Bra driv i tank akkurat nå

Slettet bruker
HUNT 09.12.2019 kl 16:27 22856

Har lånt denne hos Reserven , det er bare å trykke nedi i høyre hjørnet på 1 år så kommer linjene frem for de 3 tank aksjene

https://e24-chart-snapshots.omni.news/webview/5j2o71
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
canarias
09.12.2019 kl 21:47 11731

Frontline er kongen ,vi som har vært lenge inne i disse tre tankaksjene må si oss fornøyde.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2019 kl 22:08 11644

Ja dere har hatt en kjempe tur
Men selv vi som kjøpte på ettersommeren og høst har hatt bra uttelling
Har hele tiden hatt en minipost der, men skulle vert inne fra i våres med det beløpet jeg nå har
Satser på utbytte og reinvestering der i flere omganger
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
09.12.2019 kl 22:19 11565

Reinvestere utbyttene i shipping skal man være veldig forsiktig med, gitt syklikaliteten i bransjen. Det vil sannsynligvis være en ganske stor blunder.
Om du ser på historikken til JF har han alltid saltet ned utbyttene og reinvestert de når tidene er dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2019 kl 23:03 11439

Godt poeng
Takk for innspillet
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 09:48 11113

I følge det som Volf legger ut så tikker nå ratene oppover igjen
Nærmer seg IMO 2020 tiden og da blir det spennende å se hva som skjer
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
canarias
10.12.2019 kl 11:29 10956

Vi satser på minimum mellom ett og to år fremover med gode rater og fete dividender , pengene fosser inn nå , dette kan bli virkelig bra butikk fremover matmons
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 11:52 10898

Det er noen som hevder denne syklusen skal vare mye lenger.
Noen sier 5-6 år, jeg har ikke formening om det
Jeg tenkte reinvestere i mer aksjer når utbyttene virkelig begynner å komme, men da sier finansakrobat noe ganske smart. Vent til neste nedtur slik store-ulv pleier gjøre
Jeg har nevnt det før og gjentar det gjerne, på dette forumet er det mye kloke hoder
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 12:21 10816

Enig med deg når det gjelder Frontline, men ikke når det gjelder Hunter. I Hunter kommer jeg til og reinvestere utbyttene for selskapet er solgt lenge før ned turen starter i tank👍
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
canarias
10.12.2019 kl 12:39 10781

Bra konlklusjon Bello ,Hunter er ett investeringsselskap og hva vi satser på etter tank får vi lå Fredly ta seg av,vi henger uansett på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 12:50 10745

👍
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 13:18 10685

Artig at du ble med her Bello
Vi får følge nøye med hva Fredly finner på
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 16:13 10506

Mener at denne tråden er meget bra, mange dyktige kommentar inkl. deg matmons👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Quepasa
10.12.2019 kl 16:51 10421

Dette kan bli en skikkelig joker.
Dette er jeg langt i fra skråsikker på, men har plukket opp litt hist og her, og sitter med en magefølelse om at viljen til å investere i bransjen (shipping) er ganske laber.
Investeringer i denne størrelsen har lang tidshorisont, de smarte pengene frykter "peak demand", handelskrig, resesjon mm. og blir avventende.
Bankene ser det samme og vil ikke låne ut i like stor grad, da forsvinner gearingen, og rederne sier nei takk.
De dumme pengene ser på ESG og sier nei takk. til å investere i aksjer.
Det snakkes om teknologiskifte NextGenTanker og inntil det er mer avklart ligger det heller ikke an til noe byggeboom. Ingen vil eie en 5 år gammel holk som ingen bestiller - ESG viktig hos befraketere også.

Kanskje dette vil bidra til at det ikke blir bygget i hjel med en gang, denne gangen.
Kanskje får vi mer en et par år.
Kanskje.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 16:59 10392

Reflektert og godt skrevet
Hvis man har tid å se seg rundt så oppdager man at dere er gange mange med flotte argumenter her på Shipping forumet
Synes du har noen gode tanker her, håper du har rett at oppturen ikke bygges til katastrofe igjen
Vi som har levd noen år har sett det skje alt for ofte
Takk for enda et bra argument å bli i denne aksjen en stund
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 18:26 10583

Gode poenger Quepasa. Det samme som en leser og hører et "alle" shippinganalytikere sier.

----- ----- ----- ----- ----- -----

Tror at HUNT VLCCene er de mest drivstoffgjerrige VLCCene som noen sinne er bygget:
http://vxz.eu/2019-06-18__FA_6-7__Arne-Fredly_Vi-gjør-det-vi-har-sagt-vi-skal
«– Vi har vært flinke ved å bygge høykvalitetsskip med gode spesifikasjoner utstyrt med blant annet scrubbere fra Wärtsilä, spesialcoating fra Jotun og tyske spesialpropellere. De to sistnevnte skal redusere et allerede rekordlavt drivstoff-forbruk med ytterligere 3 prosent.»

Og ingen STORulv administrasjon:
http://vxz.eu/2019-08-31__FA_20__Hunter-snakker-med-alle-sier-Fredly
"Hunter har «hysterisk» lave administrative kostnader sammenlignet med konkurrentene."
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Muggost
10.12.2019 kl 21:26 10366

Det er et begrep her som jeg ikke har forstått. Cargo MEG count blir ofte brukt av fearnleys. http://fearnpulse.com/

Hva betyr MEG?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Quepasa
10.12.2019 kl 21:48 10295

MEG Middle East Gulf
?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 22:13 10223

I følge GEOGRAPHICAL ACRONYMS i  http://bulklogisticstrends.com/abbreviations_definitions.html:
MEG = Middle East Gulf
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Muggost
10.12.2019 kl 22:35 10142

Takk!
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 23:32 10018

Ser FRO er bra opp i USA i kveld
Nærme 106 nå hvis man regner om
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2019 kl 23:35 9998

Bello vet ikke om du har FRO også. Ser mange her inne har flere av disse tank aksjene
Hvis du har mer kapital ledig da
Jeg har 2 + AkerBP
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 17:56 9552

Jeg har ikke front, men sdsd som er utrolig kjedelig men har trua på den, så har jeg Bergen bio som kan gå til himmelen eller helv....👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 17:59 9541

"– Det er i dag dobbelt så mange skip over 15 år som skip i ordre, og dette har vi ikke hatt på mange tiår, sier Robert Hvide Macleod. Eldre skip over 15 år vil føle på den store økningen i drivstoffkostnader. Balansen er endelig i vår favør, sier han til nyhetsbyrået."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/12/11/7481302/frontline-sjefen-balansen-er-endelig-i-var-favor
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Quepasa
11.12.2019 kl 18:48 9431

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2019/12/11/7481416/credit-suisse-stopper-finansiering-av-nye-kullkraftverk
Sies å være ca 40% årlig avkastning på tysk kullkraft. Nå blir det mer? Strøm må de ha.
Det tar nok litt tid, men det kommer til olje/shipping også.
Dansk pensjonsfond trukket seg helt ut av Equinor, Garantert 5% årlig avkastning betyr vist ikke noe lenger!?. ESG.
Paradokset er at uten reinvestering blir det mangel på befraktning, osv.. Olje må vi ha.
Dette blir volatilt, med store muligheter for å tjene en slant i årene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Maritim_PhDc
11.12.2019 kl 19:18 9367

Fant denne tråden i tillegg, med nyttige tall som gir litt perspektiv på HFSO fremover ++:

https://twitter.com/ferg_trader/status/1204024385352323075

Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Quepasa
11.12.2019 kl 20:08 9267

Jepp. 3M BPD HSFO utgjør ca 3% / av produksjonen, så vidt jeg skjønner et bånn i bøtta produkt som ikke uten videre kan brukes til noe annet.
Erstattes nå med diesel, vi snakker X mill/fat dag økt etterspørsel på dette alene, i nær fremtid, (frem til alle kjører scrubber da..) Dette er før ESG folket skal begynne å sette ned farten også. 10% ned på fart = 10% kapasitetsbehov hvis ikke forsyningen skal bli lidende. Det er klart, 10% ned på farten, fjerner vel 20% av fuel etterspørselen, men det er noe som skurrer. Fredriksen kommer til å tjene rått uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
12.12.2019 kl 12:52 8944

Det forundrer at de som kjøper og selger aksjer i Hunter mener kr 4.90 er for dyrt for selskapet -:)
Markedet har alltid rett eller var det feil!!
Like før IMO2020 og Hunter får alle båtene i drift med århundrets rater. Noen sammenlignet vel ratene vi vil se med de som våre
store hvalfangst rederier, les Jahre etc, hadde og tjente seg søkk rike på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 14:18 8829

Er litt forundret over at ikke aksjen her og FRO drar videre, men det kommer vel når det nærmer seg utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
canarias
12.12.2019 kl 14:49 8762

Veldig mye er diskontert inn i kursene allerede, men det er alltid store bølgedaler i tankmarkedet både i opp og nedturer. Den lange trenden er uansett videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 15:44 8657

Helt enig, tipper den vil stige fra nyttår! Her kan komme utbytte alt i 4, kV. på ca. 0,20kr. per aksje👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
12.12.2019 kl 18:18 8491

Canarias
Det er ikke mye som er diskontert inn i kursen når NAV nå er kr 5.50 ( salg båter til ca 100m).
Den prises til under bokførte verdier også.. dvs ingen inntjening og tap på salg av skipene. Så her skal det diskonteres inn mye framover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
ruda
12.12.2019 kl 21:07 8274

Vi vil nok få en solid oppgang fremover, så får de selge de som ikke ser at dette blir gull
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
12.12.2019 kl 21:35 8206

This lack of knowledge and the anxiety and impatience of herd behaviour ultimately ensure that small investors sell at a loss and ensure cheap prices. These are then gratefully accepted by the big investors. Kan vel gjelde Hunter nå!
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 21:53 8152

Har du regnet på dette ?
Reserven er super god på slik utregninger
Vi får spørre han om litt hjelp
Men det hadde vert supert om så var tilfelle
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
12.12.2019 kl 22:02 8119

TCE og P/E /m 7 VLCC:

$40.000: 6,27
$50.000: 4,25
$60.000: 3,22
$90.000: 1.86
$100.000: 1,63
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 22:07 8094

Trenger vel en noe større adm med 7 båter enn med bare 3? Det er i alle fall min umiddelbare tanke
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
12.12.2019 kl 23:16 7974

Det blir det garantert: Men Fredly tar vel ikke ut lønn til seg selv engang per idag. Trolig blir det en temmelig kostnadseffektiv administrasjon uten finanscowboys.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2019 kl 23:55 7907

Fredly sier selv at han har snitt rater i 4 kv. på 70mill.
7omill. - 20mill..=50mill.
Fredly hadde 2 skip i hele 4kv. og 1, skip i 60 dg.

2 skip i hele 4.kv.= 50 mill. x 2 x 9,15 x 90 dg.=82 mill.
1 skip fra 1.nov, = 50 mill. x 1 x 9,15 x 60 dg, =27 mill,
Sum=. =109mill. ca,500 mill. aksjer = ca. 0,20 kr,

Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2019 kl 00:24 7870

Reserven  03.12.2019 kl 01:24
Hvis HUNT med alle 7 VLCC i drift 365 dager i året, i snitt TJENER USD 50.000/dag:
USD 50.000 * 7 * 365 * USD/NOK 9.15 / 575 362 013[aksjer] = NOK 2.03
https://finansavisen.no/forum/thread/58166/view/1244363

Basert på det, er jeg overbevist om at Matmons klarer å regne ut hva 3 båter potensielt kan gi i utbytte per kvartal:
NOK 2.03 / 7[båter] * 3[båter] / 4[kvartaler] ≈ NOK 0.22 per kvartal.

Mer forsiktig med USD/NOK = 9.00:
USD 50.000 * 3[båter] * 365[dager] * USD/NOK 9.00 / 575 362 013[aksjer] / 4[kvartaler] ≈ NOK 0.21 per kvartal.

Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare