IOX - Q3

Slettet bruker
IOX 29.11.2019 kl 06:24 21704

Snart kommer Q3-rapporten. Viser nok minusresultat, men håper og tror på en veldig positiv guiding.
Blir uansett spennende å se.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
thief
04.12.2019 kl 08:38 1422

Restrukturering og refinansiering av bondlånet er ikke akkurat musikk i ørene til aksjonærene.De ender veldig ofte opp med å ta smellen!IOX må ha betydelig kapital inn uansett.Da kassa snart er tom og de har store forpliktelser.Så ser ikke helt noen løsning her uten at aksjonærene må ofre mye.Det blir hvertfall ikke så enkelt,som at bondlånet bare forlenges.Da hadde løsning vært på plass for lenge siden.Men lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2019 kl 08:30 1459

Du får ikke vite dette. Det er hemmelig. Du må da stå utenfor et bondmøte å følge med og du må da vite hvem personene er. Eneste mulighet til å finne ut noe. Tilrettelagt for de store som kan rævpult deg. Helt utrolig at slikt er hemmelig. Slikt burde selvsagt være tilgjengelig for de som kunne tenke seg kjøpe aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
OddHarker
04.12.2019 kl 08:05 1516

Som de skrev i kvartalsrapporten er de kommet langt i arbeidet med konkrete forslag, men de går jo ikke ut med detaljene før avtalen er helt ferdig og banket gjennom. Tidsbruken handler nok rett og slett om at de har denne tiden, og at partene velger å bruke den. Det er også en del jobb å lage og bli enige om alle detaljene i en sånn avtale. Uansett ville de aldri meldt en sånn avtale i en kvartalsrapport. De kommer med en egen melding om dette; meldingen kan komme «når som helst» nå. (Vi må også huske at kvartalsrapporten hvor de nevnte at er kommet langt i arbeidet er skrevet for en stund siden, for en avsluttet periode). De har meldt at de regner med å komme i havn med en god løsning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
hauka
04.12.2019 kl 07:54 1545

Ser ut for at ledelse er i direkte dialog uten at det er meldt noen forslag. Kan tyde på at det er få bondholdere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
slipp
04.12.2019 kl 03:45 1652

IOX er I sluttfasen med bondholders. Hele forhandlingene virker som et drama, men hvem er bondholders?
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.12.2019 kl 21:49 1810

Gamle og gamle fru Blom. Den er fra april og er siste reserverapport. Litt lavere tall nå siden man har produsert i mellomtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
OddHarker
03.12.2019 kl 21:05 1881

Dette er snart et år gamle nyheter, og vi hadde vel kurs på 4-5-tallet eller noe sånt etter det – fortsatt før borestart, og med kjip generell stemning på børsen. IOX har uansett mer enn drivverdige ressurser uavhengig av disse tekniske estimatene per i dag, og meldte ut i høst at borekampanjen er planlagt rundt nyttår/begynnelsen av 2020. Det er også positivt at de bygger opp en bredere portefølje med bl.a. Argentina og har flere ben å stå på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.12.2019 kl 20:44 1917

Store påviste reserver er vel å overdrive. Reservene ble kraftig nedjustert ved siste reserverapport (2018). Gjelder Colombia:

Olje 2P : 1,4 mmbbl

Gass: 4,6 Bcfs

Dette er ikke mye. Årsak til nedskrivingen:

«Interoil’s net reserves after royalties had a significant technical adjustment mainly because of a change in the depletion curve from the producing wells assumed by the certifier. Hence, gas reserves are also reduced because most of its flows come from gas contained within the oil at reservoir condition, technically known as Gas Oil Ratio (GOR).»

Synes forumet så vidt jeg har sett har fokusert lite på dette.

Siste side
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/476acea7-39e2-4b08-990b-3065a6ead4c0


Når der gjelder Argentina har jeg ingen peiling.

Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
OddHarker
03.12.2019 kl 17:49 2073

IOX har levert en grei kvartalsrapport som var som forventet. Ingen store overraskelser der. Vi visste at de forhandler med bondholders, og de bekreftet i rapporten og i svar fra IR at de er i sluttfasen av forhandlingene og regner med en god løsning. De meldte tidligere i høst at de ser for seg borekampanjen på nyåret, i tørrsesongen. Ledelsen i IOX har bygget stein på stein for den kommende borekampanjen og vist at de er seriøse med planene.

Nedgangen på lavt volum er bare konfirmanter som lar seg påvirke for lett av et par-tre skribenter som gjerne vil inn billigst mulig. Vi vil få desto kraftigere rekyl opp når konfirmasjonen deres er overstått. Vi står foran tidenes borekampanje i IOX, med store påviste ressurser, og kan bare tenke på sist IOX boret og kursen fløy til 10, selv om IOX var kommet kortere generelt.

Jeg er ikke tilhenger av å legge for stor vekt på teknisk analyse i seg selv, men det er verdt å nevne at den tekniske analysen tilsier en solid rekyl, i dette tilfellet fordi en solid rekyl også er det vi kan forvente utfra en realistisk vurdering av hva vi kan vente oss av nyheter fra selskapet i ukene fremover: mest sannsynlig en melding om inngått avtale med bondholders om forlengelse av avtalen (vi har tidligere vært gjennom hvorfor dette åpenbart er det mest økonomisk fornuftige også for bondholders), der de kanskje også får med (for ordens skyld) at borekampanjen skal gjennomføres på nyåret, og så selvfølgelig selve borekampanjen som de har forberedt grundig og systematisk i lang tid. Jeg kan ikke se noe annet selskap på OB der det nå ligger til rette for en slik kjemperekyl, etter en lang periode der kursen er presset ned på mikrovolum på grunn av ren venting/utålmodighet og markedet generelt. Det er jo ikke så lenge siden kursen stod i 7, med fundamentale forhold omtrent som i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
oivindl
03.12.2019 kl 17:33 2115

Virker som Pasoc er utømmelig på det området.
Dessuten liker han ikke negative personer 😊
Redigert 21.01.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2019 kl 17:19 2265

Innlegget er slettet
Trodde pasoc fikk tømt seg for eder og galle i går, men der tok jeg feil.
Ulrik1
03.12.2019 kl 15:22 2404

Enkelte bryr seg mer om ordlyden fra de kritiske enn det faktum at det går rakt til helvete og at Iox søler bort pengene våre. Hvorfor skal Iox plutselig med kniven på strupen starte å levere? De burde pumpet opp overskudd for lenge siden slik at långivere ble tilfredsstilt.
Redigert 03.12.2019 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
kaunis
03.12.2019 kl 15:14 2426

Innlegget er slettet
Sansynligvis ingen medisin som har virket på deg og det er trist. Det beste er vel at du blir kastet ut fra forumet.
kaunis
03.12.2019 kl 13:05 2626

Når du er så forbannet likegyldig til denne aksjen så er det et under at du er her inne og skriver i ett uten stopp, i mnd etter mnd. Har du ikke andre aksjer å konsentre deg om.?
Slettet bruker
03.12.2019 kl 12:41 2673

Men du pasoc kan tape penger og med dine dritt investering. Det er det samme skjemaet her eller der. Det er børs du lille nerd. Ikke var så sikker fordi alt er lureri og du blir ofret, men du kjenner ikke det igjen. For en tulling, fy fratas!
Redigert 03.12.2019 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2019 kl 12:09 2744

Bra dere er fornøyd med emisjoner, jeg foreslår herved enda flere emisjoner som sløses vekk uten at det går til selskapets utvikling, men lar andre bli deleiere.
Hva er vel kun nesten 50 % utvanning på ett år ?
Dere bør klare 100 % utvanning.
Jeg er faen ikke interessert i aksjen der jeg kunne hatt 10 kroner pr aksje og lar det frivillig bli redusert til 5 kroner med noen få måneder som det er gjort i år. Du er faen rav hakkende tollaitt på godt norsk. Setter du noe inn på min konto så kanskje du skal få tilbake om jeg gjør det jævlig bra. Må bare først finne en bra forretningsmodell.
Hva blir det neste ? Jeg sitter heller i aksjer som garanterer verdistigning enn bingolokaler. Om denne går til 3 kroner er meg revnende likegyldig, papiret er og blir søppel i forhold til mine investeringer. Så juble du din tulling om dere går til 3. Jeg har jublet mer enn deg allerede.
Redigert 03.12.2019 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
03.12.2019 kl 12:04 2765

Du er bare sur fordi du har tapt en haug med penger på denne aksjen.
Det er så innlysende at den subjektive fremstillingen din av selskapet kun handler om bitterhet og ergrelse.

Skal gi deg et par måneder så er du borte fra trådene her som dugg for solen.
kaunis
03.12.2019 kl 10:36 2867

No er det bare en krystallkule som mangler så vi kunne se hva som forgår rundt forhandlingsbordet. De har nok noe forskjellig syn på hva som er best for selskapet/vinning og tap for begge sidene. Kansje er det krav fra bondholders som er vanskelig for ledelsen å godta , eller at det er to parter selskapet forhandler med samtidig. Det må være noe som er svært komplisert/vanskelig å få på plass siden det har tatt så lang tid og at vi er nær forfallet av OB. En løsning blir det, men blir det med eller uten en emi?
Mdg1
03.12.2019 kl 10:32 2881

Jepp, solgte meg ut for et par år siden på ca 6 når jeg såg hva vei det bar. Så har jeg advart flere ganger om at det blir større fall. Tror fortsatt det blir et solid fall til med en stor emisjon, men jeg kan ta feil. Har bare lite tro på at de som eier lånet ikke vil stille krav om bedre likviditet. Da blir det emisjon.
kaunis
03.12.2019 kl 10:17 2923

Mdg1, da har du vel solgt deg ut visst du hadde/har noen aksje her?
Mdg1
03.12.2019 kl 09:54 2977

Helt enig. Meningsløst å torpedere. Jeg ville uansett om jeg var obligasjonseier kreve at selskapet hentet et par hundre mill slik at jeg var sikker på at de hadde penger både til drift, boreforpliktelser og betaling av renter på gjeld. Ville aldri forlenget uten å stille slike krav når selskapet knapt har penger til å betale lønn. Så får vi se hva emisjonen settes på av kurs, men skal de hente så mye penger så blir det med en solid rabatt.

At eksisterende aksjonærer blir solid utvannet ville jeg bry meg veldig lite om når det står 400 mill på spill.
Redigert 03.12.2019 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2019 kl 09:54 2981

Tak for deling Sacco 12!
Ser at pasoc er ikke fornøyd med svaret! Vel, du kan trives godt en stund til så etter tror jeg at du enkelt forsvinner fra tråden. Som tåke etter regn!
:D
Slettet bruker
03.12.2019 kl 09:18 3063

Ser at du har fått svar fra Julius!
Håper det svaret var gratis å hente for deg.
Slettet bruker
02.12.2019 kl 22:38 3209

Foreigner: 👍🏻 Satser på verdibygging av selskapet. Å på at långivere også er interessert i det😀
sacco12
02.12.2019 kl 22:38 3218

Svar i dag fra IR:
Som nevnt i den ferskeste kvartalsrapporten nærmer det seg nå forfall på slskapets obligasjonsgjeld. Usikkerhet og spekulasjoner om hva som skjer i den forbindelse kan også påvirke sentimentet til aksjen inntil forhandlingene med obligasjonseierne forhåpentligvis snart har funnet sin løsning.

Kind regards
Investor Relations
Interoil Exploration and Production ASA
OddHarker
02.12.2019 kl 22:32 3240

Enig. Men jeg tenker også at vi kan ta det med ro når det gjelder spørsmålet om de kommer med en avtale. Det har vært diskutert grundig her før hvorfor det ikke ville gi noen mening for bondholders å torpedere hele greia, og hvorfor en forlengelse helt klart er den løsningen som også er i bondholders' interesse. Jeg tenker derfor at det at de fortsatt diskuterer handler om nøyaktige vilkår. Hvis vi ser på hva IOX har gjort de siste årene, så ser vi at de jobbet systematisk, jevnt og trutt, og ryddet hindringer av veien. Ting har tatt litt tid, og de kunne vært bedre på informasjonsfronten overfor aksjonærer i Norge, men de har gjort et grundig og systematisk arbeid. Nå står vi foran en veldig grundig forberedt borekampanje, som det er investert mye i fra selskapets side, og med store påviste verdier. Det vil bli spennende og jeg ser for meg en reprise på veien til 10 for noen år siden rundt nyttår.
Redigert 02.12.2019 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2019 kl 22:11 3290

OddHarker: så langt så er alle usikkerheter løftet inn i lyset. Ingen er uopplyste. Men vi vet og er informert om at lån/bonds ikke er avklart og dermed heller ikke vegen for selskapet videre. Men de sier at de har en positiv dialog med bondholders og at de har allerede diskutert ulike muligheter for videre finansiering. Denne ledelsen i IOX har faktisk levert frem til nå selv under meget vanskelige forhold å betingelser. Så jeg tror og håper at jeg ikke vil bli skuffet nå når det nærmer seg en ny fase i selskapets historie. Den kan bli spennende, om ledelsen leverer det de sier. Jeg har troa. De har nok brukt tiden godt i denne venteperioden.
Det blir noen tusen til imorra😊🦟🐝🐝
OddHarker
02.12.2019 kl 20:13 3413

Selskapet har kontorer i en stor kontorbygning i Bogota som selvfølgelig leier ut til en hel haug med virksomheter. De færreste av disse får navnet sitt på utsiden av bygningen, det sier seg selv, med mindre de er veldig store leietagere. Det er ingen hemmelighet at IOX er et lite eksplorasjonsselskap med bare noen få kontorbaserte ansatte, så de trenger ikke noen egen høyblokk helt for seg selv. I en så stor bygning som de holder til i vil du normalt måtte gå inn i bygningen og finne en detaljert plan, eller kanskje spørre i resepsjonen, for å finne kontorene deres. Hadde IOX skaffet seg en egen høyblokk i Bogota burde vi stilt spørsmål ved pengebruken.
Redigert 02.12.2019 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
OddHarker
02.12.2019 kl 20:06 3436

"kvartalsrapporten Q3, var realistisk sett, akkurat som forventet"

Det er nettopp poenget. Det stod ingenting særlig overraskende eller veldig nytt i den rapporten. Meldinger om avtale med bondholders, og om borestart, og andre ting, vil selvfølgelige komme som egne meldinger. De hadde allerede antydet tidlig neste år som tidspunkt. Når det gjelder bondholders har de gitt uttrykk for at de er i sluttfasen av forhandlingene og har kommet langt, og det er ikke så overraskende om de bruker den tiden de kan på å forhandle om nøyaktige betingelser. At de kommer med en melding om en ordning kan vi nesten ta for gitt.
Redigert 02.12.2019 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
OddHarker
02.12.2019 kl 19:58 3462

Det som står om "energy transition strategy" osv. er politisk korrekte standardformuleringer som "alle" oljeselskaper har nå. Det handler mer om å si de rette tingene i det politiske klimaet og "være med på notene" politisk, enn hva man gjør akkurat her og nå. Ingen er jo uenige i at et energiselskap som planlegger å eksistere i mange år fremover må være åpne å diversifisere og investere i alternative energikilder på et eller annet tidspunkt, selv Statoil har tatt oil ut av navnet, uten at de sluttet med olje av den grunn eller planlegger å gjøre det med det første. Jeg tenker at petroleum fortsatt vil være hovedfokus for IOX i mange år fremover, men vi kan jo ikke utelukke at de på et tidspunkt i tillegg får noen andre prosjekter.
Redigert 02.12.2019 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
02.12.2019 kl 19:14 3544

Wow...flinke folk på Google Maps er ikke å forrakte.
Gir beskjed hvis jeg sliter med å finne en bygning i Zimbabwe eller der om kring 😂😂
Foreigner
02.12.2019 kl 19:00 3574

I went back to look at the prospectus to get an idea what is going on. I came back none wiser except there is something going on as, well, something must happen. A couple of snippets:

6.3.2 Interoil's Energy Transition –An unequivocal and irreversible commitment Despite the fact that we simply cannot predict the future, our analysis of multiple industry sources, trends and economic outlook examinations, as well as consultations with world experts and comprehensive consideration of their insights have all helped shape our strategic thinking. We have considered how policy, consumer behavior as well as present and future technological advances are affecting the pace of energy transition in the world and as a result, our board has launched our firm in a new path to develop our own energy transition strategic plan.

******
The energy transition strategy is part of this company´s overall long term strategy and the entire board of Interoil is firmly and decidedly ready to accelerate our efforts in this respect. To us, this is simply an issue of speed but most certainly not of direction. We are set on accelerating our efforts to diversify our sources of energy beyond gas and oil and help build the world of tomorrow, by working on and pursuing the present opportunities that now unfold in a new low emissions economy and world. Our board views our energy transition plans as a pivotal part of our present operations and growth strategy and recognizes that all Interoil stakeholders must be fully committed to this irrevocable strategy.

The scale of our energy transition is unparalleled in the history of our company and will affect all areas of the firm and some, even dramatically. Now more than ever our company sees the opportunities: innovation and efficiency have helped put the green energy business case on our present and future road map –and this will have far reaching effects in our business plans.

***************
As our energy transition plans are revealed internally later on this year, and subsequently gains momentum, it will become clear that whilst the challenges are many, so too are the opportunities. Our company can and will look forward to jointly growing new markets, backing our pioneering rolewith solid new investments.
******************
Therefore, our portfolio depicts our main growth as primarily a significant increase in oil and gas investments, a stable diversification trend into renewables and in parallel a clear and wide range of low carbon businesses.
**********************
We are also planning to diversify our sources of energy from all fuels now to adding solar and wind energy sources to create a new renewables businesses portfolio. Some of our most exciting work is in searching for and investing in a range of smart technologies and improving processes that will make us both more efficient and sustanaible.
*************************
In essense, we believe that our company in order to become a world class and more competitive company we must use our energy transition strategy to our advantage.
*********************


So.…. either this is the worst case ever of someone having a "management talk" fever or restructuring will be quite significant..... or... in the IOX old school fashion nothing happens..




Foreigner
02.12.2019 kl 18:08 3659

Errr.. pasoc… as it is a 20 floor office building did you actually go in the lobby using google maps to look at the floor plan?:)

PS the following companies reside on that same address CARRERA 7 113 43 OF 1402, BOGOTA, BOGOTA

Interoil Colombia Exploration And Production
INTEGRA OIL Y GAS SAS SUCURSAL COLOMBIA
ANDES ENERGIA ARGENTINA S A
PHOENIX GLOBAL RESOURCES PLC SUCURSAL COLOMBIA
Slettet bruker
02.12.2019 kl 18:04 3667

Personlig tror jeg denne kan komme til kr 4 igjen, etter en griseemisjon og er dere heldig litt til, men noen andre har tatt for seg av kaka. Da forutsetter jeg betydelige oljefunn i LLA47!
Ingen tvil om at Interoil vil finne olje i LLA47, det er jeg sikker på, men trolig orker jeg ikke bli med på det prosjektet. Føler meg bedre tilpass ved å investere i ting jeg stoler på og der en hurtig får info fra IR når en spør om noe. Uten tåkelegging og bortforklaringer!
Redigert 02.12.2019 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2019 kl 17:47 3716

Takk for omtanken.
Det er alltid sunt å "få tømt seg".
For alt jeg vet kan noe av det du skriver også være rett.
Men det vet ingen.
Slettet bruker
02.12.2019 kl 17:35 3754

Det eneste jeg har gjort siste året er å bruke google maps og det burde jeg gjort tidligere, men når en ikke er aksjonær så er det begrenset hva en gidder sette seg inn i. Fant ikke et eneste iox-skilt på adressen der de skal ha kontor i Bogota. Så derfor tror jeg at de disponerer en postkasse der. Burde gjort det tidligere for trolig fikk de indikasjoner på at noe slikt kunne skje og solgte lokalene i 2016 sier de.Jeg ringte også et par telefonnummer for å finne noe (i bogota på adressen) De visste helle rikke noe om Interoil. Jeg sjekket også seismikk selskapet og et annet "samarbeidsselskap" (husker ikke nå) heller ingenting. James bond sa noe om husleie på et gigalokale, men det var visst feil ? eller ? Ellers er jo ikke 3D seismikken enda vist frem offentlig og det selskapet som stod bak seismikken er UMULIG å finne noe om. Så er det gass plant "forsinkelse" og satsing i Argentina var meget drøyt når de ikke engang borrer i LLA47 der oljen skal flomme. Sammen med alle de grove tingene vi fant ut tidligere så er det mer enn nok for meg til ikke å investere. Dere er utvannet og jeg er forbannet på hele prosessen. Jeg tror enda det er forbindelser og det er det som gjør at jeg ikke vurderer å kjøpe. Et lavt nivå nå om alt hadde vært korrekt og de hadde prøvd for aksjonærene kunne jeg kjøpt en liten lot, men jeg tror altså enda at Kistefoss er i bakgrunnen sammen med Pareto og andre grupperinger. Selskapet i Peru er ikke oppløst ? Og et annet selskap var vel dannet med interoil navnet. Nei, jeg ligger unna for mye skurrer, men det er riktig at det verste er allerede skjedd og det er det som har ødelagt aksjen og selskapet. Så mindre grums siste året (trolig) for det har ikke jeg helt kontroll på. Og jeg håper faktisk dere får noe igjen, det fortjener dere alle som eier noe her. Bonderne og de bak har allerede stjålet så mye at hadde de skamvett lar de nå resten være i fred, går an å håpe at de er litt bekymret for økokrim!!! Men prosessene har vel vært "lovlige" så og lite trolig det.
Redigert 02.12.2019 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
hofa
02.12.2019 kl 17:23 3783

Det var 1/11, hvad har de 1/12 Randsen siger den er højere i dag ??????