Tips mottaes...

ENBR
03.12.2019 kl 17:39 754

Jeg tenker som så at dette kan være rette sted å spørre det jeg lurer litt på.
Skal gjøre det kort. Hvordan kan jeg gå frem for å kjøpe en leilighet uten at ektefelle finner ut av det og at hun ikke får noe eierskap i den.
Greia er den at jeg er gift(lykkelig så langt).Tre barn har vi også. Jeg har en relativt godt betalt jobb, mens konemor har gjennomsnittlig lønn.
Jeg innehar finansminister posten her i heimen,da jeg har en bedre økonomisk sans enn henne.
Grunnene til at jeg ønsker å kjøpe en leilighet,er mer enn en enkelt grunn. Jeg er bosatt på vestlandet,men kommer fra østlandet og fra tid til annen melder hjemlengselen seg. Dessuten er jeg klar over at ting endrer seg over tid og at når ungene er store kan det jo være at konemor er blitt lei meg og funnet seg en ungkalv på 30. Da hadde det jo vært greit å hatt ett krypinn i Oslo å falle tilbake på. En annen grunn er at jeg ser på det som en fin måte å spare på til ungene.
Jeg har en del egenkapital tilgjengelig,så jeg kunne nok klart å fått kjøpt noe uten å måtte tatt pant i huset som vi begge eier 50/50.
Gode tips mottas med takk. Noen andre her som og muligens tenker i mine baner...

Noni
03.12.2019 kl 22:55 698

Var det lykkelig gift du sa du var? Det hørtes rart ut, likedan at du driver å lurer henne med å holde unna penger. Æ vil spy.
ENBR
03.12.2019 kl 23:17 669

Det er ikke mer rart enn at jeg har spart opp en del penger over tid.
Vi har jo tilnærmet felles økonomi. Når faste utgifter og livsopphold er betalt har vi det samme beløpet tilgjengelig hver måned. Hun har en tendens til å bruke mer enn meg. Jeg er mer måteholden med mitt forbruk pluss at jeg har vært heldig med sparingen min de siste årene. Håper dette kan gjøre deg mindre kvalm.
Noni
04.12.2019 kl 00:20 634

Bruk dine argumenter til kona. Du kan kjøpe åpent et hus, og ha særeie på det hvis du vil. Regner med at ikke alle barna er dine, og da er det jo en fordel å ha særeie. Du kan få hjelp
hos advokat. Hvorfor ikke være ærlig overfor kona? Lykke til.
ENBR
04.12.2019 kl 05:39 583

Har vært inne på tanken med særeie. Og jo,alle barna er mine så langt jeg vet.
Ha en god dag!
Noni
04.12.2019 kl 08:23 519

Nå lyver du igjen, regner med det lyshavet jeg så i går morges var slutten på feiringen av bryllupet. Du får slite med henne, dere fortjener hverandre.
pengex
04.12.2019 kl 10:39 473

Driver med det samme selv.
Har to hus med kona. Alltid mas om å selge, høyne utleieprisen osv.
Ikke mix business and pleasure sier jeg.
Ring banken og spør hvor mye DU kan få låne på ditt navn.