NANO: Urovekkende langtidstrend - våren kan bli hard igjen

Slettet bruker
NANO 10.12.2019 kl 13:19 16529

NANO ser ut til å ha begynt et nytt desemberfall etter en pen førjulsoppgang fram til ASH, i så fall fjerde oppgang og så etterfølgende fall av samme type i desember siden 2016. Dette bør snart begynne å bekymre dem som hittil har nektet å følge med på disse trendmønstrene og i stedet insistere på å sitte rolig i båten helt til en evt. kommersiell suksess er et faktum. Å sitte masteklamret siden des 2016 har jo gitt rundt 80% kurstap.

Jeg har siden uttoppingen og påfølgende fall fra des 2016 derfor argumentert med at det i stedet bør være mulig å ha minst to-tre tanker i hodet samtidig:
- analysere og respektere trenden og i alle fall VURDERE om det vil være lurt å bli med på nok en sannsynlig nedtur videre i vinter/vår.
- herunder forholde seg realistisk til gjenværende tid og vei for utviklingsprosessen fram til en evt. søknadprosess - dette ser pr. dato ut ikke til å kunne skje før tidligst i 2022, mest sannsynlig senere.

La oss repetere hovedtrekkene i opptur/fall-bildet HVER DESEMBER siden 2016:
2016: Den premature (ikke-fundamentale og rent forventningsbaserte) oppgangen høsten 2016 kulminerte i des 2016 på over 120
2017: Derfra falt aksjen HELE VÅREN til den fikk en sterk, men kort opptur i juni og så direkte bunnet ut i juli 2017, hvorpå den klatret en drøy tier til den igjen toppet ut i des 2017 (ASH-relatert med økt usikkerhet om framdrift og rekruttering)
2018: Første halvår fram til juli 2018 falt aksjen igjen bratt (over 30 kroner), til den igjen snudde oppover høsten 2018 - steg så kraftig i okt-nov-des og igjen toppet kontant ut i begynnelsen des 2019 (før ASH, men trolig også denne gang på forventet ASH-skuffelse igjen, og nye forsinkelser ble indikert)
2019: En nesten kronisk fallende hovedtrend HELE FØRSTE HALVÅR (med færre sterke korrigerende oppturer i løpet av året) fra rundt 60 ved årsskiftet til 20-tallet nå.

Merk dette for 2019: FALLET I HOVEDTRENDEN I 2019 HAR SKJEDD PÅ MYE LAVERE KURSNIVÅER ENN I ÅRENE FORAN (Les: markedet har mistet mer og mer troen på prosessen etter som årene har gått; markedet tror ikke at aksjen er blitt stadig mer "underpriset", tvert imot, da hadde jo de beste markedsanalytikerne kjøpt seg opp i aksjen og ikke latt den falle ufortrødent videre til nå)

Dette er hovedrisikoen nå:
Hvis de siste 4 års mønster gjentar seg også H1 2020, vil aksjen oppleve et nytt kraftig fall første halvår. Overordnet hovedtrend er nådeløs på dette.

Hva kan bryte mønsteret?
Det banale svaret er selvsagt at selskapet viser at ting går etter plan, at de faktisk ikke står helt i stampe med rekrutteringen og at de vil komme opp med de ønskede resultater etter hvert. Det er minstekravet. Problemet er at H1 2020 kan vise seg å ikke levere nok på dette området. Da vil markedet herje igjen.

Men nytter det å advare? Helt siden hovedfallet begynte H1 2017 har HOs mest notoriske haussere komplett fornektet alt jeg sier her, og i stedet hevdet at "det fundamentale" er feilfritt, at aksjen er "groteskt underpriset", osv., og at "toget kan gå når som helst".
Nå, noen år i ettertid, ser vi at disse ikke har forstått mye av tid og vei for et formalløp av denne art.
Heller ikke vil de akseptere stadig NYE tegn på forsinkelser og rekrutteringsproblemer (som jeg dessverre har blitt sannspådd i tre år på rad nå).

Derfor vil "debatten" her på HO fortsette som før, med en fast gjeng med fingrene i ørene og lua nedover øynene, mens folk som jeg - som syns aksjen er spennende og et interessant case, men alt til sin tid - vil fortsette å kommentere at det fremdeles er minst 2, trolig også 3 år, til man har nok data til å sende en søknad som kan godkjennes. Derfor har jeg heller ikke tenkt å kaste meg inn med passive penger nå, som kan bli en dyr lærepenge i tiden framover.

Og muligens verre: Hvis jeg spørres på enerom er jeg redd for at selskapet snart må krype til korset og innrømme enda en forsinkelse/nye rekrutteringsproblemer: Jeg snakket i går med en som fremdeles er på ASH, og han sa at de var flere som hadde snakket om hvorfor NANO ikke vil opplyse om faktisk framdrift, og hvorfor de nå kom med gamle (prekliniske) data fra juni 2018.

Dette er selvsagt noe markedet der ute er kjent med. Kursen videre vil derfor vakle mellom perioder med håp om bedre tider, og nye mistanker om videre framdriftstrøbbel. ALTSÅ EN REN KOPI AV DE SISTE 3 ÅRENE, der målet fremdeles ligger flere år fram i løypa.

Men så lenge det ikke er mulig å diskutere dette saklig her på forumet,regner jeg med at vi også i H1 2020 vil få servert nye togavganger og oppkjøpsfantasier.
Ingen synes å ta hensyn til at veldig få seriøse styrer for rike selskap godkjenner å (prematurt) kjøpe/investere i en aktør som har så langt fram til å bevise at de kommer i mål i tide (før evt. konkurrenter) og at de også vil klare hovedkravene i en godkjenningsprosess.

Jeg vet at alt jeg skriver her vil benektes enda en gang, men jeg håper likevel at man i alle fall slutter å hausse flere med seg inn i den hellige langsiktigheten (der man hittil bare har fnyst av 80% tap, selv om bare 1 av 7 børsnoterte farmaselskaper i NANOs nåværende framdriftsfase faktisk når kommersiell fase).
Redigert 20.01.2021 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 08:19 4064

Nå kom det melding om at selskapet vil fortsette med sine tildelinger av gunstige aksjepakker (PSU'er) til ledergruppen. denne gangen er det nytilsatte Lars Nieba som begunstiges. Markedet har ikke satt så stor pris på sånt før, i et selskap som ligger etter med de forhold den samme ledelsen skulle drevet fram bedre og raskere.
La oss håpe NANO ikke får en ny sur en i trynet på dette også:

Nordic Nanovector ASA: Allocation of PSUs
Oslo, Norway, 11 December 2019

The Board of Directors of Nordic Nanovector ASA ("Nordic Nanovector" or the
"Company") has on 10th December 2019 resolved to grant Dr Lars Nieba, Chief
Technology Officer, 50,000 Performance Share Units ("PSUs") in connection with
his appointment and under the Company's equity incentive plan that was approved
at the Company's annual general meeting held on 25 April 2019 (the "AGM"). For
further information about Dr Lars Nieba see the Company's stock exchange
announcement on 20 August 2019. Following the allocation, Dr Nieba holds 50,000
PSUs, 0 options and 0 shares in Nordic Nanovector.

Slettet bruker
11.12.2019 kl 08:26 4012

tragisk! kursen har falt som en stein og ledelsen virker mere opptatt med å berike seg selv og sine på bekostning av eierne akkurat som politikerpakket

greit å trade men å holde på dritten long term er out of question med denne møkkeledelsen
stockwalker
11.12.2019 kl 08:31 3992

Rart at en slik møkkatråd drar på seg så mye kommentar iver .. men greit at dette samles på en tråd
Slettet bruker
11.12.2019 kl 08:39 3961

Jeg har testet førhandelen, der man ser at noen kommer med kontrabud straks kursen trues under gårsdagens. Alt tyder altså på at det er satt opp en støttekjøpsfunksjon for å hindre en unødvendig sterk tryning på dagens melding. Et slikt støttescenario (som foregår i en rekke aksjer til enhver tid, en del av husenes oppdragsbilde) vil normalt medføre at aksjen kjøpes pent opp i starten (over gårsdagens kurs), hvorpå volumet etter hvert vil framtvinge markedets faktiske sentiment (siden NANO er såpass likvid at det blir dyrt å kjøpe mot sentimentet).
Og hva er så "faktisk sentiment"?
Det er faktisk ikke godt å si i dag, det er som ofte før, flere motstridende signaler og underliggende substansielle forhold. Jeg er likevel redd for at aksjen etterhvert vil synke i minus, når støtteapparatet må kaste kortene.etter et par mill. i omsetning.
Og realiseringshorisonten er altfor langt fram til at man kan hente hjem noen form for retning i framtidsscenarier.
Redigert 11.12.2019 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
11.12.2019 kl 08:41 3935

Hvorfor håper du at Nano ikke tryner på dette? Er ikke du ute da? Venter på kursfall?
Større tåkefyrste enn Jonas Gahr Støre!

Skulle tatt seg ut om nye ledere ikke får tilsvarende det de øvrige har fått tildelt. Det ryker godt under rakettmotorene nå. Nano er klar for neste rykk. Nytt trendrom før jul: 30-40 kroner.
dr. Stockman
11.12.2019 kl 08:47 3902

Isolert sett er opsjoner greit nok det, om det ikke misbrukes, men det har jo den uheldige side at aksjonærene sjelden eller aldri får anskueliggjort hvorvidt ledelsen virkelig tror på fremtidsutsiktene ved at det forekommer innsidekjøp (ser da helt bort fra den lange rekken av symbolske kjøp). Til sammenligning så eksisterer ikke opsjoner i "mitt" unoterte selskap, hvor daglig leder og familie har kjøpt bra med aksjer til tross for at de sitter med oppfinnerrettighetene som gir dem en solid del av kaka uansett, og styreleder har gradvis kjøpt seg opp til å bli en av de største aksjonærene (jeg er selv den største). Riktignok ikke helt sammenlignbart med NANO da risikoen må betraktes som minimal i vårt selskap.
Redigert 11.12.2019 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 08:48 3896

007,
du er en av flere som misforstår meg: Jeg har et svært langsiktig perspektiv på NANO, og er selvsagt ikke interessert i at ledelsen skal påføre selskapet ekstra svekkelser. Det er tøft nok å dra gjennom en viktig medisinutviklingsprosess.
Pga. mitt lange perspektiv (vær du sikker på at jeg skal være med for full pakke hvis dette begynner å dra seg til om 1-2 år) er jeg underveis saklig interessert i at aksjen skal oppføre seg mest mulig forutsigbart, så jeg kan fortsette å trade inn penger på den mens man "venter på Godot" et sted der framme.

PS: Jeg sitter tilfeldigvis nå hands on på førhandelen ute av eget kontor for å si det sånn, og noterer at aksjen akkurat nå er vellykket kjørt opp på 28 blank. Samtidig ser jeg at en annen part vil ha den ned. Ut fra bildet jeg ser vil dette erfaringsmessig medføre at aksjen vil synke til sluttkurs i sekundene før børsen åpner 0900 (men altså karre seg i pluss i åpningen likevel). Vi får se om jeg får rett; er noen år siden jeg selv var involvert (engasjert) i sånt så vi får se om rusten er for tykk :-)

Ja, et minutt inn i åpningen er aksjen kjøpt i pluss som forutsagt. Nå gjenstår å se om de som sitter og prøver å dra aksjen ned på 27-tallet igjen lykkes etter hvert.
Jeg kommer ikke til å være involvert i aksjen idag uten at det skjer noe ekstraordinært (anoffer I can't refuse).
Redigert 11.12.2019 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
11.12.2019 kl 08:59 3821

Husker du ikke hva mora di leste for deg, Tigern? Da snakka jeg ikke om denne jula vettu. Det kommer en ny jul hvert år, vettu.
Kagge
11.12.2019 kl 09:40 3722

Viktig info..

Jeg kjenner en av de store gutta som har tjent seg søkkrik på norsk bioteknologi på Oslo børs😉 han brukte tidligere mye tid på å reise på ASH, og andre konferanser world wide
Trodde det var viktig å være tett på ballen, men så fortalte jeg han om forumet på HO.. en ny verden åpnet seg for han..

Nå slipper han å reise, slipper å google å aktivt søke viktig info.. får jo alt her, til og med info før selskapene selv kjenner til info, erger seg litt at han ikke hadde oppdaget denne gullgruven av kunnskap og informasjon tidligere..

