Dagens kommentar 25.06.18

AntonBerg
REC 25.06.2018 kl 13:21 9627

Det er mye svada ute å går. En frykt er hva som skjer i Kina skal medføre redusert produksjon ved Moses Lake.

La oss se på dette. Traderne synser og tror mye, men oversikt over produksjonen har de ikke. De bare antar!

Fakta er at REC i 4Q17 estimerte at Moses Lake skulle produsere 9,760 MT i 2018. Det var det ingen her som protesterte på! 99,99 % her inne ville ikke klart å svare på spørsmålet - hvor mye FBR skal REC produsere i 2018.
Fakta er videre at REC i 1Q18 hadde oppjustert sitt estimat for Moses Lake til 10,010 MT (+250). Dette kom etter at REC i 1Q18 planla å produsere 2620 MT men ente opp med å produsere 3127 MT (+507). I 2Q18 planlegger REC med vedlikehold å produsere 2280 MT. Dermed planlegger REC å produsere omlag 4603 MT i 2H18 eller 2301,50 MT per kvartal i snitt. Dette er faktisk en ganske lav produksjon - særlig sammenlignet med at vi produserte 3127 MT i 1Q18 uten problemer.

Folk sitter altså å sutrer å klager over ting de ikke har peiling på - en frykt som ikke er reell - hvor REC beviselig produserte mer i 1Q18 enn forventet og har oppjustert sitt estimat for 2018 i forhold til hva de sa 4Q17. Og med den produksjonen som ligger til grunn for 2H18 så er man allerede på et lavt produksjonsnivå og vil med sannsynlighet produsere heller mer enn mindre enn dette. Jo mer man produserer jo lavere blir også cash-cost.

Totalt for 2018 har REC også nedjustert sin cash-cost fra 11,7 til 11,6 $/kg.

Fakta på bordet er altså at REC presterte bedre i 1Q18 enn de guidet i 4Q17 og måtte gi en forbedret oppdatering for 2018. Det avgjørende blir da også hva sluttallene for 2018 faktisk blir. Etter 1Q18 ligger vi foran skjema. REC vil med sannsynlighet også gjøre det bedre enn sin egen guiding også i 2Q18. Dermed ligger vi enda bedre foran skjema.

Allerede etter 2Q18 vil REC ha tjent inn mer EBITDA enn de tjente i hele 2017! Og fortsatt er det to kvartaler til i bonus! Og her sitter teknikerne å tror at REC går på en smell i 2018, gjør det dårligere enn 2017 og trekker frem gamle charts.

Ingenting av dette har teknikerne fått med seg. De tror det går stadig dårligere og dårligere.
Redigert 19.01.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
questi
25.06.2018 kl 13:46 7221

Jeg synes kutt i subsidier, og prisnedgangen i Kina og utenfor Kina er ytterst positivt :)

Nå må de andre starte med å investere for å bli effektiv, hvis de har nok penger til det...
mens REC er ferdig med all fornying og kan sitte rolig :)
Fjellaksjen
25.06.2018 kl 14:10 7136

Siden eg skal ha flere aksjer så tolker eg dette som negativt. Helt klart att kursen må ned pga situasjonen i dag og fremover.
AntonBerg
25.06.2018 kl 14:25 7085

Det er ikke positivt for REC at kinesiske selskaper mottar massevis av subsidier. Så at kineserne kutter subsidier er positivt for REC på lang sikt.

På kort sikt fører kutt i subsidier til en midlertidig dupp som gjør at modulprisene faller. Det er bra for installatørene som da får billigere moduler. Prisfallet er større enn subsidiekuttet. Dessuten er det fortsatt masse marginer å hente uten subisider. Alternativt blir andre markeder mer attraktive om marginene er større der.

I sum fører billigere moduler til økt demand! Installasjonene øker. Midlertidige dupper blir som regel kompensert senere på året.

Vi så hva som skjedde i USA, der 1Q18 ble et knall bra kvartall til tross for alle negative spådommer. Hvor mye har ikke REC falt fordi teknikerne her inne har blitt distrahert over USA-nyheter??? Det er amatørmessig!

Endelig er vi da ikke kommunister??? Som kapitalister er vi opptatt av at produkter skal styres av markedsmekanismer og ikke politikere. I USA er det Corporate America og guvernører på delstatsnivå som driver frem solar fordi det er kapitalistisk riktig å gjøre. Hva amerikanerne mener om miljø blir da knekkende likegyldig så lenge det er mer penger å tjene i solar enn i andre energikilder. Over 55 % av det som ble installert i 1Q18 kom fra solar!

Det er sunt at man etterhvert som solar blir konkurransedyktig avvikler alle offentlige ytelser. Det tåler markedet fint når markedet er modent nok. Det gjør også at solar blir mye mer konkurransedyktig mot andre teknologier som er avhengig av subsidier. Oljenæringen er sterkt subsidiert.
anderix
25.06.2018 kl 14:32 7046

AB; det folk frykter er vel hvor mye REC får betalt for det som selges resten av året. Så selv om Q2 blir bra, så frykter vel de fleste stygge minustall i Q3 og Q4 om prisene holder seg lave. Nå vet ikke jeg hvordan prisavtaler REC har med sine kunder, men de vil vel måtte selge billigere fremover de også, og således går vel det utover inntjeningen. Som du påpeker, har ikke den jevne REC aksjonær så mye peiling, meg inkludert, men setter stor pris på dine innlegg og ditt syn på situasjonen;-)
skyfritt
25.06.2018 kl 14:33 7297

Mens jeg nyter tilværelsen i Blindleia, konstaterer jeg at Rec er i en dynamisk nedtrend.
questi
25.06.2018 kl 14:37 7275

Jeg tror prisene faller til å bli NESTEN like lav som det REC selger med rabatter på siden 2014 :)
På tide at også de andre produsentene må drive med rabatter og ikke bare REC :)
AntonBerg
25.06.2018 kl 14:51 7217

@anderix

Det er jo ingen "FOLK" her inne som har oversikt over hva REC produserer, selger, har i ASP osv... hadde de regnet på det så hadde de ikke hatt grunnlag for frykten sin.

Folk frykter det de ikke vet. Det har FOLK gjort siden steinalderen. Det er derfor vi har oppkonstruert religion for å forsøke å trøste oss og gi en mening om alt vi ikke vet inntil vitenskapen slår fakta ned på bordet og viser at det meste FOLK tror er eventyr.

I REC er FOLK mer opptatt av eventyr enn fakta på bordet. Man er mer opptatt av støy enn sunn fornuft. Alle her leker fundamentalister uten at noen her er fundamentalister. Dere blander sammen teknisk og fundamentale ting i en saus med så mange ingredisenser at den umulig kan smake bra til slutt. Mange kokker som kokkelerer om noe ingen helt vet hva skal bli til.

Eventyret nå er at det tekniske peker på 0,94 og 0,80! Dersom folk tror på eventyret så blir det virkelig, ikke fordi det er sant, men fordi de som fortalte historien gjorde det så overbevisende og med litt dyttehjelp slik at publikum trodde på det. Det handler ikke om å ha rett, men om å få rett!
AntonBerg
25.06.2018 kl 14:56 7178

9 av 10 her inne tror polysilikon omsettes på en slags råvarebørs hvor man får en markedspris levert av PVinsights. Denne gjennomsnittsprisen tror folk gjelder for alt av polysilikon. Det er selvfølgelig helt absurd.

9 av 10 tror også at salg av FBR-polysilikon går til Kina hvor prisene stuper og demand dupper, og at dette er det eneste REC driver med.

Følgelig tror folk at REC taper penger, går konkurs og at aksjekursen da faller under krona.

Det viser at 9 av 10 mennesker ikke er spesielt smarte mennesker og forklarer hvorfor bare 1 av 10 mennesker på denne planet faktisk har rikdommen.
Slettet bruker
25.06.2018 kl 15:19 7082

Anton Berg:

"9 av 10 mener" er et greit utgangspunkt. Rec skal videre ned.
Redigert 25.06.2018 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2018 kl 15:22 7066

Kjøpte for 2/3 av feriepengene mine i dag tidlig, tenkte det måtte være bunnfiske. Det tror jeg fortsatt, og kjøpte akkurat for den siste 1/3. Så får man heller leve på visakortet i sommer, og håpe det går veien.

Trøsten med dette nivået er at jeg i dag fikk redusert gjennomsnittsprisen fra 1,43 til 1,38 kr.
Redigert 25.06.2018 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
guldlaksen
25.06.2018 kl 15:26 7047

AB: Du nævner 3 ting folk tror:

1. REC går under 1 kr.
2. REC taber penge.
3. REC går konkurs.

Kursen er nu gået under 1 kr. Spændende om det bliver i 2018, de begynder at tabe penge.
Redigert 25.06.2018 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
østabø
25.06.2018 kl 15:42 6994

AB har aldri får med seg leveregel nummer 1 i aksjemarkedet « markedet har alltid rett». Ikke så mange dager siden han skrev at nå skal Rec opp igjen.
AntonBerg
25.06.2018 kl 15:44 6982

Det er teknisk umulig for REC å gå konkurs før de havner i en eller annen form for mislighold på fordringer. RECs hovedfordring er BOND2023 som akkurat er blitt refinansiert. Øvrige fordringer er indemnfication som vi har penger til og skattekrav som ikke kommer til å bli aktuelt med det første.

I praksis før 2023 er det kun skattekravet som teoretisk sett kunne forfalt i dag og hvor REC ikke hadde penger eller andre måter å finansiere 30 mill på og dette ble misligholdt som ville kunne velte selskapet. Det kan ta flere år å få avklart skattekravet. Sannsynligheten for dette scenarioet er nesten fraværende.

Neste tidspunkt for mislighold vi så ikke oppstå før forfall i 2023 på BOND2023 hvor det da er spørsmål om vi delbetaler eller refinansiere denne obligasjonen. Om det ikke kan gjennomføres, først da kan et misligholdscenario oppstå. Sannsynligheten for dette scenarioet er nesten fraværende.

REC kan alltid selge en asset for å dekke inn en fordring nå, så konkurs er ikke en realistisk mulighet de neste 5 årene.

Det er like lite sannsynlig som det var da folk ropte konkurs i 2012! Nå er vi i 2018 og selskapet lever i beste velgående!

Alle kurser under 1,20 har historisk sett blitt dominert av konkurspåstander som har skapt høyt støynivå og folk var akutt redde. Hvorfor vi er under 1,20 nå er mer en inkurie av morsomme TA-tilfeldigheter.
AntonBerg
25.06.2018 kl 15:45 6968

@østabø

Aksjen skal opp igjen! Det er kun et spørsmål om tid. Jeg har plenty av tid. Det har ikke dere tradere. Det utnytter jeg maksimalt!


Jeg stod rimelig alene da jeg baisset på 1,35... da var ingen av dere andre nick tilstede... og markedet gjorde det jeg sa!
Redigert 25.06.2018 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
skyfritt
25.06.2018 kl 15:57 7280

Bokaj70 sa det fint

"Og det sagde AB også i 1,4 … og 3,3 … og 6,4 .. og 15,1 .. og .. Zzzzzz. Det samme pladder dag efter dag, år efter år.

Fakta er at alle der har solgt med arme og ben det sidste halve år (bortset fra en enkelt bund en my under dagens kurs) har gjort det bedre i REC, end AB som stolt har plukket aktier fra "talentløse" investorer og tradere, som har solgt på alle mulige niveauer højere end i dag.

Det betyder omvendt at 90 % af ABs indlæg har slået fejl. Det er indiskutabelt. Det er facit.

AB har REC som investering. Dvs. han er nede med 33 % i 2018 + yderligere tab fra alle hans suppleringer. Nogen der kan slå det???
Han har ikke andre selskaber. Så ville trådene være fyldte med tilsvarende idiotiske indlæg.

