Ingen emisjon?

Akkumulerer
HYARD 11.12.2019 kl 15:43 1187

Ny rente på obligasjonslånet 10,07%. Javel det er dyrt men ingen konvertering av lån til aksjer. Emisjon? Ikke sikkert det; earn out avtale med MMC FP, salgsvekst på 350% for Norwegian Greentech, byggelån kraftig redusert ifbm overlevering av Ronja Storm, betaling for design av skipene til Havila kystruten m.m. Og i kulissene Vision Ridge Partners...
Redigert 19.01.2021 kl 18:07 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
11.12.2019 kl 22:03 1119

En nylig annen aktuell sak, som kan tas med som en positiv sak for Havyard, er egoløpet til Sævik i forbindelse med å ta kontroll i Fjord1. Det er nå mange som begynner å se Havila og Sævik nærmere i kortene. Det reduserer betydelig, tror jeg, sannsynligheten for å kunne kjøre en utvannende rettet emisjon i Havyard, om det er behov for å hente inn frisk kapital. Tilbudet må i så tilfelle rettes til alle aksjonærene, som Mohn påpekte; alle aksjonærer må behandles likt. Fjord1 saken kommer nok til å henge ved Sævik, vi har garantert ikke hørt siste ordet om den, eller sett konsekvensene den kan medføre.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 22:09 1109

Denne saken er så enkel å forklare at selv en NRK-journalist kunne forstå det. Fjord1 tjener masse penger og er likvid. Denne likviditeten tilhører aksjonærene, og de fleste har nok investert i Fjord1 nettopp på grunn av den tryggheten det gir. Sævik har i tillegg flere problembarn, spesielt verft og det nye kystruten, som brenner cash i rasende tempo. Dette problemet har Sævik nå funnet kur for: " jeg inkorporerer all driten vår inn i diamanten Fjord1. Da kan vi bruke pengesekken på oss selv, og så slipper vi å dele med de andre Fjord1-eierne" Sønnene til Sævik nikker pent når patriarken nok en gang får andres penger til å renne inn i en allerede full Sævik-kasse. - hvem fikk regninga sa du? , Fjord1's forsmådde aksjonærer.
God Jul til Fosnavåg! (Limer denne inn her, selv om den er postet på annen tråd. Høyst aktuelt å belyse den dårlige moralen som ligger til grunn)
Akkumulerer
11.12.2019 kl 22:22 1087

Enig, men han har greid å tiltrekke seg en del mer uønsket oppmerksomhet denne gangen (om det var mulig). I tillegg har de kommet på kant med en stor del av finansnorge, hvor man kan si mye om moralen men som allikevel har noen spilleregler som man ikke bør bryte. Det tror jeg Sævikene må slite kraftig med. For Havyards aksjonærer tror jeg det kan være en stor fordel at denne blemmen kom nå.
Redigert 11.12.2019 kl 22:23 Du må logge inn for å svare