Stille før stormen?
Det ligger ting og ulmer i hydrogenselskapet for tiden. Hvilke kontrakter meldes først mon tro? Vil en kontrakt trigge enda en?
Redigert 20.01.2021 kl 01:40
Du må logge inn for å svare
Furuen
18.06.2018 kl 11:50
4555
Interessant med alle disse som på død og liv skal bli kvitt aksjene sine under 3 kroner.
Nikko
18.06.2018 kl 11:55
4519
Ja, det er nesten som om det er noen meglerhus som bytter eier på aksjene.
Nikko
18.06.2018 kl 13:18
4260
18/06-2018 13:00:00: (PCELL.ST) Hyons modulbaserade bränslecellslösning för fartyg får världens första principgodkännande av DNV GL
PowerCells norska samriskbolag Hyon AS har som första bolag någonsin erhållit ett principgodkännande av det världsledande certifieringsföretaget DNV GL för ett bränslecellsbaserat kraftgenereringsaggregat för fartyg. Aggregatet bygger på bränslecellssystemet PowerCell MS-100 och banar väg för ett brett användande av bränsleceller på fartyg. - Godkännandet är en milstolpe som inte bara visar att våra bränsleceller klarar att möta de tuffa krav som ställs för maritim användning utan också öppnar nya marknader för oss, säger Per Wassén, vd för PowerCell.
Hyon AS är ett samriskbolag som ägs av PowerCell och de två norska bolagen Nel och Hexagon Composites som tillverkar bland annat elektrolysörer respektive tankar för vätgas. Baserat på de tre bolagens produkter och kunnande har Hyon utvecklat ett komplett och modulbaserat kraftgenereringsaggregat för fartyg som nu fått certifieringsföretaget DNV GL:s principgodkännande. DNV GL är ett världsledande certifieringsorgan och ett av världens största klassningssällskap för fartyg och offshore. Det är första gången som ett kraftgenereringsaggregat som bygger på vätgas och bränsleceller får ett principgodkännande för användning i fartyg av DNV GL.
Kommersiell sjöfart påverkar miljön både genom utsläpp av koldioxid och partiklar och den internationella sjöfartsorganisationen IMO har satt som mål att halvera utsläppen från sjöfarten till 2050. För att klara målet kommer det att krävas en ökad användning av icke-fossila och förnybara bränslen både för framdrift och kraftgenerering.
- En kraftgenerator baserad på bränsleceller är betydligt mindre än ett som är baserat på diesel eller gas med motsvarande effekt och ger inga utsläpp av växthusgaser, partiklar, svavel- eller kväveoxider, säger Arild Eiken, Maritime Technical Manager för Hyon AS.
- Bränsleceller som drivs på vätgas kommer att vara ett väldigt attraktivt alternativ när sjöfarten skall ställa om och redan idag pågår ett flertal mycket intressanta fältprover där bränsleceller och kombinationer med bränsleceller testas på olika typer av fartyg, säger Arild Eiken.
Den nu godkända bränslecellslösningen kan placeras både över och under huvuddäck på ett fartyg och omfattar system från 100 kW upp till flera megawatt.
För mer information, vänligen kontakta:
Per Wassén
VD, PowerCell Sweden AB (publ)
Tel: +46 (0) 31 720 36 20
Email: per.wassen@powercell.se
Om PowerCell Sweden AB (publ)
PowerCell Sweden AB (publ) utvecklar och tillverkar bränslecellsstackar och -system med en unikt hög effekttäthet, för stationära och mobila användningsområden. Bränslecellerna drivs av ren eller reformerad vätgas och genererar elektricitet och värme utan några andra utsläpp än vatten. Stackarna och systemen är kompakta, modulära och skalbara, och därmed lätta att anpassa till kundernas behov.
PowerCell (http://www.powercell.se/) grundades 2008 som en industriell spin-out från Volvokoncernen. Bolagets aktie (PCELL) är sedan 2014 föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.
Ekstern link: http://news.cision.com/se/powercell-sweden-ab/r/hyons-modulbaserade-branslecellslosning-for-fartyg-far-varldens-forsta-principgodkannande-av-dnv-gl,c2551165
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/16816/2551165/862208.pdf
Ekstern link: http://news.cision.com/se/powercell-sweden-ab/i/powercell-ms-100,c2435007
Nyheten er levert av Cision.
Nikko
18.06.2018 kl 13:39
4172
Jeg tror at det ligger et kjempestort potensiale i skipsfarten. Her blir nok kravene til nullutslipp veldig strenge framover.
(Og batteri er ingen alternativ)
(Og batteri er ingen alternativ)
Redigert 18.06.2018 kl 13:41
Du må logge inn for å svare
Nikko
18.06.2018 kl 13:45
4145
Dette blir vel kanskje også børsmeldt i Norge? Både NEL og HEX er involvert i Hyon.
Hyon og den maritime hydrogen satsingen vil gi frukter til oss Nel aksjonærer. Dette blir bra. Markedet blir gigantisk. Jeg kjøpte mere av Nel i dag til kr 3.02. Det anseer jeg som meget billig.
Skogly
18.06.2018 kl 23:17
3136
Sliten Nel aksjonær, fra nov15 Jan 16.. Har hatt trua lenge, redusert mye siste året, da kontrakter uteblir. Har 50000 friske som lyst kaste inn marked. Kommer til å bruke de på Nordic Mining, el andre aksjer, hehe.. Svar da.. ?
Last opp i Nel, Skogly. Vær en stayer.
Det vil smelle kraftig opp nå. Det er jeg overbevist om.
Det vil smelle kraftig opp nå. Det er jeg overbevist om.
Redigert 18.06.2018 kl 23:26
Du må logge inn for å svare
Da er det 11 dager igjen til lockup perioden for 50% av aksjene til F9 går ut.
Disse aksjene fikk de til pris 2,75 i forbindelse med Nel's oppkjøp av Proton Onsite.
146138713 14.63 F9 INVESTMENTS LLC
Hva velger de å gjøre? Vil jo tro og håpe at de ser potensialet i Nikola kontrakt og at den alene vil bringe Nel betydelig opp fra dagens kurs. Det vi dog ikke vet er hvorvidt disse tidligere eierne trenger cash nå.
Uansett vil jeg tro at de ikke selger ut noe før Nel melder om noe stort slik at kurs og omsetning stiger betydelig, da blir det noe enklere å lempe ut noe.
Dog vil det dersom det skjer nok engang presse kursen nedover igjen, dette har vi fått oppleve et utall ganger i dette selskapet. Med direktørenes massive salg før jul er det lov å ha dette i bakhodet når ting begynner å skje.
Eller det vil si, denne gangen vil hvertfall jeg ha det i tankene.
Disse aksjene fikk de til pris 2,75 i forbindelse med Nel's oppkjøp av Proton Onsite.
146138713 14.63 F9 INVESTMENTS LLC
Hva velger de å gjøre? Vil jo tro og håpe at de ser potensialet i Nikola kontrakt og at den alene vil bringe Nel betydelig opp fra dagens kurs. Det vi dog ikke vet er hvorvidt disse tidligere eierne trenger cash nå.
Uansett vil jeg tro at de ikke selger ut noe før Nel melder om noe stort slik at kurs og omsetning stiger betydelig, da blir det noe enklere å lempe ut noe.
Dog vil det dersom det skjer nok engang presse kursen nedover igjen, dette har vi fått oppleve et utall ganger i dette selskapet. Med direktørenes massive salg før jul er det lov å ha dette i bakhodet når ting begynner å skje.
Eller det vil si, denne gangen vil hvertfall jeg ha det i tankene.
Redigert 19.06.2018 kl 08:43
Du må logge inn for å svare
Tror få kloke aksjonærer selger nå rett føre store kontrakter kan meldes. Men tidligere innsider herr. Oppsal gikk glipp av en dag med Nel +30% oppgang....Da han solgt en dag føre H2V ble børsmeldt.. hahaha :-)
Nå smeller Nel opp - det er jeg hellig overbevist om. Sitt stille og bli rikere.
Nå smeller Nel opp - det er jeg hellig overbevist om. Sitt stille og bli rikere.
Redigert 19.06.2018 kl 08:53
Du må logge inn for å svare