhet i media/fagblader forteller meg at noe er på gang. Jeg er spent på hva neste uke vil bringe, men jeg blir litt overrasket og skuffet om ikke oppgangen fortsetter. Jeg ser frem til å se eierstrukturen nå, for det kan også fortelle noe om siste ukes oppgang. Mitt tips er at vi allerede mandag vil se en ytterligere oppgang på høyt volum. Jeg baserer ikke dette på tekniske analsyer men mer erfaring med Photocure aksjen (og selvfølgelig en dose optimisme :).
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Hallvar
16.06.2018 kl 14:43 8176

Det vi burde gjøre var å få norsk media til å fokusere på mulighetene som ligger der for Photocure. En stor artikkel i DN eller et "sensasjon oppslag" i Dagsrevyen eller TV" nyhetene burde bidra til økt oppmerksomhet og interesse. I dagens samfunn med sosiale mediaer så burde vel forskjellige redaksjoner kunne bli tipset/fatte interesse for en sak som dette. Noen gode tips ? Når bedriften selv ikke gjør dette, så bør vi som eiere gjøre det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 14:52 8116

Elvoquest

Kunne du klart å få de til å skrive en artikkel i FA om PHO generelt, og BL Cysview spesielt?
Vi vet jo at når et selskap først får innpass hos redaksjonen i FA, så kan artiklene komme tett.
Dette ville fått nytt fokus på Photocure og den situasjonen som har oppstått de siste månedene, og det ville også nøytralisere en alt for defensiv holdning hos K Hestdal.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
16.06.2018 kl 15:26 7984

Medieoppmerksomhet og alle slike tiltak er 100% unødvendige. Det er ikke mangel på oppmerksomhet. Enhver dyktig investor vil holde seg langt unna Photocure slik selskapet drives i dag.

Selskapet må levere. Veksten må opp. Det hjelper ikke med gnål i media.

Hvorfor tror dere kursen faller hver eneste gang ledelsen holder en investor presentasjon?

Vi får håpe innsidekjøpet viser at man får en sterkere salgsvekst. Husk at CEO har vist en utrolig evne til å fatte elendige beslutninger oh ødelegge alle muligheter. La oss håpe det samme ikke skjer med Cysview.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 15:30 8005

Oppgang Kommer,
Ja, vi får se om det kanskje kunne la seg gjøre. Vanskelig å få innpass hos den gjengen, men ikke umulig.
Sjekket litt og dette er egentlig den eneste reelle artikkelen om Photocure i FA hiå.

Den er fra 28. Februar. Når en leser denne artikkelen framstår det for undertegnede nesten ufattelig at kursen er på det nivået den er nå. Men det trekker ikke positivt at Hestdal lar være å guide. Han virker fornøyd, men fremstår ikke som en begeistret og engasjerende selger.

Ser mulig milliardinntekt
HELSE:Dersom én av fem pasienter iselskapets kjernemarked behandlesmed Photocures utstyr, vil topplinjenbikke en milliard kroner, ifølge selskapet.
JEANETTE E. H. HAMMER
– Det er ikke hverdagskost at et norsk selskap får FDA-godkjenning. Det var således god stemnig på kontoret hos oss den dagen, sa Photocure-sjef Kjetil Hestdal høytidelig under gårsdagens kvartalspresentasjon.

Selskapet har de siste månedene oppnådd flere viktige milepæler, som en refusjonsordning for pasienter uten privat helseforsikring i USA. For to uker siden fikk selskapet godkjenning hos amerikanske helsemyndigheter for bruk av sin patenterte blålysbehandling i den polikliniske oppfølgingen av pasienter med blærekreft. Markedet er to til tre ganger så stort som operasjonsmarkedet som Photocure allerede er inne i.

Likevel er markedsverdien av selskapet er 20 prosent lavere enn for et år siden på Oslo Børs.

Etter gårsdagens presentasjon var aksjen ned drøye 2 prosent.

Langt større marked

Årlig utføres det i overkant av 320.000 operasjoner av overfladisk blærekreft i USA. I tillegg trenger mellom 1,2 og 1,4 millioner pasienter jevnlig oppfølging, og det er her Photocure nå har fått tilleggsgodkjenning for bruk av blålysbehandling.

Selskapet har blant annet vist at 34 prosent av pasientene med tilbakefall av den mest aggressive formen for blærekreft kun ble avdekket av Photocures teknologi.

Med utgangspunkt i de 25 største geografiske regionene i USA, og en salgspris på 1.000 dollar pr. utstyrskit, er markedspotensialet for operasjoner og oppfølging av pasienter på til sammen 670 millioner dollar i året, ifølge Photocure.

80 prosent av inntektsgrunnlaget skriver seg da fra pasientoppfølgingen, som selskapet nettopp har fått grønt lys for.

Hestdal ønsker ikke å guide på hvor stor andel av markedet det er realistisk for Photocure å oppnå.

Ser milliarden

Selskapet illustrerte i går ulike scenarier, der en andel på 5 prosent i begge markeder vil gi årlige salgsinntekter på til sammen 33.5 millioner dollar, mens 20 prosent markedsandel i begge markeder ville bety inntekter på 134 millioner dollar i året.

Dersom én av fem pasienter i selskapets kjernemarked behandles med Photocures utstyr, vil altså selskapet ha en inntekt på 1,05 milliarder kroner i dagens kurs, ifølge selskapets beregninger.

Photocure guider med salgsinntekter på mellom 20 og 25 millioner dollar i 2020, noe som med dagens kurs vil si mellom 156 og 195 millioner kroner. I fjor var driftsinntektene på 150 milliner kroner.

– Søker seg mot blålys

Den nye refusjonsordningen dekker om lag 50 prosent av pasientgruppen, mens 45 prosent har privat helseforsikring.

– Hensikten er å øke antall behandlinger med Cysview, ifølge amerikanske helsemyndigheter, sa Hestdal i går.

Refusjonen trådte i kraft 1. januar, og er på inntil 1.000 dollar pr. pasient.

– Man ser at en økende mengde pasienter søker seg mot sykehus som tilbyr blålysbehandling. Vår markedsføring og arbeidet med pasientorganisasjonene har fungert, konkluderer Hestdal.

Han tror at effekten av at FDA-godkjenning og refusjonsordning er på plass vil komme til syne i andre halvår i år.

– Det er en lang salgsprosess. Til tross for at Cysview gir god effekt for pasientene, tar det lang tid for sykehusene å implementere det, sier Hestdal.

Tynges av investeringer

I 2017 økte enhetssalget med 31 prosent, men det er fremdeles snakk om små volumer. Samtidig faller EBITDA-marginen for året under ett fra 21 til 7 prosent.

– Dette skyldes planlagte investeringsaktiviteter, påpekte finansdirektør Erik Dahl.

Selskapet har de siste kvartalene meldt at det først og fremst er markedsaktiviteter og ikke utviklingsaktiviteter som utgjør kostnadssiden.

Photocure hadde 129 millioner kroner i kontanter ved utgangen av året, og ingen rentebærende gjeld.

Photocure

Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 15:47 7987

Legoland.
Jeg er enig at det er vanskelig å forstå at Hexvix har 40% markedsandel i Tyskland og skulle gjerne sett konkret info om dette. Når man ser på inntektene fra partner (Ipsen) så må man huske tre viktige forhold. PHO mottar kun royalties fra salget, Hexvix er vesentlig billigere i Tyskland enn i USA og i tillegg så gjøres det ikke så hyppig oppfølging som i USA. Dette har jeg vel fra MM, men han pleier å ha kontroll på informasjonen han deler
Hallvar
Det med media fokus er jeg helt enig i og snakket for en tid siden med en journalist om saken, men det kom ikke noe ut av det. Synes virkelig situasjonen burde være veldig morsomt og viktig å skrive om. Et norsk biotech selskap med produkt i myndighetenes guidlines i USA har vel neppe skjedd før. Kan nesten ikke forstå at det er noe å skrive om så er så meningsfull folkeopplysning som dette.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
BenteBazooka
16.06.2018 kl 19:19 7857

Elvoquest
De var nok toneangivende i endringene som var i styret i fjor vår med b.la ny styreformann. Etter nedsalget deres, så har det vært rolig.
Så vidt jeg vet så er denne artikkelen etter fda-godkjenningen for surveillance og utvidet rigid godkjenning fra februar den siste ang. Photocure med de:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/Milepael-gir-boershopp-for-Photocure

"- Photocure har tatt tid, men dagens melding er et steg i riktig retning, sier den Monaco-baserte investoren Alexander Hansson til Hegnar.no.

Hansson som har vært aksjonær i Photocure siden 2015, og på det meste hadde over fire millioner aksjer, omtaler meldingen som den viktigste på tre år.

- Nå tror jeg det bare er å holde seg fast, sier han om hva han tenker om den videre utviklingen."
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 19:32 7839

Takk,
Ok, dersom det stemmer at han fikk et ord med i laget ved styre sammensetningen så har det nok roet seg ned betraktelig. Da styres de med jernhånd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Merlin
16.06.2018 kl 22:14 7738

"Vår markedsføring og arbeidet med pasientorganisasjonene har fungert, konkluderer Hestdal."

Tja det er mer selvros enn fakta.

Sjekk selv på cancer.com. Ingenting om cysview. Ingenting om blue light.

Eller på American Cancer Society.

Svar: Results for "cysview"
Sorry, no matches were found that match your criteria.

Men for blue light:

Results for "blue light"
About 1146 Result(s) Found (0.60 seconds)
Best Match
Photodynamic Therapy
Photodynamic therapy or PDT uses photosensitizing agents, along with light to kill cancer cells. Learn more here.
https://www.cancer.org/treatment/treatments-and-side-effects/treatment-types/photodynamic-therapy.html

Men under Can Bladder Cancer Be Found Early? Står ingenting!

Her må Photocure ikke bare tro de har gjort en god jobb, for det har de ikke. Antagelig et av stedene skoen trykker, som ledelsen må gripe fatt i. Flere har tatt dette opp på HO gjentatte ganger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Merlin
16.06.2018 kl 22:22 7733

La oss si en mulig pasient har fått blod i urinen og sjekker internet. Han/hun googler med flg: Can bladder cancer be caught early?

Og begynner å lese. Første svar er da flg:

Urinalysis

Urine cytology

Urine tests for tumor markers

Ikke et ord om blue light ellers cystoscopy

Og dette kaller man at samarbeidet med pasientorganisasjonene har fungert?

Her gjelder det at blue light kommer veldig tidlig opp, og ikke er gjemt bort nederst og lengst bort. Det er klart at pasientene ikke får den informasjonen som er mest nyttig for dem.

Heller ikke på bcan sin side får man klar og tydelig informasjon.

Derfor etterspør selvfølgelig også så få Cysview. Gode søkeresultater på internet er kanskje en av de viktigste forutsetningene for at Cysview skal etterspørres i større grad av pasientene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 22:43 7712

Merlin
Hvordan kan PHO påvirke dette? Bruke mer penger eller bruke pengene anderledes? Lommeboka til PHO er jo begrenset og prioriterer Cysview i USA på topp og selger PCIB for å ha den kraften som skal til. Har du forslag til hva som bør gjøres anderledes så bør du vel orientereselskapet om det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
16.06.2018 kl 22:47 7711

Bør kanskje konsultere Google for veiledning eller i det minste andre med hensiktsmessig kompetanse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2018 kl 22:48 7709

Dere som kan detaljene må ta opp med ledelsen ting som åpenbart skulle gått frem ved å søke på nettet allerede førstkommrnde mandag.
Jeg satt selv 9 år i MEC/ORIO og tok opp ting med ledelsen nesten ukentlig.
Det hjelper ikke å sitte stille å klage på ting som er for dårlig i selskapet på HO.
Ledelsen må pustes i nakken (når den gjør for dårlig jobb), slik at de vet at de blir overvåket av eierne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Merlin
17.06.2018 kl 00:05 7651

Oppgang, det har du rett i. Jeg oppfordrer alle til å ta kontakt med Photocure og stille slike spørsmål. Om mange sender emailer til kjetil.hestdal@photocure.no om saken kan det hjelpe!

Det første Photocure må gjøre er jo å ta møter med/rette henvendelser til cancer.com, ACS, Bcan etc. og forklare dem de nye AUA-reglene og de siste utrolig gode resultatene og få dem til å korrigere. De må selvfølgelig også ha dette oppdatert på wikipedia. Prioriterte søkeoppslag er det for øvrig Google tjener penger på, og det koster. Men det kan være verd en del å komme opp som første oppslag!

Hvorfor kommer ikke Cysview.com opp med en gang når man på google søker med: "Can bladder cancer be caught early"?

80.000 får blærekreft årlig i USA. Disse vet ikke om at det finnes et nettsted som heter Cysview.com som kan hjelpe dem til å finne riktig hospital. Ikke en gang om du skriver "bladder cancer" dukker Cysview.com opp som søkeresultat.

Søker du TURBT på wikipedia finner du heller ingen ting om blue light eller cysview eller cysview.com

Et eksempel på dårlig jobbing: Søk på TURBT på instagram og se hva du får opp.

Eller søk på bladder cancer på Facebook og se hva du får opp. Dukket cysview.com opp for deg??

Photocure har unnlatt en meget viktig del av sitt markedsarbeid. Det må snarest rettes på. Photocure sover i timen!

Derfor er antall oppslag på Cysview.com så urovekkende lavt. Og derfor etterspør ikke pasientene blue light.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
17.06.2018 kl 08:33 7546

Skulle gjerne vist om PHO er oppmerksomme på problemstillingen og hva de eventuelt gjør med det, om noe i det hele tatt. Ellers så hadde det vært fint å ha noe kontaktinformasjon med styreformann slik at vi kunne tatt saken med ham. Syns de som sender mail til Hestdal bør forvente et svar fra ham om hva de vil gjøre med saken. Om noen har konkrete forslag så del gjerne de med ham.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
17.06.2018 kl 09:06 7511

Har nå gjennomført en brukerundersøkelse på American Cancer Sosiety sin hjemmeside og på flere av spørsmålene gjort oppmerksom på bruken av blue light cysview til diagnosering av blærekreft. Bla annet henvist dem til cysview.com og anmodet dem om å oppdatere sin egen hjemmeside.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
17.06.2018 kl 09:34 7479

Bra tiltak.

Angående cysview på wikipedia så er det i snitt seks treff per dag på Cysview og i snitt fire treff pr.dag pp hexvix. Det er alt for lite og antall søk øker ikke. Artiklene er lite oppdatert og det man bør få til er link fra bladder cancer artikkelen til cysview.

Ingen bør forvente at Photocure ledelsen gidder å gjøre noe uten å leie inn konsulenter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2018 kl 09:35 7490

Bra jobba, Londonmannen.

Mange flere burde ha interesse av at salget tar seg kraftig opp for den beste metoden WW på å avdekke og å følge opp blærekreft.
Og det gjør det hvis man åpner opp for best mulig tilgang i alle kanaler.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
17.06.2018 kl 09:54 7460

Ingen tvil om at informasjon om cysview må legges tilgjengelig på de områder potensielle pasienter og pårørende søker informasjon. Letter man tilgangen til info, så vil også interessen og etterspørsel etter cysview øke. For det er jo ikke akkurat noe problemer med produktet. Her snakker vi om et produkt som letter påvisning av blærekreft og som sådan øker sannsynlighet for å kunne leve lengre. Økt awareness rundt cysview er således alfa og omega for økt salg. Og her kan vi investorer bidra til å hjelpe ledelsen gjennom å oppsøke websider der det er naturlig å finne den slags info, dele dette med hverandre og presse på dem bak websidene for å få lagt ut informasjon om blue light cysview og linke til cysview.com og andr relevante linker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
17.06.2018 kl 10:22 7437

Det er vel slik at Karl Storz ikke er bedre enn Pho på dette. Mener de har et strategisk samarbeid om markedsføring. Er det noen som har kunnskap om hva som konkret kan gjøres. Er det bare GOOGL som har anledning til å gi prioritet til nettsider eller hvordan konkret gjøres det. Er det et spørsmål om betydelige kostnader? I så fall bør det vurderes om Karl Storz og PHO i fellesskap skal ta det opp med GOOGL og det bør være en sak med høy prioritet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
17.06.2018 kl 11:21 7391

Det enkleste er kanskje bare å få lagt inn en link på de mest aktuelle nettsidene, men bare nest best, eller kanskje begge deler.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare