NAS: Sign UN climate treaty 👍

Barthoma
07.12.2019 kl 10:52 1478

Overstående blir ikke kommentert på norske mediesider, men det gjør dette?

https://e24.no/boers-og-finans/i/b5wx6l/fra-nyttaar-er-norwegian-ogsaa-et-veddemaal-paa-oljeprisen
Dette legges frem som negativt,,,, Trenger det være det? På hvilken pris har konkurentene til NAS Hedget? I April var prisen 74 usd,? går de inn nå kan dette være kjempe på lengre sikt, Time will tell

At dette nå kommer dagen ettet Opec avtale er gjenomsiktig, og viser at "aktører" bruker E24 for hva det er verdt.
Shortposisjoner kjenner sterkere press enn tidligere tror jeg, så her kan en nok forvente seg ett RALLY av halvsanne negative Nas skriverier fremover, :-)))

Det rakner før eller siden tror jeg, da blir oppturen kraftig.
God helg

Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
EXTrader
07.12.2019 kl 11:13 1430

Hele NAS har blitt fremstilt dårlig ! Og hvem som står bak dette er ikke lett å forstå ! Men jeg tror Geir Karlsen vil ta disse mediene på senga 😃 han har sikkert fått med seg hva media (Schibsted)driver med. 👹
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
EXTrader
07.12.2019 kl 11:19 1413

Sikkerhet, ikke spekulasjon
– Drivstoffsikring er en kunst, ikke en vitenskap. Det handler mer om å gi sikkerhet på kostnadssiden enn å vedde i markedet, sier Strickland.

De aller fleste av Norwegians konkurrenter sikrer drivstoffet sitt. Ryanair, Wizzair, Finnair, EasyJet, SAS og Lufthansa har allerede sikret mer enn halvparten av drivstoffet de vil trenge i 2020.

– Ryanair har brukt det mye til å garantere prisen et år frem i tid, og planlegger alt annet rundt det. Særlig lavprisselskaper har lyst å gå ut med tilbud og bruke konkurransekraften sin. Det kan de gjøre ved å bruke drivstoffsikring.

Mange amerikanske flyselskaper sikrer ikke drivstoffet sitt fordi de har mesteparten av sine inntekter og utgifter i dollar, som også er valutaen man kjøper drivstoff med. Dermed er det mindre usikkerhet fra valutasvingninger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
07.12.2019 kl 11:59 1350

Det kan jo tenkes at de har sikret noe. De sa på q3 at dette var noe de følgte nøye med på, og at noe sikring var aktuelt. Men uansett, oljen har jo ikke akkurat gått i taket og den er jo relativt lav. Men, en handelsavtale kan nok løfte prisen opp mot både 70 og 75.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2019 kl 14:27 1238

Får håpe de sikret noe etter Q3 presentasjonen. GK nevnte at de på det tidspunktet kunne sikre til en pris mellom $605 og $610 pr. tonn. Oljeprisen har gått opp noe siden da, så kanskje en kan sikre i dag på pluss/minus $640 pr. tonn. Selv ved den prisen vil vi ligge langt under våre konkurrenter. De er hedget Pluss/minus $700 og Ryanair ca $715 (90%). OPEC+ sitt vedtak om produksjonskutt er en strek i regningen. Press på prisen feil vei er innlysende. De fleste anslagene jeg har sett på oljepris i 2020 før OPEC+ vedtaket, har vært under $60 fatet. Dette sier meg at vedtaket er primært for å hindre videre fall i oljeprisen og ikke en økning. Skulle man likevel se oljeprisen nærme seg $70 pr. fat vil Russerne med flere øke tilbudet betydelig. Det jeg kan garantere er at twitterkongen, som klaget ved $60 vil ved gitte scenario stelle i stand et lass med faenskap. Det kan bli toll på å vurdere å selge varer til USA.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
Restplassno
07.12.2019 kl 14:52 1196

OPEC sitt kutt er dog helt forventet og kun for å opprettholde prisen på dagens nivå. Jeg tror ikke det holder. OPEC ryker nok i tottene på hverandre etterhvert, Saudi og Russland store usikkerhetsfaktorer her.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
EXTrader
07.12.2019 kl 17:13 1078

Rystad Energy venter at oljeetterspørselen når en topp sent på 2020-tallet. Etterspørselen vil særlig påvirkes av overgangen til elbiler, sier direktør Jarand Rystad.



https://min.e24.no/a/e8vQay
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
07.12.2019 kl 19:02 997

Vi er inne i en miljøbølge så logisk sett skulle oljeforbruket totalt sett gå ned på verdensbasis. Med grepene som er gjort kan det se ut som Norwegian Air Shuttel er i strategisk spill enten vi oppkjøp eller fusjon med SAS.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11 Du må logge inn for å svare