Photocure - Noen som sender mail til Photocure?

Merlin
PHO 17.06.2018 kl 23:54 6001

Her har jeg summert opp innhold til en mail etter forslag fra focuss. For dem som vil. Copy paste og send til info@photocure.no korr: heller til kh@photocure.no


Photocure må gjøre sin internetsatsning bedre og mye mer kunde/pasientorientert, slik at det første pasienten møter når han/hun gjør et googlesøk for blærekreft, det er Cysview og hvilket sykehus han/hun skal velge. Det er enkelt når du vet ordene og kan søke med blue+light+cysview.

Problemet er at pasienten ikke kjenner til noen av de ordene.

Pasienten vil lete etter "best bladder cancer treatment" eller bare bladder cancer.

Cysview.com dukker ikke opp.

Photocure har et opplagt uutnyttet potensial, som de relativt rimelig kan iverksette. Med 80.000 nye bladder cancer pasienter i året bare i USA, og over 700.000 som løpende må til oppfølgning, bør det være standard at de alle får sett videoen på cysview.com og får oppslag på nærmeste sykehus med blue light cystoscopy.

At selskapet ikke har utnyttet denne muligheten for alt det er verdt er egentlig veldig merkelig og viser at de ikke har en profesjonell og gjennomført markedsstrategi.. Om vi på HO kan bidra til å få fart på sakene vil det hjelpe oss som har investert i selskapet. Vinn vinn altså.

Antall utrolig lave mengde oppslag på cysview.com har jo vært tatt opp av oss aksjonærer mange ganger med selskapet, uten at noe skjer. Ingen i Photocure har grepet fatt i dette. Det er ikke bra! Det hjelper ikke å lage en flott og informativ hjemmeside, om den ikke besøkes av potensielle brukere! Da er bare halve jobben gjort. Man høster som man sår. Pasientene uteblir.

80000 nye pasienter:365 dager burde gitt minst over 200 daglige oppslag på cysview.com og ikke bare 3-4 oppslag! Her må Photocure sette inn resurser og ikke si seg fornøyd før de har minst det antallet oppslag. Photocure bør også rapportere antall kvartalsvise oppslag, både for Hexvix og Cysview og kommentere tallene og hva de gjør for å forbedre dem i sine kvartalsrapporter. Dette er viktige tall og viser hvor god Photocure er på å nå potensielle nye pasienter. Et tall selskapet må være svært interesserte å øke!

Å forandre slogan til "The Bladder Cancer Company" hjelper alene selvfølgelig overhodet ikke i dagens medieverden, uten at linker, søkemotorer og søkeord er nøye planlagt og gjør det enklest mulig å finne frem til blue light behandling. Så langt har Photocure vist seg som rene amatører. Det koster selskapet dyrt. Meget enkelt og nesten gratis å få rettet på, så nå får vi se om Photocure klarer å få fart på sakene.
Metode:
1 Skaff flest mulig domenenavn som forbindes med Cysview. Eks: turbt.com, cystoscopy.com bladdercancertreatment.com bluelight.com osv. Sørg for at de åpner cysview.com ved søk, slik at cysview.com dukker opp. (Det ordner web hosting leverandøren) Bruk disse domenenavnene aktivt på twitter, instagram, facebook.
2 Kontakt alle kreftorganisasjoner og få forbedret deres presentasjon av blue light og sørg for at blue light og cysview dukker opp ved søk. Det gjelder at blue light kommer veldig tidlig opp, og ikke er gjemt bort nederst og lengst bort. Det er klart at pasientene pr. i dag ikke får den informasjonen som er mest nyttig for dem når de søker på internet .
3 Ikke bruk penger på en senior marketing manager. Det er mye bedre anvendte ressurser å få økt antall oppslag på cysview.com.
4 Wikikpedia. Siste informasjon, også fra AUA må ligge her. Alt om poliklinisk behandling med flexiscop må med. Også de helt anestesi- og medikamentfrie laserforsøkene i Europa.
5 Bruk google!

Key commercial word må identifiseres og brukes. Det er: "(best) bladder cancer treatment" eller bare bladder cancer.
Step #1: Get to know the Google ranking algorithm
Step #2: Assess your current search ranking
Step #3: Track and measure the right metrics
Step #4: Ensure your website is mobile-friendly
Step #5: Diagnose and fix your current penalties
Step #6: Do keyword research
Step #7: Perfect your on-page SEO
Step #8: Use your keywords to create great content
Step #9: Build links the right way


https://neilpatel.com/blog/improve-google-rankings-without-getting-penalized/

The #1 keyword research mistake is not spending enough time on commercial keywords.

Commercial keyword nummer 1 for Cysview er bladder cancer. Nr 2 er Best bladde cancer treatment. og IKKE The Bladder Cancer Company.


Avslutning
Litt flaks for Photocure er at bladder cancer er et såpass spesielt søkeord at det ikke er stor konkurranse om å komme billig og greit høyt opp på søkelisten. Kun snakk om å gjøre hjemmeleksen riktig.
Forholdene Danmark USA er helt forskjellige. De kan rett og slett ikke sammenlignes. I USA er mye mer avhengig av pasientene. Men Photocure har lagt det opp likt med Europa. Der har de gjort en stor feil. Det som virker i Europa (direkte kontakt med sykehusene og ikke pasientene) trenger til dels en helt annen løsning i USA og mye sterkere markedsføringstrykk direkte mot den enkelte blærekreftpasient. Men da må altså pasientene se videoen på cysview.com og finne nærmeste sykehus. Photocure snubler på oppløpssiden, men kan veldig enkelt komme i mål ved å få høyere treffprosent på cysview.com. Der selger blue light seg selv.

Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
bravi
18.06.2018 kl 00:21 5960

Foreslår at dere sender direkte til Hestdal kh@photocure.no han bruker å svare på mail.
Da er det ikke så enkelt å bare overse saken.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
18.06.2018 kl 07:39 5819

Bra Merlin! Her bør flest mulig sende inn en mail.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
trigger1
18.06.2018 kl 08:14 5779

Meget bra, Merlin. Her er det bare å sende inn mail. Kanskje bør det tilføyes at også søkekriteriene "best bladder cancer diagnosis" må inn som en del av rammen for hvor støtet skal settes inn på nettet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
liang
18.06.2018 kl 08:25 5752

Meget bra Merlin
Har sendt inn mail :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2018 kl 08:42 5710

Flott Merlin, og fint at du sender inn mail liang.
Andre som har vært med en stund og kan detaljene og mye rundt, og om selskapet, kunne også med fordel sendt spørsmål og råd til styret og ledelsen..
Jeg tror at Cysview har åpnet for noe stort for aksjonærene, men med de rette redskapene til å finne fram for leger, og spesielt pasienter kan dette bli så mye større for pasienter med blærekreft og aksjonærene i PHO, og det på mye kortere tid.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Belongterm
18.06.2018 kl 09:14 5650

Bra at flest mulig pusher Hestdal i forhold til kommersialisering. Jeg har selv bedt ham hente over Photocures Business Manager eller markedsansvarlige i USA til Norge til Q2 presentasjonen for å gi vedkommende rikelige mulighet til å presentere hvordan Photocure nå bearbeider det amerikanske markedet.

Opplever samtidig at debatten på HO om Cysview.coms søkemotorsynlighet nok er preget mer av engasjement enn av kunnskap om hvordan Googles søkemotor fungerer og hvilken synlighet det er realistisk for www.cyswiew.com å oppnå i det organiske søkeresultatet.

For det første er Googles algoritmer bygget opp slik at de søkeresultatene vi får opp ved søk i Norge er helt forskjellige fra de søkeresultater en nordamerikaner opplever. www.cysview .com synes å hostes i USA og oppfattes derfor som en USA basert nettside. De prøvesøk som er gjort fra Norge viser heller ikke evt. klikkannonsering Photocure gjør i USA.

Søk på ”bladder cancer” gir 66 millioner treff på Google. Det er helt urealistisk at www.cysview.com noensinne skal få en topp 20 plassering i det organiske søkeresultatet i konkurranse med www.cancer.org, www.mayoclinic.org, www.cancernet.org, etc. Disse nettsidene oppleves av Google som langt større ”autoriteter” på grunn av langt mer innhold, langt flere inngående lenker, høyere besøkstall, lengre ansiennitet, m.m.

En nordamerikaner som søker på aktuelle cysview søkeord vil få opp en rekke betalte klikkannonser. Det mest interessante spørsmålet til Hestdal vil nok være hvor mye PHO skal benytte på klikk-annonsering på bl.a. Google og Facebook i USA de nærmeste par årene. Nivået bør sannsynligvis ligge på et syvsiffret antall $ per år med tanke på størrelsen på potensialet. En person i Illinois som søker etter de ordkombinasjoner Photocure har kjøpt vil da kunne klikke inn til en side som forteller fordelene med Cysview og hvilke sykehus i Illinois som tilbyr Cysview behandling.

Så vidt jeg kan se er det gjort en brukbar Search Engine Optimization (SEO) jobb på www.cysview.com. Det er mer enn hva man kan si om photocure.com. Strukturen på cysview nettsiden ser bra ut. Hovedbudskapene (slik Google oppfatter det I søkeresultatene) er: ”Bladder cancer detection simplified”. ”BLC with Cysview is the only technology approved by the FDA for the detection of bladder cancer. By using BLC with Cysview, physicians can see more tumors ...”. Spot on budskap synes jeg.

Vet ikke når cysview nettsiden ble etablert, men nekter å tro på Merlins påstand om at denne nettsiden ikke har mer enn 3-4 besøk per dag. Merlins ambisjon om 200 besøk per dag er også altfor lav. Er enig i at i den fasen PHO går inn i nå bør de kvartalsrapportere besøk på nettsiden (i tillegg til en rekke andre ikke-regnskapsrelaterte KPIer).

Flere på HO har de seneste dagene foreslått å skaffe en rekke cysview relaterte domenenavn og linke disse inn mot www.cysview.com. Dette kan ha vært en god ide’ i Googles barndom, men har i dag overhodet ingen effekt på synlighet i det organiske søkeresultatet.

Det som derimot er veldig viktig er at eksterne nettsider med høy autoritet (Page Rank) linker til www.cysview.com. Det bør være en del av salgsstabens jobb å foreslå sider på Cysview nettsiden som kundene bør lenke til.

Har sansen for det nye sloganet ”The bladder cancer company”, men PHO har gjort en helt elendig jobb med å synliggjøre dette på nettsidene og i søkemotorene. På Photocure.com har de bare slengt opp en ny logo bildefil på toppen av siden. Bildefiler av denne typen har lavest mulig status hos Google. Sloganet er så vidt jeg kan se bare nevnt en gang i tekstene på nettsiden. Det er alt for lite til å gi synlighet .

Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
18.06.2018 kl 09:30 5611

Bra innlegg Belongterm!

>Merlins ambisjon om 200 besøk per dag er også altfor lav.

Selvfølgelig helt enig! Men det var for å anskueliggjøre hvor mange som DAGLIG får blærekreft i USA og virkelig vil ha nytte av å se videoen og finne nærmeste sykehus med BLC.

>Det som derimot er veldig viktig er at eksterne nettsider med høy autoritet (Page Rank) linker til www.cysview.com. Det bør være en del av salgsstabens jobb å foreslå sider på Cysview nettsiden som kundene bør lenke til.

Godt forslag!

>Flere på HO har de seneste dagene foreslått å skaffe en rekke cysview relaterte domenenavn og linke disse inn mot www.cysview.com. Dette kan ha vært en god ide’ i Googles barndom, men har i dag overhodet ingen effekt på synlighet i det organiske søkeresultatet.

Der er jeg ikke helt enig: I tilfelle der folk søker på for eksempel turbt.com direkte ville de bli styrt til cysview.com

En senior marketing manager er heller ikke en billig fornøyelse. Kan man oppnå mange ekstra oppslag kan det være en bedre anvendelse av pengene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
focuss
18.06.2018 kl 10:01 5560

Belongterm
Veldig bra. Har du kommunisert dine tanker om forbedring til Photocure?
Merlin
Skjønner ikke hva du har i mot en Marketing Manager i USA. For meg hadde det rare vært om de ikke har det. Oppsøkende virksomhet er svært viktig. Regner med at en Marketing Manager må vite å utnytte nettet optimalt
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Belongterm
18.06.2018 kl 10:03 5549

Merlin

Ref det siste punktet. De som skriver "turbt.com" i URL feltet kommer ganske riktig direkte til "cysview.com" dersom hostingselskapet har tilrettelagt for dette.

Utfordringen i forhold til å få søkemotortrafikk via "turbt.com" er tre-delt:
1. Veldig få søker på domenenavn som "turbt.com". De søker evt. på "turbt".
2. Selv om man eier domenet "turbt.com" får man ikke lenger noen effekt av det plasseringsmessig i søkeresultatene dersom "turbt.com" ikke inneholder masse relevant innhold om "turbt."
3. Cysview.com får den plasseringen Google mener de fortjener på "turbt" på grunn av sitt innhold og uavhengig av om de "eier" "turbt.com"
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
focuss
18.06.2018 kl 10:08 5532

Belongterm
Bør Pho be om et møte med GOOGLE for å presentere BLC Cysview slik at GOOGLE har best mulig grunnlag for å vurdere viktigheten?
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
SørenE
18.06.2018 kl 10:12 5515

Hej Norge
Merlin: fint du strikker en mail sammen -- men du går sku for vidt at kalde Photocure rene amatører, det er ikke en ok måde at kommunikerer på, måske også knapt så belærende, men tilsyneladende mange dygtige folk på forum som skulle have sittet i styret PHO, men Norge er vel anderledes end DK -- lige som US og Europa
Belongterm: Super indspark
Liang: godt initiativ -- håber du har redigeret lidt inden du sendte :-)

Dansken
En optimistisk aktionær
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
18.06.2018 kl 10:22 5489

SørenE, det ble litt sent, men like greit å kalle en spade en spade.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
SørenE
18.06.2018 kl 10:26 5477

Hej Norge

Merlin: ja ja -- da :-)

Dansken
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Belongterm
18.06.2018 kl 10:36 5442

Focuss

Alle vurderinger mht nettsiders søkemotorvennlighet gjøres automatisk av Google. Deres såkalte "spidere" besøker nettsider hele tiden, sjekker hva som er nytt, benytter sine avanserte algoritmer til å vurdere kvaliteten og lagrer informasjonen på en måte som gjør at de i løpet av ett sekund eller to kan presentere "rettferdige" søkeresultater. Alt er altså automatisert, og de eneste Google ansatte man kan håpe å få kontakt med er annonseselgere.

Derimot finnes det mange rådgivningsselskaper som kan hjelpe et firma som Photocure med både SEO (Search Engine Optimization) og PPC (Pay-Per-Click) annonsering. Faktisk hadde jeg Photocure som kunde på SEO tidlig på 2000-tallet!

Jeg er helt sikker på at med tanke på bakgrunnen til PHOs kommersielle ansvarlige i USA har de gjort mye bra allerede. Foreslår at flere av dere ber Hestdal hente ham over til Q2 presentasjonen for en statusgjennomgang.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
18.06.2018 kl 11:35 5377

Fint å ha deg på laget Belongterm! Artig at du har har vært rådgiver for SEO for Photocure!! Kanskje du kjapt kan finne ut hva siste oppslagsfrekvens for cysview.com nå er?
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Belongterm
18.06.2018 kl 11:40 5364

Er nok ikke smart nok til å hacke amerikanske servere......
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
18.06.2018 kl 11:54 5340

Uansett har selvfølgelig Photocure siste data for det og bør legge dem frem for aksjonærene på kvarttalspresentasjonene. Det viktigste nå er at vi har påpekt at det medfører betydelige vansker å finne frem til cysviews side og at Photocure bør gjøre hva de kan for å øke antall treff, innenfor rimelighetens grense. Å bruke 7 sifret dollarbeløp høres lite aktuelt ut.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2018 kl 12:55 5266

Morsammt med en som verkligen kan data, der er ikke så mye en forstår noe av . Men trur ikke så mange søker på
bladder cancer før de fått diagnosen. Eg prøvde denne (about bladder canser) og havne her.
https://www.cancer.org/cancer/bladder-cancer/detection-diagnosis-staging/how-diagnosed.html.
Her får du med deg det meste, med lav datakunnskap som meg. Men det er nok leger som sender de vidare i systemet og
de har plikt att opplyse om de behandlinger som finnes og kostnader før dem. Det er naturligtvis en fordel om du vet vad som finnes av behandlinger. Men om du fått diagnosen så får du vite alt vad som er rekomendert av behandling hos Medicare.

Men eg har en tanke om de nye Flexiscopen som vi vet Oslo Universitets sykehus hade til låns. For att prøve først innen de kjøper det. Om de er så sikker på kvaliteten, så er det mulig de kjør samme strategi i USA. Da blir de vel neppe registrert
før vid kjøp. Og nær de vel har fått innpass på markedet, så bør det gå av seg selv om de håller mål..
Trur det blir vanskelig att komme utom Blålys fremover nær folk har bladder cancer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare