HLNG -- utbytte og guiding

rammern
HLNG 09.12.2019 kl 13:06 5062

Årlig utbytte , positiv utvikling men mer enn halvert kurs i løpet av siste 2 år ? Derfor nylig ble det gjort et større innsidekjøp på 950.000 aksjer til kurs 32,50 :)
Her skal man bruke egen fornuft og ikke se på algoritme tradingen som jobber for billige aksjer .
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
OB
15.12.2019 kl 14:52 4839

Noll svar, noll intresse för HLNG gissar jag. Jag har med intresse följt, av och till trejdat och försökt gå lång i dem. Trenden har varit kort sagt eländig. Men... då jag även följer andra aktörer som Golar, Gaslog etc i USA sedan länge så är mitt intryck att HLNG's ledning inte är utan kvalitéer. Även om det varit mycket besvikelser i form av kraschade och uteblivna kontrakt så är det tydligt att det beror till stor del på vanlig shipping cykliskhet. Samtidigt har ledningen hållit fartygen sysselsatta och som påpekat levererat både utdelning och positivt EPS.

Än mer viktigt så har man en mycket imponerande pipeline av förhoppningsvis i 2020 kommande kontrakt som absolut ingen tror på längre... i en typ av omvänd... -vargen kommer-- historia.

Jag kommer ju från ett fantastiskt år grundat på två placeringar där den andra var Avance Gas som jag nyligen gjort exit på efter att ha legat alldeles för tungt... LPG bolagen var också för mig en längre tid av "trial and error" innan raterna stabilt vände uppåt. Men det var värt att försöka och försöka för vi visste ju alla vad som brukar följa bear market i en enskild shipping sub sector. FSRU's är sin egen sektor och den dras ner av det usla sentimentet för LNG(c) generellt. I viss mån är det rätt då man har kontrakt som innebär att man kör spot LNGC i väntan på FSRU kontrakt. Men huvudsakligen är det fel då dagens överflöd av LNG och rekordlåga priser på produkten de facto stimulerar alla de importprojekt vi de facto vet utreds runt om i världen.

Så mitten av december 2019 så tror jag att HLNG är utsatt för kraftig tax loss selling och jag själv har tagit en del av de aktierna som bjudits ut. Jag tror att vi borde kunna få minst ett, troligen två FSRU kontrakt nästa år. Om det sker blir jag besviken om inte a) aktien dubblas b) bolaget igen ökar utdelningen något som en signal till marknaden. Det sistnämnda är viktigt för mig. Vad Avance gjorde med noll utdelning orsakade till stor del att jag tog vinst och gick vidare. Det i kombination med att vi vet att Q1 blir dåligt pga alla långa scrubber installationer de har framför sig (Q4 lite över 50k var inte heller imponerande) vilket gör att det är Q2 2020 jag behöver bedöma... dvs rapport till hösten 2020, en evighet bort då HLNG förhoppningsvis redan levererat nya kontrakt.

Vid intresse så rekommenderar jag varmt HLNG's senaste conf call: https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98164523
Samt förstås att begrunda de insiderköp som är gjorda av CEO och ägarfamilj.

På liknande tema som detta kan jag också nämna att jag byggt upp större position i OCY. Gissar de är pressade av tax loss "fund window dressing". Med fyra skepp som idag inte bidrar nämnvärt så finns det som jag ser mer eller mindre 4 lottsedlar till bättre börsklimat för Ocean Yield. Detta samtidigt som riskerna känns låga. Ironiskt nog är första riskerna (för den generösa 4x15 cent utdelningen) från Hoegh... 2-3 år ut.

Inom tank så är det för mig International Seaways och Euronav snarare än norska aktier som gäller. Fredriksen är duktig men det är även Euronav's ledning med sitt genialiskt intressanta sätt att tackla IMO2020 vilket gör att de kan tjäna jättebra när andra är på försenade varvsinstallationer och ändå både vara skyddade minst 6 månader av övergången och potentiellt ännu intressantare... köpa på sig ev löjligt billig HSFO under H2 2020 samtidigt som man gör snabba billiga scrubberinstallationer på varv som då betat av all stress (och fått bättre erfarenhet av installationerna)
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 20:45 4622

Ser ut som denne aksjen er blitt litt glemt.
Selskapet eier 46-47% av Høegh partners som igjen bare i år utbetaler over 11% i utbytte per aksje rett inn i kassen på Hlng. Dette på skip med gode og lange kontrakter. Imens har Hlng tatt kontrakter for enkelte øvrige skip med mindre inntekter enn de fullt er bygget for og fokuset er hele tiden på nye fremtidige kontakter. Det sikrer at alle skipene er i drift. Forhandlinger om nye kontakter vil pågå for ethvert rederi med såpass stor flåte og det er intet nytt selv om det fra enkelte analytikere har blitt nevnt som et minus.
Selskapet har god ledelse med en særs kapitalsterk hovedaksjonær, samt nye og nyere skip med høy driftsutnyttelse på 99-100%.
Utgangspunktet burde være bedre enn noen gang, noe som absolutt ikke gjenspeiler seg i dagens aksjekurs.
Årets nyttårsrakett?
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
msmekk
18.12.2019 kl 11:36 4400

Tror faktisk at Høegh LNG er en av de beste kandidater som nyttårs rakett i 2020, ser der også er heftige inside kjøp med den siste igår!
Et par faste re-gassifiserings kontrakter ila 2020 så har vi en oppsiden stor
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
OB
18.12.2019 kl 12:23 4366

December 17, 2019
Hamilton, Bermuda, 17 December 2019 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG" or the "Company") advises that Sveinung J.S. Støhle, President and CEO of Höegh LNG, purchased 10,000 shares in the Company on 17 December 2019 at an average price of NOK 30.91 per share. Following the above transaction, Sveinung J. S. Støhle, holds 199,392 shares and 335,250 options in Höegh LNG and 15,915 common units and 10,374 Phantom Units in Höegh LNG Partners LP.

Skojigt, sätter ju lite extra tyngd bakom optimismen i senaste conf callen. Sätt något eller några av avtalen i pipeline och aktien har en jäkla potential för återhämtning tror jag. Speciellt när tax loss selling och mutual funds window dressing upphör om några veckor.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
bernes
18.12.2019 kl 14:42 4303

Oslo (TDN Direkt): Nordvest-Europa trenger mer regassifiseringskapasitet, både for å møte regionens voksende etterspørsel og for å absorbere overskuddsvolumer av LNG i fremtiden.
Det fremgår av en pressemelding fra Wood Mackenzie tirsdag.

LNG-importen til Europa i 2019 vil nå 82,5 millioner tonn, opp 34 millioner tonn på årsbasis, og er hovedsakelig er drevet av en stor oppbygging av ny gasskondensering-kapasitet og begrenset asiatisk etterspørsel, ifølge analysehuset.

-Det er et annet LNG-overskudd forventet i midten av 2020-årene, hvor Nordvest-Europa igjen vil fungere som et sluk for globale overskuddsvolumer av LNG, sier analytiker Cameron Coogan i Wood Mackenzie.

Analytikeren sier videre at de forventer at månedlig regassifisering-utnyttelse vil overstige tilgjengelig kapasitet i Nordvest-Europa innen 2025, gitt ingen nye utviklinger.

-Leveringstiden på et nytt prosjekt kan være på fem år eller mer, noe som betyr at hvis ikke endelige investeringsbeslutninger (FID) blir gjort i løpet av det neste året, vil den ytterligere kapasiteten som kreves kanskje ikke være på plass før det neste LNG-overskuddet, sier han.

-Hvis ikke ytterligere kapasitet er konstruert snart, vil LNG-import være begrenset av fysiske begrensninger og Nordvest-Europa vil slite med å absorbere det globale overskuddet, sier Coogan.

LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
msmekk
19.12.2019 kl 14:09 4154

Det er stor mulighet for at hos Høegh LNG nå kan treffe bunn av syklus og anbefaler derfor nå å starte akkumulering. en del er helt sikkert ferdig på salgs knappen for å realisere bedre skatte posisjonen neste år. mange av selgerne vil helt sikkert gå inn igjen helt på slutten av året og tidelig Januar. I tillegg skriver befrakterne nye kontrakter (Ref Flex) på store volumer som må re-gassifiseres. Dette kan bli en flaskehals for utnyttelsen av all gassen som flommer markedet og vil gi stor muligheter for selskaper som Høegh LNG. Sterk Kjøp med kursmål 70 Kr.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
peterdawn
28.01.2020 kl 18:18 3674

Ja synes det er et mysterium at den bare faller og faller. Til tross for store innsidekjøp. Det kommer til å levere solid overskudd i q4 på grunn av gode rater. Mange ser markedet i 2020 og 2021 som relativt godt for lng-frakt og den langsiktige risikoen i LNG-marketed som vanlige gassbefraktere lider av burde ikke prege HLNG fordi alle båtene deres vil være på lange kontrakter som FSRU i løpet av 2021. Nå er hele selskaper verdt 2.2 mrd. Prisen for FSRU-båter har heller ikke falt nevneverdig fordi alle nå bygger LNG-skip. De sluttes mange FSRU-kontrakter og jeg antar at grunnen til at HLNG ikke har fått disse er at de har priset seg høyt. Blant annet fordi de har høyere lånekostnad enn BW. Siste obligasjoner på nibor + 6 prosent er jo dyrt i dagens lavrenteregmie. Men dette er også det mest problematiske jeg ser ved aksjen. Bortsett fra at den er jævlig Illikvid da. Og at trenden peker kun i en retning. Kanskje de tre er nok til å forklare dagens prising. Setter pris på innspill
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
peterdawn
28.01.2020 kl 18:29 3661

Eller kan det være dette som er grunnen? At LNG ikke er det drivstoffet vi trodde båtene skulle kjøre på?
https://www.msn.com/en-us/finance/markets/some-lng-powered-ships-are-leaking-powerful-greenhouse-gas/ar-BBZp75u
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
peterdawn
29.01.2020 kl 19:22 3509

Dette burde jo være Veldig bra for HLNg: https://economictimes.indiatimes.com/industry/energy/oil-gas/lng-imports-increase-7-as-demand-grows/articleshow/73719113.cms

Verden trenger regassifisering
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
lynx
30.01.2020 kl 15:49 3349

HLNG passer til på det gamle visdomsordet The market can stay irrational longer than you can stay solvent. Kursen bare synker og synker, til tross gode markedsutsikter, bra drift og store innsidekjøp. På et eller annet tidspunkt må jo noe skje med aksjekursen, men inntil dess er det bare å vente. Selv om den nå er i ATL kan det jo ikke gå i null! Tror ikke det er shorting her heller. Virksomheten til HLNG har lange tidsperspektiv, kfr varighet av kontrakter, så jeg tror investorer bare ikke gidder å kjøpe fordi alt går så tregt. Men store verdier er nå på billigsalg, det er helt sikkert.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
bernes
04.02.2020 kl 09:09 3116

Blir dette utvanning av oss aksjonærer?
Hvem blir tilbydd disse opsjonene på ATL?
Er vel en gavepakke de lux?

Oslo (TDN Direkt): Höegh LNG har mandag kansellert 34,6 millioner dollar i obligasjonslånet Höegh LNG Holdings Ltd. 15/20 FRN USD C med ISIN NO0010739683. Nytt utestående beløp etter kanselleringen er 95,4 millioner dollar.
Videre har Höegh LNG varslet til Nordic Trustee AS at de vil utøve en kjøpsopsjon for å innfri 30,4 millioner dollar i obligasjonslånet til 101 prosent av pålydende. Oppgjørsdato er 18. mars 2020, opplyses det.

NS, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
rammern
04.02.2020 kl 10:49 3054

Hæ , hva mener du ?
Skjønner ikke hvordan du vurderer meldinger sendt fra HLNG .
Forklar !
Om du ikke forklarer foreslår jeg at du sletter innlegget ditt . Ok
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
skerptiker
05.02.2020 kl 11:41 2884

Er det noen som kan forklare prisingen av HLNG? Den har falt tilsammen over 70% de siste 3 årene. Er utsiktene så dårlige at HLNG fortjener denne kursen?
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
peterdawn
06.02.2020 kl 07:05 2688

peterdawn skrev Innlegget er slettet
Man skulle jo virkelig tro at Shanghai-kontoret deres skal få til noe: https://www.scmp.com/business/companies/article/3033771/chinas-demand-natural-gas-infrastructure-rise-even-trade-war
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
lynx
06.02.2020 kl 17:10 2534

HLNG er nå den mest oversolgte aksjen på Oslo Børs. RSI varierer mellom 16 og 18. Helt drøyt!
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
poppey
07.02.2020 kl 11:07 2357

Ser ut som at det er noen som skal ut samme hva det koster. DNB har kjop og kursmål på kr 43 innen 12 mnd. Er dårlige nyheter på gang?
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
lynx
07.02.2020 kl 11:46 2316

RSI 14 i dag!
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare