Photocure- Derfor går aksjen så godt

focuss
PHO 04.12.2019 kl 18:48 12389

Hvorfor går Pho aksjen så godt. I det følgende skal jeg gi de viktigste grunnene:

I USA lever 700.000 mennesker med blærekreft og det kommer 80.000 nye pasienter per år. I USA dør ca 17000 mennesker i året av blærekreft.

Når blærekreft oppdages og kreften ikke ennå har trengt inn i omliggende muskulatur så er behandlingen såkalt TURBT som er en operasjon hvor man går inn i blæren med et cystoskop. Det viktigste for pasientens videre utviklingen er at denne operasjonen er så god som mulig. For at operasjonen skal bli så god som mulig så er det essensielt at kirurgen/urologen ser tumorer som må fjernes. PHO sin teknologi medfører at fjerning av tumor blir mest mulig komplett og allerede her legges grunnlaget for best mulig utgang for pasienten. Ingen er på nivå med PHO sin teknologi her.Dette markedet er for PHO i størrelses orden 3-4 mrd kroner .

Uansett, har man først fått blærekreft så er prosedyren at pasientene følges opp livet ut. Først 3-4 ganger i året, senere noe mindre hyppig. Også her er PHO sin teknologi langt bedre enn andre metoder. Store studier som det ikke hersker diskusjon om riktigheten av, viser at dersom PHO sin teknologi ikke brukes løper urolog /pasient en risiko for at 1 av 4 pasienter sendes hjem med trua av at de er kreftfrie, men er det ikke. Dette kan gi fatale konsekvenser for pasienten. Dette markedet som gjelder oppfølging av blærekreft pasienter er i størrelses orden 11-13 mrd kroner for PHO

På grunn av dette vil PHO bli en medisinsk suksess, noe myndigheter og pasientorganisasjoner gir PHO drahjelp til i USA. For selskapet vil det bli en kommersiell suksess. At dette nå er i ferd med å bli oppdaget forklarer den sterke utviklingen i aksjen. De som kan barneskole matematikk skjønner at utviklingen ikke stopper i dag. Vi er i den tidlige fasen av erkjennelse.

Og jeg har ikke pratet om Cevira eller Asia.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.12.2019 kl 08:15 2765

Dette føyer seg inn i rekken av finansjournalister og investeringskonsulenters manglende evne til å gjøre grundig research før de begynner å eksponere sin kunnskap. Og uten skikkelig research så er det mulig å lure utenforstående til å tro at de vet hva de snakker om, men når de da treffer på personer som følger selskapet de uttaler seg om, så faller de gjennom og det hele blir bare tøv.
Er det foreldrene som har sviktet i oppveksten? Der synes som om disse krabatene har fått litt for mye oppmerksomhet og skryt for uansett hvilke makkverk de har presentert sine foreldre. Og følgelig er de i egen øyner blitt ufeilbarlige og tror de kan gå ut i verden og presentere de samme makkverkene og at folket vil stå fjetret av beundring, uansett hvor mye tøv de presenterer.
Dersom det er dette søppelet de skal fortsette å presentere for hvert selskap de tar for seg så ville det vært bedre for alle parter om podcasten ble nedlag og begravet fortere enn svint.

Hvis du ikke har lyttet til den, spar dine ører til noe annet. Du går ikke glipp av noe og blir bare irritert.
riskypick
06.12.2019 kl 08:35 2640

Jeg synes ikke denne podcasten var så uinteressant. Den var jo litt farget av den enes shortposisjon. Måtte dra inn visonac og det var selvsagt en del viktig info som ikke ble nevnt. Det ble klart manet til forsiktighet(av sissener?)angående skråsikkerhet om at denne aksjen ville falle mye tilbake. Det er små marginer ble det nevnt. Det er også ganske klart for de som hørte denne podcast at pho ledelsen mener det kan være rom for betydelig prisøkning(Cysview)på litt sikt.
focuss
06.12.2019 kl 08:45 2582

Hører også at PHO vil øke prisen på Cysview når de har spist seg bedre fast i markedet. Her er det mye å gå på.
dr. Stockman
06.12.2019 kl 09:04 2457

Da aksjen nådde 100 skrev jeg at tiden kanskje var inne for å ta en midlertidig gevinst, ihvertfall med en del av beholdningen. Hadde strengt tatt ikke regnet med at jeg skulle få rett umiddelbart. Nå er nok tiden inne for å gå inn igjen. (skrevet mens kursen er 85).
Redigert 06.12.2019 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 09:18 2373

Kan tenke meg at 28. februar er en grei dag å kjøpe noen PHO-aksjer på
focuss
06.12.2019 kl 09:32 2317

PHO er blant selskapene på OB også i dag med størst omsetting så de som vil ut eller inn med store poster har hatt og har fortsatt anledning. Jeg vil anbefale at folk holder fokus på det fundamentale i selskapet. Det holder i massevis til å gjøre PHO til en vinner i mange år fremover. Etterhvert som vi penetrerer stadig dypere inn i USA markedet vil også spørsmålet om prisøkning på Cysview bli mer aktuelt. Dessuten viser Schneider at han mener alvor med terapeutisk effekt. Selv om prisen på Cysview dobles vil Cysview være latterlig billig.
Redigert 06.12.2019 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Flaxx
06.12.2019 kl 09:38 2268

PHO har ladet og ladet i USA.
Nå spørs det om man ikke snart står overfor ketchup-effekten.
Da er det vi ser nå bare begynnelsen ...
Slettet bruker
06.12.2019 kl 09:44 2229

Pasienter burde få terapeutisk behanling før undersøkelsen
PHOinvestor
06.12.2019 kl 09:46 2210

Dette var overraskende,hadde forventet en dag til med nedgang, før vidre oppgang.
Typisk triks fra meglerne å press langt ned, så de med høy belåning må selge.

