HyNet Korea, Nel og konkurrenter.

Slettet bruker
NEL 08.12.2019 kl 22:25 7532

HyNet har signert H2 fyllestasjoner/kontrakt med SK Energy for levering til Sør Korea de neste 10 år.(Nel konkurrent i SørKorea) SK Energy skal som Nel konkurrent også levere hydrogenstasjon(er) til HyNet.
HyNet Signs Hydrogen Station Agreement with SK Energy--HyNet will establish the #hydrogen refueling station and manage it for the next 10 years--https://t.co/epEl8jhLcJ #hydrogennow #decarbonise #zeroemissions #fuelcell https://t.co/v99MExPsNF
Redigert 20.01.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
kaliber
08.12.2019 kl 22:36 7464

Nel er med i Hynet!
aksjeintr
08.12.2019 kl 22:55 7331

Tigeren

Mener du dette som positivt eller negativt?

Du har vært en novise på NEL nå i lang tid, har du nå forlatt NEL og gått over til Biotech??
kaliber
08.12.2019 kl 23:10 7242

meget positivt!
Slettet bruker
08.12.2019 kl 23:45 7110

Så HyNet er plutselig konkurrent til NEL?
Sovet i timen Tigerbassen?
Sjekk fakta.....


Børsmelding fra 1 mars 2019 følger:

Press release: Nel joins HyNet – Aiming to establish 100 hydrogen fueling stations in South Korea by 2022
(Oslo, 1 March 2019) Nel Korea Co., Ltd., a subsidiary of Nel ASA has co-signed an agreement for the establishment of Hydrogen Energy Network (HyNet), a new Special Purpose Company (SPC) and a joint venture (JV) between thirteen leading industrial companies. The target of HyNet is to expand the hydrogen fueling infrastructure in South Korea by installing 100 stations by 2022 and to operate them until 2029.

“We are excited to see the South Korean market moving ahead with hydrogen mobility. Nel sees significant opportunities in South Korea and is looking forward join forces with other key players in the industry to realise this hydrogen fueling infrastructure. Nel will contribute with our leading technology and infrastructure development experience from other markets to ensure the success of this high-potential development,” says Martin Pfandl, General Manager of Nel Korea.

HyNet is a JV among thirteen companies with the major shareholders being Hyundai Motor Company, Korea Gas Corporation, and Air Liquide Korea. The company plans to build and operate hydrogen fueling stations in South Korea together with strategic investors and is financially supported by the Korean Ministry of Environment. The target of HyNet is primarily to expand the hydrogen fueling infrastructure in South Korea by installing 100 stations by 2022 and to operate them until 2029.

The Board of HyNet consists of seven board members including Nel Korea with Simon Choi, Sales Director and VP, who was elected as a representative of the hydrogen refueling station equipment suppliers. Nel intends to sell H2Stations® both directly to the HyNet JV as well as directly to other customers. Nel will further evaluate to invest in HyNet depending on the number of possible hydrogen stations sales.

“We believe that HyNet will significantly accelerate the deployment of both fuel cell electric vehicles and hydrogen fueling infrastructure in South Korea, and we are ready to provide both our well proven and compact H2Station solutions as well as our knowhow to HyNet,” concludes Pfandl.
omans
08.12.2019 kl 23:53 7076

Han bare kaldsvetter litt, kjenner litt på tanken om Nel skulle stige til nye høyder, da planen er å kjøpe seg inn igjen på 6 kroner som Pirato nå har sagt. Molnes og 11.95 gjelder ikke lengre, selv om dette var skråsikket som banken skulle inntreffe før jul. Fjomp han der :)
Pelegrini
09.12.2019 kl 00:02 7014

Beklager Tiger du tar feil. SK Energy blir stor kunde for HyNet og NEL. De selger olje produkter og skal nå også selge Hydrogen på SK Energy Service Senter rundt om i Korea.
optimist68
09.12.2019 kl 00:51 6899

Godt forsøk. Er du heldig kan du komme inn på 8 kr men kan komme ett par fete kontrakter fra Løkke som fort kan gi oss både 10 og 11 kroner :-)
Redigert 09.12.2019 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 10:46 6149

Nel kan vinne flere kontrakter i SørKorea via HyNet. HyNet signerer nå kontrakter med flere leverandører af H2 stasjoner. Men det er viktig å se det hele bildet. Nel vinner ikke 100 H2 stasjoner alene i det landet. Får å vise bredden og at alle får se Nel sine konkurrenter: SK Energy som har signert kontrakt med HyNet. Som det står: HyNet signerer hydrogenstasjonskontrakt med SK Energy. Dette er en Nel konkurrent. Ikke en Nel kunde. Nel har kontrakt med HyNet og de også signert noen H2 pumper dere nede. HyNet er Nel sin kunde. HyNet er SK Energy sin kunde. Les her: https://fuelcellsworks.com/news/hynet-sign-hydrogen-station-agreement-with-sk-energy/
Jeg er forsatt inne i Nel. Men jeg har vært og er innom PHO, NAS, og REC i dag. Hyggelig å ha litt cash på lur, til gode aksjeinnkjøp. Gode aksjeinnkjøp dukker alltid opp i desember Innsidere har fortsatt ikke solgt sine 40 millioner Nel aksjer som har passert lock up. Børsmeldingen i går fra energiselskapet var vel kun gammelt nytt, kun for å krydre kursen litt - for danskene kommer vel til lempe ut aksjer for kr 320 mill i løpet av denne mnd? Derfor er jeg litt varsom med Nel akkurat nå. Det er min vurdering, da jeg vet at danskene har lempet ut i desember mnd tidligere, pga dansk skatt på verdiøkningen på aksjer.
Ny Sør Korea kontrakt på 2 pumper sum kr 27 mill var hyggelig, men ikke fett nok. Hydrogenveien over fjellet i Norge er også positivt,men det er ikke gjort over natten... Jeg er inne i aksjemarkedet for å tjene penger. Da har jeg lært meg å kunne bevege meg litt mere ut og inn. Året har gått meget bra. Da trykker jeg in clutchen litt. Jeg har realisert Nel gevinst på over 2.2 millioner i år. Da gjelder det å noe "den litt ned". PHO syntes jeg er et spennende biotek selskap som kan flerdoble seg. De er i dag der hvor Nel var for 4 år siden. Nas tror jeg også kan få en god flight oppover de neste 4-5 ukene. Nel vil synke på innsidesalget, for så å stige på nye kontrakter. Det har vært litt lenge tørke denne høsten i Nel. Løkke blir tydeligvis kjørt hardt av Milton/Nikola nå, da de har holdt på siden påske med å finjustere de to demopumpene og laget Nikola stasjoner i moduler som er lette å scalere opp. Dette med modulløsninger er positivt for fremtiden. Merk dere også at Nikola og Nel har ikke sagt et eneste pip eller sagt noe om oppetiden/funksjonaliteten til de to demopumpenen fra Nel til Nikola som ble satt opp for 9 mnd siden... Når det ikke blir sagt noe, da er ikke alt 100%. For hadde det vært 100%, så ville det poppet opp meldinger på en gjensidig suksess. Men en suksess skal det bli, men som vi har fått bekreftet: Dette tar også lengre tid enn forventet. Sånn er H2 bransjen. Nel skal starte leveringen av de første stasjonene til Nikola neste år, hvor elektrolyserne A485 skal bygges på den nye fabrikken på Notodden. Ikke glem at Bosch ga Nikola 200 000 gratis arbeidstimer for å vinne Nikola. Derfor ser vi nå Bosch logo på svært mange tekniske komponenter under skallet til Nikola. Nel har også garantert måtte gi svært mange titusenvis av gratis arbeidstimer til Nikola dette året, men dette velger Løkke ikke å snakke om. Lykke til med deres investeringer, folkens. Og ikke glem at alt tar lengre tid, enn forventet i H2 verden. Men Nel gjør verden til et grønnere sted å være - derfor blir Nel svært verdifullt fremover.
Redigert 10.12.2019 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
pheks
10.12.2019 kl 10:56 6080

"Jeg er forsatt inne i Nel.", skriver Tigern. Du fortalte at du solgte deg helt ut på 7,1 i forrige uke...
Ray_m
10.12.2019 kl 11:25 5963

Han påstod inne på shareville at han fylte på ved kurs 7,5x også noen dager før han solgte, for da var denne på billigsalg.. Snur fort i markedet..
Slettet bruker
10.12.2019 kl 11:28 5946

Heksa vet ikke hvordan en investor kan kjøpe og aksjer hele tiden, hver dag, hvert minutt, hver sekund. Meget godt innlegg,heksa. 5 stjerner til din kost. Håper du får kjøpt seg et nytt kosteskaft til jul? Så du kan fly litt rundt på andre tråder også. Heksa tror at det en meldeplikt her inne på forumet? Jeg ler meg skakk. De fleste er i aksjemarkedet for å tjene penger. Ikke fly rundt med sin korte kost.
pheks
10.12.2019 kl 11:41 5875

Glad jeg ikke har porteføljen din Tigern, den blør i NAS, SSO, PHO og NEL. Hvis du eier aksjer i det hele tatt. Flere her som spekulerer i om du bare prater og ikke eier.
Slettet bruker
10.12.2019 kl 12:00 5810

Heksa. Du fremstår dessverre som kun svært miskunnelig og tankeløs. Hva du er glad for - det er totalt knekkende likegyldig. En gevinst på over 2 mill er et godt år for Tigeren som spiser godt hver dag. Normal bruker jeg ikke en kalori på deg, da du tilfører intet nytt om hverken hydrogen teknologi eller hydrogen kunnskap her inne.
pheks
10.12.2019 kl 12:11 5768

Jeg bidrar og får stadig rett i mine analyser. Du derimot forvirrer med eldgamle nyheter og sjampanje emojier.

Og den gevinsten din tar jeg med en klype salt, du er jo ikke etterrettelig i dine handler iallefall.
oppvigår
10.12.2019 kl 18:31 5415

Glem nå ikke at Nel har investert 0,8 millioner Euro i HyNet. Ser du følger ikke med i timen . Til orientering er demostasjonene, som produserer 1 tonn og 8 tonn hydrogen, oppe og går.
optimist68
10.12.2019 kl 23:29 4901

kaliber skrev Innlegget er slettet
Tigeren har totalt ødelagt sitt navn og rykte her inne. Han kan skrive hva han vil ingen hører på han lenger. Troverdigheten er helt borte når agendaen utelukkende er å skrive bull og bear alt etter om han skal kjøpe eller selge. Dessverre kan noen gå på dette men herved er dere advart. Det blir for dumt å holde på sånt. Nå skal han finne all verdens negativiteter for agendaen er kjøp.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 00:24 4810

Opiminist88. Fakta ruler alltid. Innsidere i Nel har forsatt ikke solgt etter lock-up nå i desember. Vi snakkes etter at aksjene til danskene er pumpet ut for kr 320 mill nå i desember. Fallet kommer. Optimisme kan snus til realisme. Der har jeg spart mye penger. Det er viktig å face den nye konkurransen som Nel nå får i HyNet. Markedet i Sør Korea blir stort, så det er plass til flere. Nel blir en vinner neste år.
Redigert 11.12.2019 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
omans
11.12.2019 kl 00:29 4775

Bare les innlegg på denne tråd, så ser en nivået til dette dyret. Stort ego, men lite troverdighet. Tror mange har avblokket. Hadde ikke tenkt å skrive her, men men..
---------

Tigeren
05.12.2019 kl 08:38
3815


Nikko, Rogneveien og Tigeren vet alle at danske aksjonærer med 99% sannsynlig dumper ut aksjer for kr 320 mill nå i desember. Lock-up'n er nå fri. Fallet er åpenbart nødt til å komme. Akkurat som i desember 2017 når danske investorer/ansatte solgt sist. Da ramla Nel ned 5,7% dagen etter nedsalget og videre ned dagene etter. Derfor avventer vi en bedre inngang og jeg vet at Nel vil hente seg igjen. Det er våre valg. Nedsalget blir ikke børsmeldt, men det syntes på unormal høy omsetning og det potensielle fallet en dag.

https://finansavisen.no/forum/thread/64193/view/1256108
Slettet bruker
11.12.2019 kl 10:30 4418

Flott fakta innlegg omans. Tusen takk. Svak omsetning i Nel nå. Oppgangen dette året ser ut til å være over.
Ned - 2,17% på 90 minutter og rt 7,45 kan være et salgssignal nå i desember. Frykten for et stort dansk innsidesalg ligger som en klam hånd over aksjen. Når kommer nedsalget? Vær forsiktig.
Redigert 11.12.2019 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
oophus
11.12.2019 kl 10:40 4379

Tigeren faller i samme gropa som resten av klovnene. Null troverdighet, og glad jeg slipper lese postene lengre.
pheks
11.12.2019 kl 10:52 4324

Ikke hør på Tigern, aksjen har stabilisert seg de siste dagene og panikken er på vei bort. Innsidesalg er uproblematisk da det finnes kjøpere når kursen detter uten triggere. Vi er på 7 tallet fordi markedet er skuffet over Nikola. At den skal stabilisere seg under 7 i desember er usannsynlig, at den skal stabilisere seg over 8 er usannsynlig. Tidlig juleferie for longere altså.
omans
11.12.2019 kl 18:18 3981

Du vet ikke lenger om du er ute eller inne i aksjen ?
Synd det ikke får konsekvenser, slik jeg skrev tidligere når du hardnakket påsto at 11.95 kroner ville komme før jul, garantert.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 08:28 3520

Vi blåser over 8 idag 🤣💎💎🤣🤣🤣🤣🤣🤣❤️🎁🚀🚀🚀🚀🚀🚀
optimist68
13.12.2019 kl 08:39 3466

Satser på det -:) Her er det bare å sitte med Hex og Nel. Dette blir ett industri eventyr av dimensjoner.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 08:54 3395

Tror de fleste har blokka han nå.
Avslørt og evner ikke se det selv. Da har det gått langt.
Før bytta vedkommende iallfall nick når agendaen ble avslørt.
Har vel passert grensen for antall nick forumet godtar....

Over til NEL:
Ser vi 7,80 i dag?
Potent avslutning i går.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 08:59 3354

HEX jobbfor nærmere 40 mill for hydrogenferger , DE BÆRE LÆKERT