Verdi på fimaNAc

Bonusfrelst
PCIB 29.11.2019 kl 21:15 35657

Fra Snøffelen på TI:

Avtalene som gjøres på mRNA er skikkelig solide, , et par milliarder i upfront og 10-talls millarder i utviklingsmilestones.

Vi vet jo om Moderna med AstraZeneca, BioNtech med Sanofi og Curevc med EliLilly, for å nevne noe, men følgende er mindre enn en måned gammel og har gått meg hus forbi:

https://www.fiercebiotech.com/biotech/roche-pays-200m-for-rights-to-dicerna-s-hepatitis-b-rnai-drug

Også her et par millarder i up front og ti-talls millarder i milepæler.

Ikke godt hva som er AZ sin strategi, men bear case på 20 mrdNOK, base case på 50 mrdNOK og bull case på 100 mrdNOK på verdi av PCIB, trenger absolutt ikke bare være tankespinn.

Edit:

1 indikasjon, riktignok er produkt i fase 1, men dataene fra fase 1 er ikke inne ennå, og sånn sett ikke pasert det hinderet, og technically i særlig mye lengere i utviklingen enn det AstraZeneca er med PCI-teknologien.

Benchmarker man disse avtalene så er en påstand om bear case på 20mrd, base case på 50 mrd og bull case på 100 mrd ikke utenkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
16.01.2020 kl 08:34 8374

Fra Jaxi på TI

Skillet mellom en avtale som er semi-eksklusive og ikke-eksklusive er ganske tydelig.
Der rettigheter blir gitt på semi-eksklusivtgrunnlag, sier bevilgeren: “Jeg skal ikke gi disse rettighetene til noen andre, og dessuten vil jeg ikke utøve dem selv”.
Ingen slike forpliktelser gis der rettigheter tildeles på ikke-eksklusiv basis, og giveren står fritt til å gi de samme rettighetene til andre, eller til å utøve rettighetene i seg selv.

Med dette så er en semi -eksklusiv avtale med AstraZenica mest trolig da AZ sannsynligvis ikke ønsker at en konkurrent skal kunne benytte samme teknologi som dem selv i de indikasjonene de selv ønsker å bruke NAc teknologien.

Samme kan fort gjelde for eventuelle fimaVACCavtaler der man ønsker å benytte VACC teknologien i sin indikasjon eksklusivt.

Så kanskje ikke så rart AZ fikk det travelt med å teste om synergier etablert i onkologi in vivo-modeller kan overføres til flere sykdomsområder.
Da de gjerne ønsker en semi-eksklusiv avtale som dekke alle indikasjonene de ser for seg vil være aktuelle for dem i tiden fremover bakt inn i en avtale.

eller kansje de ønsker å kjøpe ut NAc teknologien i sin helhet, som @Snoeffelen var inne på.

Gjør AZ det, så står jo AZ fritt til å utlisensere NAc teknologien til andre som f.eks BioNTech, gjerne da Non-esklusivt og i de indikasjonene AZ selv ikke er “intressert” i

Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
16.01.2020 kl 08:52 8338

Nå er 1400 blitt aksjonærutbytte , gjør vel ingenting , så lenge tallet bare brukes :)
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
24.01.2020 kl 06:48 8132

Fra Polygon på TI

Med så mye positiv respons, så holder jeg det bare gående jeg 

Jeg har sett at andre har lenket til ytterligere jobbannonser fra AZ på noen svenske “rubrikksider”, men tenkt at en av dem faktisk var den samme. Men det er altså ikke tilfellet. Stillingene som nå ligger ute er følgende:

https://careers.astrazeneca.com/job/gothenburg/drug-delivery-scientists-bioscience/7684/14594623 7
https://careers.astrazeneca.com/job/gothenburg/drug-delivery-scientists-formulation-analytical/7684/14594628 4
https://astrazeneca.wd3.myworkdayjobs.com/Careers/job/US---Waltham---MA/Senior-Scientist---Pharmaceutical-Sciences_R-068918-1 7

Det er altså seks(!) nye stillinger som skal besettes i Annette Bak sin avdeling i Göteborg. Men det som er enda mer interessant er at de to stillingene som utlyses i USA nevner mRNA or CRISPR delivery som første “required skill”. Og hvor i USA er dette, jo i Waltham rett utenfor Boston. Og hvor er det Moderna har sitt hovedkvarter? Jo seks kilometer(!) unna i Cambridge også rett vest for Boston sentrum.

Nei, dette begynner å bli ganske klart dere!

Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 10:06 8003

Du er vel klar over at AZ sysselsetter 60 000 ? Det kan vel være at noen går av med pensjon også
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
heilo888
24.01.2020 kl 10:19 8002

Seks nyansettelser i en avdeling på seks ansatte fra før. Ja de hele avdelingen skal sikkert gå av med pensjon.

merial1 superdust!
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2020 kl 10:33 7974

Jeg vil heller være dust enn lystløgner;)
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
24.01.2020 kl 16:05 7903

Vi liker tallet 1400....Ellers: Vandringen mellom 60 og 70 er som vandringen mellom 25 og 30...litt opp og ned...og så kommer et voldsomt byks oppover igjen. Bare å sitte i ro og smile...... Det er kakao i Menigshuset fra kl 17 til 18....men du trenger ikke ta med kopp. Panis har ordnet alt
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Panis
24.01.2020 kl 23:13 7824

Det ble kakao med krem til alle de som møtte opp idag, i tillegg til semifinale i håndball EM på storskjerm. Det ble et veldig spennende oppgjør mellom Norge og Kroatia som det måtte ekstraomganger til før det ble avgjort i Kroatias favør...
Norge skal imorgen spille bronsjefinale (motstander avgjøres i kveld Spania eller Slovenia), og vi i menigheten holder igjen åpent hus nok en gang med kakao servering.
Møt opp i god tid før bronsjefinalen som starter kl 18.25 så dere er sikret en god plass... :-)

Edit:
Da ble det Slovenia so Norge møter imorgen, huff kan bli «close race» det også...
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
09.02.2020 kl 09:11 7598

Jeg mener at det er meget stor sannsynlighet for et samarbeid videre og en avtale med AZ. Det baserer jeg på tre skriftlige uttalelser som underbyggges av muntlige uttalelser fra CEO.

1.
Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area. Now, they wish to see if the same technology can work in other disease areas. The pre-clinical collaboration agreement between PCI Biotech and Astra Zeneca lasts until the end of 2019 and the following 6 months will be used to evaluate the potential for further collaboration.

2.
Per Walday, CEO of PCI Biotech, had the following to say about the collaboration:

“Ensuring sufficient intracellular delivery of nucleic acid therapeutics is a major hurdle to realise the vast therapeutic potential of this drug class. We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

 Oslo Cancer Cluster – 29 Nov 19

PCI Biotech works with Astra Zeneca

https://oslocancercluster.no/2019/11/29/pci-biotech-works-with-astra-zeneca/

3.
Fra meldingen:

The scope has been expanded to evaluate if synergies established in oncology are transferrable to additional disease areas – further collaboration to be evaluated in 1H 2020.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-third-quarter-2019-results/

(Synergi betyr samspill mellom flere faktorer som forsterker hverandre slik at den kombinerte effekten blir større enn summen av de enkelte faktorenes bidrag.

https://snl.no/synergi )

Må si meg enig med @JAXI at det er meget stor sannsynlighet for avtale i en eller annen form. Her har man tre utsagn gitt markedet skriftlig, formulert ulikt. For min egen del tre sterke indikatorer på positivt utfall.

Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
11.02.2020 kl 22:34 7245

https://tekinvestor.no/t/pcib-mrna-er-i-vinden/10449/455

Anbefaler dette innlegget fra Investor på TI med illustrasjonsbilder

Da har jeg studert PCIBs patent på mRNA og funnet noe mildt sagt oppsiktsvekkende.

Vi har jo i det siste diskutert AstraZeneca, BioNTech og Moderna. Disse er alle store på mRNA. Det store spørsmålet er, hva bruker disse idag som leveringsmekanisme for mRNA?

Den store fellesnevneren synes å være lipid nanoparticles. Prinsippet i lipid nanoparticles ble illustrert fint her:

Disse “fettklumpene” fester seg til cellene og benytter seg også av endocytose for å komme inn i cellen, men som nevnt i PCIBs prospekt, kan likevel mRNA bli fanget i endosomer inne i cellen:

"Many companies are developing so-called lipid nanoparticles (LNPs) that
have significantly improved the delivery of larger nucleic acids such as mRNA. This represent serious competition to the fimaNAC technology, but even the best of these LNPs are still rather inefficient in endosomal escape, leaving a clear potential for further improvement by fimaNAC. "

At dette er ganske ineffektivt er vist også i denne artikkelen 4 (Merk spesielt min utheving, den siste setningen. Merk også at artikkelen er skrevet av flere forfatter som jobber for AZ):

Lipid nanoparticles (LNPs), currently represent the most advanced platform for RNA delivery6,7,8,9,10,11,12,13, which have now advanced into human clinical trials7,14,15,16, and their mRNA delivery safety profiles have been evaluated in human and non-human primates17,18. LNP-mediated mRNA delivery has been tested in preclinical studies of Fabry disease (X-linked lysosomal storage disease) in non-human primates19 and disease models of Friedreich’s ataxia and methylmalonic acidaemia20,21, metabolic and behavioral abnormalities in a murine model of citrin deficiency22, preclinical and clinical trials of immunogenicity for protection against Zika and influenza viruses23,24. However, their limited capacity to undergo endosomal escape limits the use of LNPs as RNA delivery vehicles, as only a small fraction of RNA efficiently escapes endosomes to reach the cytoplasm of cells4. Despite the fact that, a major proportion of LNPs (95%) is endocytosed (taken up) by cells within half hour6, it is estimated that <2% of the siRNA administered via LNPs escapes the endosomes to reach the cytosol6,12. Thereafter, the fate of endocytosed LNPs for example, how and why endosomal escape of LNP-delivered RNA is only in small amounts to reach the cytoplasm, is not completely understood.

Tilbake patentet.

" However, the widespread use of mRNA for these purposes has so far been severely hindered by problems with delivering the functional mRNA into cells.
Carriers have been used to attempt to overcome this issue. Among synthetic carriers, the most common way to deliver mRNA molecules has been by the use of cationic lipids"

Og:

“The most successfully employed lipid vehicle for mRNA delivery is lipofectamine”

Nå begynner det å bli interessant.

Lipofectamine er et Thermo-Fischer produkt som har vært på markedet lenge:

 thermofisher.comLipofectamine Reagent | Thermo Fisher Scientific - NL

Lipofectamine transfection reagents offer efficient delivery of DNA, RNA, or siRNA/miRNA; also find optimized reagent- and cell line–specific protocols.

Det kan se ut som om produktet er flittig benyttet av bl.a Moderna og BioNTech.

Noen eksempler:

Moderna-studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6157376/

BioNTech-patent:
http://www.freepatentsonline.com/y2015/0314018.html

AZ benytter muligvis også dette produktet men har nok også egenformulerte lipid nanoparticles, eks i denne publikasjonen:

https://www.nature.com/articles/s41467-019-12275-6 4

Så til det oppsiktsvekkende! Fra patentet (min utheving):

“The present invention provides a method of delivering mRNA in vivo which does not rely on carriers but instead uses a photochemical internalisation method allowing controlled
and timed release of the mRNA to the site of interest. It has been found that the method provides superior in vivo delivery of mRNA to target cells relative to the use of lipofectamine as the gold standard for mRNA delivery. This provides a method suitable for various therapeutic applications.”

Litt lengre ned:

"Results

It can be seen from Figure 5 that for intradermal mRNA delivery PCI with 0.003 pg TPCS2a improved mRNA translation almost 4 times over what was achieved with lipofectamine."

Og figuren:

Ikke noen fancy graf med farger, men du verden for noen data! fimaNac leverer altså mRNA 4x bedre enn dagens gullstandard! Selvsagt med den haken at det er In Vivo-data, men klart at her har PCIB en fantastisk lovende teknologi, så det er vel kun spørsmål om tid før noen lisensierer inn dette.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
11.02.2020 kl 22:42 7234

Rolig nå , in vivo er bedre enn in vitro !......Dette er rett og slett ufattelig bra ! ............. "Løp og kjøp".... neida , egentlig betyr det "ikke selg"...mange forstår , du så mikro-omsetningen i dag.....menigheten lar seg ikke lure av tradere.....
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Panis
12.02.2020 kl 00:27 7140

Neida menigheten holder stand! Vi lar oss ikke lure så lett 🧐
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
12.02.2020 kl 08:20 7008

Fra Polygon på TI

I sterk fare for å ødelegge stemningen (selv om min konklusjon ikke er noe mindre positiv)

Jeg er redd for at ting blir snudd litt på hodet her.

Grafen som viser at naked delivery med PCI er fire ganger mer effektiv enn levering med et liposom, viser IKKE at naked delivery er mer effektivt enn levering med et liposom, det viser at levering med PCI er mer effektivt enn levering uten. Hadde man brukt liposom i det samme forsøket med PCI, så hadde man fått enda bedre resultat. Det oppsiktsvekkende ligger i at man klarer å oppnå bedre resultater PÅ TROSS av at man ikke bruker et liposom.

Og hvorfor er det da et poeng å ikke bruke liposomer også sammen med PCI? Jo fordi liposomer og polymerer (altså carriers), har til dels kraftige bivirkninger, som naked delivery ikke har. Og som vi vet, så betyr mindre bivirkninger mulighet for høyere doser og enda mer effekt. Når disse andre aktørene designer carriers, så er det rundt en sentral problemstilling om å balansere leveringseffekt og bivirkninger, og med naked delivery slipper man altså denne problemstillingen. Det er her kruttet ligger!

Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Aaleby
12.02.2020 kl 08:30 7004

Faktumet at det fortsatt ikke er særlig trangt inn aksjedøren til PCIB fremstår som mer og mer uforståelig om målet på børsen er å maksimere profitten. Nærmest null nedside på mellomlang sikt, skyhøy potensiell oppside på kort sikt. En fullstendig nobrainer 💰
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
12.02.2020 kl 09:04 6959

"Nærmest null nedside på mellomlang sikt"........nettopp. Gjentar meg selv: Vandringen mellom 60 og 70 tilsvarer vandringen mellom 25 og 30....og så kommer rykket. Fullstendig nobrainer.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
13.02.2020 kl 08:23 6760

Jeg synes denne fra @Snoeffelen eller @Investor er verdt å lese igjen. Selv ville jeg blitt noe “skuffet” ved en avtale med AZ med kun 100mill NOK i up front. Etter å ha lest dette innlegget noen ganger går det mer opp før meg hvor viktig det er å lande en avtale.