Aldri tjent mer penger - sier han 😂😂😂
Redigert 11.12.2019 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.12.2019 kl 10:06 3654

"The truth is out there" som det heter i X-files
En investor bør være interessert i å skaffe seg innsikt som gjør det mulig å gjøre en best mulig vurdering av risk/reward for en aksje, men dernest også å kunne vurdere timingen i det hele. Tid er penger, og det kan ofte være kontraproduktivt å oppdage et godt case lenge før markedet gjør det. For mange vil det nok være nyttigere å bli flink til å gjette hvordan markedet vil reagere de nærmeste månedene enn hva som til syvende og sist kommer til å skje med selskapet. For min egen del har jeg lagt størst vekt på første del, men burde nok lagt større vekt på andre del. Men anvendt på NANO pr idag så befinner vi oss uansett i en situasjon hvor det ikke ligger noen konflikt i disse hensyn - selskapet nærmer seg sluttfasen og markedet bør være i ferd med å oppdage aksjen for alvor - ikke minst etter at cohort 2 for Archer-1 for alvor vil demonstrere at vi sannsynligvis sitter med en blockbuster mellom hendene.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 10:30 3603

Jaja, enda så tungt det må være å lese for de som ikke vet noe om NANO men sitter og håper på at Korsar skal bomme på sine vurderinger, så må denne dagen være ekstra tung:
- jeg spådde åpning og påfølgende fall saklig, og helt korrekt
- nettopp fordi jeg ikke driver med stupid selvhenførelse/selvtrøst om at noe magisk man ikke kan forklare skal skje med NANO hver dag
- mens hausserne fortsetter å bedrive sånt, og havner helt bort i veggene med sin daglige haussing over flere år
- men fremdeles er det jeg som er dum og 400-4000+ gjengen (siden 2016....) som har peiling

Sånn er det bare :-)

PS: De som kan å lese, vil se at det finnes ikke en eneste relevant faglig kommentar til min starttråd her
- det vil man heller ikke finne på andre NANO-tråder - bare udokumentert haussing eller grove personangrep på dem som prøver å balansere debatten med reelt faglig innhold.
- det hele er veldig trist for et selskap som jobber med så viktige saker

Kort sagt: Hvorfor må NANO slite med den mest ødeleggende "supportergjengen" av alle børsnoterte selskaper på OSE?
Redigert 11.12.2019 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Forum forum
11.12.2019 kl 10:47 3558

Korsar, hvorfor skal man gi faglig tilsvar til som du selv omtaler som spådom?

Det hjelper ikke at du gjentar deg 100 ganger heller. Det blir ikke sant av den grunn.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 10:50 3547

Ff,
"spådom"?!
Trådstarten er full av empiriske fakta! Som hausserne ikke makter å forholde seg til eller kommentere saklig, fordi de har vært med nedover på alle fallene som beskrives.
Derfor blir kommentarene så tullete som indikert.
Man vil ikke innrømme at man har vært, og er, helt på jordet med sin haussing over flere år.
Ergo er det bedre å bedrive litt personangrep å dem som utviser litt fornuft her.

Slettet bruker
11.12.2019 kl 10:56 3529

Ellers er det det gode spørsmålet nå selvsagt:
- hvor går aksjen videre? Opp eller ned, både i det korte og litt lengre bildet?

Hva slags verdi har det at en del her fortsetter å gaule om at ting skal tuil himmels, når de ikke åpner for ett gram innsikt denne gangen heller om at det hoper seg opp med tyngre og tyngre indikasjoner på at framdrift og rekruttering sliter fortsatt?
Akkurat slik som da jeg sist ble angrepet for å påpeke at selskapet hadde aggregert til sammen ett års forsinkelse - helt til selskapet selv korrigerte sin guiding helt i tråd med hva jeg advarte om (mens kursen falt fra 60 til 20 mens benektelsene haglet her på forumet)
Et edru marked lar ikke slikt gå ustraffet, og vil til slutt kreve at selskapet begynner å opplyse hva som skjer.
Hvorfor prøver alle å dytte dette under teppet her?

Det er mye mer nærstående å ta høyde for en innrømmelse av mer forsinkelser enn mer tullete haussing (på tredje året) om at toget skal akkurat til å gå, osv.
Redigert 11.12.2019 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.12.2019 kl 10:57 3523

Vel, det er visst flere måter å tolke handlemønsteret på - jeg for min del ser at det er "noen" som plukker i intervallet 27 - 28 og har gjort det noen dager nå - når det ikke lenger finnes reelle selgere på dette nivået så vil nivået heves til 28-29/30 og det blir nok ikke lenge til ... ;)
Redigert 11.12.2019 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 10:59 3514

Det trenger vi slett ikke å være uenige om - jeg var mer opptatt av hvor bunnen var i dag.
Og fordi det fremdeles er usikkerhet rundt det holder jeg meg passiv nå.
.
rischioso
11.12.2019 kl 10:59 3579

Det er med NANO som med VY - man kan aldri være helt sikker på når toget går, MEN veldig sikker på at det vil gå... ;)
Forum forum
11.12.2019 kl 10:59 3580

Korsar...

Jeg hauser ikke, men har en helt annet investeringsstrategi.
Nå gjentar du deg selv igjen uten innhold. Det blir ikke mer rett av å gjenta har jeg prøvd å fortelle deg, eller kalle dine fiktive motstandere for ditt eller datt.

Det er pinelig slik du holder på, ikke minst med å skrive at markedssøknaden skrives/sendes inn om 3 år for 3L. Det er vill spekulasjon, og ikke i tråd med selskapets informasjon som er at dette sende 1H/2021. Kan du dokumentere denne påstanden i annet enn egen fantasi? ( ikke svar, det blir bare trist!)
focuss
11.12.2019 kl 11:04 3560

De forteller vel ikke om hvordan det går med rekrutteringen før neste gang de må. D.v.s når de trenger mer penger.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 11:07 3539

risch,
nei, man kan faktisk IKKE være "veldig sikker" på at et tog vil gå:
- i tilfellet VY har de allerede mistet to hovedstrekninger, og de togene går IKKE lenger for DET selskapet
- i tilfellet NANO fortsetter de å slite med forsinkelser som selvsagt gjør at konkurransen kryper nærmere for hver dag, mens man samtidig også vet at bare 1 av 7 selskaper når kommersielt i mål fra den fase NANO er i nå

Og likevel sitter det folk her og hevder at det ALLTID vil gå et tog?!?
Hvilken analytisk klode er man på da?!

For ordens skyld:
Kan vi i alle fall være enige om kursen nå er på 27-tallet, og ikke 400 eller 4000+?
Eller tar jeg feil der også?
Redigert 11.12.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
TeeJay
11.12.2019 kl 11:14 3514

Man ser ulikt på «empiriske fakta»

«Idag, som alle andre dager, er det vanskelig å forutsi:
Aksjen skal opp, ned eller sidelengs. Mulig den går litt opp, så litt ned..»

Hehe..

Men hvor ble det av den analysen din på selskapets rekrutteringstakt i sammenligning med tilsvarende selskap i samme fase?
Som ligger til grunn for din spådom om 2022?

Hvor er de empiriske fakta du snakker om her?
Alle som kan lese som du sier, skjønner jo dette...

Det blir ikke borte fordi du skriver 4 nye poster vettu.

Seriøst.

Om raketten går nå ila kort tid eller ikke vet ikke jeg.
Det vet heller ikke du, eller noen.

Men at det er nærmere idag, enn det var igår..

Det vet BÅDE du, og jeg :-)

Om kursen i mellomtiden går opp, ned eller sideveis:
Det plager ikke meg, bare deg.

Ønsker alle en nydelig dag i solen!
Slettet bruker
11.12.2019 kl 11:18 3500

Teejay,
det du bedriver her er å angi med hermetegn noe jeg skal ha sagt:
«Idag, som alle andre dager, er det vanskelig å forutsi:
Aksjen skal opp, ned eller sidelengs. Mulig den går litt opp, så litt ned..»

Dette er sitatfusk og brudd på forumreglementet.
Det jeg har sagt i dag var ikke dette, men å treffe eksakt med min åpningsprognose, der jeg skrev (ut fra bildet i førhandelen) at aksjen først ville bli kjøpt i pluss ved åpning, men så falle i minus.
Hvilket den gjorde.

PS: Nå vil aksjen imidlertid kunne bli handlet litt mer oppover, med en ny kjøpsaktør/postbilde inne. Men store greiene blir det ikke i dag heller :-)

NB: Men først og fremst; trådens poeng er ikke slike dagsbilder, men på basis av mange års trendanalyse advare om at våren kan bli en ny nedtur. Så får hver enkelt vurdere om den type empiriske overlegninger har noe for seg. Jeg har i alle lagt ut et komplett trendbilde i trådstarten.
Redigert 11.12.2019 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Tardyferon
11.12.2019 kl 11:28 3482

"Dette er sitatfusk og brudd på forumreglementet". stein og glasshuset korsar......jajaja say no more
Slettet bruker
11.12.2019 kl 11:30 3479

tardy,
hvor bedriver jeg grovt sitatfusk av denne type?
Vennligst dokumenter!

PS: takker på forhånd for saklige innspill om aksjens tilstand, og ikke min :-)
Redigert 11.12.2019 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Tardyferon
11.12.2019 kl 12:07 3419

spørsmål og svar korsar,er ditt største problem............når du forteller meg og oss aller her på HO hvorfor og om det var deg eller kompisen din som postet denne Linken til Bayer sitt studie...er vi ferdig med saken og du kommer aldri å høre noe mer fra meg.........deal?????
Tardyferon
11.12.2019 kl 12:49 3377

ikke sant........da blir det stille.......lykke til med dine saklige innspill her på HO
TeeJay
11.12.2019 kl 16:04 3254

Tror ikke du trenger å være bekymret for at den skal havne så voldsomt i minus Korsar vennen... ikke idag heller.
Merkelig utvikling på denne nye nedtrenden du startet igår.
Eller misforsto vi?

Fornøyd med utviklingen jeg. Snart opp 40% på en mnd. Det begynner å monne.
Bullinvestor
11.12.2019 kl 16:32 3209

Korsar inn på 27,20 og ut på sikkert toppen idag som var 29,88, hva med å sette en mega Short nå, det kunne gjøre susen? Vi skal vel ned igjen i det korte bilde i morra? Må være utrulig enkelt å lese dette
Redigert 11.12.2019 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 16:38 3186

Ikke godt å være så mislykket som denne tigergutt:) livet er en dans når du omgir deg med gode folk. mamma har nok ikke lært tigergutt dette:) men ikke alle får det gode lykkelige liv slik er det bare. Vurderer selv Nano nå, men er ikke helt enig med meg selv ennå:)
Redigert 11.12.2019 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
focuss
11.12.2019 kl 16:42 3180

Markedet satt ganske lenge paralysert av tanken på en emisjon under 20. Markedet synes nå å ha kommet over i en fase hvor det ikke riktig vet hva det skal mene å gjøre.
Bullinvestor
11.12.2019 kl 16:55 3137

Jeg skjønner ikke helt at markedet kan tillate at vi enda er på 20 tallet.. men det kommer nok en dag for oss som evner å se litt fremover!
Redigert 11.12.2019 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 19:00 2959

Nano har Fast Track og har dermed en god sjanse for å få godkjenning.

Denne kan være verdt å lese.
https://books.google.no/books?id=cltOuWs2mvwC&pg=PA608&lpg=PA608&dq=pharma+if+granted+fast+track+chances+for+marked+approval&source=bl&ots=iQgWyuxql7&sig=ACfU3U15GkAewhSPI_vcyr1VN39dl8kbuQ&hl=no&sa=X&ved=2ahUKEwiAm7uQkq7mAhXy8KYKHXKFCWQQ6AEwAXoECAsQAQ#v=onepage&q=pharma%20if%20granted%20fast%20track%20chances%20for%20marked%20approval&f=false

Av selskapet med innvilget Fast Track så er det ca 70 prosent som blir godkjent for markedet. Nano har Fast Track, men også Orphant Drug status. Og ikke nok med det, de beste resultatene når vi sammenligner med konkurrentene. Vi går også for BTD og AA. Om vi sammenligner med Copanlisib som ble godkjent for ikke så lenge siden så blåser vi de av banen resultatmessig så en LOA for Nano må være opp mot 100%. Ved godkjente interim data neste år så er det 100 prosent.
Det finnes også gratis kilder på dette som dere kan søke opp selv. Eller se tilbake på Nanotrådene der jeg også har dokumentert dette tidligere.

Snart etablerer vi oss over 30, så 40......nyheter skal komme gjennom hele 2020. Hva blir kursen til jul om ett år. 100? 2-300? PS. Vi har readout av både Paradigme og Archer-1 neste år. Vi som kjenner selskapet vet dessuten om en rekke nyheter som skal komme fremover. Men alt er ikke verdt å dele her med nettrollene her inne. #korsar #blokkert

Som dere vet. må man så for å kunne høste, lav inngang som nå må sies å være ett kupp.
Vi ser på andre tråder der de krangler om hvilket selskap som når 100.- først. Vel ,det ble Photocure(selv om ikke Scoopfinder forstår poenget med først til 100 for nå er det vist etablert kurs over 100 :).

Uansett, jeg er ganske sikker på at Nano skal blåse liv i den konkurransen og hvis dere vil vite mitt tips til kurser høyere enn det så er det Nano.
Får vi bud i løpet av 2020? Ja jeg tror det. . Blir det mindre enn 300.- kroner? Svaret er Nei, et slikt skambud kan jeg ikke se. 500- 600 kr med gode Archer-1 tall??
Redigert 11.12.2019 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
TeeJay
11.12.2019 kl 19:59 2857

Tja.. Nano var da vitterlig først til 100...
Slettet bruker
11.12.2019 kl 21:06 2734

Vel, Pho var nok vitterlig først til 100.- for mange år siden, og igjen nå når konkurransetråden ble laget. Men til 200 - 300...hvem blir det?
TeeJay
11.12.2019 kl 21:12 2715

Ja beklager, stemmer jo det :-)

Slettet bruker
12.12.2019 kl 11:50 2380

Jeg tittet innom et par tråder som kommenterer dagens melding om LYMRIT 37-05 Phase 1 DLBCL trial - og blir som vanlig sjokkert over hvordan man straks "leser inn" storveies tolkning.
Men det er vel ikke nødvendig å si så mye mer enn før om haussernes "forståelse" av hva som EGENTLIG sies; og det er som vanlig nada. En av dem finner f.eks. at nå skal kursen i 40 som neste stopp. Det er kanskje unødvendig å nevne at kursen har ligget ca. 5% ned idag i stedet?

Hvorfor tror dere markedet ikke likte hva man kunne lese ut av dagens melding?
Fordi det som egentlig sies er at det er allerede et betydelig forsinkelsesproblem gjennom svært lav rekrutteringsevne:
Denne fase 1 skal egentlig ha opp mot 24 for å kvalifisere på signifikans. MAN HAR HITTIL KLART TRE. Og nå ENDELIG melder man at man har fått tak i tre til som man kan BEGYNNE å teste på. Akkurat som jeg har advart om flere ganger før. Sitat:
"Three additional patients are currently being enrolled for further evaluation of the final dose cohort as one patient has experienced a reversible DLT (dose limiting toxicity)." Ingen synes forøvrig å forstå hva siste del av denne setningen (herunder dose limiting toxicity) betyr heller.

Og selskapets frekkhet med omgang med tallsignifikans er jo helt grenseløs: Man illuderer at man allerede driver med en reell testgruppe (men det er altså snakk om bare tre så langt) med reelt evidensgrunnlag, og presterer derfor å si sånt som at "Evidence of disease control has been noted in some of the enrolled patients".
Hør på dette: (evidence of disease control) "in SOME OF the enrolled patients".
De hevder altså "evidens" for disease control på enten en eller to av de tre!! Og alle som kan statistisk verifikasjonsteori vet jo at man ikke kan operere med begrepet "evidens" på en eller maks to pasienter. Det er jo derfor det skal 24 pasienter til for å ha statistisk signifikans, som er forutsetningen for såkalt "evidens".
Det er ikke til å tro.
Heldigvis er ikke dette hovedløpet, da hadde jo markedet sendt aksjen i kjelleren.
Men det poengterer min advarsel, her må man være forsiktig med hva som kan komme i fortsettelsen.
Redigert 12.12.2019 kl 12:05 Du må logge inn for å svare