Tiden etter warrants

KennyL
PNOR 11.12.2019 kl 17:39 4094

Da har Petronor vært på besøk i Oslo og holdt en presentasjon for investorer og andre idag.
Det ble bekreftet at warrants ikke kommer til å bli verdt noe før fristen går ut.
Dette gjør vel at vi endelig kan flytte fokuset fremover og vurdere selskapet utover warrants.

Her er deres egen triggerliste for kommende år:

- Develop PNGF Sud, initially through 2020 infill drilling program
- Øke produksjonen på eksiterende brønner
- Finalise PNGF Bis contract and commence drilling
- Starte testborring og eventuell produksjon i 2020
- Rejuvenate OML 113 partnership and Aje development plan
- Resolve Senegal and The Gambia disputes
- Grow PetroNor into a leading E&P independent through M&A
- Target 30,000 boe/day net production by 2023

Og så kom det til info om at de er i samtaler både i Ghana og Gabon, så her er det mye på trappene!

Personlig tror jeg at kursen kommer til å bevege seg opp mot kursmålene til de respektive meglerhusene Sparebank1 Markets (1,4kr) og Arctic (1,5kr) relativt kjapt fremover nå, når først skuffelsen over warrants får lagt seg.

Noen vil selge seg ut, i harnisk muligens over ledelsens narrespill rundt warrants, mens sannsynligheten for at flere investorer (nye) vil kjøpe seg inn er STOR!

De er på et roadshow nå, og har store ambisjoner om å få inn nytt blod på aksjonærlista! Om de lykkes gjenstår å se...


FKL har tatt seg bryet med å lage et flott sammendrag av seansen:

Kan bekrefte at Warrants ikke vil innløses verken for APCL eller Petronor. Har lenge vært sterk tro på at dette skulle være mulig, men det er nå svært usannsynlig at dette vil inntreffe. Dette er negativt for oss som har Warrants, men positivt for alle som har kjøpt etter fusjonen. Derimot så har man fremdeles tro på løsninger både i Senegal og Gambia, men prosessen har tatt lengre tid enn de forventet. Det er bekreftet at det er konstruktive samtaler mellom alle partene og at målet er første halvdel av 2019. Det ble også bekreftet at styreleder er aktiv i disse sakene og at Abu Dhabi har tyngde. Forhandlinger vil altså fortsette etter 31/12 og dette er ingen deadline i forhold til om det blir full sak eller ikke. I og med at fristen nå ryker så kan man også se for seg helt andre løsninger enn det som var warranetskravene.

Det ble vel også avvist at det skal komme noen emisjon eller nedsalg på bakgrunn av de analyser som nå er lagt ut fra Sparebanken og Arctic. Disse er ikke "bestilt" av PetroNor. Pareto vil også komme med sin analyse etter hvert. Selskapet bekreftet ryktene om at de har hatt samtaler med andre investorer, men at det ikke foreligger noe dramatisk rundt dette.

Dagens portefølje vil kunne ta oss opp mot 9000bpd i 2023 uten tilføring av nye felt. Selskapet påpekte at de har fått Aje billig og at det her ligger store muligheter. Dette er også i samråd med strategien vår, ta over lite utviklede felt med stort potensiale.Selskapet tror de kan oppnå mye på Aje og vi venter nå på godkjenningen fra myndighetene i Nigeria.

Det foregår for tiden forhandlinger i andre land enn Senegal, Gambia, Nigeria og Kongo. Deriblant Ghana og Gabon. Går alt etter planen så vil det komme nye avtaler etter hvert. De har altså en god plan for sine ambisiøse mål på 30.000 bpd og arbeide er i gang for å nå dette. Det ligger nok mye positivt i pipeline og vi vil nok se flere liknende avtaler som på Aje. Jens' ord "we have a healthy pipeline to get to 30.000".

Som Nybegynner opplyser om så vil det komme en konsolidert økonomisk rapport for 2019 og ikke minst kontinuerlig rapportering etter dette. En plan for rapporteringen legges ut innen 1 måned.

Snittproduksjonen i 2019 vil være på 2330 pbd for Kongo og når Aje kommer vil den tilføre 320 bpd. Dette er selvfølgelig uten de utbygginger som er planlagt både i Kongo og Nigeria.

Fri flyt er ikke noe totalt krav fra børsen og det er heller ikke satt noen frist for oppnåelse. Derimot så har selskapet avtalt med børsen at de skal jobbe mot dette. Det vil ikke komme en emisjon for å nå fri flyt og dette vil nok komme over tid ved nye avtaler. Dette er også i samråd med den informasjon jeg selv har fått tidligere fra børsen.

Forhandlingene går som planlagt på Bis og det er forventet at dette ferdigstilles i 2020. Vi har da 14% på det mye feltet. Det finnes to solide funn på dette feltet som er underutviklet.

Selskapet bekreftet oppslagene i media om at det var en avtale på gang som gjaldt både Senegal og Gamia som en total pakke i 2017. Farmout i begge land var et penneslag unna. Jens ville ikke bekrefte at problemene gjaldt Gambia, men det er dette som er hevdet i media. Aktøren trakk seg da ut fordi dette skulle være en total pakke.

Selskapet kommer til å flytte fra Austalia til Norge og Oslo etter hvert. Dette vil også bety at de australske styremedlemmene går ut.

West påpekte at selskapet ønsker å ha en økonomisk situasjon der de kan låne penger og at de minimum vil holde et forhold på 50/50 mellom gjeld og eiendeler, altså ikke under 50% på eiendeler. Dette viser vel igjen at selskapet ikke kommer til å selge billige aksjer. Han påpekte også at Artic's analyse med kursmål 1,5 er basert på hva vi har i dag og ikke fremtidlig vekst.

Her er link til presentasjonen som ble holdt i dag:
http://petronorep.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/2019/11/201911_PN_CORP-PRES_FINAL-RELEASE.pdf

Redigert 20.01.2021 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
11.12.2019 kl 18:18 3327

😁😁😁😁 Titel burde hedde...Tiden EFTER Jens Pace fik et spark i røven!!
Slettet bruker
11.12.2019 kl 18:57 3248

Begynner realitetene med at warrants bli verdiløse å sige inn?
Det neste som skjer er at Gambia og Senegal kjører på videre uten PNOR. De har over flere år gjort det klart at PNOR (APCL) ikke har en fremtid i de landene, og hva er igjen da,
FkL
11.12.2019 kl 19:05 3519

Jeg tenker st du kan spare deg for innlegg som dette Hifi. Det fyller opp trådene med bare bullshit, hvilket er veldig unødvendig. Kom gjerne med konstruktive innspill.
FkL
11.12.2019 kl 19:09 3495

Hvis du ikke har fått med deg "hva som er igjen da" så antar jeg at du spiller dum for å komme billig inn. Gidder ikke engang å liste opp. Du får se om du klarer å finne websiden og lese børsmeldinger og komme tilbake når du har klart det.
Slettet bruker
11.12.2019 kl 19:30 3439

Men jeg har ihverfall nå i månedsvis klart å få med meg at warrants blir verdiløse, i motsetning til de mange superoptimistene her inne.
Mrhifi
11.12.2019 kl 19:58 3368

Det er meget konkret og konstruktivt....kurs target 0,85 Short term....

Tillid til ledelsen er på et lavpunkt....

Fkl...Hvor mange deltagere/investors var med til mødet idag ???

Folk er ikke dumme Fkl!! 30.000 bpd om 3 år er endnu en kæmpe illusion og mediestunt....

Wake Up....hvor mange år skal du vente på et fornuftigt afkast....

Redigert 11.12.2019 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
11.12.2019 kl 20:14 3335

Jeg er i + 30 procent (pcib/Nano) efter jeg solgte mine pnor aktier.....sælg den taber aktie og kom videre 😇

follow the money 😉

FkL
11.12.2019 kl 20:18 3316

Siden jeg ikke husker at du har deltatt i forhandlingene, jobber hos ICSID så kan vi vel konstatere at du har vært heldig med din gjetning. Det har jeg selv mange ganger, men la oss nå kalle en spade for en spade.
FkL
11.12.2019 kl 20:29 3284

Du imponerer ikke veldig med dette. Vi tar opp tråden igjen når jeg har solgt med litt større avkastning. Jeg kan også informere om at jeg ikke er i minus i PetroNor, nok en feil fra deg. Du investerte altså 77.000, 23.000 i pluss som du sikkert skal skatte av. Det er peanuts i forhold til det jeg forventer å få ut av dette caset. Kan faktisk ikke tenke meg noe bedre sted å putte pengene for øyeblikket.
FkL
11.12.2019 kl 20:46 3238

Jeg er mer enn fornøyd om vi bare når de 9000 som vi med rimelig sikkerhet gjør. Det jeg derimot ikke blir så imponert over er innspill som dette med påstander som ikke kan dokumenteres og i beste fall er vill gjetning. Vi lander trolig mellom 9000 og 30000 og det blir veldig bra.

Jeg tar gjerne imot flere aksjer fra de som selger underveis, for dette blir en god investering.

Jeg har derimot full forståelse for at mange sitter med høye innganger og er i minus, men man trenger ikke oppføre seg som idioter for det.

Videre så synes jeg det tyder på dårlig innsikt i caset å legge alt som har skjedd på Jens’ skuldre. Det er ikke dårlig ledelse for at en diktator i Gambia i 2017 stopper en avtale som ville skapt en komplett løsning for feltene i både Senegal og Gambia. Jens har gjort mange veldig gode strategiske valg, som å ikke søke på nytt i Senegal og fusjonere med PetroNor.

Hvis du tar frem kalkulatoren og regner på hva det ville kostet APCL å komme til det nivået PetroNor er på og ikke minst tatt hensyn til hvor lang tid det ville tatt så tror jeg du innser at denne fusjonen er helt fantastisk.

Det sier jeg som også mister mine Warrants og jeg har betydelig flere en deg.
Redigert 11.12.2019 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Joligark
11.12.2019 kl 20:54 3220

For oss gamle Apclere er dette en enorm skuffelse, nok en gang. Ledelsen har faktisk holdt oss for narr.
FkL
11.12.2019 kl 21:02 3204

At vi er skuffet over at det ikke ble innløsning av Warrants er det ingen tvil om. Derimot så må du gjerne dokumentere den andre påstanden. Det er stor forskjell på å være positiv til å holde noen for narr. Det er to parter i disse sakene og ledelsen har da aldri lovet et bestemt utfall. Dog har jeg selv også tolket de positivt og absolutt forventet at Abu Dhabi-forbindelsen ville føre frem. At vi ikke har kommet i mål er derimot ikke det samme som at de har holdt oss for narr.
KennyL
11.12.2019 kl 21:37 3134

Jeg er superpositiv etter dagens "nedslående" nyhet om at warrants bare er å avskrive.
Har forståelse for gamle travere og andre warrantseiere. Har en god porsjon selv, så hadde vært flott å fått noe for de.

Men nå er det historie (om ikke under skulle skje) i følge ledelsen i PNOR.

Hva har vi nå da?

Vi har Congo (2350 fat pr dag)
Vi har/får Nigeria/AJE (320 fat pr dag)

Congo skal oppgraderes H1 2020, og forventer å gi ca 420 fat ekstra.
Aje-feltet er forventet å gi opptil 3000 fat pr dag når/hvis det går som det skal.
Det forhandles i tillegg om nye felt i flere land i regionen, hvor det finnes masse olje, men mangel på teknologi og erfaring, gjør at PNOR kan komme inn for en fornuftig penge.
Aje-feltet er jo godt eksempel på businessideen: 10 mill USD for 320 fat - mål om 3000 fat, altså 10 gangen. Litt flåsete og enkelt regnestykke gir da en verdi på 100 mill USD. Er det mulig? Verdiskapning for oss aksjonærer på høyt nivå!!!!!!!

Emisjoner eller låneopptak vil vel komme en eller annen gang, det er vel ingen tvil om. Det koster penger å utvikle felt! Nå får PNOR andre til å ta de største utgiftene, mot at de får nyte godt av PNOR sine kunnskaper og teknologi!
Men om de fortsetter å ha like god avkastning på penger de får tak i, så er jeg mer enn gjerne med på det :-)

Dette er en no brainer, om man kan kalle noe for det. To meglerhus har forsiktig estimert 1,4kr og 1,5kr i nåverdi på aksjen. Dette uten å ta særlig hensyn til økning i produksjon i nåværende eiendom.

Lykke til folkens :-)
Nybegynner2
11.12.2019 kl 21:38 3132

Utrolig mange som sutrer og klager. Er du misfornøyd med ledelsen så hadde du en gylden mulighet til å stille opp i dag og spørre, istedenfor å sitte å klage. Utrolig lett å være etterpåklok, når en har fasiten. Jeg var tilstede i dag, og ja er besviken på at jeg ikke får Warrants... og jeg hadde mange, men det er en del av gamet. Har mye aksjer pt og anser nedsiden som avklart, men det er ingen ting som er sikkert på børsen. Huffsan syns synd på dere alle som bare ser det halvtomme glasset og ikke det halvfulle. Dagens presentasjon var bra, selv om Liverpools er noen hakk bedre. Er 80% sikker på at kurs sommer 2020 er høyere en dagens. Når vi nå ikke har fasit så utfordrer jeg alle dere som alltid skal belære oss andre «skriv ditt navn og angi hvor ille kursen blir juni 2020», så skal vi se i speilet hvem som hadde rett. Det er jo så mange av dere sim vet så mye....
Mrhifi
11.12.2019 kl 21:59 3060

Warrants or not er ok for mig!! No SHIT...

Men ledelsens manglende realitetssans er en katastrofe!!!

Markedet har IKKE tillid til CEO Jens Pace!!!
Der er intet handel i pnor aktien!!!

Hvor mange investors var med til mødet i dag ????
Lad os få tallet!!! Hvor mange ????
Var der 11 personer?? inklusiv 5 fra petronor (staff) ?
Redigert 11.12.2019 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2019 kl 22:03 3046

Selv om fasiten ikke er endelig enda så ser det ut til at mine antagelser var rett!
Hvorfor skulle petronor stresse med forlik før nyttår? Nei kjempedag og nyhet, mitt tips er at forlik er i boks ila Januar.. Lykke til alle sammen, har ståltroa på at dette er rette aksjen å ha en slant i😃
Mrhifi
11.12.2019 kl 22:07 3029

Det bliver et billigt roadshow 😉 1 kasse øl og 30 stykker smørrebrød til de fremmødte investors...
Inklusiv doggybags... Anyway ud med Jens og Westh..

Redigert 11.12.2019 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
FkL
11.12.2019 kl 22:35 2975

Haha, så ufattelig latterlig. Du leser altså XI anonymt, selv om du er "kastet ut" for baising, udokumenterte påstander og upassende innlegg. Tror du skal jobbe litt med din egen realitetssans.
FkL
11.12.2019 kl 22:39 2959

Tror nok ikke det kommer noe i januar nå nei. Husk også at når nå warrants ryker så er det heller ingen faste former for hva slags løsning som er ønsket eller blir fasit. Derimot så er jeg enig med deg i at dette er rette aksjen å ha en slant i.
Mrhifi
11.12.2019 kl 23:04 2900

Jeg blev ikke kastet ud af xi!!!!!! Jeg lukkede min profil!!!

Det var blevet en sekt (xi) hvor der ikke er plads til kritiske spørgsmål angående petronor ledelsen og Abu Dhabis agenda (ADNOC) og en masse fake news artikler som har påvirket Apcl/pnor kursen big time....AI OG BARRY WHITE
FACT FKL...

Hvor mange investors var der på Petronors investormøde i Oslo i dag ??????!???
Redigert 11.12.2019 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
FkL
11.12.2019 kl 23:27 2863

Det eneste som er FACT er at du ikke sitter med fakta i det hele tatt og du var definitivt uønsket på XI ut i fra måten du opptrådte på.

At du heller ikke evner å forstå at både AI og Upstream har vært headon hele veien sier jo også sitt. Du må lære deg at det er forskjell på hva som er status og hva som blir fasit frem i tid. Flere av disse nyheter er nå bekreftet av selskapet og det er FACT. Her tar du altså totalt feil og de du kaller skribenter av fake news har nok bedre innsikt og kontakter i disse sakene enn det du har.
Redigert 11.12.2019 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
11.12.2019 kl 23:29 2853

Hvor mange investors var der på Petronors roadSHOW i Oslo i dag ???? 😂😂😂😂
FkL
11.12.2019 kl 23:34 2840

Her har som vanlig jeg FACT og ikke du. Begynner du å se en trend?
Mrhifi
11.12.2019 kl 23:38 2831

Citat fra Warom (XI) klokken 15:37... 11-12-2019

Jeg kom hjem for ikke veldig mange minuttene siden og registrerer jo at duskusjonen har gått både her og på HO. Først og fremst så ble jeg overrasket over ett oppmøte på hele 6!! personer og fem fra selskapet. Dette gjorde jo presentasjonen i seg selv ganske intim....Citat SLUT
Mrhifi
11.12.2019 kl 23:43 2818

Fkl, stop din propaganda !!! Man skulle fandme tro at du var ansat som Petronors spindoktor 🤬🤬🤬
FkL
11.12.2019 kl 23:46 2808

Haha, enda en FACT. Da leser du altså forumet du bannet opp og ned fordi de kritiserte dine usmakelig innlegg og som du "forlot frivillig" og aldri ville bruke igjen. FACT. Dette var sørgelige greier.
Mrhifi
11.12.2019 kl 23:52 2792

6 investors var der til petronors road/investorshow 🤔🤔🤔

Trust issue....Hell Yeah....old apcl investors og new petronor investors har ikke tillid til den inkompetente ledelse i selskabet....
FkL
11.12.2019 kl 23:56 2783

Tror heller du skal stoppe med din bullshit. Du legger frem fakta som absolutt ikke er annet enn vrøvl du har konkludert med selv. Kan ikke huske en eneste gang du har bidratt med noe som helst som er konstruktivt for caset. Derimot så konkluderer du med det ene fakta etter det andre uten forankring i virkeligheten. At du i det hele tatt kan hoste opp at alle som har hatt innsikt i sakene i media opp igjennom bare har skrevet fake news er jo helt latterlig. Du når jo ikke opp til foten til Barry Morgan engang. Jeg skriver mye, men legger ikke en forbanna FACT etter hver setning, ei heller anklager jeg alle som helt tydelig har innsikt og tilgang på informasjon for fake news bare fordi historien endrer seg. ALLE her på forumet har hør din sutring om at ledelsen er skitt. Get over it og finn deg noe annet å klage over. ALLE her på forumet har hørt at du alltid har FACT og alle har hørt alle ALLE andre skriver fake news. Tror kanskje du bør vurdere hva du skriver??????
Mrhifi
12.12.2019 kl 00:08 2747

Du skriver jo kun på dette forum for at påvirke folk til at investere i Petronor!!! Jeg har været med i Apcl/pnor siden feb/marts 2017 og kender casen særdeles godt...og jeg skriver præcist det der passer mig her på ho...have No illusions about that. Edit fingers 🤞
Redigert 12.12.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
12.12.2019 kl 00:14 2732

Funny at du ikke ville svare på hvor mange investors der var til møde idag FKL.... NOOOOT

Er det ikke relevant i din petronor agenda ?
FkL
12.12.2019 kl 00:15 2730

Selvfølgelig ønsker jeg at folk skal investere i PetroNor. Konkluderte du med det nå? Jeg regner med at alle som er inne i caset ønsker det. Derimot så ønsker jeg en konstruktiv dialog rundt caset der mange bidrar med informasjon. Du bidrar derimot ikke. Jeg har vært med siden januar 2015. Du bare spammer ned trådene med at du er misfornøyd og at du har funnet lykken andre steder. Det er jeg ikke veldig interessert i.

Og nei, fortsetter du med å spamme trådene med uinteressant bullshit og personlige prosenter i andre aksjer så blir du meldt til admin. Det hører ikke hjemme her.
FkL
12.12.2019 kl 00:18 2718

Du vet godt at dersom du ikke hadde oppført deg som en idiot så hadde jeg lagt det ut for lenge siden. Jeg legger ikke noe i mellom for PetroNor. Faktisk så har jeg publisert flere negative nyheter, men de er vel Fake News de også. Ikke knytter jeg det til noe strategi heller. Jeg bare kjøper. Selger ikke en skitt. Dette kommer bare til å gå oppover.
Mrhifi
12.12.2019 kl 00:19 2711

ukritiske skribenter med økonomiske interesser hører heller ikke hjemme HER🤔🤔🤔🤔 BALANCE FKL...BALANCE
FkL
12.12.2019 kl 00:23 2703

Det er ingen balance når du ikke bidrar med noen som helst, men bare gjentar bullshit der du påstår å ha fact og at andre skriver fake news. Det heter derimot baising.
Mrhifi
12.12.2019 kl 00:25 2696

Ja det skal nok gå op for pnor 👍 spørgsmålet er bare hvor længe i kommer til at vente....og forhåbentligt kommer der en ny troværdig ledelse....det fortjener det nye selskab og deres investors 🚀🚀 sov godt MR.FKL
oivindl
12.12.2019 kl 00:39 2672

MrHiFi: "Fkl, stop din propaganda !!!"
MrHiFi: "jeg skriver præcist det der passer mig her på ho.."

Er det bare meg, eller er det noe som skurrer her?
klaesp
12.12.2019 kl 08:01 2462

KENNYL, Det har i mine øyne hvert klart lenge at warrenst ikke ville slå inn . Ser at selskapet er på markedsføring tur til investorer og meglerhus., er dessverre redd for at dagens ledelse ikke har noe tillit i markedet pga manglende resultatet og inkompetent guiding til markedet noe som gjenspeiler kun små aksjonærer i selskapet.
oivindl
12.12.2019 kl 08:21 2400

Så retten til å skrive det man ønsker, er avhengig av kontekst?