Hva har disse tullingene på Nordpolen å gjøre?

Slettet bruker
05.12.2019 kl 08:12 2679

Er det ikke skiløyper i Marka, på Beito eller på Sjusjøen?? Dessuten har jeg hørt at polisen (ikke den svenske) har smeltet og det har bltt grøntområde med golfbaner og fruktdyrking der oppe pga. jeg har kjørt diesel? Enda klarer båter å fryse fast i isen og tullingene holder på å fryse i hjel? Har de gått feil og tullet seg inn på fryselageret til Nortura?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Op199V/polfarerne-boerge-ousland-og-mike-horn-fremme-ved-moetepunkt?utm_content=row-1&utm_source=vgfront
Redigert 05.12.2019 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 15:17 1073

Mulig litt utenfor tema,men likte han Øde - Norge er som et potetfolk som har funnet litt olje.

Jeg sa litt utenfor tema,men er ikke så langt unna.

Liker mennesker som er litt spesielle (om man kalle det det) , men de er kun tenkende.

Liker mennesker som ikke er gjør det de fleste ikke gjør.A4 må jo være kjedelig?
ladaen7,30
06.12.2019 kl 15:21 1069

Huff så hårsår i dag da.
Joda, en gammel vane vond å vende.
Redigert 06.12.2019 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 15:28 1064

Nå må jeg lage mat til min kjære. Forret - blåskjell - hovedrett piggvar med soyasmør med fennikel som tilbehør.
Med mye god vin til - Meursault eller en Puligny-Montrachet er ikke dum til en piggvar til dette selskapet

Nordmenn liker taco på fredag!!! For et kjedelig og tafatt mat.

Lag noe med veldig god smak nå...LEV NÅ

Det jeg mener dette er: Nordmenn er så enkle i alt - er selv ekte nordmann,men liker det de fleste ikke vet hva som er godt.
Redigert 06.12.2019 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 15:37 1056

Minchilling meny
yum-yum ála dart bak smak

Foret østerrisk ferskvannskrabbe klør
Hovedrett buffalos ost rystet over havål
Dessert komposisjon av polis
Iriskaffe lat til slutt
Slettet bruker
06.12.2019 kl 15:40 1054

LOL
Slettet bruker
06.12.2019 kl 21:11 1012

Leonard Cohen - You Want It Darker (Audio)
kokkohill
06.12.2019 kl 22:34 994

Hele ekspedisjonen og problemene er en kjempebløff . Dette er den onde klimafanatismen som styrer fra ende til annen.

Det bør komme en oppvask av misbruk av medier etter denne turen
Slettet bruker
06.12.2019 kl 22:41 992

All respekt for to tøffe karer som søker problemer men de må ta et oppgjør med latterlige VG drama fake journalisme som vanlig.
BAKKEMANSKAPET HAR SETT LYS I HORISONTEN
Ekspedisjonsleder sier at bakkemannskapet så et lys i horisonten for ti minutter siden. Det betyr at de tror at de har sett de to polfarerne.
Hr.Suhr
07.12.2019 kl 00:20 974

Opphausset til tusen.
Kikket innom VG idag. Der var de fleste mest opprørt over at
VG hadde lagd drama av polferden fordi polfarerne hele tiden
har hatt helikopter stående stand by.
For min del er jeg mest opprørt over tidspunktet de to la avgårde på.
Dette var nemlig det verst tenkelige tidspunktet å dra på, om
det ikke var fordi de nettopp ønsket å oppleve driv-is.
Hadde de derimot lagt i vei en måneds tid etter vintersolverv
ville de høyst sannsynlig unngått dette.
Hensikten med turen har m.a.o. ikke vært å gå en ny rute, men ganske
enkelt ønsket om å slå to fluer i et smekk, hvor det ene dreide seg om å dramatisere
naturlig driv-is, og det andre å vise sin uhorvelige tøffhet.
(noe selvfølgelig ingen kan ta ifra dem)
triki
07.12.2019 kl 00:56 965

Denne ekspedisjonen var nok et ledd i klima hysteriet, Nrk hadde nok satt av masse tid til intervjuer med disse hvor de forklarte klimaendringer, bøker skulle skrives og foredrag holdes med media på slep, penger på konto.
Drømmen om å komme til Svalbard i shorts gikk i vasken he he.
Slettet bruker
08.12.2019 kl 08:13 880


– Polfarerne har full beredskap, mens et hjertesykt barn måtte vente 19 timer på hjelp

Lege Hanne Heszlein-Lossius synes det er absurd at polekspedisjonen får så mye oppmerksomhet, mens det hun mener er en dramatisk situasjon for pasienter i Øst-Finnmark ikke vies noen debatt.
– Mens polfarerne har et helikopter en SMS unna, opplever vi at alvorlig syke pasienter her i Finnmark ikke får ambulansefly, slik de har krav på, sier Hanne Heszlein-Lossius, kommunelege i Berlevåg.

Hun mener det er en stor kontrast mellom medienes dramatiske beskrivelser av polekspedisjonen og det som ifølge henne er en virkelig dramatisk situasjon for pasienter i Nord-Norge, og særlig i Finnmark.

– Bare et gigantisk PR-stunt

I et innlegg i Nordlys, som er delt 94.000 ganger i sosiale medier lørdag formiddag, skriver hun:

«Hvordan er det mulig at halve NRK og en haug med VG-journalister livedekker et PR-stunt i Nordishavet hvor elitesoldater og eventyrere har takket nei til sysselmannens rause tilbud om evakuering fra isødet? Hvor er den journalistiske integriteten og samfunnsansvaret?»


https://www.aftenposten.no/norge/i/Op1xo1/polfarerne-har-full-beredskap-mens-et-hjertesykt-barn-maatte-vente-19-timer-paa-hjelp

Slettet bruker
08.12.2019 kl 09:00 869

De hadde et helikopter tilgjengelig akkurat som jeg sa. Faren har vært overdramatisert. God PR jobb av polfarernes agenter.
CS_invest
08.12.2019 kl 13:29 839

På båten nå - så blir det vel en pause - inntil de er tilbake og et av jappehodene i presse skal kakle videre...
Slettet bruker
08.12.2019 kl 18:04 814

Nå må du lære deg bananavisen VG regelen # 3
Det er ikke ordene og bokstavene, men blandingen og overskrifter som sender beskjeder.
Siden kan jukse banan avisen vise til alt de ikke skrev med rene ord. Dette bruker de vanligvis til ilsam men nå på tur i polisen så jeg får lov å si fra at hele vg ligger i en råk. Jeg støtter de som gikk etter problemer fra egen lommebok men vg er istrist jukseavis.
Redigert 08.12.2019 kl 18:06 Du må logge inn for å svare