Det er vel diskutert før(?), men vet ikke hva folk mener om en avtale som den Starpharma fikk i 2015.

Noen ville kanskje være skuffet over relativt begrenset up-front (18 mill kroner), men tenk på signalfeffekten ved en slik avtale. Og avtalen var såvidt jeg kan se for ett onkologiprodukt, men med opsjoner på flere produkter.
En avtale som dette ville være et gjennombrudd for PCIB, en validering av teknologien av verdens 7. største selskap, gi opphav til spekulasjoner om hva som blir AZs neste skritt, samtidig som det vil bevare en oppside mot de øvrige samarbeidspartnere på Nac og evn nye.

Avtalen er forøvrig strutkturert ganske typisk, som en baktung avtale. Total potensiell avtaleverdi på 1 mrd kroner, ekskludert royalty av salg og opsjon for påfølgende produkter.

Jeg tenker at en eventuell avtale mellom AstraZeneca og PCI Biotech vil inneholde høyere up-front fordi PCI trolig er nærmere oppstart i kliniske studier (i mennesker altså) enn det Starpharma var den gangen AZ og SP signerte.

Faktisk så er det meget nylig kommet en melding om at samarbeidet mellom AZ og Starpharma som startet i 2015 akkurat har kommet til klinikk, faktisk for bar litt mindre enn et par uker siden:

The Market Herald – 30 Dec 19

AstraZeneca delivers milestone payment to StarPharma (ASX:SPL) for phase 1…

AstraZeneca has commenced the phase 1 clinical trial of AZD0466, triggering a milestone payment to StarPharma (ASX:SPL).

" * AstraZeneca has begun the phase 1 clinical trial for a cancer treatment drug

Roughly $4.29 million will be paid to StarPharma (SPL) as a result of the trial"

Så den utbetalingen bør vel inn i regnestykket om man skal direkte sammenligne.

Sånn sett er en forventningsverdi på up front i samarbeidet mellom AZ og PCI Biotech på 100 millNOK ganske logisk gitt Star Pharma som utgangspunkt til sammenligning.

Jeg har jo regnet “baklengs” på dette før for å illustrerer hva en utkjøpsverdi på hele fimaNACvil være verdt gitt at en up front normalt tilsvarer 1% av avtaleverdi (milestones).

100 millNOK (9 mill$) betyr da 10 mrdNOK (900mrd$) i totale milestones.
Dernest kan man bruke Algeta-avtalen som mal på utkjøpsverdi, og der betalte Bayer altså 3,5 ganger verdien på milstones.

Da ender vi på en utkjøpsverdi 35 mrd NOK eller ca 1000 NOK/aksje gitt 1% up front av avtaleverdi og senere utkjøp.

Men jeg har tidligere listet en rekke avtaler på mRNA hvor up-front er mye større andel av milestones (avtaleverdi), mer som 10% !

Man kan ende opp med samme utkjøpsverdi på det når man regner “bakover”.

Men jeg vil tenke at “oppkjøpsfaren” er større, vil skje på et tidligere tidspunkt desto mer fortung en avtale er.

Det er uansett flere saker som er interessant med en sammenligning med Starpharma og PCI Biotech, og det mest åpenbare er at AstraZeneca tegnet avtaler med Starpharma og PCI Biotech med bare 3 dagers mellomrom !

Hhv 7. september 2015 for Starpharma:

StarpharmaStarpharma | Starpharma signs drug delivery license with AstraZeneca

Sep 07, 2015 … Starpharma signs drug delivery license with AstraZeneca … … … AstraZeneca has signed a licensing agreement with Starpharma for the use of its DEP® drug delivery plat

, og 10. september 2015 for PCI Biotech.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-signs-pre-clinical-research-collaboration-agreement-with-a-top-10-large-pharma-company/ 3

Det gir interessante perspektiver.

Trolig har AZ bestemt seg for å satse på mRNA delivery, og gått for minst et par teknologier, PCI Biotech, Starpharma og kanskje noen flere.

Uansett, det er tenkelig at Per Walday har en slags oversikt på hvordan PCI Biotech sin teknologi presterer i forhold til Starpharma, og det er jo nyttig benchmarking i en forhandling.

Mitt utgangspunkt er at PCI Biotech sin teknologi er bedre enn Starpharma sin teknologi, for hva skulle ellers poenget for AZ være med å videreføre samarbeidet med PCI Biotech?

Jeg tror derfor at vi minst får en up front på 100 millNOK ved en eventuell avtale, så får vi se om vi i noen grad nærmer oss de vanvittige avtalene med 1-2 mrdNOK i upfront, og 10mrdNOK+ i total avtaleverdi.

Vi går spennende tider i møte !!

 StarpharmaStarpharma | Starpharma signs drug delivery license with AstraZeneca

Sep 07, 2015 ... Starpharma signs drug delivery license with AstraZeneca ... ... ... AstraZeneca has signed a licensing agreement with Starpharma for the use of its DEP® drug delivery plat

 The Market Herald – 30 Dec 19

AstraZeneca delivers milestone payment to StarPharma (ASX:SPL) for phase 1...

AstraZeneca has commenced the phase 1 clinical trial of AZD0466, triggering a milestone payment to StarPharma (ASX:SPL).

Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
31.03.2020 kl 15:51 6459

Jeg har fundert en del (som sikkert mange andre her) på hvor sannsynlig det er at AZ først og fremst ønsker å gå videre og prøve Nac i mennesker. Dette er skrevet av en lekmann så det er bare å komme med innvendinger eller innspill på teorien.

Vi har allerede en del å støtte oss til hva PCIB selv har nevnt. Det skriftlige som foreligger er:

1.Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area. Now, they wish to see if the same technology can work in other disease areas. The pre-clinical collaboration agreement between PCI Biotech and Astra Zeneca lasts until the end of 2019 and the following 6 months will be used to evaluate the potential for further collaboration.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, had the following to say about the collaboration:

“Ensuring sufficient intracellular delivery of nucleic acid therapeutics is a major hurdle to realise the vast therapeutic potential of this drug class. We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

Oslo Cancer Cluster – 29 Nov 19

PCI Biotech works with Astra Zeneca

 Oslo Cancer Cluster – 29 Nov 19PCI Biotech works with Astra Zeneca

PCI Biotech reveals they have been collaborating with Astra Zeneca since 2015. Our member PCI Biotech grabbed the opportunity during their third quarter report this week to announce who their mystery collaboration partner since 2015 has been. The...

Fra meldingen:

The scope has been expanded to evaluate if synergies established in oncology are transferrable to additional disease areas – further collaboration to be evaluated in 1H 2020.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-third-quarter-2019-results/

Bare dette gjør meg veldig overbevist om at AZ har interesse av å ta dette videre til klinikken.

Men her kommer noen tanker om hvorfor jeg mener AZ også ønsker å ta dette videre til klinikken og forsøke Nac i mennesker basert på effekten som er påvist i dyremodeller:

Kritian Berg (forskningen hans har ført til Photocure og PCIB) snakker om hvor god effekten bør være i dyremodeller før man går over i klinisk fase i denne podcasten fra 19:30

http://feeds.soundcloud.com/stream/722655721-user-972208711-episode-104.mp3

“Fra dyremodeller til mennesker skal det fungere veldig bra. Typisk 10 ganger effekt minst i celler, 3 til 5 ganger i dyremodell og da er du på grensen til å få til dette i pasienter. Man må ha gode nok data i dyremodeller”.

Jeg har forsøkt å finne data på effekt på chem fra dyreforsøk. Jeg fant ikke effekttall direkte men her er en oversikt over effekten i dyr med og uten bruk av PCI.

http://tron.reeltime.no/pcibiotech/wp/wp-content/uploads/2014/01/PCIB-Quarterly-presentation-Q2_2012.pdf

PCIB gikk videre med Vacc fra dyr til mennesker ved ca 20-40 ganger bedre effekt i dyremodeller. Og vi vet alle som følger selskapet data fra fase 1 i friske frivillige.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/11/PCI-Biotech-Jefferies-Nov-2019.pdf

PCIB viser her at de får omtrent 50 ganger bedre levering og effekt av naked mRNA i dyremodeller i Nac. Denne er fra i høst 2019.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/11/PCI-Biotech-Jefferies-Nov-2019.pdf

Slik jeg vurderer det basert på tidligere historikk og uttalelser fra Berg hadde ivertfall forskeren bak teknologien gått videre til klinikk med de data som markedet kjenner til.

Det er nærliggende å tro at effekten fra Nac er bra i AZ sine dyremodeller jf det som er uttalt fra PCIB. Siden AZ vil prøve dette i andre indikasjoner enn onkologi håper jeg det også har gitt den ønskede effekten AZ har sett etter i onkologi og at AZ ønsker eksklusivitet også på andre områder i denne avtalen.

Så til tusenkroners spørsmålet. Hvis AZ har interesse av å ta dette til klinikken, hva er det minste de kan betale for dette? Dette er tidligere skrevet en del om. Den siste avtalen AZ gjorde med Silence gjør meg overbevist om at det vil foreligge cash på bordet i større omfang enn det jeg hadde trua på tidligere. Se også tidligere innlegg av Snøffelen om dette temaet.

Som tidligere skrevet, og kommet frem til i dette innlegger, jeg har veldig stor tro på en avtale, men i hvilken form og farge denne blir, er opp til en selv å spekulere i.

Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
sokaratest
31.03.2020 kl 16:31 6547

Vi snakker om 10 dobling av dagens kurs
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
31.03.2020 kl 16:49 6551

Mange vil vel selge for 400 , men traderne bestemmer ikke. Erik Must pluss flertallet av de store selger ikke hele firmaet for spottpris.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
01.04.2020 kl 07:31 6382

Fra laplagam på TI

Gikk gjennom en ny analyse av selskapet CombiGene som også har sin egen virus vektor teknologi for leveranse av gener. I den har de også listet opp noen indikasjoner, partnere og lisens verdi pr. avtale og hvilken fase de er i. Det er mildt sagt veldig oppmuntrende tall dette og. Når en ser disse sammenligningene så blir det vanskeligere og vanskeligere å se for seg at avtaler skulle komme uten at det har ganske stor verdi, selv i pre-klinisk fase. Hvis dette bare lykkes og blir til lisenser så tror jeg dette kan bli en utrolig historie. Blir bare å krysse fingrene.


“Tittar man på
de licensaffärer som skett inom genterapi så är det stora avtal som slutits. Medianvärdet
per program har uppgått till hela 393 MUSD, eller drygt 4 miljarder kronor, vilket visar på
den stora försäljningspotential genterapier bedöms ha”.

tps://www.aktiespararna.se/sites/default/files/combigene_200331analys.pdf
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
01.04.2020 kl 07:32 6387

Helt sjuke summer ja. Kan ikke forstå annet enn at det vil komme et forventligsrally frem mot q3, berettiget sådan, når man ser summene selv i preklinisk. Vi er nå i q2.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
sokaratest
01.04.2020 kl 07:40 6369

4 gangeren bare for firmavacc
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
sokaratest
01.04.2020 kl 10:23 6259

Avklaring kan komme når som helst - verden har svært dårlig tid og alt settes inn på å finne løsninger
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
01.04.2020 kl 11:28 6206

Det er vel kanskje AZ som også har dårlig tid --andre store lurer i bakgrunnen. Det spesielle i disse corona-tider , er at vi får svar snart. Max , max , innen tre måneder , det er superkort tid å vente til å være biotec. Plutselig er aksjekursen mangedoblet , og dette er vi klar over. Bare å holde hodet oppe og vente :)
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
CarryOn
01.04.2020 kl 12:25 6139

Tilståelse - fra blålys til bare rødlys:
Solgte meg helt ut av moren nå (kurs NOK 60,-) og satser alt på datteren!
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 12:58 6119

Kvalifisert gjetting på kursen innen endt q3? og på 1år sikt?
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
01.04.2020 kl 20:38 6008

Om et år er håpløst å vite , til og med å vite om PCIB existerer i dagens form......... Q3 ...tør ikke tippe.......Det vi "vet" , er at det extremt sannsynlig kommer en avtale når som helst..... men før 1.julii ihvertfall------------og da blir det extremt sannsynlig himmelhøyt over kortvarig kursmå fra Artic på 86 kr.... kanskje vi er på 144 til St.hans ? Eller 244 ? Ken så veit.......
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
01.04.2020 kl 20:50 5991

Her kan ingen gjette "kvalifisert" nok.......bare minner på om at det i 2017 var et bittelite biotec-firma i USA som gikk 7 - sju - gangen over natten-----alt kan skje-----det er nok "for sent" å kjøpe når meldingen kommer
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
01.04.2020 kl 20:57 5982

Mere: Det vi vet , er at forhandlinger med ihvertfall AstraZeneca foregår nå , ellers ville de vært avbrutt forlengst......bare å vente og se.....minner atter om at det var et bittelite biotec-firma i USA som gikk 7 - gangen over natten...fordi et større firma ville ha deres patenter. Det samme kan skje her.------- Inntil i dag foreligger det ingen penge-avtaler , derfor er kursen extremt lav.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
rennie
02.04.2020 kl 16:20 5742

Hvorfor faller Pcib så mye når man forventer at det tikker inn gode nyheter når som helst?
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
02.04.2020 kl 17:37 5707

"Så mye" og "så mye".....kort tid siden aksjen lå på 30 kr , nå på 40 kr......Men: Svaret er omtrent slik: Ingen vet når "når som helst" er........kanskje mange daytradere hopper midlertidig over på Softox for å få med seg "alt"...........Top 50 sitter nesten i ro , det er daytradere som beveger kursen , nå mellom 40 og 42
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2020 kl 18:12 5687

Mange gode aksjer og være i nå, på kort sikt er kanskje ikke Pcib, den med høyest upside. Men heller en å ha over lengre tid.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
fabian2
03.04.2020 kl 22:24 5522

Softox roer seg. Det blir som det blir. Kanskje helt annerledes ?..... Kanskje AstraZeneca betaler noen milliarder bare for fimnNac ? Kanskje PCIB får beholde fimaChem ? Kanskje fimaVacc blir det helt store ? ---- Bare å vente og se.
Redigert 18.01.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
04.04.2020 kl 19:00 4226

Fra Abacus på TI

I en kommentar til det siste innlegget til @laplagam skrev jeg for tre dager siden:

 abacus:

Hva kan så disse verdiene indikere for en eventuell lisensavtale innenfor fimaNAc?

I seg sjøl lite og ingenting - vel reint bortsett fra at det satses svimlende beløp på genterapi. PCIBs suksess på dette området beror imidlertid helt og holdent på hvor mye mer effektiv levering av disse store molekylene PCIBs teknologi viser seg å være sammenlikna med alternative leveringsløsninger

For et videre resonnement om hvilke verdier som kan ligge i en potensiell lisensavtale med AstraZeneca, legger jeg til grunn at et selskap av AstraZenecas størrelse har prøvd ut det meste av mulige leveringsløsninger for mRNA - enten i egen regi eller gjennom sine samarbeidspartnere inkl. PCIB. Desto mer slik ettersom selskapet sjøl i ord og handling nå åpenbart satser kraftig på å finne fram til den mest effektive leveringsløsningen for sine mRNA-molekyler.

Slik jeg leser børsmeldingen fra 26. november ifjor, tyder mye på at AstraZeneca nå har høye forventninger til nettopp fimaNAc-metoden. (NB! PCIB klarerer sjølsagt ordlyden i en slik børsmelding med den andre parten. Noe annet ville være dumt og uvørent).

Det store spørsmålet som da reiser seg er om det er spesifikke molekylet som er mest verdt eller om det er leveringsløsningen som kan utløse den ønskete effekten av molekylet? Eller for å si det med en metafor trolig flere vil kjenne seg igjen i: Når jeg sender julepakker til venner i andre land, hender det ofte at portoen koster mer enn innholdet i pakken. Ikke fordi jeg sender tøys og rask til våre venner, men fordi jeg sjølsagt vil at pakken skal komme fram til adressaten (med navn, gateadresse, postkode og det hele.) Altså koster transporten ofte mer enn innholdet i pakken.

Sånn kan det tenkes at også en overlegen leveringsløsning vil måtte prises. Men er derimot leveringsløsningen bare marginalt bedre enn alternativet, eller kanskje dårligere, ja, så er det lite å hente.

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
04.04.2020 kl 19:02 4234

Fra Tacobaguette på TI

Jeg tror du glemmer litt hvem som sitter på forhandlingskortene. Du nevner at AZ ikke ville godtatt terminering av avtale. Praktisk talt så er det ikke så mye de kan gjøre utenom å inngå avtale. Så kommer det til PCIB igjen, hva vil de godta og hva har de satt som krav. Det er ikke slik at AZ bare kan si at de vil fortsette med testing ettersom det er PCIB som avgjør hvorvidt dette vil skje. Jeg tror at PW & co ser hvor gode resultater de har oppnådd og at det nå er på tide med noe mer håndfast. Dersom ikke, hvorfor i all verden skulle de satt en frist til AZ når de like gjerne kunne fortsatt samarbeidet og samtidig sikret selskapets interesse. Nei, her tror jeg det ligger nøye planlegging for å fremstå med denne selvtilliten fra PCIB sin side.

Nå er vi halvveis til avgjørelse, og det er lite som tilsier at det ikke skulle forelegge en avtale 30.Juni, men hvorvidt denne er strukturert og hva som er inkludert er svårt att säga.

Det er min oppfatning hvertfall. Nå er det mye spennende innlegg som har dukket opp i det siste, og jeg håper virkelig noen innfrir ila året. Mine aksjer er låst inntil det fundamentale skulle endre seg, så jeg har ikke dårlig tid.

Ha en riktig god helg folkens!

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
04.04.2020 kl 19:03 4234

Fra Tyrion 1V på TI

Kan også nevne at ved fornyelse av avtalen tidligere har det vært snakk om samme oppsettet med at avtalen går ut og de bruker tiden i etterkant på å forhandle. Alle gangene tidligere er det blitt fornyelse.

Nei, dette stemmer ikke eller er i det minste upresist – de har noen ganger meldt forlengelse før det går ut (feks den første lenket til under meldt 18.12.18) og ordlyden har vært annerledes hvor det helt først skulle letes etter synergistiske effekter og deretter skulle de evaluere synergistiske effekter og om pcib sin teknologi kan forsterke az`s teknologi - og det er oppgitt kun forlengelse med mulighet for ytterligere forlengelse tidligere:

“(…)today announced that they are extending the preclinical research collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, initiated in September 2015. The extended evaluation period spans over 6 months, until the end of June 2019, and may be further extended.(…) The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms and to determine whether PCI Biotech’s fimaNActechnology has the potential to enhance the therapeutic effect of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds”
https://newsweb.oslobors.no/message/466124 1

Nest siste (etter gjennombrudd sommer 2019) endret ordlyden hvor man da skal ytterligere evaluere de synergistiske effektene som er oppnådd og etter forlengelse ut året skulle bruke 6 mnd på å evaluere “ytterligere partnerskap” (dypere partnerskap er min tolking):

“(…)The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both
parties’ technology platforms in an in vivo setting and to determine whether PCI
Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the therapeutic effect
of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds. The research collaboration
is extended with 6 months until the end of 2019 and the companies have agreed to
thereafter use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the
potential for a further partnership”
https://newsweb.oslobors.no/message/481704

I siste er det snakk om en utvidelse!! av samarbeidet til andre indikasjoner hvor de ønsker å se på om synergieffektene som er ETABLERT i onkologi også kan ses i andre indikasjoner

“The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.”
https://newsweb.oslobors.no/message/490281

Sett sammen med gjennombrudd sommeren 2019, hvordan meldingene har utviklet seg (hvor man til slutt vil sjekke i flere indikasjoner for å prøve å få samme synergier som i onkologi), hvordan de påpeker 6 mnd diskusjon om forlengelse de siste to mld, uttalelser fra ledelse i Q`s og Radium og helheten her, mener jeg det ikke er tvil om at det er stor interesse for en avtale her. Min mening er at det er veldig gode muligheter for å avtale på flere indikasjoner innen onkologi og ikke umulig det kan komme på noen indikasjoner utenfor onkologi også. Om det kommer innen 30.juni er ikke så viktig - det skulle meldes uansett hva utfallet blir…
(Å tolke det dithen noen prøvde seg på: at grunnen til å sjekke andre indikasjoner er fordi onko ikke funket faller ihv på sin egen urimelighet)

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.04.2020 kl 20:54 4182

Make or break......mye mer spennende enn Påskekrim for oss relativt få.......
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
15.04.2020 kl 18:55 3815

Fra Radium podcasten i dag med analytiker Pål Falck

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-125

Spm mitt ble besvart:

Avtaleverdiene for mRNA, selv i preklinisk, er veldig store i globalt sammenheng. Si PCIB lander en avtale med AZ, men i en mindre skala, både i up front, milestones og royalties. Markedet kan tolke dette som skuffende mtp sammenlignbare avtaleverdier globalt. En avtale vil uansett gi en validering av teknologien ref Sunsanne Stuffers på DNB healtcare podcast. Hva vil selv en liten avtale i mindre skala bety for PCIB? Vil ikke dette øke muligheten for videre mulige utlisensieringer i først og fremst NAc og Vacc, men også Chem? Da en BP har sett at teknologien har noe for seg.

Svar: det vil gi en kjempe validering fra markedet spår Pål Falck. Videre så tror han ikke det vil bli en dårlig avtale hvis det blir en. Videre antar han at det er over 50% sannsynlig for en avtale. Samme som Jonas Einarsson har uttalt.

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
15.04.2020 kl 18:56 3820

Besvart det her også:

Jonas Einarsson har tidligere uttalt at han ikke misunner de som sitter og skal utarbeide en avtale, da det er mye å ta hensyn til. Hvis AZ mener at data fra onkologi er veldig bra, og ønsker en avtale, hvorfor er ikke det gjort allerede? AZ har økonomiske muskler til dette. Så kunne man tatt andre indikasjoner senere. Hvis data i onkologi er ekstremt bra, risikerer jo AZ at andre kan melde seg på mens forhandlingene pågår. Kan AZ ha en tidsbegrenset «førsterett» på onkologi delen?

Svar: Pål tror AZ har en førsterett på onkologi delen. At de har en opsjon her på å lage en avtale. Det tar lang tid. Minst 3-4 mnd.

Knallbra. Håper han har rett!

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bonusfrelst
22.04.2020 kl 09:53 3532

Fra årsrapporten 2019

Fra Tacobaguette på TI

For et utsagn!!

PCI Biotech believes that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities, including cancer immunotherapy and mRNA therapeutics, and the signed fimaNAC research collaborations indicates that external companies share this view.

Fra Abradinho på TI

2018:

PCI Biotech’s FimaNAc strategy is two-pronged: collaborate with Biotech or Pharmaceutical companies having difficulties in their clinical stage product in a rescue-type scenario and develop long-term relationships with companies developing early stage innovative nucleic acid based technology.

2019:

PCI Biotech’s FimaNAc strategy is to collaborate with Biotech or Pharamaceutical companies having early stage innovative nucleic acid based technology.

Hva har skjedd her siden de har endret strategi? Er redningsaksjonen gjennomført?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare