QEC QEC

OilTankers
QEC 19.06.2018 kl 20:17 9078

QEC QEC

QEC---- http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/quebec-fracking-ban-1.4694327

Det er betydelig større motstand mot utvinningen enn det selskapet har presentert.
En smal sti sa Binnen når Lovforslaget ble vedtatt, så kom kontrabeskjeden før spaden var satt i bakken.

I lokalsamfunnet er det ikke bare protester, lokalsamfunn er også i rettsak for å stoppe utvinning. En politiker lever av stemmer, det vil være et politisk selvmord å gå imot velgerne.... Lokalvalget i Quebec avgjøres som kjent av velgere. Nytter lite om Binnen argumenterer aldri så mye overfor politikere, når deres velgere engasjerer seg så til de grader mot å tillate fracking.

Taktisk smart, nesten mistenkelig smart av Repsol å overlate både utstyr og området til QEC i et forlik ... like før nyheten om forbud ble annonsert.
https://globalnews.ca/news/4257905/quebec-ban-shale-fracking-limit-oil-gas-exploration/
Sitting_Bull
19.06.2018 kl 20:51 8977

Leste du kommentarfeltet? Det sier vel i stor grad det motsatte av din konklusjon.
Meningsmålingen som MB viser til (60% for og 20% mot) tyder heller ikke på at din konklusjon holder vann.
- Så jeg tror ikke siste ord er sagt i denne saken.
OilTankers
19.06.2018 kl 22:39 8728

Joda, der er en masse småaksjonærer som er temmelig sure :D

"Ralph Eddy
Hey Quebec ever been to Norway they have lots of money made from oil and gas and a good standard of living and no government debt get the picture.

12 days ago 
222

111
Share"

Forstå litt hvordan en kommer til makten i et demokrati, og hvordan parlamentarismen fungerer så kan vi snakkes. Du påstår altså at de folkevalgte politikerne forsøker å gjøre seg populær blant mindretallet sånn rett før valget ...! Greit nok, da bør du kanskje følge strategien din videre og sette pengene dine på at Quebec har ... politikere som forstår mindre av hvordan de skal sanke stemmer i lokalvalget enn det du har.

Du ser vel selv at den tanken du kommer med er litt skjev eller?
Z00L
20.06.2018 kl 00:52 8507

Artikkelen er fra 6/6...
RiskReward
20.06.2018 kl 08:39 8161

Steven Guilbeault, Équiterre's senior director, said today's announcement appears to make it easier for municipalities to protect their citizens and water sources from the development of oil and gas resources too close to them.

However, he told CBC News it will take a few days to read the amendments carefully, and it remains "unclear whether or not, in the fine details, it will do that."

The Quebec government, Guilbeault stressed, is "not shutting the door on hydrocarbon development."


Det gjenstår å se hva den endelige teksten blir, og hva de konkrete konsekvensene blir for Qec. For blir det full stans er arealene verdiløse, men det får store konsekvenser for Quebec også, som overlever på statlige overføringer så vidt jeg har forstått.

RR
Karl Ewa
20.06.2018 kl 09:50 8002

Ja, det har du forstått helt riktig. Det har tilogmed blitt skrevet her på Hegnars Børsforum at flere provinser som går med overskudd år etter år grunnet bla. at oljeselskapene har full fracktillatelser på sine felter, ikke lenger går med på denne subsidieordningen til Quebec om de nedlegger totalt frackeforbud. Så om det skulle bli forbud her vil det bli spennende å se om Quebec kan fortsette med sine enorme underskudd.
antevalente
22.06.2018 kl 21:19 7424

Er det noen her som har trua på at fracking fortsatt blir lovlig?
Synes denne situasjonen er veldig vanskelig å forstå.
Men ser jo at det vil få konsekvenser for Quebec å forby dette, økonomisk altså.
Er fristende å akkumulere litt i håp om at det går bra.
Plomma
22.06.2018 kl 21:57 7357

Føler vel litt at vi maler fanden på veggen her. Vi hører mer på Quebec's svar på MDG enn vanlig sunn fornuft.
Selvfølgelig kan Quebec's MDG ødelegge mye i noen kommunermen ikke alle.
Jeg er litt der at folk i Quebec er ganske like som vi er her i Norge. De stemmer på det som gagner dem selv.
Quebec trenger inntekter og de trenger arbeidsplasser. Clean Gas vil nok veie tungt på skåla når stemmene skal avgis.
Det blir utvinning av gass og kondensat i Quebec... men ikke i alle områder.
Men-men.... når man parer indianere og franskmenn så kan alt skje ;o)))
Z00L
22.06.2018 kl 22:19 7310

Det folk i Quebec er opptatt av er arbeidsplasser som forsvinner til USA med sittende regjerings tilsynelatende medvirke, at det snakkes om miljø er lite forståelig ettersom det nylig er bygget en sementfabrikk med skyhøyt utslipp av CO2 uten at miljø er tema.
En annen dobbeltmoral er at de ønsker å forby fracking, men er storforbrukere av olje/gass fra frackede ressurser fra andre deler av Canada.
Quebec går underskudd som dekkes av provinser som går overskudd, også her er det inntekter fra fracking, og dette med forbud i Quebec vekker reaksjoner fra resten av landet.

Den sittende liberale regjering mister ihvertfall fotfeste til de konservative, med god margin.

http://montrealgazette.com/pmn/news-pmn/canada-news-pmn/conservatives-can-win-anywhere-scheer-says-in-welcoming-richard-martel/wcm/ace2eb7e-b599-48db-bca3-4032f4778d2b
antevalente
23.06.2018 kl 07:29 7098

Helt klart ett MDG valg stunt dette lovforslaget.
Egentlig en gavepakke til Trump og USA.
Satser på reversering av fracke forslaget og en enorm jojo effekt i qec kursen.
Karl Ewa
23.06.2018 kl 09:49 6945

Kort og godt så er dette en repitisjon av alt som skjedde i New York og NEC. Og der gikk jo som kjent alt til helvete. Og der lærte jeg at miljøvernerene er sterke. De tegner og forklarer i store bokstaver om konsekvenser og katastrofer, noen realistiske og noen ikke. Dette får de folk med seg på i ren frykt både for drikkevannet sitt, og luftkvalitet. Det vises også til at New York i dag lever godt uten å fått opp sine enorme mengder som bare ligger der.
antevalente
23.06.2018 kl 13:18 6772

Ser den Ewa.
Har du noen formeninger om evt erstatningssak hvis det går så galt?
En annen ting oppi alt dette er at alt som blir fracket opp går til internt forbruk.
Qec har også noen flere bein å stå på, kontra Nec.
Som gikk rett i dass.
Redigert 23.06.2018 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
carloss
23.06.2018 kl 14:33 6692

Det kan nok også tenkes Qec blir tildelt nye attraktive områder i Quebec som erstatning? Dersom dette er mulig snakker vi vinn-vinn.
Karl Ewa
24.06.2018 kl 09:57 6370

carloss. Det skal godt gjøres å finne andre felter som er så gode. Men uansett så tror jeg ikke de for verken erstatningsfelt eller erstatning i penger heller.
antevalente
03.07.2018 kl 10:13 5652

Blir spennende å se utfallet her.
For å få en evt erstatning så må det nok en solid runde i retten til.
Derimot håpet jeg politikerne tar til fornuft.
antevalente
03.07.2018 kl 23:17 5366

Og i morgen?
dotcom
03.07.2018 kl 23:59 5288

Er det fortsatt noen som tror på oppgang i denne?
Jeg innrømmer gjerne at meldingen kom som en overraskelse også for meg.
Jeg var veldig fornøyd med papirgevinsten min før taket falt ned. Da meldingen kom bet jeg imidlertid i det sure eplet og solgte alt på ca 4,20. Det har jeg ikke angret et sekund på.
Ja det er surt å ta tap, men dette var så åpenbart at jeg er veldig overrasket over at det fortsatt er folk som diskuterer hvordan denne skal komme tilbake. Dette er egentlig ingen diskusjon. Med mindre det skjer noe dramatisk i forhold til feltene i Canada er dette caset dødt.
Alt man kan vente på er en ny emisjon. Det koster tross alt litt å fø på disse geniene i ledelsen. ;)
chris7irn
04.07.2018 kl 02:35 5193

Var i samme båt som seg, hadde en pen gevinst før meldingen kom. Dumpet så alt på 4. Vurderer inn igjen om den går ned til 2-tallet.
Karl Ewa
04.07.2018 kl 13:05 4818

De produserer jo litt, men bare en brøkdel av hva som var målet deres. Om det er nok til å fø ledelsen er jeg langt fra sikker på. Kan noen svare meg på hvorfor produksjonsøkningen uteble ??? Og hvorfor ingen skriver noe om det ??? Jeg la merke til at Binnionen var raskt ute og skrøt uhemmet av muligheter i Jordan, noe jeg tror var en avledningsmanøver for frackeforbudet som kom så """overaskende""". eller ?
Slettet bruker
05.07.2018 kl 11:18 4483

Lite omsetning i dag. Noe grunn til det?
Er på ferie og har ikke følgt så mye med i denne aksjen
Noe nytt?
antevalente
05.07.2018 kl 11:21 4472

Avventer Quebec.. .
Tenker jeg.
Slettet bruker
05.07.2018 kl 11:30 4441

Når er det?
antevalente
05.07.2018 kl 11:34 4430

45 dagers høringsrunde, fra ca 6 Juni.
Mener det var da den fatale meldinga kom.
Er forresten rsi på 35 nå...
Slettet bruker
05.07.2018 kl 11:53 4372

Måtte lese meg opp på hva RSI
At den er på 35 er vell positivt ( på vei opp!!? )



Relative Strength Index (RSI)
RSI er en teknisk indikator som indikerer styrken på en oppgang eller nedgang i en aksje over et visst tidsrom med et tall mellom 0-100. Er RSI over 70 indikerer dette at aksjen er overkjøpt og i teknisk analyse brukes dette som et tegn på at den kan ha steget for mye på for kort tid og at en reaksjon tilbake kan forventes. Motsatt vei indikerer en RSI under 30 på at aksjen er oversolgt og at en rekasjon opp igjen kan forventes.

Den vanligste bruken av RSI i teknisk analyse er å anse overkjøpte aksjer som salgskandidater og oversolgte aksjer som kjøpskandidater. Men resultatene fra Investtech sin forskning på RSI kan tyde på at en stikk motsatt bruk av RSI kan være en bedre strategi.



Hvorfor du bør kjøpe overkjøpte aksjer
Investtech har satt i gang et forskningsprosjekt støttet av Norsk Forskningsråd hvor de undersøker RSI som indikator i teknisk analyse. Etter å ha undersøkt 39718 tilfeller over 19 år på de nordiske børsene hvor RSI(21) krysser de kritiske nivåene 70 og 30, er de forløpige resultatene er nedslående særlig sett i lys av hvordan RSI gjerne brukes i dag.

Når RSI for en aksje passerte et av de kritiske nivåene ble undersøkt de neste 66 dagene for å se hvordan aksjen utviklet seg etter signalet var gitt. (Kjøpssignal når de passerer ned gjennom 30 og salgssignal når de passerer opp gjennom 70.

På grafen ser du resultatet for aksjene på Oslo Børs. Her ser du tydelig hvordan de som har fått salgsignal (overkjøpt) fortsetter å stige, mens de som har fått salgssignal (oversolgt) faller videre over de neste to månedene. Det kan altså tyde på at du bør heller kjøpe enn selge aksjer som er overkjøpt.
antevalente
05.07.2018 kl 13:13 4252

Personlig har jeg brukt rsi med suksess.
Men, mulig det bare er flaks.
Er som regel også to sider ved forskningsresultater.
antevalente
08.07.2018 kl 18:16 3844

Får vi en liten rekyl opp i morgen?
Eller går det videre ned i påvente av Quebec?