Hvordan forstyrre robothandelen i Axa.

bålfreak
AXA 27.06.2018 kl 08:51 2943

Ser meg grundig lei på algoritmehandelen i Axa. Aktørene skrur på robotene hver morgen og styrer kursen gjennom hele dagen. Hvis noe større skjer som f.eks meldinger fra selskapet som egentlig burde drive kursen opp, slår de av robotene. Da får vi en motsatt reaksjon og det ender ofte med et fall i kursen dog ikke alltid hvis trykket blir for stort. Men påfølgende dag er de igang igjen. Hva kan vi gjøre for å motvirke dette?

Vi kan legge inn kjøpsordre om morgenen som ligger over hva roboten har lagt opp til. Vi får da en høyere åpningskurs. Oppfordrer alle til å gjøre dette. Kom gjerne med flere forslag for å motvirke robothandelen i aksjen og gjøre det mindre lønnsomt å bedrive denne virksomheten.

Jada, jeg er full klar over at dette ikke er enkelt , men selskapene som er ivrigst med robothandel har faktisk ikke allverdens økonomiske muskler.
Redigert 20.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
bålfreak
27.06.2018 kl 09:14 2880

Det er et klart mønster i handelen i Axa. Robotene er noe forsiktige fra børsstart og vi får ofte en liten oppgang. Deretter skrur de mer på og kursen synker sakte men sikkert gjennom dagen. Dette gjentar seg dag ut og dag inn og fører til en klar svekkelse av kursen på sikt. Strategien som ligger bak er en short som en viss herremann har gående.

Men dette er bare en side av samme persons strategi. Han samarbeider med robotaktøren og trader på bevegelser som robotene fremtvinger. Dessverre er dette vanskelig å bevise, men at det foregår er jeg rimelig sikker på. Sannsynligvis er denne personen aktiv på forumet. Synd at dette foregår og ødelegger kursutviklingen i Axa. På sikt vil nok drivkraften og selskapets anstrengelser betale seg og mer enn utligne robothandelen, men det er likevel synd at dette kan foregå......
Bergenseren
27.06.2018 kl 10:46 2759

I teorien skal vi ha et bratt stup snart før en heftig oppgang men helt ærlig så tror eg at vi blir tradet ned litt pga uroen i verdensmarkedet. Det å samle opp penger på bok og evt vente på et fall i markedet e vel en strategi som brukes av flere og har vist seg og være et bra sjakk trekk.
Men så spørs det da om man forventer et ras no eller om måneder/år fremover.

Vil bare legge til at robot handel bør bli ulovlig siden det gir et solid fortrinn i markedet. (ka sier konkurransetilsynet?)
bug11
27.06.2018 kl 11:05 2712

Det er ikke bare i Axa at robothandel ødelegger....

Og det er forskning som viser at robothandel over tid svekker aksjekurser, så ikke mye positivt over HFT etter min mening. Fordelen er at data har gjort handel enkelt for småspareren, men når det ikke er mennesker som sitter å vurderer kurser, så blir det ikke mye verdi i TA eller FA
Slettet bruker
27.06.2018 kl 11:05 2708

ts jeg har inntrykk av at dette robothandlemønsteret gjelder veldig mange aksjer på OB.
Slettet bruker
27.06.2018 kl 12:05 2627

Trist fadese at axa som selskap for gjennom gå slik uansett bare 19 børsdager til 2 kvartal , da forventer jeg at det begynner å vise seg i kursen .
bålfreak
27.06.2018 kl 12:07 2624

Ja, det gjelder svært mange selskaper med lav til middels likviditet. Særlig selskaper som er populære hos småsparerne.
Slettet bruker
27.06.2018 kl 12:19 2592

Det eneste possitve jeg kan komme på siden Axa styres av roboter er at flere og flere småsparere forlater sin plassering.
Slettet bruker
27.06.2018 kl 12:28 2575

Ganske utrolig hvor stor makt disse shortene har kursen har ingen rot i virkligheten. Ser vi på nettet daglig ser vi at selskapet ansetter nye medarbeidere.Axactor kommer til å bli meget store nå ruster de til kraftig vekt kommede år.
Slettet bruker
27.06.2018 kl 12:38 2543

vil lese om Stein MOhr skryter hemmningsløst i media at ja han har lånt ut aksjer til short, samtidig han gir masse kurtasje kroner til megler huset han benytter seg av med daglige trading., er det en er det en person jeg ikke har til overs for er det han. uansett dette kan ikke vare så lenge før kursen begynner for allvor klatringen sin, I følge selskapet guiding kommer det til vise kraftig vekst som vil gi blå tall på buunnlinjen, forstår ikke at det kommer flere store store kjøpere på bannen. eller de vil vente å se an et par 2-3 kvaraler til og betaler høyere inngangs kurs.

Vi vet at ledelsen i AXA har lock up på sine aksjer ut 2019
Fredriksen kommer sikkert til å benytte seg av rettigheten kjøp av warant på kurs 30.25

Redigert 27.06.2018 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2018 kl 13:14 2479

Hanibal; 32,50 er opsjonen.

SS
Slettet bruker
27.06.2018 kl 13:15 2468

Takk skrev feil, takker for oppklaringen