NAS: GODE NYHETER DETTE! NYE LONDON HEATHROW SLOTS TILDELT!
https://simpleflying.com/norwegian-london-heathrow-slots/
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/01/7478593/norwegian-har-fatt-landingsrettigheter-pa-london-heathrow
Bra jeg kjøpte på fredag!
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/01/7478593/norwegian-har-fatt-landingsrettigheter-pa-london-heathrow
Bra jeg kjøpte på fredag!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
11.12.2019 kl 09:17
1759
Last opp jenter! Tidenes snuoperasjon innen luftfart. Snart kommer dnb og pareto også med oppdaterte kursmål. Da bør man være inne.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.12.2019 kl 23:05
2139
Jeg legger hodet på blokka, og deler følgende regnestykke som jeg ønsker kvalitetssikret. Det er slik at Nas bull 3x har daglig rebalansering som bidrar til en slags rentesrente effekt både når NAS stiger og synker. Jeg laget en teoretisk modell hvor kursen i NAS gradvis stiger fra 36.50 til 126 NOK over en lengre periode. For å gjøre det enkelt, tok jeg utgangspunkt i 13«rykk» a 10% for å komme til 126. Videre tok jeg så utgangspunkt i 13 rykk a 30% for Bull Nas 3x med utgangspunkt i nok 0.24. På grunn av rentes rente effekten fikk jeg da 7 kroner. Dette er en oppgang på 29x... Hvis derimot kursen hopper fra 36.5 til 126 i ett jafs (urealistisk-selv ved et oppkjøp), får jeg da en kurs på 2. Er mine regnestykker korrekte ved nevnte forutsetninger?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Barthoma
09.12.2019 kl 22:26
2218
Det gjøres så utrolig mange sterke tiltak for å styrke driften/ lønnsomheten,,👌 dette kommer til å falle på plass fremover, og da kommer kursen også, 👍
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
TomW
09.12.2019 kl 19:49
2366
Hverken gjeld eller konkurransen har endret seg siden du daglig gnålet om 100 kr neste. Om noe så viser tallene at driften går bedre og bedre som resultat av endret (planlagt) strategi.
Du er full av BS og tviler det finnes et eneste individ her inne som tar deg seriøst, så venligst gjør deg selv en tjeneste å gå videre. Good luck
Du er full av BS og tviler det finnes et eneste individ her inne som tar deg seriøst, så venligst gjør deg selv en tjeneste å gå videre. Good luck
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 19:47
2374
Og hvorfor er det det magiske snupunktet? Det er umulig å spå sånt, veldig få treffer. Det er vanskelig i aksjemarkedet. Men, det som foregår i selskapet nå tror jeg vil bære frem. Jeg tror det vil lykkes, pg da virker det iallefall å være masse uforløst potensiale i NAS.
- en eksepsjonelt moderne flåte
- fokus på inntjening og økte inntekter per passasjer
- JV
- masse nye fly på vei inn gir mulighet for salg av flere NG
- kvittet seg med ulønnsomme deler av selskpet
- ny rigget ledelse bestående av en styreleder med lang erfaring, som har snudd dfds i sin tid. Karlsen er jo helt åpenbart flink på finanssiden og Schram er god på behandling og retail. I tillegg henter de en med lang erfaring fra flyfart i et av de største markedene foe NAS, nemlig USA
- får de bygd en egenkapitalvase med god margin mot covenant forsvinner nok mer og mer av gearingn og frykten rundt denne
- for tiden relativt lav OLJEPRIS
- JV vil kunne sluke enda mer av ordrene , både fra Airbus og Boeing
- Maxene er ventet i luften inne relativt kort tid,da bør også kompensasjon komme
- programmet Next vil ved suksess rydde kraftig opp i hvordan Nas er rigget og kostnadene skal ned
- Selskapet er en oppkjøpskandidat, særlig når finansene er mer trygge samt at Maxene er tilbake. Å kjøpe Nas er å kjøpe blant de mest drivstoffgjerrige og nyeste flåtene av fly. Nas står langt fremme i den køen
- Gearingen gir potensielt svær oppside om dett går veien. Se f.eks åå det som avr et gearet shippingselskap, RCL, tilbake i 2009 og frem til idag. De overlevde gjelden, se hvordan det gikk.
- styret og ledelsen virker helt klinkende klare og målrettet i sine planer og har levert masse allerede
- Korridoren over Sibir er på agendaen, både for selskapet og regjeringen
- Osv.
- en eksepsjonelt moderne flåte
- fokus på inntjening og økte inntekter per passasjer
- JV
- masse nye fly på vei inn gir mulighet for salg av flere NG
- kvittet seg med ulønnsomme deler av selskpet
- ny rigget ledelse bestående av en styreleder med lang erfaring, som har snudd dfds i sin tid. Karlsen er jo helt åpenbart flink på finanssiden og Schram er god på behandling og retail. I tillegg henter de en med lang erfaring fra flyfart i et av de største markedene foe NAS, nemlig USA
- får de bygd en egenkapitalvase med god margin mot covenant forsvinner nok mer og mer av gearingn og frykten rundt denne
- for tiden relativt lav OLJEPRIS
- JV vil kunne sluke enda mer av ordrene , både fra Airbus og Boeing
- Maxene er ventet i luften inne relativt kort tid,da bør også kompensasjon komme
- programmet Next vil ved suksess rydde kraftig opp i hvordan Nas er rigget og kostnadene skal ned
- Selskapet er en oppkjøpskandidat, særlig når finansene er mer trygge samt at Maxene er tilbake. Å kjøpe Nas er å kjøpe blant de mest drivstoffgjerrige og nyeste flåtene av fly. Nas står langt fremme i den køen
- Gearingen gir potensielt svær oppside om dett går veien. Se f.eks åå det som avr et gearet shippingselskap, RCL, tilbake i 2009 og frem til idag. De overlevde gjelden, se hvordan det gikk.
- styret og ledelsen virker helt klinkende klare og målrettet i sine planer og har levert masse allerede
- Korridoren over Sibir er på agendaen, både for selskapet og regjeringen
- Osv.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Kan dette ned på 20 tallet før det eventuelt snur. Obligasjonseierne sitter med makten. Ingen styring så lenge selskapet er så til de grader nedsyltet i gjeld. Jeg har bommet så veldig på konkurransen der ute og hvor vanskelig flybransjen nå har blitt i disse miljøtider. En utflatning er faktum, altså ikke vekst. Vi får se utover 2020. Good luck, men jeg er lykkelig over å være ute.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 19:26
2435
Hvorfor det, tror du?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 19:26
2437
Er nok ikke noe veldig store greier. Dessverre.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 19:15
2473
Ble kjøpt 40 000 aksjer etter børsslutt i ett kjøp. Kommer positiv melding i morgen da mest sannsynlig
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Artige
09.12.2019 kl 18:28
2542
Ja hadde den kommet nå ville det vært ekstra ille. Men den er voldsom tung nå, her må store nyheter til for å passere 40 igjen. Men vi har vært her noen ganger. Så der er fortsatt håp.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 18:23
2557
Mye kom nok når det kom, mulig de kjørte på litt ekstra på salg, men uansett, bra å få emisjonen på 40 heller enn å komme med den nå:-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Artige
09.12.2019 kl 18:18
2571
Tipper vi er noen som ble «lurt» av at de store gutta gikk inn på 40, trodde det var trygt da. Viser bare at ingenting er trygt. Lurer på hva de tenker nå, for ikke å snakke om Kjos. Har ledelsen noe på lur? Er redd alt ble brukt før emien.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 17:44
2641
Synes det blir for vanskelig å estimere, men leser med interesse. Lurer på hva som tynger aksjen så fælt for tiden. Vært svak i 5 uker. Ja, jeg vet jo om emisjonen, men aksjer kjøpt på 40 slippes jo neppe ut nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.12.2019 kl 17:42
2650
Estimater mottas med takk. Et annet relevant tema er hvor mye likviditet NAS vil tilføres de neste månedene. Mitt estimat er langt fra vitenskapelig, men ser slik ut: JV: 1 milliard, Boeing: 1 milliard (pluss rabatter), flysalg: 0,5 milliard, kredittkortselskaper: 2 milliarder. Til sammen 4.5 milliarder i tillegg til finansieringen som nettopp er sikret. Når det gjelder RR, tror jeg avtalen er en større kreditt som føres mot vedlikeholdskostnader de neste årene. Hva tror dere om dette anslaget?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 16:27
2797
Kan vi ikke snakke litt om aksjen i stedet for hverandre? For min egen del er jeg opptatt av driften frem til mars i første omgang, og deretter driften i Q2 og Q3. Hvis du er interessert, bamserud, eller noen andre, kan jeg forsøke å sette opp et realistisk estimat på hva man kan vente seg :) så kan man jo kritisere det, i stedet for hverandres skrivefeil og andre irrelevante mangler.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
omac
09.12.2019 kl 16:05
2859
Det er helt håpløst....
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 15:58
2881
For en utrolig meningsløs måte å debattere på. Dette er ment som et aksjeforum, ikke en barnehage.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
er faktisk mere opptatt av å tjene penger jeg en punktum og komma.så du har mye å lære der.men tviler faktisk på om du noen gang kommer til å forstå hvordan man gjør det
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 15:00
3015
Oj oj, Triggered 😂
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 14:52
3051
Diskuterer ikke med folk som ikke klarer å bruke komma og punktum riktig. Hvor mye har du tapt av pengene du fikk til konfirmasjon?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
haha er vel ingen her inne som har tatt mere feil en deg.du kommer nok til å tegne deg til emi til 40 selv om kursen er 35,snakker om suppehue.har jo faen ikke peiling i det hele tatt,men sånn er det vel når ein taper så mye å er desperat.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 12:18
3252
De 6 innleggene dine imponerer meg.
Du er sissyboy disippel. Dere bomma grovere enn oss ;)
Vi får se hvem som ler sist i januar 2020 shortermann! Kjøper mer i dag.
Når budet kommer hører vi aldri fra dere igjen.
Du er sissyboy disippel. Dere bomma grovere enn oss ;)
Vi får se hvem som ler sist i januar 2020 shortermann! Kjøper mer i dag.
Når budet kommer hører vi aldri fra dere igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock skrev Samme her 40 kr lett!
ja så feil kan man ta
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Strategi
04.12.2019 kl 22:18
3659
Det kan komme et bud på Norwegian når som helt, en kjøper kan nå tiltre et striglet selskap som kan implementeres med kjøpers, for den rette kjøperen kan dette kjøpet skape en gigant.
Shortere er velkomne.
Shortere er velkomne.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 17:45
3825
Det er på høy tid ! at de nå begynner å drive flyselskap, har vært mange gode nyheter i det siste og brikkene begynner å falle på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 17:23
3930
Helga Bollmann Leknes, kommersiell direktør i Norwegian har besluttet å forlate selskapet etter to år, skriver flyselskapet i en pressemelding.
- Jeg vil takke Helga Bollmann Leknes for det hun har bidratt med i Norwegian, både som kommersiell direktør og HR-direktør. Jeg synes det er synd at hun har valgt å forlate selskapet, men ønsker henne lykke til videre, sier fungerende konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen i meldingen.
Bollmann Leknes kom inn som HR-direktør i 2017, og fikk i tillegg ansvaret som kommersiell direktør i november i fjor. Selskapet opplyser at hun forlater selskapet for å utforske andre muligheter utenfor Norwegian.
Selskapet ansetter nå Marty St. George som fungerende kommersiell direktør. Han var inntil nylig kommersiell direktør i amerikanske Jetblue Airways. Han har tidligere vært ansatt i både United Airlines og US Airways.
– Jeg er svært godt fornøyd med at Marty St. George har sagt ja til å påta seg denne viktige rollen. Å styrke vår kommersielle posisjon og øke inntektene er avgjørende for å levere på strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet. Jeg er overbevist om at St. George med sin brede erfaring fra store amerikanske flyselskaper vil være verdifull for selskapet, sier Karlsen.
https://min.e24.no/a/4qQew9
- Jeg vil takke Helga Bollmann Leknes for det hun har bidratt med i Norwegian, både som kommersiell direktør og HR-direktør. Jeg synes det er synd at hun har valgt å forlate selskapet, men ønsker henne lykke til videre, sier fungerende konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen i meldingen.
Bollmann Leknes kom inn som HR-direktør i 2017, og fikk i tillegg ansvaret som kommersiell direktør i november i fjor. Selskapet opplyser at hun forlater selskapet for å utforske andre muligheter utenfor Norwegian.
Selskapet ansetter nå Marty St. George som fungerende kommersiell direktør. Han var inntil nylig kommersiell direktør i amerikanske Jetblue Airways. Han har tidligere vært ansatt i både United Airlines og US Airways.
– Jeg er svært godt fornøyd med at Marty St. George har sagt ja til å påta seg denne viktige rollen. Å styrke vår kommersielle posisjon og øke inntektene er avgjørende for å levere på strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet. Jeg er overbevist om at St. George med sin brede erfaring fra store amerikanske flyselskaper vil være verdifull for selskapet, sier Karlsen.
https://min.e24.no/a/4qQew9
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Herman*
04.12.2019 kl 17:01
4015
Det står ingenting om betingelsene, betyr vel at det ikke vil ha noe stor cash effekt. Bedre lønnsomhet er dog bra!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Record
04.12.2019 kl 16:36
4103
gbkvinlog skrev Venter dere noe annet enn trafikktall?
Det jobbes hele veien for lønnsomhet , nå har de solgt Argentina satsingen ☺️
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
04.12.2019 kl 16:06
4156
tradingstock skrev Samme her 40 kr lett!
Venter dere noe annet enn trafikktall?
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
04.12.2019 kl 15:44
4207
Samme her 40 kr lett!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 15:34
4238
Tror vi kommer over 40 kr i morgen :-) Gode Trafikktall og Nyheter :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
04.12.2019 kl 15:24
4256
Har man troa er det i dag man kjøper.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 14:18
4326
Norwegian melder at endringene som ble vedtatt på et obligasjonseiermøte i september trår i kraft onsdag.
Flyselskapet ba om å få en forlengelse av to milliardlån, på samlet 3,4 milliarder kroner, i obligasjonsmarkedet som egentlig skal betales tilbake i desember 2019 og august 2020.
I bytte mot en utsettelse av forfall tilbød Norwegian obligasjonseierne sikkerhet gjennom pant i et datterselskap, som igjen skal kontrollere landingsrettigheter (sloter) på flyplassen Gatwick, og en ekstrabetaling ved forfall.
Samlet fikk Norwegian støtte fra 89,80 prosent av eierne i et lån på 250 millioner euro og 99,64 prosent av eierne i et lån på 964 millioner svenske kroner, opplyses det.
https://min.e24.no/a/P9Lw6z
Flyselskapet ba om å få en forlengelse av to milliardlån, på samlet 3,4 milliarder kroner, i obligasjonsmarkedet som egentlig skal betales tilbake i desember 2019 og august 2020.
I bytte mot en utsettelse av forfall tilbød Norwegian obligasjonseierne sikkerhet gjennom pant i et datterselskap, som igjen skal kontrollere landingsrettigheter (sloter) på flyplassen Gatwick, og en ekstrabetaling ved forfall.
Samlet fikk Norwegian støtte fra 89,80 prosent av eierne i et lån på 250 millioner euro og 99,64 prosent av eierne i et lån på 964 millioner svenske kroner, opplyses det.
https://min.e24.no/a/P9Lw6z
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 13:20
4408
Ryanair Holdings venter ytterligere forsinkelser i levering av B737 MAX-fly for sommeren 2020. Selskapet har igjen justert sin 2020-plan basert på at det vil leveres bare 10 MAX-fly mot tidligere ventet 20 fly.
Det opplyses i en melding fra selskapet onsdag.
Som et resultat venter Ryanair en trafikkvekst til 156 millioner passasjerer, fra tidligere 157 millioner i regnskapsåret som slutter 31. mars 2021. I tillegg vil flyleveranseforsinkelsene lede til at selskapet vil stenge ned ytterligere to baser, i Nürnberg og Stockholm Skavsta.
https://min.e24.no/a/y30rka
Det opplyses i en melding fra selskapet onsdag.
Som et resultat venter Ryanair en trafikkvekst til 156 millioner passasjerer, fra tidligere 157 millioner i regnskapsåret som slutter 31. mars 2021. I tillegg vil flyleveranseforsinkelsene lede til at selskapet vil stenge ned ytterligere to baser, i Nürnberg og Stockholm Skavsta.
https://min.e24.no/a/y30rka
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
04.12.2019 kl 12:41
4468
Jeg sier som følgende: slotene har en betydelig verdi. Ellers ville ikke Nas, SAS, JetBlue med flere søkt om disse. Det du relaterer til er aksjekursen. Hvorfor aksjekursen er som den er , kan ha mange årsaker. Har vært aksjonær i Nas lenge nok til at jeg vet at kursen svinger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 12:27
4497
verdensmester skrev Hallo presse, Dn, E24 og hegnar skriv om dette!!!
E24 Har lagt ut nyheten om Norwegian tilbyr kunder CO2-kompensasjon
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
hva sier sjonkelrolf om kurs utviklingen etter nyheten om slot på heatrow . det var jo ein så vanvitig god nyhet og enorme verdier i dette.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
verdensmester
04.12.2019 kl 10:58
4630
Hallo presse, Dn, E24 og hegnar skriv om dette!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Dette initiativet setter ny standard innen aviation, og gir selskapet en høy plassering blant fond som leter miljø-alibi for å investere. Vi skal ikke utelukke at kursen kan få et løft dersom dette blir plukket opp av internasjonal presse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare