Er PCIB & AstraZ i ferd med å kurere diabetes ?

Scoopfinder
PCIB 28.11.2019 kl 11:02 8749

Hvis man lytter nøye på Per Walday i siste Radforsk podcast kan det høres slik ut.

Kort fortalt :
PCIB har sammen med AZ implantert gener fra ildfluer inn i andre celler og gjort dem selvlysende.
I podcasten sier Per noe som får meg til å tro at han mente genmodifisering av celler til igjen å produsere insulin. Lytt selv.
I så fall tror jeg de fleste vil være enige i at det ikke er noen grense for verdien Fimanac kan få.

Den som venter får se.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
28.11.2019 kl 11:16 6915

AstraZeneca is pushing the boundaries of science with the goal of developing life-changing medicines that aim to reduce the global burden and complications of diabetes
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
28.11.2019 kl 13:11 6739

Oioi! Over 400 millioner mennesker lever med diabetes. Dette KAN være en positiv bombe!
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Computum
28.11.2019 kl 16:08 6521

Da er vi vel omtrent tilbake til kursen, justert for høyere antall aksjer, før emisjonen i fjor. Så kursen er ikke oppsiktsvekkende høy enda, selvom den har gått mye på kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
28.11.2019 kl 16:34 6440

Det tar lang tid før markedet skjønner implikasjonene av det som skjer med AstraZ. Og i tillegg får vi snart Fimavacc 12 desember.
Moroa har ikke engang startet.
Om 1 år vil dere grine dere i søvn hvis dere har solgt / ikke kjøpt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
fabian2
28.11.2019 kl 17:02 6394

Siste setningen kl. 16.34 kan det være mye sant i.....men mange vil jo diversifisere for å være "sikker" og sove godt. Litt her og litt der.... Jeg er glad for å ha funnet PHO og PCIB...det gir trygghet og GLEDE en gang iblant å sjekke kursen for moro skyld. Uansett bevegelser , så selger jeg ikke på flere år , stikk i strid med venner som maser om at nå jeg "ta gevinst"......ta gevinst...ta gevinst...:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
trigger1
28.11.2019 kl 17:04 6376

Aksjen er blitt rimeligere enn hva den var i forgårs. Definitivt. Astra Z-nyheten og de mulige implikasjonene av denne løfter potensialet betydelig. Jeg tror de plukker opp hele pcib. Og da må de betale godt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
fabian2
28.11.2019 kl 17:10 6369

He-he , jeg stemmer imot ethvert salg under tusen kroner , og det tror jeg mange i menigheten er enige om. Da blir det jo slutt på moroa...::))
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
28.11.2019 kl 17:14 6763

:-) Hvis jeg skal uttale meg om hva jeg tror kursen er om noen år blir jeg beskyldt for å være gal, så jeg skal spare dere :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
fabian2
28.11.2019 kl 17:15 6746

Jeg sparer dere ikke...he..he.....1400 kr
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Computum
28.11.2019 kl 18:52 6617

Javel... 15 ganger MEDI. Regner med du ikke vil vise frem regnestykket :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
fabian2
28.11.2019 kl 19:08 6558

Rergnestykket er som følger : Algeta x 3 .....og Algeta hadde lite å by på i forhold til PCIB ...kun livsforlengende effekt ( et halvt til 2 år ) på allerede kreftsyke )...-så jeg synes jeg var forsiktig
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
grandfather
29.11.2019 kl 00:00 6315

Limer inn et innlegg fra TI som er forfattet av Sørlendingen. Han poster skjelden, men dette skrev han i dag.

Sorlendingen
Nedenfor er noen av høydepunktene for meg fra Q3 presentasjonen og et sannsynlig scenario for veien videre.

Det største høydepunktet var selvsagt at navnet på topp 10 selskapet ble offentliggjort, samt at AZ også ønsker å teste Pcibs fimaNAc løsning på andre sykdommer. I Q3 presentasjonen sa Per at disse resultatene var quite exciting mens han på podkasten til Radforsk sa at AZ hadde sagt at resultatene var svært lovende (noe selvsagt også Per vet siden Pcib har full innsikt at testingen til AZ). Dette tolker jeg som at Pcib kan ha løst delivery problematikken med å få store molekyler inn i cellene. Dette vil selvsagt ha en enorm oppside økonomisk for Pcib.

