Tankperlen med mest utbytte

Lamps8
ADS 04.12.2019 kl 19:59 26945

Ser at mange har fokus på FRO, HUNT og OET her inne og at en tankaksje glemmes litt. Skal ikke si mye svada, men la tallene gjøre jobben.

Eier 3 scrubberinstalerte VLCC med break-even 15 000 usd day.

La oss si at gjennomsnittlig rater for 2020 er 50 000 usd day.

(50000-15000)*3*365*9,15=350 000 000 NOK.

Antall aksjer 23 390 300

Potensielt utbytte per aksje i år 2020 er 350 000 000/23 390 300=15 NOK.

Dagens kurs 25 NOK, dvs 60% direkteavkastning i 2020, dvs kursen antakelig på et helt feil nivå.

Anbefaler alle tankfrelste og IMO2020 opplyste til å ta en ekstra god titt på denne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Simo
12.01.2020 kl 16:38 2039

Har da aldri hevdet at det er enkelt å finne noe informasjon om det du hevder. https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1129236/Marine-insurers-investigate-scrubber-incidents-amid-riskelevation-concerns Men jeg vet ikke om dette er den same brannen du viser til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Ole86
12.01.2020 kl 17:07 1987

Dette er ikke samme brann.

FMSI brannen var inni selve scrubberen, da de valgte å levere våtfiltre i plast.

Poenget jeg prøvde å vise er at man kan ikke finne info om absolutt alt på nett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
awkward
12.01.2020 kl 17:24 1939


Fint med innspill, Ole.
Men husk på at det fort kan fremstå mindre troverdig når man gjentatte ganger erklærer seg selv som ekspert, på et anonymt forum.

Når det er sagt, så er det nå enda godt at ADS ikke var først ute med scrubberne!
Ikke særlig uvanlig at nyutviklede produkter feiler på ett eller flere vis når de kommer ut i markedet.

Følgelig en god ting at andre selskaper enn ADS har vært ute som prøvekanin her. Ville vært en smule naivt å tro at utvikleren ikke har tatt grep i denne anledning. Spesielt med tanke på hva som er levert til FRO og andre.

Du fremstår i overkant biased, ikke unaturlig for en konkurrent, om du tror at det ikke er gjort utbedringer basert på nevnte funn.

Stol på meg, Ole. Jeg er nemlig en ekspert jeg også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
ruda
12.01.2020 kl 18:34 1824

Satser på at ADS og HUNT er gode investeringer, så får 2020 vise om dette var riktige valg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Ole
Fint med input,men reagerer litt på språket ditt(100% faen osv). Awkward sine betraktninger virker veldig riktig. Dessuten hevder du sammenslåingen med Clean Marine skjedde i lang tid før ads kjøpte sine scrubbere. Sammenslåing ble besluttet omtrent samtidig med ads scrubber installasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Ole86
12.01.2020 kl 19:33 1721

At sammenslåingen ble gjort ca på likt som installasjon har jo ingen ting å si for hvilken teknologi som sitter i ADS sine skip. De kontraktene og de tekniske spesifikasjonene ble gjort mange måneder før installasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
nordnes
12.01.2020 kl 20:14 1642

Jeg tror det meste av oljetank går oppover, og i gårsdagens utgave av Finansavisen var børssintervuet om shipping og var med analysesjef Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities. Og han sier at selv om de «har anbefalt å kjøpe aksjer i segmentet siden mai 2018, så har inntjening de siste månedene overgått selv våre optimistiske forventninger,» Haninsdal har stor tro på ADS og sier dette om de «Vi mener at dagens aksjekurser ikke fult ut reflekterer den sterke inntjeningen og de positive utsiktene for segmentet, og ser størst oppside i Okeanis Eco Tankers og ADS Crude Carrier, sier Hanninsdal»
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.01.2020 kl 20:25 1017

Ratene klatret litt igjen..
VLCC +5% to $69k/d
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare