Lavpris-selskapet Babcock.

Hr.Suhr
09.12.2019 kl 14:20 462

Lavprisselskapet Babcock.


Dette er vel første vinteren nordpå.
Leste noen linjer om problemene.
Når flyene går inn for landing viser det seg at styresystemet blir ustabilt.
Hvorfor ringer det ikke en bjelle når dette gjelder alle flyene.
Dette dreier seg garantert ikke om dataprogrammer som klikker, men ren mekanikk.
Jeg tipper på hydraulikkanlegget, og kanskje olje som blir tjukk og treg i kulden.
Overrasker meg ikke om de snart kommer med melding om at de har funnet årsaken.
(iallfall ikke urimelig å tro at systemet blir nedkjølt når det ikke er nevneverdig
i bruk i høyden, og problemet da oppstår under mer bruk ved landing)
Kva tenkjar dykk
Redigert 09.12.2019 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
09.12.2019 kl 14:47 448

Æsj. Typisk media.
Nå sier de at problemene har vært kjent siden i august.
Men uansett er ikke teorien helt på jordet, for kanskje er det sånn
at problemene bare er blitt mer påtagelig med været, og at de da
til syvende og sist bare var nødt til å kaste inn håndkleet.
Men for all del, det har hendt før at jeg har tippet feil.
Slettet bruker
09.12.2019 kl 14:55 440

Fly som ikke er beregnet på vintervær? Vil tro produsenten av flyene er på banen også. Pinlig for alle involverte dette her.
ladaen7,30
09.12.2019 kl 15:36 421

De bruker vel den samme flytypen som de forrige brukte da, Beech King Air? Den typen har vel ikke noen spesielle problemer med vintervær.
Hr.Suhr
09.12.2019 kl 15:44 413

Javel, samme flytype også ja?
Da må det være olja.
Kjenner til det derre der.
Noe billiggreier de har kjøpt på nett da, sikkert.
Fjordgubben
09.12.2019 kl 15:57 406

Alle flyselskap bruker jo stort sett fly fra de samme produsentene.
Slettet bruker
09.12.2019 kl 19:01 382

Koker vel ned til at de skulle spare penger på ett eller annet. Er vel en grunn til de vant anbudet.
Oskar2
09.12.2019 kl 20:27 365

Der er kanskje synkronisering av turtall på propellakslingene som feiler som tellekrans og sensorer?
Hr.Suhr
09.12.2019 kl 20:49 348

Du kan faktisk være inne på noe der, selv om jeg ikke forsto en døyt.
Min tanke var nemlig at kanskje fustasjeopphenget slurer i spleinen
på krumtappforkoblingen. Men kanskje har vi rett begge to.
Burde vi ringe Babcock om teoriene, tror du?
Oskar2
09.12.2019 kl 21:44 334

God denne Hr. en av de bedre som vi husker.
Vi får vel tro ekspertene har lokalisert problemet?
Men?..når det gjelder såpass mange fly er der nertliggende som konstruksjonsfeil som styreenhet og rpm synk.
Slettet bruker
09.12.2019 kl 21:49 331

Det må være fustasjeopphenget i Clinton-røret.
Oskar2
09.12.2019 kl 22:18 320

Denne flyambulanse saken (fiaskoen) er vel en ny episode i eksempler på hvordan "dyktige konsulenter selger ideer til Politikerne som ikke evner å forstå dette med kostnader og teknisk forståelser som historien forteller.
Nå var vel ikke en del av flyene dimensjonert heller for kortbaneflyplasser så det er en herlig fornøyelse å høre folket i Nord blåser såpass.
ladaen7,30
09.12.2019 kl 22:24 315

Sånn går det når de absolutt skal spare noen kroner ved å bytte noe som fungerte med noe som ikke fungerer. Det er noe som heter å spare seg til fant.....
Hr.Suhr
09.12.2019 kl 22:25 310

Har selvsagt ikke peiling på fly jeg, men mente det måtte være
litt hydraulikk også, forbundet med styringa.
Du er kanskje mer oppegående, skjønner jeg. Men en ting kan jeg garantere,
du vil aldri høre det om problemet ble løst via Bare prat på HO.