PHOinvestor
06.12.2019 kl 09:46 2208

Dette var overraskende,hadde forventet en dag til med nedgang, før vidre oppgang.
Typisk triks fra meglerne å press langt ned, så de med høy belåning må selge.

Slettet bruker
06.12.2019 kl 09:53 2166

Ikke ta gleden på forskudd. En HS-formasjon som bygger høyre skulder nå. Holder ikke nakkelinjen på 87-88 bærer det godt nedover.
focuss
06.12.2019 kl 09:55 2141

Merida 1.
Pasientene får behandlingen allerede i dag som en del av TURBT og Surveillance prosedyrene. De får imidlertid ikke den optimale behandlingen da optimal bølgelengde på lyset er optimalisert for Turbt Surveillance, men ikke for terapi. Terapieffekt får de trolig selv uten optimal bølgelengde. Dette er ting Pho vil arbeide med fremover.

Jeg minner om tidligere labundersøkelser fra menneskelige kreft kulturer

- BLCC alene dreper 10 % av kreftcellene
- Cysview alene dreper 20% avkreftcellene.
- BLC Cysview dreper 99% av kreftcellene. En vanvittig effekt.
Hayen
06.12.2019 kl 10:33 2038

"De får imidlertid ikke den optimale behandlingen da optimal bølgelengde på lyset er optimalisert for Turbt Surveillance, men ikke for terapi"

Jeg lurer på om tid er en faktor.
I en link til en video som nylig ble lagt ut på fb så sa urologen at undersøkelsen av blæren tok 60 sekunder.

I siste podcast til radforsk sier Kristian Berg at man trenger "noen minutter" for å oppnå vaksineffekten (han hadde en teknisk forklaring på dette).

Undertegnede lurer derfor på om man kan øke "vaksinasjonseffekten" for blc/cysview betydelig bare ved å forlenge lyseksponering med et par minutter.
focuss
06.12.2019 kl 10:42 2006

Hayen
Høres jo fornuftig ut.Tenk hvor enkelt det vil være å gjøre kliniske studier som dokumenterer den terapeutiske effekten basert på den hypotesen. Hvis man samtidig kan justere bølgelengden bare ved å vri på en knapp så finnes det mange muligheter.
Slettet bruker
06.12.2019 kl 10:43 1997

Finner de og fjerner kreften med BLC turbt eller ikke, de kan ikke ha vaksineeffekt eller terapeutisk
effekt på noen kreft om den er fjernet. Men finner de ikke all kreft med BLC så blir det noe annet.
Men da er ikke behandlingen så god som påstått.
Redigert 06.12.2019 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
focuss
06.12.2019 kl 10:59 1945

Hayen
Jeg antar PHO vil få med seg store signal sykehus som Memorial Sloan Kettering på kliniske studier på terapeutisk effekt. Nå tror jeg pre-kliniske studier er unnagjort så det bør ikke ta så lang tid før de kan komme i gang, men de må vel få opp et program som godkjennes av FDA. Skulle tro studiet kan gjøres som en del av den pågående pasientbehandling. Blir veldig spennende å høre PHO sin planer for hvordan strategien skal være for terapeutisk studie. Tror bare melding om dette vil bli en solid kurs-trigger.

Memorial Sloan Kettering er interessert i immunterapi og har spennende pågående studier med Targovax.
Redigert 06.12.2019 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Interessert
06.12.2019 kl 13:33 1792

Mulig det kan kombineres med immunforsterkere.
focuss
06.12.2019 kl 13:56 1749

Interessert
Ja mulig de kan gå rett på kombinasjons studier. Det nevnte vel selv kombinasjon med CPI så det tyder vel på at det er retningen de tenker. Det blir utrolige tall PHO kan levere når man begynner å se på sensitiviteter med prisøkning på Cysview
Redigert 06.12.2019 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
Interessert
06.12.2019 kl 15:03 1664

En kombinasjon med et annet legemiddel ligger nok litt frem i tid, men det er greit å ha prosjekter for fremtiden også. Immunrespons ved denne type behandling har ligget og lurt i kulissene i mange år. Jeg behandlingen vil skje i to steg. Først belysning for aktivering av immunrespons. Deretter turb. Kanskje kan samme lyskilde brukes, men det er kanskje naturlig med en lampe som belyser hele blæren samtidig. Her kan det komme patenter.