Det har været svært at undgå de stadigt mere senile indlæg gennem de sidste 6-7 år (nu er det pludseligt ham der styrer kursen), og AB er et skoleeksempel på en investor, der er blind for alle fundamentale forhold og bruger al viden og kundskab til at retfærdiggøre sin investering.

Det er præcist lige så effektivt, som intet at vide overhovedet, da man er lige så handlingslammet. Profilen bliver identisk med lottoinvestoren der snitter sit GAK ned i håb om bedre tider."
Stekepanne
25.06.2018 kl 16:01 7247

Da var det på tide å plukke opp en ny bunke aksjer. Bunnen nærmer seg nådd for denne gang
fattigstakkar
25.06.2018 kl 16:29 7145

For oss som har trua er det bare å benytte seg av slike dager. Har vondt for å se at kjøp på 0,9455 ikke gir gevinst på seks måneders sikt.
Hammers
25.06.2018 kl 16:55 7020

Fattig.
Kirkerådet har i dag fattet vedtak om å holde langåpent i landets kirker denne uken. Forlengelse av ordningen kan bli aktuelt!
Du og alle andre "truende" ønskes hjertelig velkommen til beroligende gruppesamtaler om de problemene dere måtte slite med.
Hvis dere har en SOLSKINNS-historie eller to for felles underholdning, ja så settes det stor pris på det. PS: Ta med kopp!
________________
I dag måtte jeg følge ekstra godt med på kursen det siste kvarteret.
Jeg må si jeg ble overrasket over det noe hissige nedsalget de siste minuttene.
At kursen avsluttet på dagens laveste var heller ingen høydare.

Synes man bør være litt småforsiktig i REC framover - og ikke bare være kjepphøy og blåse av alt som manipulering.
Heller ikke legge så stor vekt på at det ikke ligger mange synlige selgere i ordrebildet. Det gjorde det ikke de minuttene jeg så.
Likevel ble kursen presset ubønnhørlig nedover på OK volum - kanskje av andre som ikke hadde lagt ut noen ordre?

Er det noen som kan si noe FORNUFTIG om hvordan en handelskrig vil slå ut for et selskap som REC?

Hilsen Hammers...…...som registrerer at AB fortsetter sitt skryt om hvordan han har "guidet" markedet. Denne gang fra 1,35!
Klart ingen andre var på banen på 1,35...….for salgssignalet ble først gitt på 1,30!
For 2-3 uker siden (1.08 +/-) fortalte jeg om "lim" på 1,00 og deretter 0,94/0,95.
Det har gått 100% som spådd - og i dag "bulls eye", men jeg ble som sagt overrasket over dagens negativitet. Kanskje fortsetter det?
kongkveite
25.06.2018 kl 16:59 6998

Hells Bells !
Slettet bruker
25.06.2018 kl 17:00 6993

herlig Hammers og tommel opp fra meg. Hva sier linjalen din for denne uken?. Vurderer å sette short.... men tør ikke dette. Men kan 0.80 nås?

tenker også en liten lyttepost i tilfelle den ryker opp. ikke lett nå.......
Redigert 25.06.2018 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
25.06.2018 kl 17:03 6969


Innlegg av: AntonBerg (31.10.12 11:03 ), lest 2858 ganger
Ticker: REC
Endret: 31.10.12 11:04
REC - VIL FORTSETTE KRAFTIG NED
Aksjekursen i skrivende stund er 1,00 (-1,38 %) kl. 10:47 ...0,991 (-2,27%) kl. 11:03

Mens SELSKAPET REC gjør det relativt bra i solarindustrien sammenlignet med sine konkurrenter og vil overleve fint til markedet tar seg opp igjen, er det verre med situasjonen for VERDIPAPIRET REC.

(ps. denne tråden handler utelukkende om VERDIPAPIRET REC. Til VERDIPAPIRET REC er jeg bear. Til SELSKAPET REC er jeg bull)

Etter å ha falt kraftig både før og etter Q3-presentasjonen, og uten å ha noen rekyl som snudde trenden er fortsatt vei videre nedover.

I tillegg fortsetter hovedaksjonærer i selskapet å gjøre alt for at kursen skal fortsette å falle. Vi kan skrive et eget kapitel om Jens Ultveit Moe (JUM) og hans manøvre. Styreleder og investor JUM undergraver verdipapiret.

I dag varsler Orkla for 118'ende gang at de vil selge seg ut. Hver eneste gang de varsler dette faller kursen og kjøpere sitter bare å venter på at masse aksjer skal komme gratis.

Paradoksalt nok kunne Orkla solgt seg ut langt tidligere til langt høyere kurser, med å selge aksjene sine åpen i markedet. Hadde de gjort det hadde aksjekursen i dag holdt seg bedre. Orkla undergraver verdipapiret.

Samtidig ser vi også stor-tradere som hopper inn og ut av aksjen, noe som fører til økt volatilitet. Andelen 'tradere' (i motsetning til 'investorer') som herjer med ulike finansinstrumenter i REC er høy.

Volum har også falt, noe som gjør aksjen mer sårbar for fortsatt fall. At verdipapiret på nytt bryter 100-øre er et negativt singal.

For at trenden skal brytes må REC falle kraftig, hardt og brutalt. Først da vil man få et brudd med eksisterende markedstrend.

Som ved forrige gang jeg varslet "la blodet flyte", førte den brutale nedgangen til økt volum, økt debatt og et forsøk på å få kursen opp igjen. Sistnevnte ble for svakt og ikke understøttet av at flere kjøpere kom til.

Det er primært eksisterende aksjeeiere som må arbeide for å få kursen opp. Verken nye kjøpere eller shortere, tradere eller andre har interesse av høyere kurs. Aksjeieere må unnlate å selge sine aksjer, og foreta støttekjøp for å forsvare aksjekursen. Uten at dette skjer vil aksjen fortsette å falle og aksjeporteføljene vil smuldre vekk. Da er det bedre at aksjeeiere som ikke vil forsvare aksjekursen selger seg ut.

(Orkla bør selge seg ut i dag, det er bare å legge ut aksjene i markedet!)

Jo, raskere aksjekursen gruses fullstendig, jo raskere kan 'Nye REC' komme i en positiv trend på Oslo Børs (eller helst ikke være på Oslo Børs i det hele tatt).

Target: 0,80

...........................................

Hakk i plata Hammers! Utelukkende fordi du bruker en linjal til å tenke med!

Jeg har ingen problemer med å gruse verdipapiret når den er teknisk svak som gjort gjentatte ganger de siste 5 årene. Alle turer under 1,20 har vært med meg i spissen!


...........................


Innlegg av: Record (31.10.12 11:27 ), lest 1608 ganger
Ticker: REC
RE^1: REC - VIL FORTSETTE KRAFTIG NED
Legg aksjene i skuffen !
Redigert 25.06.2018 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
25.06.2018 kl 17:13 6924

How to have fun with "Suicidale REC'ere" fra 2017

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2391101
AntonBerg
25.06.2018 kl 17:19 6891

Her er et innlegg fra en av mine kritikere i denne runden... å som ting snur med tiden


coldman
29.12.2017 kl 20:54
4693
Del
Rapportér
Tror ikke folk helt forstår hva som skjer her. Dette er helt enormt, vi har ETABLERT oss over 1,35, det er ikke salgspress nedover, de som ville selge billig har solgt.
At den ligger stabilt over 1,35 er et enormt styrketegn, gulvet er løftet høyere. Husk at alt dette, hele oppgangen fra rundt 1,15 har skjedd uten fnugg av nyheter, det er bare markedet som sakte men sikkert tar inn over seg realitetene og det enorme potensialet denne aksjen har.

Det er bare å lese Anton Berg sine innlegg og forstå hva som venter.

Og det viser også igjen i den minkende shorten, ingen vil vel sitte short i et selskap som så til de grader står foran en sannsynlig re-prising oppover her.
Og hva skjer OM det kommer en positiv melding i tillegg?

Det vil ta helt av, og det vil være helt fortjent, fordi denne har vært utbombet og tradet ned og herjet i senk med alt for lenge.
Revansjen kommer nå i 2018!


coldman
22.06.2018 kl 23:11
2598
Del
Rapportér
0,94 kommer snart, vær du sikker Anton.
REC har holdt seg i live over krona pga. håpet om at "REC og sol er fremtiden", og at det plutselig skal komme en stor melding som sender den himmelhøyt...altså håp og ønsketenkninger..
Dette håpet er nå i ferd med å dø ut hos stadig flere når markedets realiteter slår de i trynet.

Det underliggende og store problemet til REC er at de er så skviset på marginer over hele linja, at de aldri vil bli noe stort vekst-case. De tjener helt enkelt ikke nok penger, og det er ingen bedringer i sikte. De vil ligge og surre og kun holde skuta flytende, og ikke skape de store verdiene dere håper på i uoverskuelig fremtid.


............................


En tekniker mener til enhver tid det som er mest opportunt for egen lommebok. Alle teknikere er populister som følger vinden dit den tilfeldigvis blåser.
Redigert 25.06.2018 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2018 kl 17:53 6789

REC blir nok solgt, skal dere se..
Hammers
25.06.2018 kl 19:32 6547

AB
Du sier så ufattelig mye tull og tøys om de som heller mot TA. Et "vitenskapelig" system som er utviklet gjennom MANGE år!
- "En tekniker mener til enhver tid det som er mest opportunt for egen lommebok. Alle teknikere er populister som følger vinden
..dit den tilfeldigvis blåser". SVAR: Bare vås. En tekniker følger den veien "pilene" peker - og de kan etter hvert endre retning.

Green:
Som sagt, 0,94/95 var mitt "mål" i denne omgang - der det ligger en del gammel støtte.
JEG ville ikke ha satt en short før evt dagens støtte blir bekreftet brutt som sluttkurs (ca u/90).
Det MEST naturlige i dag er en liten rekyl - evt litt fram og tilbake rundt dagens nivåer - før den videre retningen stakes ut.
Skulle fallet fortsette med uforminsket styrke, ja da ville i hvert fall JEG (hvis aksjonær) plutselig ha mistet mye av sommerens brunfarge!

Hilsen Hammers...….eller var det "Mr Bulls Eye"?
Redigert 25.06.2018 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
25.06.2018 kl 20:19 6447

@hammers

TA har ingenting med vitenskap å gjøre. TA er pseudoscience!

Det er en metode, en taktikk, benyttet av en gruppe gamblere som mangler erfaring og kompetanse med den aksjen de skal handle i og dermed kan bruke TA-analyse som en easy fix til å hoppe inn og ut.

Technical analysis is an analysis methodology for forecasting the direction of prices through the study of past market data, primarily price and volume.

Som det følger av definisjonen er hele datagrunnlaget basert på utdatert informasjon fra fortiden for å forsøke å spå fremtiden. Når alle populært og trendy blir TA-tradere så blir man fryktelig utdatert til slutt!


Shorterne driver med quantative analysis som bruker modeller eller algoritmer.
Her på forumet er det mye behavioral economics som passer.
Redigert 25.06.2018 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
halvpris
25.06.2018 kl 20:55 6369

Solar USA står imot fallet også i kveld, som torsdag og fredag.
Er bare Rec som sauser rundt i svime.

;-)

17:53
Kan ende opp med det ja.
Redigert 25.06.2018 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.06.2018 kl 21:19 6322

Anton.
Kall det hva du vil, men hovedpoenget er uansett at systemet er grundig utprøvd - og det virker utmerket.
I grunnen på enhver aksje, råvare...….eller hva som helst.
Jeg har tom prøvd det i et regneark - der jeg koblet West Ham's ligaplasseringer inn i et linjediagram - som fortløpende oppdateres med ligaplass.
Det fungerer overraskende godt mtp fortsatt stigning/tilbakefall......men ikke noe JEG stoler helt på - mtp fotball! Bare for moro skyld.

Ellers ligger det an til å kunne bli en nøkkeldag i morgen - mtp om 0,94 holder som sluttkurs.
Når jeg i kveld sjekker USA ser jeg at det ikke er noen drahjelp å hente derfra. Akkurat nå ned +/- 2% på DOW/NASDAQ.
Skulle REC mot formodning falle under 0,90 ser det ut som om Anton skal ha en rimelig sjanse til å få rett med 0,80 - på litt sikt.
I så fall vil Kirkerådet kalle inn til hastemøte ang utvidet kirkeåpning også i neste uke!

Hilsen Hammers
AntonBerg
25.06.2018 kl 21:39 6286

@hammers

At du kan bruke TA på West Ham og få et passe godt resultat er ikke overraskende. Du kan sikker bruke TA på kjærringa også for å finne ut hva du kan og ikke kan komme unna med.

Det er fortsatt pseudovitenskap og en metode du som gambler har funnet ut passert best for deg.

;)
Slettet bruker
25.06.2018 kl 21:44 6272

Hahaha - dagens artigste kommentar. Fikk noen bilder i hodet:)
Hammers
25.06.2018 kl 21:55 6254

Anton.
Du kommer deg...…:-)…. men du bommer igjen.
JEG er ingen gambler - det er det DU som er. Du som raver rundt i ukjent kursterreng - men som dessverre glemte kart og kompass før du dro.
DU må KUN stole på DIN kunnskap, mens jeg med "mitt kart" kan stole på ALLES samlede vurdering og handlemåte. Kanskje du ikke vet ALT???

Hilsen Hammers
Slettet bruker
25.06.2018 kl 22:03 6220

Du la en lissepasning til AB, Hammers. Men jeg må innrømme at jeg tror TA har noe for seg på jojo kursene til Rec. Vil jo tro at TA brukere har tjent bra på Rec.
Hammers
25.06.2018 kl 22:14 6186

Som "gammel" ytre venstre har jeg opp gjennom årene gitt en rekke flotte lissepasninger. No deal for min del!
Sikkert mange som har tjent bra på TA i REC, men jeg har holdt meg unna selskapet.
Får heller se hva jeg gjør - etter hvert!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
25.06.2018 kl 22:27 6140

AB:
Hehe, jeg ser du har sitert et par av mine innlegg over her.
Jeg seg bare ikke poenget ditt. Jeg endrer syn etter gjeldende markedssituasjon, etter totalbildet som eksisterer på gjeldende tidspunkt og som er relevant for REC.
Velkommen til dynamikken i markedet og en traders verden, hvor vi ikke har følelser for et selskap!

Hvis jeg skal legge godvilje til og prøve å forstå Poenget med ditt innlegg, så må det være at du vil at jeg KONTINUERLIG skal debattere for ETT BESTEMT syn, for å liksom beholde kredibilitet.

Glem det. Jeg er en trader som sier det som er riktig når jeg sier det. Det samme er ikke nødvendigvis riktig et halvt år senere.
ALT handler om å slå det dynamiske markedet! Jeg og du og resten er en del av markedet hvor vi alle slåss mot hverandre for mest mulig fortjeneste. Hvis du ikke har forstått dette ennå så synes jeg ikke synd på deg.

Jeg er grunnleggende negativ til REC pga. skvisede og VEDVARENDE lave marginer, det kan aldri bli noe stort av slikt. I tillegg er utsiktene dårlige.

Mitt oppe i dette så er DU grunnleggende positiv, nedturen er i følge deg bare midlertidig osv… grunnet i noe jeg ikke ser du har forklart skikkelig, og hvorfor markedet tar feil.
Det nytter ikke bare å unnskylde med at alle i markedet er idioter, og du er geniet som har forstått det vi andre ikke har forstått.
AntonBerg
25.06.2018 kl 23:43 5986

@coldman

Du legger listen lavt. Hva gjør du når aksjekursen er på vei opp igjen, passerer 1,00 - 1,20 - 1,35 og er på 1,55 igjen? Du (og flere med deg) sitter på 0,94 og mener det er game over.

Har du ikke skjønt poenget med en jojo?

Jeg trenger ikke å begrunne noe som helst. Tiden vil vise at kursen går opp igjen. Dersom du ikke tror på det så mangler du logisk sans, og må bare vente og se at det blir slik.

Du er en populist, derfor mener du en ting en dag og noe helt annet en annen dag alt ettersom hvor vinden blåser til enhver tid.

Både 0,80 og 0,60 er mine tall fra gammelt av. Dette er tall som dere teknikere nå slår opp i historieboken og trekker linjalen mot. Det er forskjellen mellom oss. Når jeg baisser så er det så dødlig ødeleggende teknisk sett at det krakker.
Redigert 25.06.2018 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2018 kl 00:03 5931

AB: Beklager men jeg kan ikke kommentere slike fantasier og ønskedrømmer som du kommer med når du snakker om at kursen er på vei opp igjen. Sorry, jeg ser ingenting som rettferdiggjør at kursen noensinne skal stige slik du sier igjen. Ja brutalt, men sånn er det.
REC er ikke i nåværende situasjon verdt ett øre mer enn markedskursen.

Jeg adresser realitetene og markedet slik det er akkurat nå og hvordan utsiktene er akkurat nå. Det er trading i praksis.

Kall meg populist, kall meg hva du vil, jeg bryr meg døyten, jeg skal tjene penger på REC, så får du fortsette din misjonering.

Vi operer begge i det samme markedet, så den som ler sist ler best!




Du kan sitte og håpe på dine langsiktige mål, mens jeg tjener penger på kortsiktig trading.
AntonBerg
26.06.2018 kl 00:26 5895

At its core, neuroeconomics attempts to understand the neural basis of economic decision making. All economic decisions involve an infinitely complicated set of interacting networks in the brain that adjust and implement plans that are aimed at securing a desired outcome. In children with ADHD, decision making is often compromised because they cannot wait for a reward – a phenomenon known as "delay aversion".

This means that a smaller reward, received now, is often preferred over a more substantial reward in the future. Brain imaging studies have found that ADHD children have a hypersensitivity to delay that often translates into a desire to receive a reward as quickly as possible.
Hammers
26.06.2018 kl 00:32 5887

Anton.
Jeg hadde ikke tenkt å skrive mer om REC i dag, men når jeg nå ser at du går over til engelsk begynner jeg å lure.
Prøver du å gjøre deg langt viktigere enn du er? Du sitter jo dag og natt og besvarer og virker mer eller mindre desperat i dine handlinger!
REC begynner å nærme seg ATL - og du har vært med så lenge JEG kan huske! Ikke kom å fortell at du har et snitt på 0,80......eller noe.
Det er faktisk HELT umulig! Legg deg nå, ta den hvite pillen du vet - og slapp av! Klokka har for lengst passert midnatt!

Hilsen Hammers......tidligere usikker på framtiden, men etter å ha lest litt div i kveld tror jeg OSEBX og USA kan bli litt stygg framover!
Redigert 26.06.2018 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
26.06.2018 kl 00:37 5880

@hammers

Det er ikke mine ord på engelsk. Det er sitat.

Det er avkobling for meg å snakke med deg og alle andre. Det kalles en hobby.

Jeg er ikke den desperate typen. Hadde jeg vært desperat av meg hadde jeg ikke overlevd i REC siden 2012, hadde jeg vel?

Jeg er den personen folk kommer til når de selv er desperate og så løser jeg problemene for dem. Jeg kan ikke noe for at folk bruket 50 % av tiden på å snakke om AB. Jeg er tross alt ikke notert på OSE! Jeg er totalt uviktig. En amatør! :D
Redigert 26.06.2018 kl 00:44 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
26.06.2018 kl 00:48 5857

Anton har bommet mye synes jeg , var vel ikke lenge siden han sa 1,30 var bunnen. Jeg tar en kalkulert TA risiko med å tro at REC er i nærheten av en bunn.Tippet på 95-1 men med markedet over dammen kan det forsterke nedgangen denne gangen. Det som er mere usikkert er at markedet ligner på det som skjedde i månedene før det store smellet i 2008.Alle vet at smellet kommer men ingen vet når, kansje høsten blir blodrød ?