Per nevnte også interessen til AZ først begynte å blomstre i sommer. Det at AZ først nå ønsker å teste dette ut på andre sykdommer må selvsagt sees i sammenheng med dette. Det som trolig har skjedd er personer oppe AZ systemet ønsker å vite mest mulig om hva delivery teknologien kan brukes til før de starter diskusjoner med Pcib om veien videre.

Per nevnte for øvrig i Q3 presentasjonen at there is no reason why this technolgy should not be transferable til andre områder også. Altså er det sannsynlig at teknologien kan brukes til behandling av mange sykdommer.

I følge Per er det flere av de 6 selskapene som Pcib samarbeider med innenfor fimaNac som også holder på med mRNA (tror Biontech er et av disse selskapene), slik som AZ. Det betyr at sannsynligvis er det flere av de andre selskapene også vil få lignende resultater som AZ, noe som selvsagt vil legge et press på AZ i forhandlingene med Pcib etter nyttår.

Et annet moment som tyder på at resultatene er svært gode er at Pcib forteller topp 10 selskapet at de bare får holde på noen uker med de nye forsøkene. Pcib hadde selvsagt ikke gjort dette hvis ikke resultatene var gode, fordi dette kunne medført at AZ kunne trukket seg fra samarbeidet, noe som selvsagt ville fått konsekvenser for kursen til Pcib på kort sikt.

En annen stor overraskelse var at Pcib ser for seg 10-15 sites i Asia. Dette vil selvsagt redusere estimatet på 36 måneder til interim avlesning. Det er selvsagt også gledelig at flere land kan bli inkludert i Asia på et senere tidspunkt.

Det var også positivt å høre at de mest sannsynlig ikke trenger å gjøre ekstra arbeid i disse to landene før de kan begynne markedsføringen etter at godkjenning av RELEASE studiet foreligger (noe som ikke er tilfelle i Japan)

En av personene fra Cohort IV var fortsatt i live etter 44 måneder. Dette var en person med spredning av kreften og svært syk. Siden behandlingen til Pcib er en lokal behandling, er dette sannsynligvis en ny bekreftelse på at fimaVacc har abscopal effekt (noe Per har snakket om flere ganger tidligere). Dette er selvsagt positivt.

Per var også tydeligvis svært fornøyd med at de får presentere resultatene fra fimaVac studiet på friske mennesker på ESMO konferansen. Dette er tydeligvis ikke vanlig, noe som indikerer at resultatene er svært gode.

Det store spørsmålet nå er selvsagt, hva velger AZ å gjøre hvis de tror at de ved hjelp av Pcib sin leveringsteknologi kan lykkes innenfor nucleic acid området. Dette området er trolig det hotteste området innenfor medisin i dag og hvor det finnes eksempler på oppkjøp til enorme beløp. Personlig tror jeg at AZ ikke ønsker å dele dette med andre selskaper og derfor vil ønske eksklusivitet på Pcib sin teknologi. Dette vil trolig ikke Pcib akseptere fordi teknologien kan brukes til så mangt og derfor ha en svært høy verdi for Pcib. Eneste mulighet for AZ til å få eksklusivitet til teknologien vil da være å kjøpe hele selskapet. Hva kan en i så tilfelle forvente at prisen blir?

Ledelsen i Pcib vet selvsagt at de sitter på en teknologi som kan være verd store beløp. De vil selvsagt ikke akseptere et skambud, men det er selvsagt aksjonærene som tilslutt bestemmer.

Hvis AZ bestemmer seg for å kjøpe selskapet, vil de trolig ønske full kontroll, det vil si at de må få aksept på over 90% av aksjene. Største aksjonær er som kjent Erik Must med over 10% av aksjene. Han selger normalt ikke aksjer. Det eneste som kan få han til å selge er et bud som reflekterer den enorme potentielle verdien til Pcib. Slik er det også meg, samt med mange av de andre aksjonærene som har sittet med aksjer i selskapet i mange år og skjønner potensialet. Vi selger ikke uten et bud som reflekterer verdien til Pcib. Jeg tror derfor at det blir vanskelig for AZ å få kontroll på mer en 60-80% av aksjene uten et skikkelig bud.

Hva må i så fall AZ betale for å komme over 90% av aksjene. Personlig tror jeg de må by minst 50-100 milliarder for å kunne håpe på dette. Dette er selvsagt et enormt beløp i forhold til dagens prising av selskapet, men ikke urealistisk i forhold til andre oppkjøp innenfor nucleic acid området.

Når kan en forvente et slikt bud? AC har dårlig tid. Pcib har satt av 6 måneder til forhandlinger. Som tidligere nevnt driver trolig også Biontech med mRNA forsøk med Pcib sin leveringsteknologi. De er derfor ikke usannsynlig at de også vil få tilsvarende resultater som AZ har fått. For å unngå konkurranse med andre selskaper og ikke minst andre BP, tror jeg derfor at budet vil komme i løpet av første halvår av 2020. Som et resultat av at AZ ikke ønsker konkurranse fra andre BP, tror jeg derfor heller ikke at Pcib får lov til å publisere resultatene fra samarbeidet med AZ før ting er avklart om et mulig oppkjøp.

Dette er selvsagt ett av flere mulige scenarioer for veien videre. Mange vil selvsagt mene at 50-100 milliarder er urealistiske drømmer. Selv tror jeg ikke det. Uansett hva en tror, neste halvår blir i hvert fall utrolig spennende for Pcib aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
29.11.2019 kl 00:14 6286

Tusen takk for at du deler et svært godt innlegg.
Jeg skal vokte meg for å tippe tidspunktet for et bud. Men jeg er overbevist om at hvis vi er så heldige å få beholde Pcib vil verdien etterhvert bli >100 mrd.

Med dagens rente er en yield på 5% bra. Dvs PE = 20.
Ggk alene vil kunne føre Pcib et godt stykke opp mot disse verdiene.
Så har vi en mengdre andre indikasjoner å gå løs på senere.
For ikke å nevne vaksiner.
Men høyest verdi, det blir FimaNac.

Som Topp50 er det likevel vanskelig å si nei til enorme beløp rett i foret, for livet er akkurat NÅ.
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
heilo888
29.11.2019 kl 00:44 6218

Sørlendingen indikerer vel kjøpssum opp mot 100 mrd. ved oppkjøp av hele PCIB allerede i H1 2020!
Redigert 21.01.2021 kl 03:12 Du må logge inn for å svare
Andobackman
29.11.2019 kl 01:41 6177

DersomPcib har løst delivery problematikken med å få store molekyler inn i cellene er det vel ikke noen beløp som kan beskrive verdien. Teknologien vil da kunne brukes til nesten hva som helst ( så lenge en kan lyse for å aktivisere) .Er det noe jeg misforstår her?
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
29.11.2019 kl 05:54 6091

Fra laplagam på TI som var på q3 som Sørlendingen:

Etter en fantastisk tur til Oslo og nok en super presentasjons så sitter vi nok en gang igjen med masser av godbiter. Å få avslørt AstraZeneca som big pharma partneren var en utrolig spennende nyhet. Astra Zeneca har bedt om å vurdere om teknologien kan være aktuell for dem i andre type sykdommer, og Per Walday har gitt de romslige 6 uker å gjør dette på. Vi vet jo alle at ting går fort i Biotech. Jeg klarer ikke selv tolke dette som noe annet enn at her er det faktisk PCI Biotech som setter premissene, og dersom ikke Astra Zeneca ikke raskt avgjør å komme med fremstøt, så virker det som PW og PCIB ikke er nevneverdig bekymret. Det virker som de er rimelig sikre på at det blir avtale, eller at det blir enkelt å lisensiere dette ut til andre. Jeg synes også det gir en god indikasjon på at de resultatene som foreligger viser at teknologien fungerer, og at potensialet gjelder for et bredt utvalg av sykdommer.

Så hva tror vi da blir neste steg for Astra? Nå må de først ta en avgjørelse på hvor de ønsker å gå frem. Deretter på muligheter for avtaler. Jeg ser det ble litt diskutert prising ved et eventuelt salg og muligheter for å eventuelle selge ut fimanac, og her tror jeg folk i stor grad undervurderer den potensielle verdien. PCI Biotech kan være nøkkelen til å løse problemene å få godkjente behandlinger her. Det er også en plattform teknologi som kan gi de store fortrinn i markedet, og er det noe big pharma trenger, så er det alt som kan øke sjansen for godkjenninger. De ønsker med sine store økonomiske muskler å sørge for at de kan viderebygge selskapet og skape enda mer verdier. Å snakke om milliontall da tror jeg bare vi kan legge fra oss. Om de skulle ønske å ta over fimanac så er jeg nok rimelig sikker på at det blir et forsøk på oppkjøp på hele selskapet. Vel så viktig som teknologien er de ansatte å ledelsen. Å risikere noe med å splitte opp å ha enkelte ansatte som ender andre selskaper ser jeg på som veldig usannsynlig og derfor nok at det blir hele sullamitten.

Jeg tror også at oss aksjonærer må se helt bort ifra dagens selskapsverdi når en skulle vurdere et eventuelt bud. Da må en se helt objektivt på hvor stor verdi plattformen faktisk har, og deretter vurdere utifra dette. Om en kjøper en leilighet som er verd 100 millioner for 1 million, så selger en den ikke for 7 millioner fordi en er fornøyd. Faktisk minner dette litt om når Norge vant tittelen “mest inkompetente forhandlere i moderne tidsregning” da de foreslo å bytte oljerettighetene ut mot 40% av Volvo. Dessverre ble vi utklasset av i stor stil med tilsvaret “Jag tycker vi skal beholda Volvo”.

Det ble visst litt avsporing. Jeg tenker personlig i forhold til PCI Biotech og verdi at om vi senere får godkjenning på GGK indiasjonen(som jeg har svært stor tro på at vi får) så kommer dette alene til å dra selskapsverdien over 10-15 milliarder. Dette bør en ta i vurderingen i forhold til prissettingen. Om det skulle komme bud på selskapet så mener jeg at det ihvertfall må overstge dette. Ellers tenker jeg at vi heller bør gå for utlisensiering og heller gå for up front verdier. Får vi konkurranse om lisensene så blir det uansett utrolig bra. Så får vi heller ha litt is i magen å ta GGK fimachem til markedet. Å tenke på å selge på under halvparten av disse potensielle verdiene synes jeg virker uklokt. Når vi har satt oss gjennom flere år med biotech risiko, så må vi i det minste sørge for at vi sørger for å trøkke mer ut av det potensialet vi har, så får det heller gå litt lengre tid. Om en må velge mellom 1 fugl i hånden eller 10 på taket, velg 10 og ta med brødsmuler neste gang. Funker best på sikt 

Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
29.11.2019 kl 08:23 5975

Utrolig flotte tanker fra Sørlendingen , takk for at du la det inn her......... Jada , vi er nok mange som andre vil tro er gale , når vi nevner hundregangen fra dagens kurs, sammenlignet med de andre .... som heller maser om "risiko" og problemer og emisjoner..... Vi lever rett og slett i to helt forskjellige forståelses-verdener.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2019 kl 09:26 5867

Det er vel rimelig at AZ vil få mest mulig ut av dette uten å måtte betale så mye. Når de har få tak i det de vil blir PciB dumpet. Dette er taktikken til BP
Det står vel rimelig tydelig at noe videre samarbeid ikke er avgjort. Selv om meldingen er som fra en femteklassing.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
29.11.2019 kl 09:32 5834

Ja, det beste er nok å holde seg unna, Merida1
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2019 kl 09:36 5799

Kos deg mens du kan , Scoop ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Andobackman
29.11.2019 kl 10:15 5683

Det er jo innholdet av meldingen jeg spør om - er det noe med meldingen jeg ikke forstår, jf. over?
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
29.11.2019 kl 11:26 5563

Du har forstått rett. .......det er nettopp leveringsproblematikken det har lykkes å løse. Egentlig er det så stort at få forstår det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
29.11.2019 kl 12:11 5466

De som har forstått kjøper videre og holder munn. Derfor er det så stille på PCIB-trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
29.11.2019 kl 12:40 5399

I ytterste konsekvens kan man si at PCIB har funnet opp hjulet (i legemiddelindustrien).
Alle biler trenger hjul, enten det er Nissan Leaf eller Tesla Cybertruck.
Hvis PCIB har løst leveringsproblemet kan jeg vanskelig se for meg hvorfor noen skal kjøpe legemidler med 1/5, 1/50 eller 1/1000 effekt av PCIB sine.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2019 kl 15:12 5162

Firmanac ingen grense for verdien PCIB..Hva skjer med kursen i NANO til uken når Bayermannen kommer!!!TROR DERE
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Andobackman
29.11.2019 kl 15:16 5149

Jepp, men det store spørsmålet er vel når markedet kommer til å forstå meldingen. Er vel ikke helt gått opp for så mange enda. Til det er oppgangen alt for beskjeden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.12.2019 kl 17:32 4630

I Podcast nr 104 sier Einarsson at han tror AstraZeneca trolig arbeider sammen med PCIB om å kurere diabetes.
Han sier videre at det kan tenkes AZ vurderer å kjøpe hele PCIB
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.12.2019 kl 17:42 4583

Jeg anser det er svært sannsynlig at de (snart) samarbeider ....om nesten alt innen morgendagens medisin. ( Også diabetes. ) Og jeg er ganske sikker på at Astra/Zeneca er betydelig mer desperat enn PCIB for å kobles sammen , jo før , jo heller. Ja , jeg tror de nesten er livredd for å miste PCIB......men det gjør de nok ikke....... Jeg er sikker på at det ligger en usignert up-front avtale klar.....Litt kjedelig for dere som har fulgt med lenge , men jeg drister meg til å gjenta : I 2017 var det et lite biotec-selskap som gikk 7 - sju - gangen over natten ( I USA )
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.12.2019 kl 17:46 4559

Det blir myyyye mer enn 7-gangeren av dagens verdi for PCIB.
Hør mot slutten av podcasten.

Einarsson sier at hvis det ikke blir budkamp må de sette seg ned og se på hvilken verdi hver enkelt del av plattformen kan få.
Vi vet at dette er ENORMT. (vaksiner, cellegift OG mRNA)
Jeg kan ikke se at det blir under 50 mrd. Jeg kan for å være helt ærlig heller ikke se at det kan bli under 100 mrd.

Diabetes alene må ha en verdi over 100 mrd
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.12.2019 kl 17:48 4533

Og stakkars fabian har bare nevnt 1400.....for å være forsiktig...... Jeg tror ALT skjer til neste år.....oppkjøpet også
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.12.2019 kl 17:50 4524

Det tror jeg du har rett i.
Jeg tror det skjer før sommerferien er over.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Andobackman
04.12.2019 kl 18:20 4438

Helt ufattelig at flere ikke ser dette snart - potensialet er jo 100X PHO.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.12.2019 kl 18:25 4419

He-he , Scoop har sett dette forlengst....jeg bare henger meg på verdens beste sparring-partner....det er vel nesten betenkelig at Einarsson er så åpenhjertig allerede i dag........ Får bare holde på 1400 foreløbig..::)))....foreløbig............... J.P.Morgan meg her og Spetalen der.... AR DURA AD ASTRA
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.12.2019 kl 18:29 4399

Andobackman, jeg har lurt på det samme. Jeg tror faktisk ikke de ønsker å se. Jeg vet ikke, men har du oppdaget hvor sure folk her inne blir når PCIB nevnes i andre tråder ?
Jeg tror årsaken er at folk flest ikke har penger til overs. De er investert andre steder og er livredde for å ta feil og miste sparepengene sine.
Jeg tror ikke vi blir oppdaget før bomben smeller, og det blir en bombe Norge aldri har sett maken til. Algeta er mindre enn Fimavacc. Fimachem er mye større, men Fimanac er ufattelig.

Tic tac

Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Andobackman
04.12.2019 kl 19:53 4244

Si det, litt taxikømentalitet i PHO trådene om dagen. Q4 kommer til å gå i overskudd, men brukerfrekvensen må opp før verdsettelsen kan skyte i været. Nå er det preg av ketsjup, men med luft i flasken. Forhåpentligvis tar jeg feil.

Men; PHO er jo en form for proof of concept ift IP’en som ligger i PCIB. Jeg ser det slik at PHO har fått en av 100 mulige lisenser som ligger i PCIB.

Datteren er jo egentlig moren ift hvor teknologien befinner seg. Alle med litt sunn fornuft vil se det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2019 kl 20:19 4179

Har den liksom gudforklarte Einarrson egentlig den gang da spådd riktig om Algeta? Eller er han bare en til de grader overbetalt kødd som omtaler absolutt alt som finnes av norsk biotec til de grader positiv? I tillegg til at forvalter noen av våre skattekroner ifm ymse investisjoner?
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.12.2019 kl 20:20 4174

----C 2 H 5 OH-------
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare
Andobackman
04.12.2019 kl 22:26 3944

Dersom det stemmer at AZ har tre uker igjen til å sjekke andre områder. Hvor lang tid vil det ta å få en verifisering på at det mRNA’et de besitter fungerer sammen med PCIB sin teknologi ift diabetes - vil de kunne verifisere det innen 31. desember?
Redigert 21.01.2021 kl 03:13 Du må logge inn for å svare