Verdien av NAS

yuppie
NAS 23.11.2017 kl 11:04 3072

P.T er NAS verdsatt til 6,9 milliarder, og trekker man ut NOFI (ca. 3,1 milliarder) er NAS verdsatt til 3,8 milliarder.
Listepris på en Dreamliner er vel noe varierende - men har lest at en 787-8 koster ca 260 MUSD. Ingen betaler listepris, men la oss si 150 MUSD for å gjøre det enkelt og mer realistisk. 150MUSD tilsvarer ca. 1,3 milliarder. NAS verdsettes med andre ord til prisen av 3 dreamlinere.
Noen som tror dette er interessant oppkjøpscase for andre flyselskap som må vente 5 år på nye dreamlinere ?
Record
23.11.2017 kl 11:16 3033

Du skal vel ikke se bort i fra det , kansje derfor Bjørnene handlet på 240 :-) De signaliserer at de ikke lar seg skremme av de store og virkelig har troen på veien videre , jeg blir ikke overrasket at en eller flere av konkurrentene er medeiere i den giga shorten , den er uten sidestykke å ser ikke ut å reduseres .
Jeg er minst like sterk i troen på fremtiden å benytter disse duppene på å øke min beholdning , den er delvis finansiert av de tradingsmurlighetene som vi får lagt foran oss :-) Tør ikke redusere på den faste posten , plutselig smeller det :-)
tradingstock
04.01.2018 kl 00:56 2620

Verdien av nas er 600 kr pr. Aksje.
Slettet bruker
04.01.2018 kl 01:51 2620

De som lager analyser må snarest begynne å regne inn verdiene av leasingselskapet
Det tror jeg nemlig de har glemt, eller ikke forstått
Blir spennende om dette fortsetter opp
Slettet bruker
04.01.2018 kl 02:43 2546

Vanskelig å si noe om pris / bok, de eneste som vet noe som helst om dette er nok NAS selv. Burde de publisere det i kvartalsrapportene? Muligens, men jeg tror ikke det vil ha noe så si for prisingen av aksjen så lenge det de har en problemer med marginer og drift. Om NAS får dreisen på driften, og unngår problemer som de har hatt om sommeren så kommer aksjen til å gå som en kule.

Når det er sagt så tror jeg mange av de som har investert i NAS, kommer til å få god avkastning, men vær tålmodige.
Redigert 04.01.2018 kl 02:48 Du må logge inn for å svare