PHO - Den amerikanske storbanken JP Morgan kjøper seg opp i PHO!
Den amerikanske storbanken og meglerhuset JP Morgan Securities er i ferd med å kjøpe seg opp i Photocure, og økte fra 186,000 aksjer på torsdag til over 210,000 på fredag og hopper fra 17.plass til 14.plass.
Det er 3 børsdager siden fredag, så mye kan ha skjedd.
PHO-aksjen er i dag på full fart mot 100 kr, og i øyeblikket er kursen RT 99,3.
Det er 3 børsdager siden fredag, så mye kan ha skjedd.
PHO-aksjen er i dag på full fart mot 100 kr, og i øyeblikket er kursen RT 99,3.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
focuss
09.12.2019 kl 11:27
2571
Scoopfinder
Det er langt frem, 3-4 år frem til interim avlesning så du skal vel få god anledning til å bli utålmodig. Så skjønner jeg at du tenker du skal kose deg med noen in-vitro resultater først. Lykke til. Kan bli en prøvelse. Det vet nano folket alt om.
Det er langt frem, 3-4 år frem til interim avlesning så du skal vel få god anledning til å bli utålmodig. Så skjønner jeg at du tenker du skal kose deg med noen in-vitro resultater først. Lykke til. Kan bli en prøvelse. Det vet nano folket alt om.
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
rischioso
09.12.2019 kl 11:24
2574
Er det fortsatt noen som mener at trenden er opp ...?? ... ;)
Ser vi 70 tallet allerede i dag eller må vi vente litt til?
Ser vi 70 tallet allerede i dag eller må vi vente litt til?
Scoopfinder
09.12.2019 kl 11:13
2640
Ofte ender en korreksjon med et stort fall der mange blir tvangssolgt eller stopp-loss.
Kanskje vi setter bunn i dag på 70-tallet ?
Hva synes du focuss, PHO er i alle fall ikke like kjedelig som "å se maling tørke", slik som PCIB :-)
Kanskje vi setter bunn i dag på 70-tallet ?
Hva synes du focuss, PHO er i alle fall ikke like kjedelig som "å se maling tørke", slik som PCIB :-)
focuss
09.12.2019 kl 11:12
2654
Årsaken til at jeg har gjort det så bra er at jeg gjorde et lite regnestykke på baksiden av en konvolutt på et par år siden.. Det var nok til å satse store beløp på PHO. Regnestykket er like gyldig i dag. Noen selskap kan man satse tungt på og det er det det blir mye penger av Forøvrig har jeg gjort større prosenter i perioden på andre selskap, men da med langt mindre men ikke ubetydelige beløp. Fremover nå så forventer jeg god utvikling i Nano BGbio og Targovax og har allerede ca 50 % avkasting i Nano. og ganske bra også i de to andre. Men PHO er i særklasse når det gjelder R/R og størrelse på sum investert. Mesteparten av pengene i PHO kommer fra tidligere gevinster i PCIB og Nano.
Gordon Ekko
09.12.2019 kl 11:12
2653
Takk Hayden,
Greit med fakta som har med overskriften å gjøre.
Pafo= Komiske Ali
Greit med fakta som har med overskriften å gjøre.
Pafo= Komiske Ali
300% er det sikkert mange av oss som har. Det som skiller er hvor mange aksjer man har.
focuss
09.12.2019 kl 10:51
2761
Computum
Det er vel veldig tidlig å utrope vinnerne i PHO. Med 300 % urealisert gevinst så føler jeg meg som en vinner selv om jeg ikke solgte på 100. Det er mange tilsvarende situasjoner jeg heller ikke har solgt og er selvfølgelig veldig godt fornøyd med det. Trading får traderne drive med, så får investorer holde seg til investeringer. At det finnes tradere som har gjort det bedre enn meg på PHO tviler jeg sterkt på. Og vi står fortsatt med skoa i startblokka.
Det er vel veldig tidlig å utrope vinnerne i PHO. Med 300 % urealisert gevinst så føler jeg meg som en vinner selv om jeg ikke solgte på 100. Det er mange tilsvarende situasjoner jeg heller ikke har solgt og er selvfølgelig veldig godt fornøyd med det. Trading får traderne drive med, så får investorer holde seg til investeringer. At det finnes tradere som har gjort det bedre enn meg på PHO tviler jeg sterkt på. Og vi står fortsatt med skoa i startblokka.
Vinnerne av dette lille slaget, eller vinnerne av krigen?
Computum
09.12.2019 kl 10:39
2805
Forumet begynner å falle til ro igjen. Borte er alle de fremmede nickene som dukket opp med luftige kursmål for den påfølgende dag. En tydelig hodeskulder formasjon er oppstått. Men det kan ikke komme som en stor overraskelse for de av oss som har vært med på slike oppturer før. Vinnerne er de som våget å ta gevinst rundt 100-tallet tiltross for den opphaussede stemningen. (Jeg var ikke blant dem)
Her er enda en som ikke vet hvordan saker og ting fungerer. Men i Q4 får vi 36 mil fra cevira. Og
fase 3 studien pågår før fullt i Kina, og de har sikkert reden behandlet flere hundre pasienter.
Da det er gått om dem, og er resultaten positive nok. Så får de snart en markeds tillatelse i Kina,
kanskje om ett halvt år. Og da tikker det inn yterlige en del av 14 mil usd, uvisst hvor mye da
avtalen ikke presiserer det.
Men det er på samme tid en bekreftelse på att resultaten er så gode att man kan påstå att fase 3
studien før kina er vellykket. Med alt av betalninger det medfører fremover. Men begynner de selge
cevira reden neste år i Kina. Så snakker vi om helt andre kurser en de vi ser idag.
Og er resultaten fortfarende like gode får de markeds tillatelse i Europa og USA og langt innen
den globale fase 3 delen er slutførd.
Eg skall ikke gå inn i potensialen til Cevira, men den er enorm globalt..Det finnes ikke noen
annen terapeutisk behandling som er godkjend i dag. Så får vi håpe de andre farmaselskapen
lykkes og, men eg holder meg til PHO
fase 3 studien pågår før fullt i Kina, og de har sikkert reden behandlet flere hundre pasienter.
Da det er gått om dem, og er resultaten positive nok. Så får de snart en markeds tillatelse i Kina,
kanskje om ett halvt år. Og da tikker det inn yterlige en del av 14 mil usd, uvisst hvor mye da
avtalen ikke presiserer det.
Men det er på samme tid en bekreftelse på att resultaten er så gode att man kan påstå att fase 3
studien før kina er vellykket. Med alt av betalninger det medfører fremover. Men begynner de selge
cevira reden neste år i Kina. Så snakker vi om helt andre kurser en de vi ser idag.
Og er resultaten fortfarende like gode får de markeds tillatelse i Europa og USA og langt innen
den globale fase 3 delen er slutførd.
Eg skall ikke gå inn i potensialen til Cevira, men den er enorm globalt..Det finnes ikke noen
annen terapeutisk behandling som er godkjend i dag. Så får vi håpe de andre farmaselskapen
lykkes og, men eg holder meg til PHO
Hayen
09.12.2019 kl 10:33
2824
Se min kommentar lenger opp om bank of New York og JPMorgan
Gordon Ekko
09.12.2019 kl 10:31
2831
Strengt tatt dreier denne strengen i følge overskriften seg om endringer i aksjonærene. Noen som har noe nytt pr. i dag?
Gordon Ekko
09.12.2019 kl 10:31
2446
Strengt tatt dreier denne strengen i følge overskriften seg om endringer i aksjonærene. Noen som har noe nytt pr. i dag?
For noen dager siden, da de samme handlet over evne og kjørte kursen hinsides alt, ble de betegnet som fornuftige, framtidsrettede, dyktige investorer med god timing. Det snur fort i svingene...
Hardly
09.12.2019 kl 10:24
2469
Er nok en del som blir veldig overasker når emisjonene begynner å tikke inn i de andre pharma selskapene.
Kanskje vi da får en dreining over til Photocure?
Kanskje vi da får en dreining over til Photocure?
kreinh
09.12.2019 kl 10:19
2483
Enig. Nå rauser ADHD pharma gjengen ut av Photocure og inn i de andre biotek aksjene som stiger i dag. Bare greit å få rista de ut... Utlendingene kjøper. Nå selger Photocure ett etterhvert mer og mer etterspurt produkt (Hexvix/Cysview) + en annen (Cevira) som med stor sannsynlighet vil nå markedet og fylle et stort behov.
Hayen
09.12.2019 kl 10:11
2511
Godt.
Så var det 'umulig' å vite hvor langt den skulle gå. Om kursen stoppet på 80,100 eller 200 kunne ingen forutsi.
Det viktigste skjedde rundt 70. Det var da kyllingen brøt ut av egget.
Nå skal fuglen lære seg å fly.
Jeg mener fremdeles at selskapet er veldig feilpriset, men tiden vil løse det. Om det skjer i januar eller juli 2020 betyr ikke så mye for min del. Dette toget lar seg ikke stoppe
Så var det 'umulig' å vite hvor langt den skulle gå. Om kursen stoppet på 80,100 eller 200 kunne ingen forutsi.
Det viktigste skjedde rundt 70. Det var da kyllingen brøt ut av egget.
Nå skal fuglen lære seg å fly.
Jeg mener fremdeles at selskapet er veldig feilpriset, men tiden vil løse det. Om det skjer i januar eller juli 2020 betyr ikke så mye for min del. Dette toget lar seg ikke stoppe
Redigert 09.12.2019 kl 10:13
Hayen, det var akkurat det jeg mente,- moden for korreksjon. Da er vi ikke uenige.
PHO kan nå prises på forventet økning i salg. Det blir en forholdsvis jevn oppgang. Kursen hadde bare steget for fort og var moden for korreksjon.
PHO kan nå prises på forventet økning i salg. Det blir en forholdsvis jevn oppgang. Kursen hadde bare steget for fort og var moden for korreksjon.
Hayen
09.12.2019 kl 10:05
2553
Det er ikke småaksjonærer bak større utenlandsk aktør som handler i en norsk mygg.
Clearstream er også en nominee konto. Den står nå for ca 33% eierskalskap i NEL. Aldri i livet om det er småaksjonærer.
På to uker har Bank of New York gått fra 0 til 1% eierandel i Pho.
Clearstream er også en nominee konto. Den står nå for ca 33% eierskalskap i NEL. Aldri i livet om det er småaksjonærer.
På to uker har Bank of New York gått fra 0 til 1% eierandel i Pho.
Londonmannen
09.12.2019 kl 10:04
2558
Den er grei. Er mitt kritiske blikk på deg urettferdig skal jeg være den første til å beklage det. Ikke noe galt med verken kritiske kommentarer eller at man snur i sitt syn på en aksje. Det er den hodeløse og grunnløse baissingen der baisserne durer på uten å kunne diskutere sak samt dem som angriper person og ikke sak jeg ikke orker. Hvor pafo er et glimrende eksempel.
Ønsker deg lykke til videre og nok en gang beklager dersom du føler deg urettmessig behandlet! ;-))
Ønsker deg lykke til videre og nok en gang beklager dersom du føler deg urettmessig behandlet! ;-))
focuss
09.12.2019 kl 10:01
2578
MrdÆren
Så jeg er ikke objektiv og har ikke erfaring mener du. Dette fordi jeg mener det er latterlig av Norne å mene at NEL er verdt 12 milliarder og PHO 1,5. At du er en amatør hersker det lite tvil om. Det er godt dokumentert.
Så jeg er ikke objektiv og har ikke erfaring mener du. Dette fordi jeg mener det er latterlig av Norne å mene at NEL er verdt 12 milliarder og PHO 1,5. At du er en amatør hersker det lite tvil om. Det er godt dokumentert.
Computum
09.12.2019 kl 10:01
2573
Men husk at det ikke er "storbankene" selv som kjøper. Like lite som det er DnB eller Nordnet selv som kjøper her hjemme.
Hayen
09.12.2019 kl 09:59
2582
Uenig.
Norne har ikke bevist noe som helst.
De kom med et oppkok av gammel vurdering da aksjen var veldig moden for en korreksjon.
Norne har ikke bevist noe som helst.
De kom med et oppkok av gammel vurdering da aksjen var veldig moden for en korreksjon.
Hayen
09.12.2019 kl 09:57
2595
Tråden startet med at JP Morgan øker.
På dagsfersk aksjonæroversikt, som jeg antar gjelder per onsdag i forrige uke, så er status denne for foregående 7 dager:
JP Morgan økt med 120k aksjer til totalt 236k
Bank of New York økt med 93k aksjer til 204k
Ting tyder på at utlendinger har oppdaget Photocure.
På dagsfersk aksjonæroversikt, som jeg antar gjelder per onsdag i forrige uke, så er status denne for foregående 7 dager:
JP Morgan økt med 120k aksjer til totalt 236k
Bank of New York økt med 93k aksjer til 204k
Ting tyder på at utlendinger har oppdaget Photocure.
ja skall svare på vad eg trur, de kommer ikke at nå guiding. Men veksten neste år blir ca 50 %
eller 50 mil. Og der trur eg det stopper med en årlig vekst på ca 50 mil fremover. Og øker ikke
kostnaden så er det en akseptabel vekst.
eller 50 mil. Og der trur eg det stopper med en årlig vekst på ca 50 mil fremover. Og øker ikke
kostnaden så er det en akseptabel vekst.
Da PHO lå i 100 og Norne nedgraderte til «selg» ble focuss eitrende forbanna. Ikke at han er særlig objektiv eller erfaren, men det viste at Norne hadde noe å fare med. Hvis det ikke hadde vært hold i analysen ville ingen tatt den seriøst. Kursen ville heller ikke falt.
Retningen er opp, men PCIB kommer til å slå PHO ned i støvlene i kursøkning de neste par år.
Retningen er opp, men PCIB kommer til å slå PHO ned i støvlene i kursøkning de neste par år.
kreinh
09.12.2019 kl 09:50
2627
Solgte alt på fredag og fullt inn igjen i dag... For en gangs skyld gjorde jeg en god handel....
Fevang
09.12.2019 kl 09:47
2645
Da datt den nok til at jeg kjøpte noen tilbake. (kr 84)
Store svingninger i forhold til hva det var for noen mnd siden.
Fevang
09.12.2019 kl 09:46
2644
Da datt den nok til at jeg kjøpte noen tilbake. (kr 84)
HrDuck
09.12.2019 kl 09:35
2785
Er dette et forsøk på å være saklig pafo?
Du er sikkert kjent med at Cys/BLT er godkjent for bruk innen både Turbt og Surv. i det amerikanske markedet. De guider omsetning på 20-25 mill usd neste år (2020) som i så tilfelle vil være kraftig vekst fra de tallene som du forholder deg til.
Hvilken markedsandel tror du de vil få i US de kommende år fremover?
Du er sikkert kjent med at Cys/BLT er godkjent for bruk innen både Turbt og Surv. i det amerikanske markedet. De guider omsetning på 20-25 mill usd neste år (2020) som i så tilfelle vil være kraftig vekst fra de tallene som du forholder deg til.
Hvilken markedsandel tror du de vil få i US de kommende år fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 03:59
tjena
09.12.2019 kl 09:32
2795
Hvordan er det gått med konferansen borte i New York den 5. DES. Noen som vet noe om det?
Scoopfinder
09.12.2019 kl 09:31
2819
Jeg synes faktisk Pafo gjør en nyttigere jobb her inne enn mange andre. Hva ville forumet vært hvis alle strøk hverandre etter ryggen ?
Pafo skaper diskusjoner. Det er mye fjas men det er det fra andre også. Forresten synes jeg det er mer å hente fra folk som tenker kritisk, f.eks Rockpus og Computum enn folk som aldri har en kritisk tanke.
De som er 100% positive når de har aksjer og 100% negative når de er ute gidder jeg ikke å lese.
Pafo skaper diskusjoner. Det er mye fjas men det er det fra andre også. Forresten synes jeg det er mer å hente fra folk som tenker kritisk, f.eks Rockpus og Computum enn folk som aldri har en kritisk tanke.
De som er 100% positive når de har aksjer og 100% negative når de er ute gidder jeg ikke å lese.
Ja du finner sikkert en annen gris att bryte med, du liker jo det. Har du fått med deg att 70% i
Danmark gjeller turbt, eller er du like ovetende fortfarende.
Danmark gjeller turbt, eller er du like ovetende fortfarende.
HrDuck
09.12.2019 kl 09:28
2827
Da er vi helt på linje rockpus.
rockpus
09.12.2019 kl 09:26
2850
Jeg stoler mest på dem som gjennom tid har vist integritet og evne til å finne god informasjon. Jeg er 100% enig med deg i at de som bruker forumet i forsøk på å manipulere kurser til egen fordel, ikke fortjener tillit.
Å baisse en aksje i et forsøk på å få billig inngang eller å hausse en aksje for å få god utgang, er eksempler på slik missbruk av forumet.
Å baisse en aksje i et forsøk på å få billig inngang eller å hausse en aksje for å få god utgang, er eksempler på slik missbruk av forumet.
HrDuck
09.12.2019 kl 09:24
2871
Hvem jeg oppfatter som troll bestemmer jeg 100% over ja.
Men beklager Pafo, det er min mening at det ikke er verdt å bruke tid på mer diskusjon med deg. Dersom du vil diskutere saklig så er du velkommen tilbake for nye forsøk.
Men beklager Pafo, det er min mening at det ikke er verdt å bruke tid på mer diskusjon med deg. Dersom du vil diskutere saklig så er du velkommen tilbake for nye forsøk.
Så du mener att du bestemmer vad som er troll eller ikke. Ja en del har verkligen høge tanker
om seg selv.
om seg selv.
HrDuck
09.12.2019 kl 09:09
2949
Jeg trenger ikke late som at jeg er bedre enn deg Pafo.
For øvrig er siste linje i innlegget du quoter et uttrykk som brukes om havne i diskusjon med troll på nett. Det var derfor jeg satte det i hermetegn.
For øvrig er siste linje i innlegget du quoter et uttrykk som brukes om havne i diskusjon med troll på nett. Det var derfor jeg satte det i hermetegn.
HrDuck
09.12.2019 kl 09:07
2966
Ikke for å blande deg meg inn. Men stoler du mest på faktainformasjon fra en som LM eller en som endrer mening annenhver dag og argumenterer tilsvarende ivrig basert på hva dagens posisjon er?
Det gir vel ikke særlig stor nytteverdi for forumet det?
Det gir vel ikke særlig stor nytteverdi for forumet det?
Det er den her typen kommentarer, som gjør att eg ibland svarer med samme mynt.
Jeg får bare la ønsket om en saklig diskusjon med deg fare pafo.
Kanskje burde jeg visst bedre. "Å gjørmebryte med en gris er dumt, man blir skitten og grisen liker det altfor godt"
Så får du gjerne fortsette late som du oppfører deg bedre en andre.
Jeg får bare la ønsket om en saklig diskusjon med deg fare pafo.
Kanskje burde jeg visst bedre. "Å gjørmebryte med en gris er dumt, man blir skitten og grisen liker det altfor godt"
Så får du gjerne fortsette late som du oppfører deg bedre en andre.
rockpus
09.12.2019 kl 09:04
2989
Jeg synes faktisk at du retter en urettferdig kritikk mot meg. Jeg har alltid forsøkt å være ærlig med mine innlegg i forhold til egen posisjon. Som nevnt flere ganger, skifter jeg mening i forhold til hvordan jeg til en hver tid vurderer status.
Jeg bruker forumet til å hente informasjon fra dem som jeg mener har peiling og tilgang til mer info enn meg selv. Jeg bruker også forumet til å teste mine egne standpunkter mot andres standpunkt. Ofte har jeg da innsett at jeg har vurdert situasjonen feil og gjerne kjøpt eller solgt ut fra en slik erkjennelse. Poenget er at dersom alle innlegg var så ensidige som dine innlegg ofte er, hadde nytteverdien av forumet blitt minimal.
Jeg bruker forumet til å hente informasjon fra dem som jeg mener har peiling og tilgang til mer info enn meg selv. Jeg bruker også forumet til å teste mine egne standpunkter mot andres standpunkt. Ofte har jeg da innsett at jeg har vurdert situasjonen feil og gjerne kjøpt eller solgt ut fra en slik erkjennelse. Poenget er at dersom alle innlegg var så ensidige som dine innlegg ofte er, hadde nytteverdien av forumet blitt minimal.
Gordon Ekko
09.12.2019 kl 08:57
3013
Hei mandag morgen,
Noen som har oppdatert aksjonæroversikt som viser endringer som er mest mulig oppdaterte?
Noen som har oppdatert aksjonæroversikt som viser endringer som er mest mulig oppdaterte?
HrDuck
09.12.2019 kl 08:53
3037
Helt enig i at spørsmålet er hvor stor del av markedet de kan erobre, men før man tar den diskusjonen så gir det mening å se hvilken verdi de ulike markedsandeler gir. Men dette kaller altså du utrolig teit og kaller folk navn osv. Av og til så undres jeg om Pafo kun er her for å trolle med oss.
Videre så var jeg enig i at PHO ikke vil stige dersom inntekter og resultat ikke økes fra historiske tall. Mulig at Pafo er så sinna at han ikke klarte å lese dette (selv om jeg satte det først i innlegget), men det gjorde jeg altså. Pafo kaller dette "uten sidesyn", "teit" for helt å avvise invitasjonen til å beregne verdi pr aksje gitt markedsandel.
Den eneste du har av innhold i ditt innlegg pafo er info om at du ikke bryr deg om hva som kommer fra div personer utenfor og på forumet. Takk, det har vi vel notert oss fra før også. Ser at det ikke er poeng å "diskutere" noe med en som helt åpent innrømmer at han ikke vil motta informasjon fra meg.
Videre så var jeg enig i at PHO ikke vil stige dersom inntekter og resultat ikke økes fra historiske tall. Mulig at Pafo er så sinna at han ikke klarte å lese dette (selv om jeg satte det først i innlegget), men det gjorde jeg altså. Pafo kaller dette "uten sidesyn", "teit" for helt å avvise invitasjonen til å beregne verdi pr aksje gitt markedsandel.
Den eneste du har av innhold i ditt innlegg pafo er info om at du ikke bryr deg om hva som kommer fra div personer utenfor og på forumet. Takk, det har vi vel notert oss fra før også. Ser at det ikke er poeng å "diskutere" noe med en som helt åpent innrømmer at han ikke vil motta informasjon fra meg.
Londonmannen
09.12.2019 kl 08:50
3056
God morgen Computum! Joda, godt mulig det. Det du kaller «iherdig» betegner jeg som entusiasme. Og ja, jeg erkjenner at jeg til tider blir en smule overentusiastisk og positiv til selskaper jeg er investert i. Og skal være den første til å vedgå at jeg slett ikke alltid treffer med mine investeringer. Og at der må være meningsforskjeller om ethvert selskap er innlysende på en børs, der man de trenger kjøpere og selgere i et og samme selskap for å få et marked til å fungere. Men jeg synes det er stor forskjell på enkelte som stiller kritiske spørsmål og som har en annen oppfatning av situasjonen, og personer som kun har en negativ frekvens og som aldri verken har vært aksjonær i selskapet eller har interesse av å bli det. Det tipper det fort over til useriøs baissing.
Samtidig er det lite å hente i positive innlegg der holdningen ikke blir underbygget med konstruktiv argumentasjon. Noe som også er grunnlaget for enhver fruktbar diskusjon.
Ha en riktig god dag og lykke til med investeringene dine!
Samtidig er det lite å hente i positive innlegg der holdningen ikke blir underbygget med konstruktiv argumentasjon. Noe som også er grunnlaget for enhver fruktbar diskusjon.
Ha en riktig god dag og lykke til med investeringene dine!
Scoopfinder
09.12.2019 kl 08:45
3073
"Poenget var derimot at det aldri er feil å sikre inn en gevinst mens den enda er der."
Er du sikker ?
Hva hvis aksjen fortsetter å stige ?
Jeg ville mye heller ha solgt aksjer som faller. Det ville vært å "sikre et tap" før det blir et større tap.
Er du sikker ?
Hva hvis aksjen fortsetter å stige ?
Jeg ville mye heller ha solgt aksjer som faller. Det ville vært å "sikre et tap" før det blir et større tap.
Det har eg gjort mange ganger, men stemmer de ikke med hausse gjengen. Så hagler det med
innlegg om eg trur Schneider lyver, og att eg skall finne meg en annen aksje om eg ikke trur på
alt de påstår. Men eg har blitt immun mot sånne kommentarer, og skriver vad eg mener.
innlegg om eg trur Schneider lyver, og att eg skall finne meg en annen aksje om eg ikke trur på
alt de påstår. Men eg har blitt immun mot sånne kommentarer, og skriver vad eg mener.
oivindl
09.12.2019 kl 06:34
3268
"Men det som er interessant er hvor stor del av det amerikanske markedet de kan erobre,..."
Så hvorfor ikke prøve å si noe fornuftig om det, i stedet for å idiotforklare de som har prøvd?
Så hvorfor ikke prøve å si noe fornuftig om det, i stedet for å idiotforklare de som har prøvd?
Ja vi kan jo undre hvorfor eg skall svare på ett spørsmål fra deg, som du selv har svart på..
Er 3 500 en fair verdi pr aksje (basert kun på US) om de får en markedsandel på 70% i USA?
- Er ca 800 pr aksje en fair verdi om de omsetter for 1,2 MRD NOK i USA?
Har det noen som helst verdi for noen om eg svare ja eller nei på det. Eller svarer nei 3000 og
600 er mer troligt. Jeg antar du kjenner deg veldigt smart, som kan sette fast meg på ett sånt
teit spørsmål som er totalt betydelseløst. Får de 70 % eller en omsettning på 1,2mrd så blir
kursen det den blir, uansett vad hr Dunk eller eg mener.
Men det som er interessant er hvor stor del av det amerikanske markedet de kan erobre, men
der kan eg garantere att med dine kunnskaper og ditt sett att argumentere. Så kommer eg
aldri bry meg ett spor om vad du mener, før du har ingen som helst form før sidesyn.
Du ser bare det du vil se, i likhet med mange andre her.
Og en sak kan eg mene, og det er att PHO kommer aldri, aldri att ta 70 % av det amerikanske
markedet. Så det utroligt teite spørsmålet fortjener ikke ett svar, men alle Schneider og Dunk
fantaster får gjerne glede seg til de 70 %..
Og alle påstand om att eg ikke tar til meg informasjon, og det stemmer nær den kommer fra
Schneider,focuss,Andy,LM og hr DUNK. Som samtlige er enøyde, og ikke bygger sine påstand
på kontrollbare fakta. Men bare på luftuttalser fra en overbetald Schneider, som må finne på
noe da han ikke har resultater att vise til.
Er 3 500 en fair verdi pr aksje (basert kun på US) om de får en markedsandel på 70% i USA?
- Er ca 800 pr aksje en fair verdi om de omsetter for 1,2 MRD NOK i USA?
Har det noen som helst verdi for noen om eg svare ja eller nei på det. Eller svarer nei 3000 og
600 er mer troligt. Jeg antar du kjenner deg veldigt smart, som kan sette fast meg på ett sånt
teit spørsmål som er totalt betydelseløst. Får de 70 % eller en omsettning på 1,2mrd så blir
kursen det den blir, uansett vad hr Dunk eller eg mener.
Men det som er interessant er hvor stor del av det amerikanske markedet de kan erobre, men
der kan eg garantere att med dine kunnskaper og ditt sett att argumentere. Så kommer eg
aldri bry meg ett spor om vad du mener, før du har ingen som helst form før sidesyn.
Du ser bare det du vil se, i likhet med mange andre her.
Og en sak kan eg mene, og det er att PHO kommer aldri, aldri att ta 70 % av det amerikanske
markedet. Så det utroligt teite spørsmålet fortjener ikke ett svar, men alle Schneider og Dunk
fantaster får gjerne glede seg til de 70 %..
Og alle påstand om att eg ikke tar til meg informasjon, og det stemmer nær den kommer fra
Schneider,focuss,Andy,LM og hr DUNK. Som samtlige er enøyde, og ikke bygger sine påstand
på kontrollbare fakta. Men bare på luftuttalser fra en overbetald Schneider, som må finne på
noe da han ikke har resultater att vise til.
rischioso
09.12.2019 kl 01:28
3395
* Ut i fra dagens status, basert på hva de har guidet og ikke levert og basert på hva de guider fremover og som er lite troverdig før og inntil talla ligger på bordet som underbygger det så er en kurs +/- 70nok en riktig pris og selv da ligger det inne en del forventninger og av samme grunn om 1 måned eller 2 om ikke før så vil kursen være der.
Sikkert veldig irriterende for de som av grådighet ikke gevinstsikret på 100 og 90 tallet. Og for andre noe senere enda mer irriterende at man ikke gevinstsikret på 80 tallet når man kunne og heller ble med ned til 70 og kanskje 60 tallet før neste q ...
Trofasthet i aksjearkedet belønnes som oftest med urealisert gevinst og senere realisert tap og av samme grunn er det også mindretallet som tjener på børs ... ;)
Sikkert veldig irriterende for de som av grådighet ikke gevinstsikret på 100 og 90 tallet. Og for andre noe senere enda mer irriterende at man ikke gevinstsikret på 80 tallet når man kunne og heller ble med ned til 70 og kanskje 60 tallet før neste q ...
Trofasthet i aksjearkedet belønnes som oftest med urealisert gevinst og senere realisert tap og av samme grunn er det også mindretallet som tjener på børs ... ;)