NANO. Nex in line - Big Brother 212Pb..................... Bravo

Araber
NANO 12.12.2019 kl 17:59 8069


Nordic Nanovector har utviklet Betalutin®, for behandling av Non-Hodgkin Lymphoma (NHL). Betalutin® blir nå testet ut i en Fase 2bklinisk utprøving. Betalutin® består av muse antistoffet lilotomab som binder til anti-CD37 og til dette har vi festet radionukliden lutetium-177. En kimerisk (mus/menneske) versjon of lilotomab, NNV03, har blitt utviklet for FLORA prosjektet.

OranoMed har utviklet en unik og patentert prosess for å produsere radionukliden bly-212. Det er en alfa partikkel genererende nuklide og Orano Med har produksjonsfasiliteter for denne både i Europa og USA.

FLORA prosjektets hovedmål er å utvikle en ny og unik produktkandidat kalt Alpha37 som består av NNV003 og radionukliden bly-212. Alpha37 utvikles for behandling av kronisk lymfatisk leukemi (KLL).

KLL er en kreftform som stammer fra B celler som har CD37 molekylet på overflaten. Selv om det finnes tilgjengelige behandlinger så er det bare 83 % av pasientene som overlever i 5 år. Omtrent 25 % av pasientene som har fått tilbakefall slutter med ny behandling i løpet av det første året pga bieffekter av behandlingen. Disse pasientene har en median overlevelse på bare 3.5 måneder. Medikamenter på markedet nå må tas hver dag resten av livet og dette kan føre til problemer hvis pasientene glemmer å ta pillen. En behandling som kan gis som bare en enkelt injeksjon som ALpha37 vil derfor kunne ha en konkurransefordel.

I FLORA prosjektet vil Nordic Nanovector og Orano Med bruke forente krefter og ekspertise på å utvikle Alpha37 frem til godkjenning av søknad om klinisk utprøving.


Sammendrag
Nordic Nanovector has developed a CD37-targeting radio-immunoconjugate (RIC), Betalutin®, for treatment of Non-Hodgkin Lymphoma (NHL). Betalutin® is currently in a global, randomized Phase 2b trial. Betalutin® consists of the murine anti-CD37 antibody lilotomab conjugated with a chelator that chelates the beta-particle emitting radionuclide lutetium-177. A chimeric (mouse/human) version of lilotomab, NNV03, has been developed for FLORA.

OranoMed has developed a unique and patented lead-212 production process and set-up facilities for the production and distribution of this rare radioisotope in the US and Europe.

FLORA’s main goal is to develop a novel product candidate, Alpha37, comprised of NNV003, the chelator TCMC and lead-212 for treatment of CD37-positive R/R CLL.

CLL is a cancer originating from B-cells that highly and selectively express CD37. Despite available treatments, the 5-year survival rate for patients with CLL is 83%. Approximately 25% of resistant or refractory CLL patients discontinue therapy in the first year, mainly due to treatment related adverse events. These patients have a median survival of approximately 3.5 months after stopping therapy. Current drugs pose compliance issues since the patients must take the drugs every day until the disease progress, thus making a strong case for therapies with simpler dosing schedules, like Alpha37.

Nordic Nanovector and Orano Med will use their combined expertise to develop a new, unique and well characterised RIC. Main deliverables include preclinical documentation of Alpha37, GMP manufacturing process for antibody conjugate and RIC, bioanalytical assays and the investigational new drug (IND) application.


https://prosjektbanken.forskningsradet.no/#/project/NFR/305113
Redigert 20.01.2021 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Araber
12.12.2019 kl 17:59 6953

Ibrutinib/Rituximab Combo. Dec 07, 2019

https://www.onclive.com/conference-coverage/ash-2019/ibrutinib-rituximab-combo-retains-pfs-advantage-over-fcr-in-extended-follow-up/

-------------------------------------------------------------------

Orano, from Internett.

A unique laboratory in the world specialized in the production of lead-212 (212Pb) has been set up in France.

In practice, these investments will double the laboratory space available at the Maurice Tubiana Laboratory in Bessines-sur-Gartempe (France) in order to increase its lead-212 production capacities. They will also finance the installation of a cleanroom, allowing the facility to achieve the status of "pharmaceutical establishment" as recognized by the French National Agency for the Safety of Medicines and Health Products (ANSM), a necessary step before clinical doses can be sent for therapeutic trials in Europe. In the United States, the capacities of the Domestic Distribution & Purification Unit (DDPU), located near Dallas, Texas, will be extended to allow several clinical trials to be performed in parallel. New research and development laboratories and the purchase of special equipment for the development and synthesis of new molecules will also accelerate Orano Med’s preclinical research into peptides1 radiolabeled with lead-212. Orano Med Extends Its Production Capacity in France.

-----------------------------------

For the production of 212Pb with two unique facilities in the world: In France with the Laboratoire Maurice Tubiana (LMT) producing 212Pb for Europe or 224Ra/212Pb generators (worldwide supply); In the US with the Domestic Distribution & Purification Unit (DDPU) producing 212Pb for North America.

----------------------------------

For the past thirty years, research on α-targeted therapy using lead-212 (²¹²Pb) demonstrated encouraging results in preclinical studies: However, its progress was limited by its lack of availability. Today, thanks to research performed during the last few years, new processes have been developed for extracting and producing high quality ²¹²Pb in large quantities that have made it possible to bring this new agent to the clinic.
Sydney
12.12.2019 kl 18:24 6858

Flott gravearbeid. 6 millioner fra Eurostat. Skulle ønske det var 60. Men alt hjelper jo.
Araber
12.12.2019 kl 21:03 6608

4 / 16 / 2019.

Faced with the novelty of a 212Pb-labeled monoclonal antibody (mAb) for clinical translation, concerns were expressed by the Food and Drug Administration (FDA) regarding 212Pb prematurely released from the mAb-chelate conjugate. The objective of this study was to simulate the worst case scenario of such a failure.

http://www.oranomed.com/en/resources/publications/toxicological-studies-of-212pb-intravenously-or-intraperitoneally-injected-into-mice-for-a-phase-1-trial
Merlin
12.12.2019 kl 21:55 6466

Fantastisk og eventyrlig oppsummering! Omtrent ingen forstår at Nano er verdt minst 10 ganger dagens nivå!!
Redigert 12.12.2019 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
12.12.2019 kl 22:12 6383

Tiden strekker ikke til her, på reising. Hva er det markedet ikke våger å forstå? Jeg tenker hadde vi vært på 50-60 tallet så veldig bra..
Hva mener du Markedet ikke skjønner, når du mener 10 gangen fra dagens nivå, interessant å kunne få litt ref her?
Merlin
12.12.2019 kl 22:26 6313

Så får du faktisk bruke kreftene og forsøke å forstå! Da har du en fortsåelse hvor vi er .
Araber
12.12.2019 kl 22:49 6242

Fra internett.

AlphaMedix™ (²¹²Pb-DOTAMTATE) is a radiotherapeutic drug indicated in subjects with unresectable, metastatic somatostatin receptor (SSTR) positive neuroendocrine tumors (NETs). Because 212Pb is an in vivo generator of alpha particles, it is particularly suitable for SSTR therapy applications. This drug addresses an unmet need in the field of peptide receptor radionuclide therapy (PRRT) for NETs. Substitution of an alpha emitter (²¹²Pb) for the beta emitters currently being used (i.e., 177Lu or 90Y) will provide significantly higher Linear Energy Transfer (LET) and a shorter path length. Higher LET particles should cause more tumor cell death. Shorter path length should result in less collateral damage of the normal tissue and therefore less side effects for subjects receiving the drug.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 00:04 6298

Good digging Frontamasta. Jeg liker bedre ditt gamle navn enn det nye (araber) men får leve med det. Mye bra du gjør for å finne info. Mange er takknemlige for alt arbeidet du gjør inklusive undertegnede.

Det er så mye på gang i Nano nå, at forventingene er nesten sprekkferdige for oss som følger selskapet. For et år vi går inn i. #nåskaldetsnarthøstes

At vi ligger under 30 er helt utrolig, men jeg tror ikke det varer så lenge nå.
Panis
13.12.2019 kl 00:11 6258

Joda Merlin, det er mange som forstår...
Men vi må vente til markedet eller «mannen i gata» forstår.

God nat zzz

Bullinvestor
13.12.2019 kl 01:00 6197

Er tungt investert i Nano fra år 2015, har i noen få og kortere perioder vært ute med ca 40% av beholdningen. Er selvsagt inne med alt nå. Jeg skulle ønske at lederne på podiet hadde et bredere smil og brukte litt ord slik at Markedet enklere kunne forstå hvorfor smilet var der. Jeg tror også at Nano kan bli gull. Det meste av medisinsk forskning handler om mye tørt stoff ikke så lettfattelig for den vanlige mann i gata. Er ganske sikker på at her ligger noe av forklaringen ang liten markedsforståelsen. Men det løser seg nok til slutt👍
Slettet bruker
13.12.2019 kl 01:17 6167

Hæ. Er det kritikk av ledelsen jeg hører. Skam deg. Løgner! Idiot!

Er hva jeg får når jeg kritiserer ledelsen.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 01:17 6160

Og en annen ting. Hvorfor må du nevne at du er tungt investert. Holder det ikke med å si at du er investert i selskapet. Tungt?
Araber
18.12.2019 kl 18:03 5478

Det kommer flere gullegg........

Lest hva Areeba Hussain skrev i dag............Historic Investment in Nordic Cancer Research to Advance Alpha Therapy.


Slettet bruker
18.12.2019 kl 18:20 5417

Meldingen som kom i dag burde sendt NANO opp 20% minst. Vi går nå i klinisk studie sammen med Orano Med. og det potensialet er skyhøyt fremover.
Slettet bruker
18.12.2019 kl 18:30 5376

Siden den ikke gikk opp 20%: Har du noen tanker om hvorfor den falt i stedet?
Eller er det bare markedet som ikke forstår noe denne gangen også? :-)
Slettet bruker
18.12.2019 kl 18:35 5340

Korsar: Du trenger ikke svare meg da jeg ikke kan leste innleggene dine. Du er blokkert og det begynner å blir mange av oss som har gjort det. Nettroll som ljuger overalt har jeg og mange andre lite til overs for.

Så da får du bare går rundt her på forumet her i den tro på at du blir lest. Tror ikke jeg bruker en kalori på å svare deg igjen. #blokkert
Redigert 18.12.2019 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Falketind
18.12.2019 kl 18:36 5330

Helt enig, dagens nedgang er ikke faktabasert på grunnlag av selskapets svært enestående forskningsresultater og den markedsposisjon dette vil representere på sikt. Eneste fornuftige vei er rett opp kursmessig, ikke la seg lure av de som nå prøver å manipulerer kurs ned. En skikkelig shortskvis hadde gjort seg.
Redigert 18.12.2019 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
18.12.2019 kl 18:43 5296

Nå er det jo ikke første gang at det forsøkes å gi inntrykk av at meldinger er uten betydning ved at man gir aksjen et puff nedover når positive meldinger slippes. Friskest i minne er jo hva som skjedde etter at vi fikk den oppsiktsvekkende meldingen om at 3 av 3 pasienter i Cohort 1 hadde oppnådd CR. Det ble begynnelsen på et omfattende fall, og katalysator for dette fallet var at man lyktes med å nøytralisere den gode meldingen vi lenge hadde ventet på. Fokus ble rettet mot det beskjedne antallet istedet for å fokusere på at resultatet var helt i tråd med det man forventet ut fra museresultatene, og snart var det hele glemt og man kunne fokusere 100% på emisjonsfrykt.
Redigert 18.12.2019 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Picosalax
18.12.2019 kl 20:22 5122

Sjelden har uttrykket å tale for døve ører kommet mer til sin rett. Selv om jeg ikke er religiøs så tror jeg uttrykket stammer fra bibelen.
St_Anthony
18.12.2019 kl 22:16 4925

Grunnen til at NANO falt i dag er vel mest teknisk: stort overheng og dermed motstand i sonen 33-35 kr. Hvor stort salgspresset blir rundt disse nivåene vil vise seg i dagene fremover, men det er ikke overraskende. Jeg solgte meg ut i dag, men følger med.
Mrhifi
23.12.2019 kl 09:57 4532

Fint indlæg Araber 👍 Merry Christmas og godt nytår 🚀
Slettet bruker
23.12.2019 kl 10:00 4521

Dørene lukkes, ta plass!! Tuut tuuuuut:))

God jul godtfolk:) 2020 blir bra! Det vet jeg!!

Jimmi
Slettet bruker
23.12.2019 kl 10:07 4484

Neste stasjon er Lugano. Lugano. Next station is Lugano. Lugano.
Dublinmannen
23.12.2019 kl 10:09 4468

Hei Dr Stockmann. I en folkefiende av Ibsen finner vi også en Dr Stockmann
YNWA250505
23.12.2019 kl 10:11 4453

Bør blåse igjennom 33 kr i dag. Da går d raskt til kr 40
Slettet bruker
23.12.2019 kl 10:19 4416

Hehe
Bullinvestor
23.12.2019 kl 11:55 4295

Du må være forsiktig med å si sånt her inne på forumet, her er alt for mange nisser som ikke tåler å høre slikt, kunn negativ vinkling som som treffer dem positivt😄
Men nå er det Jul og det er rom for å bry oss om hverandre🌟 God Jul alle sammen🎄⛄️🎅🏻🌟
Mrhifi
20.01.2020 kl 09:17 3754

Fantastisk at købe aktier på disse niveauer 😁😁
Davinci_me
20.01.2020 kl 11:19 3555

Blir spennende denne uken og se om det skjer no! En fis fra selskapet og vi er over 30 kr.. lite selgere under 27.
Slettet bruker
20.01.2020 kl 12:24 3439

Stille før stormen. Vi er inne i 2020 folkens!

På tide å ta plass! Nanokursen går fort når den først går...

🚀
Araber
20.01.2020 kl 12:35 3398

Edvald Bravonano stiller knallharde krav til evt partnere, og utgangspunktet er ikke aksjekursen som ødelegges av programvarene i disse satans databasene. Hver javla dag.

Bravonano vet at det er meget få selskaper i verden som mikser CD37 og CD 20 i studieforsøk. Er det noen i det hele tatt som også har 177Lu og 212Pb i pipelinen ?

Storgjedda blir større for hver dag som går.............................
Redigert 20.01.2020 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Sydney
20.01.2020 kl 12:43 3364

Til slutt får du rett i alt araber. Stor gjedda og partner avtale osv. Jeg har faktisk troa på at det er det og ikke meisjon de forhandler om nå. Problemet er at de har svidd av en milliard eller to på utvikling og det burde de få.igjen for. Man kan ikke takke ja til.en avtale som ikke kompenserer dette kraftig.
TeeJay
20.01.2020 kl 13:23 3274

Det er selvsagt det som også er underliggende her. Hvor mange mrd mer enn nødvendig svis av underveis, før det materialiserer seg i noe av verdi for aksjonærene.
Svaret på det er av avgjørende betydning for hvor mange kroner man får ut, for hver krone inn.

Det er vel sannsynligvis det man er usikker på i inngangsvurderingen i denne perioden.

Om det kommer ytterligere, og herunder vesentlige utvanninger.
Og det gjør det nok sannsynligvis.

En evt partner vil trolig uansett bare gi nok i upfront til å drive noen kvarter fremover, så tidsaspektet på utviklingsløpet er avgjørende.

Her vil det være avgjørende hvilke fakta som kommer på bordet, ihht Archer og spesielt Paradigme.

Jeg tror alle vesentlige ressurser er dirigert mot Paradigme.

Det blir spennende å høre når vi kommer til FY.
Imellomtiden er det ventedrops og luftsuppe som gjelder

Imidlertid er det jo noe av sjarmen her, at hva som helst, kan skje når som helst.
At det skal gå til mål tror jeg vi kan være relativt trygge på
Redigert 20.01.2020 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 13:32 3240

En upfront vil trolig gi nok til å drifte dagens forskning og samt sette i gang resten av pipeline til de sluker hele selskapet er min påstand.
Araber
20.01.2020 kl 15:20 3078

Pipelinen og storgjedda bli enda større enn noen arner....................Skal Nordic Nanovector bla oveta hele CLL markedet..................

Forum forum
20.01.2020 kl 15:37 3044

Araber.

Liker dine innlegg om teknologien.

I mens vi venter, Shorten er økt til 1080 000
Slettet bruker
20.01.2020 kl 15:40 3031

Som Sydney er inne på, ikke sikker på at det kommer en emi i det hele tatt.
Jeg tror også noe er på gang og at en bombe eller to slippes i år. Ja faktisk når som helst.
Om vi får upfront betaling så regn med større beløp, Nano er såpass langt i løpet med å utvikle kreftmedisin at denne deriskingen må BF betale for.
Dessuten er det bare måneder til ferdig readout av Paradigme og Archer-1, og da vil. pengebruken blir drastisk mindre.
Perioden fra nå til readout senere i år blir utrolig spennende.
TeeJay
20.01.2020 kl 15:56 2983

Jeg er alldeles ikke uenig, og heller ikke pragmatisk ift egne forventninger i tiden som kommer.
Allikevel velger jeg nok å være noe mer avventende ift disse tingene nå enn tidligere:

1. Vi ser litt hvilke type up front som legges på bordet(Bravo sier også i DnB podden at om det kommer en upfront nå, så snakker vi veldig nøkterne summer)
2. De er ikke kommet veldig langt i den medisinske utviklingen, vi har en kandidat som kan være klar for filing innen 2h 21. Archer skal tross alt gjennom en fase3, deretter. DLBCL vet vi ingenting om, CLL kommer, men er foreløpig ukjent, og ikke i klinikk før ut i 21 evt.
3. Cash position er ikke god ift burn, og er også ett moment en forhandlingspartner tar betalt for
4. Selv med partneravtale, så ser vi jo hos de andre, at det er langt fra ensbetydende med positiv utvikling i kurs. Det syntes jeg er litt skremmende.

Allikevel er jeg all in, og det med hud og hår, fordi jeg er så sikker på at det både går bra, og at det potensielt kan skje når som helst.

Men igjen, personlig velger jeg å ikke være i noen annen stilling enn at jeg fremdeles forventer at dette tar tid.
(Haha, jeg høres jo negativ ut, men er ikke det. Ett snev av realisme liker jeg å tygge på. Så får alt annet komme som surprising upside)

Jeg er ombord når toget tøffer
Redigert 20.01.2020 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 16:12 2936

Er forsåvidt enig i det meste unntatt punkt 2.
Siden 2009 har Nano jobbet med å få Betalutin på markedet. Neste år er de inne med søknad. I et biotekperspektiv er dette som "i morgen". Ja, de skal gjennom fase 3, men da er de på markedet og tjener penger, samt får inntekter av andre partnere rundt om i verden. Da er også resten av pipelinen på vei får vi tro.
Men før det er de nok oppkjøpt, eller har fått bud i det minste. Jeg kan ikke skjønne noe annet.

Jeg er helt pragmatisk til denne investeringen, reagerer null på kursmanipulasjon og kurssvingninger som måtte pågå, da jeg ser hvor vi er på vei hen.

PCIB, gikk vel tregangern med rykte om partnerforlenglengelse med AZ
TRVX gikk fra under 5 til over 10, dvs en dobling på en ganske dårlig deal rent cashmessig.

Hvor mange doblinger går Nano?
Redigert 20.01.2020 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
stockwalker
20.01.2020 kl 16:24 2900

ref kursmanipulasjon .. hvorfor er Nano eneste biotech som tydelig blir eksponert for shorting ?

mcap og shortandel under
Nordic Nanovector 1,8 mrd - 1,63%
Photocure 1,7 mrd - 0%
PCI Biotech Holding 2,5mrd – 0%
Targovax 0,6mrd – 0%
BerGenBio 1,4 mrd – 0%
Ultimovacs 1,6mrd – 0%