Indikasjon på terapeutisk effekt ved bruk av Cysview

kreinh
PHO 03.12.2019 kl 20:56 14057

Her har sannelig Nettavisen fått til en god oppsummering av Photocure:

https://www.nettavisen.no/okonomi/eventyrlig-kursoppgang-i-photocure-gir-gevinst-til-investoren-alexander-hansson/3423888832.html

Dette vil hjelpe flere til å få kjennskap til selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
focuss
22.02.2020 kl 12:07 3167

I bunn har vi studier på menneskelige cellekulturer som viser at BLCC "dramatisk dreper kreftceller" for å bruke studiets konklusjoner egne ord. Så har vi senere fått dette bekreftet på rotter.
focuss
22.02.2020 kl 13:15 3089

Så er det jo mange biotec investorer som er opptatt av aksjens potensiale. Da minner jeg om hva mitt regne eksempel som gir kurs 1900 ikke inkluderer. Det er:

- Salg av Cysview/Hexvix utenfor USA.
- Salg i USA over markedsandel 20% markedsandel.
- Cevira
- Terapeutisk effekt

Som jeg har skrevet noen ganger. Ingen trenger mer potensiale enn hva man får i Photocure. Og ingen får så stort potensiale med mindre risiko.
En annen ting. Jeg har sett litt på analysene til Edison og Norne. Edisons analyse er betalt av PHO og det er i og for seg ok. Det som ikke er OK er at Nornes analyse er en kopi av Edisons analyse. Regner med å komme tilbake med mer om dette i løpet av helgen.
bravi
22.02.2020 kl 13:20 3086

Regner med Pho kommer et stykke på vei med det materialet de allerede har (kanskje tilsvarende fase 1 og 2). Er da det som behøves sammenligbart med en fase 3 studie? Hvor lang tid kan det ta og hva kan kostnadene bli?
focuss
22.02.2020 kl 14:05 3033

Både Edison og Norne ha forutsatt peak sale 2024. Absolutt høl i hodet. Edison gjør det ved at de i 2019 forlenger fra 2020 til 2024. HÆÆ??
Norne forutsetter 2024 fordi Edison gjør det.

Bravi har tatt et initiativ og fått klarlagt at PHO skal ta en prat med Edison/Norne etter Q4. Det er det virkelig behov for.
focuss
22.02.2020 kl 14:14 3007

Maxim Jacobs fra Edison intervjuet Daniel Schneider i Photocure. Basert på det Daniel forteller Jacobs så utbryter Jacobs i Edison:
"Cysview is a no brainer" Nettopp Jacobs, men la det bli synlig i dine analyser. Intervjuet ligger sikkert på nettet.
Slettet bruker
22.02.2020 kl 14:26 2985

Jeg vet at det var DTT som brakte emisjon på banen.
Tror dere må slutte å fantasere, avvent til ledelsen får anledning til å forklare seg om eventuelle planer rundt dette med terapeutisk effekt.
Og viktig å ta innover seg at utbetalinger framover fra Asieris potensielt kan bli drøyt 2mrd de neste seks årene.
Dersom DS på q4 mener at de vil måtte hente inn kapital synes jeg vi kan begynne å diskuetere det.
Slettet bruker
22.02.2020 kl 14:27 2981

Vi som er positive til Photocure blir ofte møtt med at vi er redde for kursutviklingen framover.
De som virkelig frykter framtiden er de som drar fram emisjon.
focuss
22.02.2020 kl 14:37 2963

Emisjon i PHO er 100% uaktuelt. Vi har klart oss med 21,8 mill aksjer i alle år og gjennom hele fase 3 studiet. PHO er det eldste bioteck selskapet på OSE, men likevel selskapet med færrest aksjer. Det gir oss en vanvittig oppside.
Fevang
22.02.2020 kl 14:44 2944

Dersom DS mener at de vil måtte hente inn kapital så blir vel en emisjon kunngjort "overraskende"??

Uvanlig å først si det - for senere å hente pengene. Som oftest drepen kortsiktig for kursen.

Selv tviler jeg på om det kommer en emisjon - men ser vel ikke det helt store problemet om det skulle komme en.
Slettet bruker
22.02.2020 kl 14:48 2939

For det første anser jeg det som bortimot 100% usannsynlig at dem vil gjøre en emisjon, på kort sikt føler jeg meg heller ikke sikker på at de har det veldig travelt med å sette igang studier overhodet. Nå har de skaffet patentet til 2036.
Slettet bruker
22.02.2020 kl 14:56 2914

Vet ikke helt hvem du vier deg med. Ikke mye av det selskapet har holdt på med opp gjennom årene du har deltatt i.
Synes og det er noe enkelt å avfeie emisjon som 100% uaktuelt.
Det finnes 100% sikkert tenkte scenarier som gjør emisjon 100% nødvendig. Uten dermed å si at emisjon vil komme, men å avfeie det som utenkelig, nei.
focuss
22.02.2020 kl 14:59 2911

Og det er alltid noen som ønsker å fremme at oppsiden ikke har med antall aksjer å gjøre. Det har de helt rett i. Poenget er bare at for mange kan aksjekurs på et par tusen høres surrealistisk ut. Poenget er bare at det er ti ganger mindre surrealistisk med 20 mill aksjer enn med 200 mill aksjer.
focuss
22.02.2020 kl 15:03 2896

Emisjon kan bli nødvendig når de kan kjøpe PCIB for 300 mill eller liknende. Å snakke om emisjon i PHO nå gir absolutt ingen mening.
focuss
22.02.2020 kl 15:11 2878

Når det gjelder PHO så er de i motsatt situasjon av alle andre biotech selskap på OSE. En emisjon i PHO vil være inn vannende og ikke utvannende. Det er når det gjelder Business Development at Schneiders kompetanse vil komme til sin rett.
focuss
22.02.2020 kl 15:15 2868

Hva betyr det at en eventuell emisjon vil være inn vannende? Det betyr at fortjeneste per aksje vil øke som følge av emisjonen og ikke falle som følge av emisjonen. Dette er en del av selskapets strategi trinn 3.
Londonmannen
22.02.2020 kl 15:36 2834

Et annet moment ditt potensiale ikke inkluderer er dersom screening blir aktuelt. Jeg bil ikke utelukke det. Vi snakker om USA’s femte største form for kreft., med 80.000 nye tilfellet hvert år og en kreftform som påfører samfunnet store kostnader. Screeningundersøkelser er ikke gratis, men med tanke på hvilke menneskelige lidelser det kan spare store grupper for og hva det kan spare samfunnet for vil jeg ikke utelukke ar det kan bli aktuelt.
focuss
22.02.2020 kl 15:36 2830

Det er særlig når kommer til trinn 3 i strategien at PHO vil virkelig nyte godt av sine investeringer i USA. Selskap som har gode produkter å tilby blærekreft pasienter kan bli kjøpt, fusjonert eller utlisensiert til PHO som har hele apparatet som er nødvendig og som selskap kan spare hundrevis av millioner og ikke minst tid til å overlate til PHO. PHO sine satsing, tenkning og strategi bygger på at PHO ikke skal forbli en lilleputt. Og de har best tenkelig grunnlag for å lykkes.
focuss
22.02.2020 kl 15:47 2802

Legger man hele PHO sin strategi til grunn for å vurdere kursmål så kan man like godt gi opp først som sist. Hvor PHO skal ende er det ingen gitt å si i dag. Men som sagt potensialet er mye større enn hva noen har behov for. Derfor blir det ofte litt patetisk å lese folk som velger andre biotech selskap begrunnet i at de mener potensialet er så høyt. Samtidig som at risikoen er i en helt annen størrelseorden. Jeg kaller det dårlige investorer.
focuss
22.02.2020 kl 15:49 2801

Fevang
Mcap = kurs x antall aksjer. Kurs = MCap/antall aksjer.
Redigert 22.02.2020 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
bravi
22.02.2020 kl 16:23 2749

Dårlige investorer er en ting, dårlige analytikere er en annen sak, de er tross alt professionale aktører dog helt uten noe ansvar.
Enig med Fevang, tror en emisjon i Pho vil være drepende for kursen, det er det alltid i denne sektoren. Hva som skiller Nel fra slik utvikling vet ikke jeg men bare konstaterer at kursen har gått helt utrolig på tross av alle emisjonene. Vi vet at Pho pønsker på noe business development greier men vet ikke på hva. Det vi kan være helt sikre på er at slikt koster kr. Da er det lett å svi av cashbeholdningen og mere til på noe som kanskje kan gi inntekter en gang i fremtiden.
Slettet bruker
22.02.2020 kl 18:41 2631

Helt oppriktig trodde jeg at du hadde bedre dømmekraft enn dette bravi.
Det er pt alvorlig stor forskjell på PHO sammenlignet med eksempelvis Bergenbio, Nano, Trvx og Pcib som kjører emisjoner mer eller mindre jevnlig.
Photocure vil i q4 tjene store penger når man inkluderer Cevira upfront.
Dersom Photocure på et eller annet tidspunkt skulle trenge påfyll av kapital til eksempelvis oppkjøp av annet selskap vil selvsagt dette være en annen type emisjon enn hva man ser i de andre selskapene. De kjører emisjoner for ikke å bli bankrupt, de har ikke en eneste krone i inntekt de fleste av disse selskapene og det finnes heller ingen garantier for at dem noengang vil få det.
I tillegg er det slik at Photocure om dem vil etterhvert kan søke kapital hos låneinstitusjoner.
focuss
22.02.2020 kl 18:54 2611

Bravi
At vi har dårlig analytikere er åpenbart. Vi har også dårlige investorer, men det mest hjelpeløse er investorer som investerer i et selskap uten å skjønne hvorfor.
kreinh
22.02.2020 kl 20:16 2517

Det som jeg startet denne tråden med var muligheten for terapeutisk effekt. Blir dette i ikke så fjern fremtid konstatert, så må det gi en høyere pris på Cysview/Hexvix i og med at det ved diagnostikken allerede vil også kunne regnes som behandling. Slik jeg ser det vil patenten frem til 2036 måtte regnes for middelet samme hvilken bruk man anvender det som. Konklusjonen min er at hvordan er det mulig å ha forskjellige priser på diagnostikk og behandling ved bruk av samme middelet? Og hvordan skille med forskjellige utløp av patenten på diagnostikk Cysview og behandlings Cysview?
Cysview med terapeutisk effekt vil gi en pris som kommer til å sprenge alle regnearkene til focuss. For ikke å snakke om baksiden av konvolutten hans.. 😄
Panis
22.02.2020 kl 20:37 2484

Focuss,
Mener du at all kapital skal satses på PHO? Gjør du det selv, eller har du investert noe i andre selskaper også?
bravi
22.02.2020 kl 20:51 2461

focuss, jeg skjønner godt hvorfor jeg investerte i dette papiret. Det var i sin tid fordi jeg trodde fase 3 godkjenningen og den aktiviteten som var igangsatt ville betale seg, dette var etter at due dilligence greiene var avsluttet Frem til nå er jeg godt fornøyd med kursutviklingen.

Helt greit for meg om de satser på "business development" rundt den virksomheten de har i dag. Men jeg mener at først må den satsningen som er igangsatt gå med rimelig overskudd før selskapet åpner opp og pådrar seg vesentlige nye utgifter og/eller tømmer kassa helt.
Redigert 22.02.2020 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Haltopen
22.02.2020 kl 21:06 2448

Først kommer Q4 med noe mer info angående patentet, deretter det store blærekreft-metadatastudie (korriger meg gjerne). Så blir det et løp med FDA.

Koster dette 100 millioner over en 2-årsperiode kan det trolig løses med løpende inntekter og kassabeholdning. Koster det mer, eller kortere tidsfrist, eller andre ting, kan både emisjon og partneravtale være aktuelt. Eller?

At man nå kan utelukke emisjon med 100% sikkerhet virker useriøst. At det er usannsynlig er en annen ting.
focuss
22.02.2020 kl 21:20 2432

Jeg har gått litt inn i hva Edison og Norne har gjort for å se hvordan de er så i utakt med en del av oss på HO og nå også i utakt med markedet generelt. Det er ikke nødvendig å grave dypt i det de driver med for å skjønne at de virkelig sliter.

Sitat fra Edison analyse fra 2019:
" We have increased our Hexvix/Cysview estimates as we believe there is less risk for competition for the product in the near to intermediate future (we have moved our projected year of generic entry, and hence peak sales, to 2024 from 2020). "

HÆÆ?? Trodde Edison frem til sommer 2019 at peak sale kom i 2020? Tror de at det blir veldig mye mer fornuftig om de skyver det frem til 2024??

Så til Norne i sin nylige presentasjon så sier analytikeren: Dersom vi skal klare å vise verdier som dagens prising i aksjemarkedet så må vi forutsette at salget i USA fortsetter på 2024 nivå også etter 2024 og at generika kommer senere.

Fra dette kan man trekke flere konklusjoner. Den første er at Norne analytikeren rett og slett bare har kopiert tankene til Edison. Min konklusjon blir at Edison tenker dårlig og Norne tenker ikke(de kopierer) Deres forutsetning om peak sale i 2024 med den forutsatte vekst henger ikke på noen måte på greip og absolutt ikke i forhold til Photocures ambisjon og mål som er å bli SoC.
focuss
22.02.2020 kl 21:30 2415

Dersom Edison /Norne skulle trekke en eneste konklusjon basert på sine såkalte analyser så måtte det være: Vi har ingen tro på selskapets mål om å bli SoC i USA og så begrunnet det. DET GJØR DE IKKE. Med andre ord, de berører ikke hovedspørsmålet i det hele tatt. Hvilke spørsmål burde analysen ha reist. Hvor stor markedsandel er det naturlig å tenke seg at en SoC vil ha? I mitt hode så ville jeg tro i nærheten av 100% og at det bare var i helt spesielle situasjoner en pasient ville fått en dårligere behandling enn SoC. Man blir saksøkt for det.

Det neste spørsmålet de måtte stilt seg om "analysen" skulle sett ut som en analyse er: Hva er sannsynligheten for at BLCC/BLFC blir SoC i USA.Når de har gjort dette kan de starte med sin analyse.
Hayen
22.02.2020 kl 21:31 2407

“Konklusjonen min er at hvordan er det mulig å ha forskjellige priser på diagnostikk og behandling ved bruk av samme middelet?"

Godt poeng det der.
Det er forsåvidt påfallende at det er hexvix og ikke cysview som har fått patentet. Mulig de skal selge cysview til diagnose og hexvix til terapeutisk for området de har fått patent på.

" Og hvordan skille med forskjellige utløp av patenten på diagnostikk Cysview og behandlings Cysview?"
Ja, og det er et av mine argument for at generika er totalt no-go.
Det er et juridisk minefelt å lansere generika for diagnose når det er en risiko for at produktet vil bli brukt terapeutisk. Enn om produsenten for generika blir ansvarlig for at det ikke brukes på andre områder enn diagnose? At de blir pålagt oppfølging /ansvar/tiltak som sikrer at generika ikke toucher borti grenseområder som kan bryte med patentet til 2036.

Et annet moment mot generika:
Når/hvis pho utnytter hexvix til terapeutisk effekt, og til det formål tar mye høyere pris, så kan de ved evt generika-trussel redusere prisen på doser til diagnose, og ta høyere betalt for terapeutisk dose. Mao kan de 'subsidiere' diagnose for å skvise ut generika før de har kommet igang.

Vi kommer aldri til å se generika i usa
Det er jeg veldig sikker på.

Hayen
22.02.2020 kl 21:35 2404

Vurderingen Norne er et makkverk.
Makan til schizofren, irrasjonell og følelsesbasert analyse har jeg aldri sett.
focuss
22.02.2020 kl 22:02 2469

Hvis jeg skulle bli så uheldig å bli livstruende syk så ville jeg virkelig reagert om behandlingen jeg ble tilbudt var noe som er dårligere enn SoC. Hva med dere andre? Ville ikke dere også det?
focuss
22.02.2020 kl 22:27 2472

Dr: Kjære pasient. Jeg må dessverre fortelle deg at du har blærekreft. Men ikke fortvil, vi kan tilby deg noe aske avkok.
focuss
22.02.2020 kl 22:41 2655

Så ett av de første spørsmålene Edison/Norne må spørre seg er: Hvor stor prosent av amerikas blærekreft rammede vil bli tilbydd noe dårligere enn SoC og hvor mange vil akseptere det?

Jeg tror at svaret på inngangs spørmålet til en analyse vil være at SoC betyr at 80-100% av pasientene får den behandlingen. Dårligere behandling vil rett og slett ikke eksistere.

Så er det neste spørsmålet. Hva er sannsynligheten for at BLCC/BLFC blir SoC? De lever lengre , de har mindre tilbakefall, pasientene vil ha det, samfunnet sparer penger. Derom man ser disse problemstillingene og kommer til at sannsynligheten for at BLCC/BLFC blir ny SOC rett og slett er overveldende kjempehøy. Hva mener Edison /Norne om dette? Absolutt ingenting. De har ikke engang reist spørsmålet.
focuss
22.02.2020 kl 22:45 2644

Så hva er det PHO betaler Edison for? Rett og slett bare for å produsere verdens dyreste dasspapir. Hva driver egentlig styret i PHO med? Sover de 24/7?
Egberts er styreformann. På tide han viser at det er en grunn til at han er det.
Redigert 22.02.2020 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
focuss
22.02.2020 kl 23:19 2598

Normalt sett har CFO en rolle å spille når det gjelder kommunikasjon med finansmarkedet. Hvordan fyller regnskapsfører Dahl den rollen?
Bryr Spetalen seg om analysene til Edison/Norne etc? Ikke det aller minste.Det er derfor han er milliardær.
Slettet bruker
23.02.2020 kl 04:32 2468

Tror ikke det er så enkelt att få godkjent terapeutisk effekt. Testen i rotteblære var vel med 6 tim belysning. Og da blir det snakk om
en helt annen behandling, der de må sjekke tolleransse og finne ut hvor lang tid de må ha belysning. Og om dagens cystoskop er
rett lyskilde, eller det må til ett eget. Men derimot er det vel inget som begrenser bruket, om de skulle finne ut att cysview verkligen
klarer drepe kreften. Men det er langt kvar til att finne ut om effekten er god nok til att komme på markedet.

Og det er samme der som hos de andre farmaselskapen, det skjer mye innom imunterapi som kan vise seg mye bedre som
behandling. Og eg er fortsatt overtyged om att om ca 4 år kommer all surveillance i tarm og blærekreft utføres med blodprøve.
Og da minker potensialet til 1/5 del av vad mange drømmer om. Så att bruke opp alle penger før att finne ut att markedet
forsvinner med tiden, er ikke alltid like lurt.

Så er eg meget spent på vad Schneider presterer på Q4, det skall i alle fall mye til om de skall klare Nornes spådom om total
vekst før Hex/cys på 10 mil. Vad som skjer 2024 oroer meg ikke spesielt i dag, men det bør begynne vise på resultaten nu
om det noensinne skall bli en suksess.
Men eg trur Cevira veier opp før alt annet, og blir en større suksess en noen aner.
olemt
23.02.2020 kl 07:12 2432

Den terapeutiske effekten av Cysview er jo stimulans og opplæring av immunsystemet. Så det er jo en immunterapi det er snakk om her. En veldig billig og enkel en også.