Strongpoint nr 11. 500 Cash Guard units to BULLION it!

tunktee
STRONG 29.11.2019 kl 22:33 19284

StrongPoint ASA: 500 Cash Guard units to BULLION it

(Rælingen, Norway, November 29(th), 2019): BULLION it, our partner in South
Africa, has ordered 500 Cash Guard units from StrongPoint.

"Bullion is one of our most established CashGuard partners and we are delighted
with their success on the South African market. Our CashGuard solution is very
well suited for markets like South Africa, where cash security is of high
importance, which this order from Bullion really proves." says Jacob Tveraabak,
CEO of StrongPoint.

Bullion has ordered 500 CashGuard units for delivery first half of 2020, with
end delivery to one of the biggest banks in South Africa. StrongPoint will
integrate its cloud based central management software - Retail Suite - with the
bank's back-end systems for cash prediction, delivery and pickup.

Automated cash management, together with advanced cash forecasting,
substantially reduce the cost of cash payments and at the same time improve
security for staff, customers and CIT.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
tunktee
29.11.2019 kl 22:53 7827

Er dette blant de 5-6 største ordrene Strongpoint har mottatt gjennom tidene, hvis man ser vekk fra rammeavtaler?
Kommer i farten på en eller to store SQS ordrer, samme med Pricer, og til slutt Cashguard til Alimerka. (Men har ikke studert alt på Newsweb)

Når jeg sitter å ser på børsmeldinger; Hva skjedde egentlig med Monoprix i Frankrike som inngikk rammeavtale om Cashguards i 2013?
De har vist 450 butikker...
Slettet bruker
29.11.2019 kl 23:01 7797

Like spent som deg tunktee:)
Just_Nilsen
29.11.2019 kl 23:27 7747

Denne trengte vii! De gutta der ned på andre siden av ekvator imponerer!

Jeg skal ikke si noe om størrelsen, men at dette er mange vet jeg. Trikker'n kommer nok med de største ordrene når han er på nett og her tid igjen.


Denne var uventet. Akkurat som neste alt er i SP. Hadde det vært i Spania som jeg tror kommer, så hadde ikke overraskelsen vært like stor. GØY!
Jeg misset et klipp som var bankers fordi jeg ikke hadde tid. Da gleder denne..

Just_Nilsen
29.11.2019 kl 23:29 7746

ps. Husk som en mus har jeg, men var ikke første veldig store ordren på 500 med Norgesgruppen?
Redigert 29.11.2019 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2019 kl 23:40 7720

Prøvde å finne første kontrakt med Norgesgruppen, men sitter litt dypt ned i flaska:) Men en god gammel: https://www.dn.no/norsk-kontrakt-gir-svensk-borsvinner/1-1-253217
64% opp, det var tider. Hmm skulle gjerne hatt en sånn igjen
tunktee
30.11.2019 kl 00:11 7685

Burde vist skrevet i nyere tid, fremfor gjennom tidene!
Har ikke vært med så lenge som dere veteranene i Strongpoint.
Husker når jeg ble med her, følte nesten som jeg brøt meg inn hos frimurerne ;)

Skål 100%! 🥂
Hordaland45
30.11.2019 kl 00:34 7655

https://finansavisen.no/nyheter/tjenester/2019/11/29/7478401/stongpoint-har-fatt-en-ny-ordre-fra-partneren-ullion-it

Pr. med ein gang og :-)
Børsmygg med ny ordre,hehe:-) Begge firmanamna stavet feil,kanskje att er helg,eller att er ukjent??:-)
Redigert 30.11.2019 kl 00:40 Du må logge inn for å svare
globalsparer
30.11.2019 kl 07:59 7536

StrongPoint will
integrate its cloud based central management software - Retail Suite - with the
bank's back-end systems for cash prediction, delivery and pickup.
Er vel endel mer i dealen enn kun disse CG.
Casiasia
30.11.2019 kl 09:19 7475

Med CIT til Sberbank, 50 mnok fra Banenor og 500 CG fra Bullion er vi vel sikret et greit overskudd fram til 30/6 - 2020 allerede.
De neste tre q-ene kan bli ekstremt bra. Nå trenger vi har en større utrulling fra NorgesGruppen for CC så ser vi X-tallet.
Grantchester
30.11.2019 kl 10:35 7412

Enig. Mener du XX-tallet kanskje Casiasia ?
Redigert 30.11.2019 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
globalsparer
30.11.2019 kl 10:46 7391

Jeg trur Alimerka kommer før NorgesGruppen, men disse ordrene i strongpoint kan man virkelig ikke forutsi. De kommer fra plasser du minst trur det.. CG i SA var langt ifra noe jeg trudde. Neste ordre kommer sikkert en plass ingen har snakket om.
tunktee
30.11.2019 kl 12:07 7323

Fremtiden ser så absolutt lys ut!
Avtalen i går betyr så mye mer enn bare en økt omsetning på noen titalls millioner. Dette er en bekreftelse på info vi har fått både her og fra selskapet om at SA er i ferd med å bli et betydelig marked.

Man bør ikke ta børsen med seg i sengen, og det gjør jeg sjeldent. Men fikk for pokker ikke sove før seks i morges med masse fantasier i hodet, og nå har jeg fortsatt munndiare...

Ha en fornøyelig helg Strongere!
Her er det strålende vær, og litt kulde skal ikke forhindre oss i å dra ut på sjøen i dag og kanskje dra opp en stor fisk :)
Norviking
30.11.2019 kl 12:52 7279

Den største fordelen jeg ser er at 500 CG gir en super markedsføringseffekt...
Du vet .. Når naboen har så skal jeg også ha.
Det kan iallefall fort bli slik med et så bra sikkerhetsprodukt.
Det kryr jo med gangstere i sør-afrika og da Johannesburg og Cape Town i særdeleshet.

Noen som vet om Bullion selger SQS der nede også?
Det er jo en naturlig forlengelse av sikkerheten etter mitt skjønn
Redigert 30.11.2019 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
globalsparer
30.11.2019 kl 14:32 7177

Som Norviking sier, her kan man få skikkelig smitte effekt. Ser hvordan det går i Irland, alle bensinstasjoner skal ha CG. :) Spania neste.
HitIT
30.11.2019 kl 14:59 7147

Kan jo nevne at First National Bank i Sør-Afrika orden var i 2016 på 150 systemer.
edit: ser at 100%ose har nevnt dette på den gamle tråden i går kveld :p


Redigert 30.11.2019 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
HitIT
30.11.2019 kl 15:02 7158

2016 priser (fra q2 rapporten):
"I februar signerte StrongPoint en avtale med Alimerka om
"cash management as a service" basert på en leie- og
serviceavtale for en minimumsperiode på fem år per
system. Alimerka planlegger å installere mer enn 500
systems i 130 butikker i 2016. Det er i 1. halvår levert
mer enn 260 systemer. Disse systemene er balanseført
i StrongPoint, og omsetningen samt fortjenesten på disse
fordeles ut over leieperioden. Disse systemene har
derfor liten effekt på resultatet i første halvår. Verdien av
systemene levert i første halvår er cirka MNOK 18."

Tenker gårsdagens avtale fort er på 40 mill.
Krosta
30.11.2019 kl 17:34 7045

Jeg er ikke i nærheten av å bli en utålmodig STRONG-aksjonær. Men det var utrolig deilig å få inn en ordre igjen med litt tyngde. Da er det på tide at opptrenden som begynte i begynnelsen av juli i år fortsetter oppover. God helg til alle lesere av denne tråden.
globalsparer
30.11.2019 kl 21:18 6913

Er det noen som har informasjon om utkonos sin vei?
HrDuck
01.12.2019 kl 01:30 6777

Selv om omsetning har blitt klart bedre så vet vi at Strong ikke er en traderfavoritt. Sånn har det vært lenge og ingen av oss kan vel si at det har vært grunnen til at vi har investert her. Samtidig så nærmer det seg nå at mine første aksjer er "nedbetalt" av utbytter. Ikke så verst i dagens nullrentesamfunn. Hadde det vært ønske om det så kunne strong vært solgt for 20+ aksjen, men det er ikke fokus. Og markedets interesse beveger seg nærmest tilfeldig, en dag vil det være strong også.

