Rally i NAS opp +4%. 2 mrd i erstatning?

Slettet bruker
NAS 12.12.2019 kl 13:28 12672

Kan Boeing erstatningen på kr 2 milliarder komme nå i desember? Blir Nas kjøpt opp? Jeg tror også at det kommer meldinger om flere tunge flysalg som gir milliarder inn i kassa til Nas? Rt 38,4 og opp +4.05% brått kommer denne aksjen til å fly svært høyt. Kjos og Karlsen pynter nå brura for salg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Britax
14.12.2019 kl 23:04 2626

"Alltid like saklig og korrekt"
Rart innleggene dine slettes gang på gang da.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.12.2019 kl 23:16 2595

Gang på gang???
Gjennom mine ca 15 år her inne har jeg UTROLIG få innlegg som har blitt slettet.
Det merkelige er at så godt som ALLE har kommet ila det siste året! I går to stk.
TO - uten at jeg kan se at det er noen graverende grunn til det!
Ganske så uforståelig for meg!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Epona
14.12.2019 kl 23:18 2580

Det er bare å sette en strek over det du skriver.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.12.2019 kl 23:37 2544

Har også fått innlegg slettet pluss advarsel. Begge ganger på nas tråder i disputt med Hammers. Tror Hammers etter 15 år her inne er så godt som administrator og får slettet det som ikke passer seg på trykk . Evnt setter enkelte i dårlig lys. Akkurat som at noen seriøst enda tror på ettertrykkelig brudd under 30, er dette noe jeg har fundert på.

PS.: er ikke konspiratorisk til vanlig
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.12.2019 kl 23:49 2520

Jeg har da aldri sagt at jeg har TRODD på brudd under 30!
Jeg har fortalt om konsekvensene HVIS 30 ble brutt! Dette ut fra et teknisk ståsted.

Ellers bryr jeg meg ikke stort om hva andre skriver - og har sluttet å ta meg nær av slikt. Det preller bare av.
Hvis du ble slettet var du vel utrolig usaklig - kan jeg tenke meg. Uansett ikke noe jeg har igangsatt!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.12.2019 kl 00:28 2475

Se på innleggene dine fra 30-perioden din da, hammers. Jeg tror ikke du trodde på brudd under 30, men du ønsket å formulere deg slik at andre skulle tro på dette. Alt er jo lov, men det var jo ganske usympatisk gjort den gangen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
15.12.2019 kl 01:11 2426

Ja dette var tider-) stod selv av presset. Solgte endel på 48. Satte pengene på scanship på 16 som jeg solgte på 22.60. Vurderer nå å øke igjen i Nas. Dobbeltmoral å vente på en dipp-). Trasig for de som solgte pga det presset som oppstår om man leser her inne
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
seismicrec
15.12.2019 kl 12:24 2216

Arnold Juklerød er død.
Men enkelte på HO har tatt opp arven etter Juklerød.
Postings om seg selv og sine navlebeskuende historier om alt annet enn Nas ,som er temaet på denne tråd.
Kanskje administrator skulle opprette nok et tema : kverulantene .
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.12.2019 kl 14:23 2102

Hadde du hatt noe selvinnsikt Plasthammeren, så hadde ikke Admin slettet mange av dine innlegg. Du får advarsel på hvert regelbrudd. Følge reglene, ellers er du snipp snapp nok snakk - ute. Neste uke kan det store rallyet komme til Nas, hvis Boeing erstatningen en liten del ca kr 2 milliarder kommer med en børsmelding.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
EXTrader
15.12.2019 kl 20:10 1904


Det er ingenting fundamentalt galt med Norwegian. Problemet ligger i de tekniske utfordringene selskapet opplever med flyene sine, sier flyanalytiker Hans-Jørgen Elnæs.

Passasjerstatistikken for november viser at SAS nå tatt igjen Norwegian - og er det største flyselskapet i Norden.

SAS fløy 2,31 millioner passasjerer i november, mot Norwegians 2,28 millioner passasjerer.

For Norwegians del er passasjertallene ned 21 prosent fra november 2018.

Fly på bakken
Elnæs sier hovedgrunnen til SAS’ nye dominans er at samtlige av Norwegians Boeing 737 Max-fly, og i gjennomsnitt ti av totalt 35 Boeing 787 Dreamlinere står på bakken med motortrøbbel.

– SAS har ikke disse problemene, og derfor vil SAS ligge foran gjennom vinteren frem til flyproblemene er fikset, sier Elnæs.

Luftfartsmyndigheter verden over beordret at alle Boeing 737 Max skulle settes på bakken i mars i år, etter to ulykker kostet 346 mennesker livet. Norwegian eier 18 av flytypen.

Kan vanke Norwegian-kompensasjon
Målt i børsverdi er fremdeles Norwegian størst, etter SAS-sjef Rickard Gustafson varslet at veksten i SAS ville avta i takt med svake kronekurser og bremsende nordiske økonomier, og brakte SAS-aksjen ned.

Kommer Boeing med kompensasjon til Norwegian for problemene med 737 Max og Dreamlinere, kan Norwegian rykke ytterligere fra.

– Det vil være en positiv trigger for Norwegian-aksjen om det kommer oppgjør fra Boeing. Jeg blir ikke overrasket om det skjer før jul, sier Elnæs.

Han sier kompensasjon oftest kommer i form av utbetalinger eller prisreduksjon på fremtidige fly.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.12.2019 kl 21:31 1766

tradingstock skrev 46 kr innen 31.12
Denne uken kan bli meget bra.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
CS_invest
15.12.2019 kl 21:45 1715

NAS har egentlig bare ET problem: BOING...

Om 737max kommer i luften - gjenstår at se hvor mange som ønsker at sitte på denne feilkonstruksjon - noe Elnæs (som typisk blåruss) åpenlyst ikke synes at ha tenkt på.

SAS har ikke NAS sitt problem...
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
15.12.2019 kl 22:10 1659

Dette har Southwest allerede sjekket...det viser seg at kun 10% av passasjerene vil ha betenkeligheter med å fly med Max. Når det gjelder SAS versus NAS så er det ikke tvil hos meg hvilket av selskapene som har det største potensialet og de beste fremtidsutsiktene....
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.12.2019 kl 22:38 1600

Hvilken rolle spiller det hva denne Elnæs sier?
Husker da han satt i nyhetsstudioet til NRK og lovpriste IAE's "oppkjøp" av selskapet (før noe var avklart).
Det var ikke måte på hvor flott dette skulle bli!
Det var den gang gammel kurs lå på topp - rundt 300 - og jeg argumenterte på egen tråd om at "dette kan ikke stemme".

Nei, det stemte da heller ikke.
Elnæs bommet på det grøvste - akkurat som alle dere andre som bet på agnet gjorde det samme - og ble med på EMI'en!
Også dere bmmet på det grøvste!

JEG, stakk derimot av med seieren - og fikk på sett og vis svi for det.
Måtte ut en mørk vinternatt med MYE vær. Vinden ulte og regnet pisket og slo i sydveggen!
Høyt opp i en vaklevoren stige - måtte jeg - for å finne ledig plass!

Første forsøk endte med fiasko da det kom en vindrosse som kastet meg i bakken.
Både laurbærkransen jeg hadde rundt halsen og undertegnede lå og sprellet i en diger snøhaug med "gule halvmåner" nede på bakken!
Halvmåner som bikkja hadde lagd. Ved andre forsøk gikk det bedre - så nå henger han der. Nei, ikke jeg, men KRANSEN, for svarte.

Hilsen Hammers

PS: Det kommer selvsagt ALDRI noen børsmelding om en eventuell kompensasjon fra BOEING. Slikt inngår i regnskapet.
Det er uansett kun snakk om en kompensasjon for utgifter som NAS har hatt.
Hvis det kommer noe, da. Kjenner jeg amerikanerne rett, så blir det vel bare noe lommerusk til slutt!
De gir ikke 5 øre fra seg hvis de kan unngå det! Advokatene sørger for det!
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
15.12.2019 kl 22:55 1564

Det spiller nok ikke så veldig stor rolle hva Elnæs mener, det har du rett i Hammers. Det som imidlertid betyr enda mindre er hva du mener......Når det kommer til børsmeldinger, så kan det nok tenkes at en enighet blir børsmeldt uten at detaljene fremgår (Southwest og Icelandair har jo børsmeldt foreløpige avtaler)
Redigert 20.01.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare