Juridisk eierskap og en enkel betraktning

Slettet bruker
ELE 15.06.2018 kl 20:39 2072

Ser flere henger seg opp i den juridiske problemstillingen? Sånn fungerer det også i pengemarkedet. Om du har 1 krone, så gir ikke det juridisk rettighet til å eie en bit av en sjokolade feks Kvikk Lunsj. Når jeg har 20 kroner kan jeg velge flere utsalgssteder og kjøpe meg en kvikk lunsj, og først da ha det juridiske eierskapet til sjokoladen min. Kun en tolkning fra en enkel ingeniør.
Jeg har satset min andel i dette, tror blockchain er kommet for å bli som en teknologisk betalingsmiddel for fremtiden. Den andre faktoren som jeg syntes er spennende, er råvarer. Som alle vet er det begrenset, og priser vil presses oppover over tid. Summen av dette har vært avgjørende for en langsiktig plassering av penger i aksjer, der jeg ser på aksjer som den største usikkerheten. Derfor gjelder det å treffe den aksjen som gir størst avkastning over et gitt tidsrom. This is my call.......
Redigert 19.01.2021 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2018 kl 21:01 2047

Dummeste jeg har hørt. Når du kjøper deg ny tanga på Zalando inngår du en bindende avtale. Vare levert eller pengene tilbake. Ellers hadde de ikke fått lov til å drive på.

Dette er enda viktigere i industrien. Om du driver et smelteverk og kjøper en strategisk viktig vare, altså selve råmaterialet til produksjonen, så vil du vel helst gjøre dette via en lovlig bindende avtale? Du har ofte leveringsavtaler med dine egne kunder som kanskje har et OTIF krav, du har produksjonsplanlegging, du har utgående logistikk og distribusjon, du har vedlikeholdsplanlegging, efficiency targets, sequencing og mer og mer og mer og mer.

Du skal altså sette alt dette i spill på å kjøpe noe i "god tro"? Kom igjen...

I tillegg har du tynne marginer og trenger en viss pris på dine råmaterialer for å gå i pluss. Når prisene fluktuerer som de garantert vil gjøre når sofainvestorene kjøper seg tokens på gøy så legger det enda mer risk på deg.

Eksempelet med kroner og kvikklunsj du bruker viser veldig klart at du kan ingenting om industri. Blokkjedeteknologi har null å si for verdien av kryptovaluta. Teknologien er fin, men den har da ingenting å si for om dette er verdt noe eller ikke.
Slettet bruker
15.06.2018 kl 21:10 2032

er du seriøs ingeniør?!

fyfader må stå til dårlig med norsk utdanning LOL

det å være investor eller spekulant er ikke tingen for deg. hold deg langt unna LOL
Slettet bruker
15.06.2018 kl 21:18 2020

Jaja, jeg tåler personangrep. Men på ingeniøren avsluttet vi i hvertfall ikke setningene i rapportene med LOL....
Redigert 15.06.2018 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2018 kl 21:24 2009

ikke personangrep jeg bare spør :P

uansett om du er ingeniør eller ola dunk så burde du holde deg langt unna børsen hvis du virkelig er så naiv LOL