Men enn så lenge bør vi måle kvaliteten på investeringen i annet aksjekursen. Kanskje bør sette som neste mål å se selskapet levere en bunnlinje på 100Mnok? Eller en utbytteevne over 1kr pr aksje?
mariacho
01.12.2019 kl 09:58 6667

Hr Duck, det er aksjekursen som, til syvende og sist, måler kvaliteten på enhver aksjeinvestering.
globalsparer
01.12.2019 kl 10:19 6642

Så utbytte har ingenting å si, kun kurs?
JosMag
01.12.2019 kl 10:21 6638

Var det ikke en slik stor hardware ordre Hilde etterlyste for å kunne levere god vekst både på topp og bunn👍. Snart 40.000 jubileum?
tunktee
01.12.2019 kl 14:51 6499

Nja... Det finnes haugevis av aksjeselskap der aksjene knapt er omsetningsbare og det ikke finnes noen kurs/markedsverdi.
Har selv vært medeier i en bank. Den ga et fint utbytte i mange år og ble til slutt kjøpt opp av et utenlands selskap med en god fortjeneste.
Å selge aksjene mine for seg selv derimot, ville vært en utfordring og jeg investerte heller ikke banken i den tro at der skulle være en markedsplass for omsetning.

Duck; En utbytteevne på 1 krone vil vel bare kreve en stabil bunnlinje på 44 mill, under forutsetning av at selskapet ikke planlegger store investeringer!?
For min del har jeg et mål om at vi når en slik rullerende bunnlinje innen neste 4 kvartal.
100 mill bunnlinje derimot... Antar at det vil kreve betydelig økning av topplinjen. Kanskje det holder med 50% dersom mye av økningen kommer gjennom partere og hyllesalg (F.eks SQS som gir fin avanse uten mye direkte kostnader.), og kostnadene holdes under kontroll.
Et enkelt regnestykke i den sammenheng kan jo være at hvis en topplinje på 1,7 mrd produserer 100 mill bunnlinje, så tilsvarer det 5,9% resultatgrad etter skatt. Legger man til grunn norsk skatt på 22% så vil det gi en vanlig resultatgrad på 7,5% sett vekk fra skattemessige og regnskapsmessige forskjeller.

Med trimming av organisasjonen, eller betydelig mer salg gjennom partnere, kan det jo tenkes at man på sikt kan klare en noe høyere resultatgrad!?

Edit (I denne sammenheng legger jeg til grunn av vi ikke har finanskostnader ved bruk av ordet resultatgrad. Det riktige ordet her ville kanskje vært overskuddsprosent, som er lite brukt.)
Redigert 01.12.2019 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
mariacho
01.12.2019 kl 18:03 6385

Til syvende og sist så er det nok slik jeg har skrevet.
Men veldig greit med utbytte .
Pcib har snart gått 1000 % siden anbefalingen min, mens Strong har stått stille, i tre år.
Dumt å selge Pcib, Collin!
globalsparer
01.12.2019 kl 18:45 6343

Men det er once in a lifetime, mariacho. Pcib er et konsept som kan gå begge veier, om man var så sikker på at det vil gå deres vei, så burde da den prises mye høyere. Alt er veldig usikker i pcib fortsatt, og får de ikke forlenget avtalen etter sommeren eller før, hva skjer med kursen? Da går % kraftig ned? Jeg har selv endel aksjer i pcib, og var med på oppturen nå, men risikoen er høy, veldig høy.
mariacho
01.12.2019 kl 18:59 6323

Riktig, tunktee!
Du var jo så bekymret da kursen i Pcib gikk mot 20, du og Norviking, men usedvanlig stille fra dere når det går opp!
Forteller meg mye.
Jeg "blødde" jo sånn da, husker du.
Ja, ja. vi er jo bare mennesker.
Lykke til med SP, du sitter jo med mye der, godt over en million, så vidt jeg kan skjønne.
HrDuck
01.12.2019 kl 19:12 6299

Til syvende og sist ja, men aksjemarkedets sentiment kan vi ikke gjøre så mye med. Resultater og drift er derimot noe som selskapet kan gjøre mye med det. Og god drift/ gode resultat gir uttelling når sentiment skrus i vår retning.

Ang det andre selskapet du klapper deg selv på skuldra for. Du har sikkert anbefalt den med mulighet for god gevinst, men du har også gjort på godt over 50 kr tidligere og da knapt med gevinst (eller ingen gevinst for de som ikke hadde midler til å tegne). Jeg kommenterte den en del i emisjonsperioden og i den perioden så viste fasiten at min forståelse av kursutvikling var riktig, din var feil. Nå har den kommet godt opp igjen uten særlige nyheter vil jeg våge å påstå. Det har jo resten av sektoren også gjort på Ose. Mange sitter med klart mer aksjen enn de hadde planlagt pga emisjonen og det er fortsatt langt igjen før man overhodet vet om det blir noe produkt å selge. Derfor trorj jeg at kursen i pcib nå vi få seg en ganske solid smell i løpet av kort tid.
tunktee
01.12.2019 kl 19:14 6296

Har jeg kommentert noe om at du blødde? Det innlegget må du nesten finne, for jeg kan ikke huske å ha kritisert din investering eller hvordan det går med økonomien din.

Jeg skrev at det på et tidspunkt så ut som PCIB var i ferd med å bryte veldig viktig støtte og at man burde være på vakt. (Tror det var rundt 20-22 kroner)
Det skrev jeg ikke for deg, men for de mange som har latt seg rive med i investeringen.
Aksjen klarte så vidt å klore seg fast i det tekniske chartret.

Det fundamentale i PCIB har jeg aldri uttalt meg om, for kan ingenting om selskapet.
Spurte derimot deg gjentatte ganger om du kunne beskrive hvorfor du var så sikker på oppgang i selskapet.
Du vred deg unna hver jævlige gang.
Nå stiller jeg spørsmål til kunnskapsnivået ditt, siden du ikke en gang har hørt om investering i utbytteaksjer som strategi for langsiktig avkastning.
(Der suksessen altså ikke måles på aksjekursen.)

For øvrig kjøpte jeg 5k PCIB-aksjer på torsdag, men jeg lover at det ikke var til din honør.

Edit; Det er, som vi begge tidligere har vært enig om, ikke stilig å «oute» folk her. Det er gjerne feil det du skriver, men syns uansett at du skal slett det for å vise at du er en real fyr.
Redigert 01.12.2019 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
01.12.2019 kl 19:55 6263


Ukes-statistikk, uke 48

Ukens sluttkurs: 11,35
Tot.omsatt volum: 142 015
Tot.verdi: 1 603 505
Ukes-snitt pr.aksje: 11,29
Tot.antall handler: 76
Ukens laveste: 11,15
Ukens høyeste 11,55
tunktee
01.12.2019 kl 20:04 6485

Bra timing Trikker’n å avlede den diskusjonen :)

Til neste helg satser jeg på at du kan skrive noe sånt som:
Ukens sluttkurs 12, ukens lavest 11,60, ukens høyeste 12,40

🤔😀😋
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2019 kl 20:10 6469

Ja, dårlig timing med salget i PCIB Stifinner. Like dårlig som salget i sommer på lave 10-tallet i Strong. Mitt hjerte blødde spesielt for sistnevnte. Dumt å måtte selge på oppløpet. Nå har jeg et alternativ og det er å investere i egen jobb og hvor oppsidepotensialet er stort.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Norviking
01.12.2019 kl 20:15 6465

Er det Stifinneren som har fått seg nytt nick og er på banen og slenger med leppa igjen ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Krosta
01.12.2019 kl 20:15 6472

tunktee: "En utbytteevne på 1 krone vil vel bare kreve en stabil bunnlinje på 44 mill, under forutsetning av at selskapet ikke planlegger store investeringer!?"

Dette stemmer ikke helt. For å se på potensielt utbytte må man se på bunnlinje justert for reinvesteringer, avskrivninger og forandring i arbeidskapital. En vanlig formel for utbytte ratio for et selskap i stabil vekst er: utbytte ratio = vekst/egenkapitalrentabilitet. Edit: I et selskap med stabil vekst vil det være nødvendig å reinvestere i nye eiendeler og arbeidskapitalen vil i de fleste tilfeller øke sammen med en høyere bunnlinje.

Ellers er det kjekt å se at Mr. Storselger i STRONG har tatt turen innom for å spre litt godstemning igjen på tråden i disse førjulstider.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
tunktee
01.12.2019 kl 20:36 6436

Takk Krosta, du har rett. Og det er kanskje et komplisert regnestykke å gjøre i forkant.
Hilde svarte på spørsmål hun hadde fått tidligere på presentasjonen om hvordan vi kunne utbetale mer i utbytte en EPS.
Nå for tiden er det grunnet relativt store investeringer som ble gjort flere år tilbake i tid, med tilhørende avskrivninger. Disse får ikke konsekvens for likviditeten.
Har ennå ikke fått studert og vurdert når vi kan regne med at en eller flere av disse er fullstendig avskrevet. Lineære avskrivning vil plutselig gå fra 100% til 0 i motsetning til saldoavskrivningerer, og dette vil umiddelbart sees på bunnlinjen.

Beklager Krosta og dere andre «snille» meddebattanter for at jeg av og til syns det er en artig utfordring med en lett krangel/diskusjon.
Er gjerne ikke så veldig spennende å lese. Blir selv lei av det på de forum der folk krangler mye.

Artig faktum er at du har tjent masse penger på PCIB, men ikke har behov for å hovere over det her. Takk for det Krosta!
(Håper det ikke var å «oute» deg, ville bare skryte litt)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Krosta
01.12.2019 kl 20:51 6405

Det som er vanskelig å beregne er veksten. STRONG er ikke et stabilt vekstselskap. Så når man predikerer vekst i STRONG bør det lages en 3-5 trinnsmodell hvor man for eksempel legger inn en moderat / høy vekstperiode, en overgangsperiode og til slutt en stabil periode. Det gir ikke så mye mening å se på utbytteratio da, men heller på cashflow til egenkapitalen eller selskapet i helhet.

"Masse penger" er et relativt begrep, men takk for det :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
01.12.2019 kl 21:06 6378

Tiden er overmoden for å ta steget opp et hakk eller to, og det er ikke umulig at vi kan se 12-tallet alt i morgen. Vi kan merke oss at det gjennom noen måneder nå har skjedd et trendskifte, og at det sakte men sikkert? går rett vei. Men litt av utfordringen er at det tydeligvis over tid har bygget seg opp et overheng av utolmodige sjeler som benytter enhver anledning til å selge seg ut/ned. Spørsmålet er hvor mye som gjenstår av disse. Kameraten du så friskt diskuterer med kan jo fort være en av de som fortsatt kan være med å bremse oppgangen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
JosMag
02.12.2019 kl 07:35 6143

StrongPoint 2.0 begynner å ta form👍
Tror vi må opp mot eller over 12 kroner i dag, i hvertfall om det skal handles større mengder 👍💰👍
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare