Slettet bruker
05.12.2019 kl 11:30 478

Ikke-rasister ler ikke av rasisme!! Eller, det er bare rasister som ler av rasisme!!
Redigert 05.12.2019 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2019 kl 11:47 467

Dette er jo ikke rasisme, det er vanlig humor.
Slettet bruker
05.12.2019 kl 11:50 463

Er som å kalle norsk fotball for pottitfotball.....


? Fælt det kanskje..?
Slettet bruker
05.12.2019 kl 11:51 460

Å så krenket Jeeses & co ble nå! Det er faktisk ett trekk jeg har merket meg ved de svarte jeg kjenner, og det er at de har humoristisk sans (i motsetning til arabere som har en krenkelseskultur der de alltid føler seg tråkket på tærne).

Denne overskriften er faktisk morsom! Dobbeltbetydning der uttrykket treffer på en overraskende måte, er humor. Hvis vi skal leve sammen uten hat, så må vi også slutte å kalle alt mulig for rasisme, for da oppnår vi det motsatte, nemlig frustrerte fronter som ikke kan være naturlig menneskelige i omgang med hverandre.

Denne gamle norske nidvisa er et fantastisk eksempel:
Og mannen ville fra nissen flytte, men reisen ble ham til ingen nytte, for bakpå vognlasset nissen lo, "Jeg tror vi flytter i dag vi to!"
Først ler vi av den dumme mannen...
Så ler vi fordi vi forstår den dybdepsykologiske meningen, nemlig det at når vi kommer dårlig ut av det med andre, så er det lett å skylde på den andre, mens det som førte til konfliktene nesten alltid har med våre egne reaksjonsmønstre å gjøre. Dette vet alle som har skilt seg fra en "umulig" partner og møter seg sjøl i døra etter å ha valgt drømmepartneren man trodde skulle være så mye bedre. Vi har nemlig alle vår egen nisse inni oss!

Det nytter ikke for de lettkrenkte å flytte fra sitt shithole country for en bedre tilværelse i Vesten, hvis de tar med seg den konfliktskapende krenkelseskulturen som førte til krig, uro og elendighet der de kom fra. Det fører bare til at det blir slik her også!

Takket være dumme politikere (og et FN som vil at det skal bli slik) så er Vesten blitt shithole countries vi også!

Redigert 05.12.2019 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2019 kl 11:52 455

For rasister, ja!! For oss andre er det rett og slett ren og skjær rasisme!!
Slettet bruker
05.12.2019 kl 11:55 443

Krenket, slik Gjedda ble da han ikke fikk servert pølser med svinekjøtt på Stortinget?!
Slettet bruker
05.12.2019 kl 12:06 417

Alle kan ha en svart dag. Også på fredag...;-)
siko1
05.12.2019 kl 12:10 411

Har undret meg hvorfor arabere er så lettkrenket, og ikke minst hissige. Det første kan skyldes mindreverdkomplekser, men jeg skulle tro det siste må ha noe med gener å gjøre(?)

En lege jeg snakket med en gang sa at han rett og slett vegret seg for å utføre kirurgi på disse der det ville påregnes rikelig smerte i etterkant.


Ser forøvrig i munterhet jeses 11:42 opptrer solidarisk med sinnamuslimene og er krenket. Lukaku er det neppe.
Redigert 05.12.2019 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2019 kl 12:12 409

Her ligger forresten 3 av våre helter på forumet og venter på å slippe inn Muhammed...

https://www.dagbladet.no/kjendis/advarer-mot-bisarr-anus-trend/71886297
Slettet bruker
05.12.2019 kl 12:18 401

Hvem blir ikke krenket i våre dager? Verdens mektigste mann avbrøt NATO møtet og reiste hjem fordi noen andre møtedeltakere spøkte om han. Muligens første gang en person har blitt ledd utav Europa. Jeg synes forøvrig forsiden det snakkes om her var litt morsom, men den kan også tolkes rasistisk. Humor for noen er krenkende for andre.
Slettet bruker
05.12.2019 kl 12:38 387

Jeg tror du har rett, Siko, kulturen innarbeides i genene (eller omvendt) fordi menneskene i en kultur utvelger individer som passer inn i den kulturen og velger bort outsidere! Krenkelsene blir et stort problem for helsevesenet som ofte må håndtere hele familien/klanen i opprør og raseri når en pasient skal behandles.

Gener og kultur - arabisk kultur ligger i det demografiske beltet mellom den siviliserte verden og utviklingsland - det er en utfordring for dem, og kan gi oss litt forståelse for det de sliter med, men som de ikke klarer å løse annet enn med aggresjon, vold og maktgrep.

Vestlige ledere burde ha forstått at regimeskifte til demokratier ikke er egnet for klankulturer i muslimske land - de behøver ledere med stor fasthet dersom de skal ha håp om noenlunde ordnede forhold - men elitene i FN drepte både Gaddafi, Saddam Hussein og de prøvde seg på Assad, som alle tre styrte sine land slik de måtte for å ha fungerende stater.

Jabbe: "Verdens mektigste mann avbrøt NATO møtet og reiste hjem fordi noen andre møtedeltakere spøkte om han."
LØGN!!! Trump reiste hjem når han skulle reise hjem! Du mener han skulle gidde å tylle i seg alkohol og kanapeer med EU-idiotene?

Trump gjennomførte krevende møter til tross for at Dems kjørte riksrett mot ham hjemme (noe han selvsagt fulgte med på utover ettermiddagen og kvelden), selv om de visste at det skulle foregå NATO møter som er viktige også for USA.
Trump sa i sin tale mot Establishment: "They don't have your good in mind!" Så sant, så sant; alle som vil, får det bevist nå!

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump 13 timer siden
The Fake News Media is doing everything possible to belittle my VERY successful trip to London for NATO. I got along great with the NATO leaders, even getting them to pay $130 Billion a year more, & $400 Billion a year more in 3 years. No increase for U.S., only deep respect!

Redigert 05.12.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2019 kl 12:42 381

Hvorfor blander dere arabere inn her da det er snakk om rasisme mot svarte??
Slettet bruker
05.12.2019 kl 13:05 364

"LØGN!!! Trump reiste hjem når han skulle reise hjem! Du mener han skulle gidde å tylle i seg alkohol og kanapeer med EU-idiotene?"

Fyren ble dypt krenket, kalte Trudeau "2 face", avbrøt en planlagt pressekonferanse og stakk hjem. Hva du eller han sier er forsåvidt helt irrelevant i denne saken da ingen av dere har troverdighet..

"Trump gjennomførte krevende møter til tross for at Dems kjørte riksrett mot ham hjemme"

Skulle bare mangle. Når Clinton knapt nevnte saken mens han var under impeachment men fortsatte å arbeide som om ingenting hadde skjedd så burde jo Trump klare noen møter. Han klarer imidlertid ikke å legge saken til side slik Clintioon gjorde.
Redigert 05.12.2019 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
05.12.2019 kl 13:14 355

Jaha, hva hadde muslimer i f.eks Saudi Arabia sagt dersom det hadde flyttet en million kristne til landet og så forlangt at man skulle tilpasset mat og andre ting slik at det tilfredsstilte de nyankomnes behov?

Tenker det hadde blitt sirkus....
Slettet bruker
05.12.2019 kl 13:16 350

Ønsker du å adoptere Saudi Arabias syn på andre mennesker og religioner? Synes du de fremstår som et godt forbilde?
Slettet bruker
05.12.2019 kl 13:19 346

Arabere er jo kjent for å være svært rasistiske mot svarte, Jeeses.
Slettet bruker
05.12.2019 kl 13:20 341

Og derfor ønsker du også å være rasistiske mot svarte?
Slettet bruker
05.12.2019 kl 13:33 332

Ønsker jeg det? Hvor har jeg skrevet det?
Slettet bruker
05.12.2019 kl 13:37 326

Så du ikke spørsmålet? Du svarte jo forsåvidt på det. Det er flott at du ikke ønsker å være rasistisk overfor sorte.
Slettet bruker
05.12.2019 kl 18:31 289

Arne Brimi vil også kommentere dette.

https://www.borsen.no/nyheter/en-svart-dag/71895650