Strongpoint nr 12 - 20 C&C til Coop Sverige. God Påske!

tunktee
STRONG 13.12.2019 kl 00:00 33642

Fikk lyst til å lage en siste tråd for i år, siden vi har hatt en hver måned.

Den senere tiden har jeg blitt stadig mer forbløffet over verdsettingen av Strongpoint!
De første signalene på en lys fremtid kom våren og sommeren 2018, og de fortsatte å komme frem til dags dato.
Likevel falt faktisk kursen markant på sensommeren i fjor, og holdt seg der til i vår.

Der er ett meget sterkt signal som vi har pratet lite om på forumet;
Dette er et signal som vi ikke hadde i august i fjor, når kursfallet skjedde parallelt med tidligere leders avgang.
Nå vet vi at tidligere CEO har valgt å sitte med samtlige av aksjene sine i over et år etter sin avgang.
Dette utgjør godt over 2% av selskapet og mer enn 11 millioner i verdi.
Uavhengig av om han selv ønsket å gå videre fra Strongpoint, eller styret ønsket en endring i ledelse, kan jeg knapt tenke meg et sterkere signal enn når den som i åresvis (var det 16?) har styrt skuten og kjenner markedet bedre enn de fleste, stoler så mye på fremtidens kurs, og den nye kapteinen.


Her er (forresten) den siste børsmeldingen for to dager siden:

StrongPoint ASA: COOP orders an additional 20 Click & Collect lockers

(Rælingen, Norway, December 10(th), 2019): StrongPoint has signed an agreement
with the Swedish grocery retailer COOP for an additional 20 Click & Collect
lockers to be located nationwide for their Click & Collect online retail
solution.

"I am delighted that COOP has chosen us to support them in offering of a
flexible and modern Last Mile solution for online grocery shopping. This order
truly is a stamp of approval for our Click & Collect Lockers," says Jacob
Tveraabak, Chief Executive Officer, StrongPoint.

StrongPoint signed the first agreement with COOP in April 2019 for a pilot test
with two Click & Collect refrigerated lockers, a noteworthy part of the food
retailer's effort to enhance their e-commerce offering and services - COOP
Hämta. StrongPoint's Click & Collect lockers preserve chilled, frozen and room
temperature articles.

The pilot test has proven successful and COOP Sweden has consequently signed an
agreement for 20 additional refrigerated lockers, to be delivered in 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Grantchester
16.12.2019 kl 17:48 6996

Takk for kommentar, tunktee, jeg ser kanskje større potensial i STRONGs produkter (enn deg) - og er muligens mer utålmodig, som selger jeg selv er. Jeg er overbevist om at det er adskillig mer å hente i andre markeder enn i "hjemmemarkedene" og Spania. Det må jeg få lov til også. Spanias potensial er en "no-brainer" og det har vi skrevet om i snart 3,5 år. Det som er vanskelig i internasjonalt salg er å åpne ny markeder. Jeg har påpekt nødvendigheten av en overordnet CSO/CMO. STRONG er et komplekst vertikalt og horizontalt integrert selskap med produksjon og kontorer i flere land og en enorm mengde produkter. Å kjøre en sammenhengende salgs - og markedsstrategi er helt nødvendig. Jeg har også nylig lurt på hvorfor den nesten ikke omtalte compact CG enheten ikke markedsføres. Her ser vi hvordan Glory promoterer sin nye "compact enhet" (jeg må innrømme at det er markedets sexyeste designmessig);

https://www.youtube.com/watch?v=LrZRUebCHDo

Jeg tok frem Italia som et annet eksempel. Italia har vært pekt ut av konkurrenten Azkoyen som interessant - de har laget en egen side på italiensk for Cashlogy enheten. Se også https://cashlogy.com/it/ Jeg kan ikke huske at Italia har vært nevnt av STRONG.

Så Vensafe; dette produktet må jo ha flere muligheter ? Siste gang vi hørte om en internasjonal S&C ordre var vel ifm Carrefour i Belgia (som var en repeat-ordre forresten) for 18 måneder siden.

Det er nok riktig at vi ikke hører om alle installasjonene men er ikke det STRONGs oppgave å gjøre litt blest om disse ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
16.12.2019 kl 19:26 6946

Nå ble jeg jaggu usikker på om jeg fornærmet deg Grant!? (Om du takket ironisk)
Ville ikke være så rart siden jeg har mistet fullstendig oversikten over hva man kan si uten å såre folk nå til dags ;)
(Verken MeTo eller Greta Thunberg hjalp meg i den saken asså, grompf.)
Vi er jo sjeldent uenig verken her eller i virkeligheten, bare litt forskjellig måte å se ting på.
Er enig med deg i alt du skriver, og tror og håper at vi uansett begge er fornøyd om et år fra nå. 👍😁
God jul tjommi!
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
16.12.2019 kl 19:49 6933

Det var en høflighetstakk, tunktee - no problem. God Jul til deg også ! Hils din gode venn Thomas fra meg hvis du ser ham i disse dager.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
16.12.2019 kl 19:55 6935

👍🤗
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
16.12.2019 kl 20:04 6920

I Spania har Strongpoint inngått samarbeid med «en hel haug» av mindre og litt større selskaper som står for salg, distribusjon og montering av Cashguard-maskinene. Legger ved lista her, og den er faktisk på hele 35stk, pluss et selskap i Lisboa, Portugal.

https://www.cashguard.es/distribuidores/

Ikke lett å vite hvor aktive eller dyktige de forskjellige selskapene er til faktisk å «stå på» for Strongpoint, men de er i alle fall spredd over hele fastlands-Spania, samt på øyene Mallorca, Tenerife og Lanzarote. Vi får tro det blir en del salg av det!



https://www.cashguard.es/distribuidores/
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
16.12.2019 kl 20:33 6897

Med god opplæring og regelmessig oppfølging fra Madrid/Rælingen bør det absolutt lede til økt salg. Salgsmodellen passer det enorme og kulturelt veldig diversifiserte landet perfekt. Vi får se om modellen også virker i det mer homogene Tyskland og andre steder. Utstrakte Italia med sitt sterke nord-sør skillet bør også være kandidat.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Casiasia
17.12.2019 kl 07:23 6785

spennende nyhet..first mover advantage:

(Rælingen, Norway, December 17th, 2019): StrongPoint today announces its 2020 launch of the Mobile Grocery Click & Collect Locker. The first order is already signed with Axfood in Sweden for 4 pilot lockers to be placed in the Stockholm region. "The Mobile Grocery Click & Collect Locker is a great addition to our existing Click & Collect offering, and we are excited to work with Axfood to test the solution across locations in Stockholm. With no need for a building permit, the new solution offers increased flexibility by allowing the customers to place the lockers on preferred locations, for example at gas stations. They can also rotate the lockers between different pick-up points, for example to serve end-customers on their way to summer and winter destinations," says Jacob Tveraabak, Chief Executive Officer of StrongPoint, and continues: "In addition, we can optimise locker locations based on user experiences and utilisation. The Mobile Grocery Click & Collect Locker is a key tool for new and innovative ways to reach the consumer." StrongPoint will launch the Mobile Grocery Click & Collect Locker in 2020, enabling preservation of chilled, frozen and room temperature articles. The new locker adds to the existing Click & Collect locker portfolio, which also includes the StrongPoint Retail Parcel Locker especially suited for a wide variety of non-grocery items. StrongPoint has entered into an agreement with Axfood for the delivery of 4 Mobile Grocery Click & Collect Lockers, and the first pilot solution is expected to be consumer ready in the Stockholm area during the first half of 2020. For more information about Axfood's pilot project, please visit www.axfood.se/meda-och-opinion/ For additional information, please contact: Jacob Tveraabak CEO, StrongPoint ASA Phone +47 90 82 13 70 Hilde Horn Gilen CFO, StrongPoint ASA Phone +47 920 60 158 About StrongPoint | www.strongpoint.com StrongPoint is driving productivity for European retailers by providing innovative, integrated technology solutions for multi-channel retailing based on long-standing relationships with customers and partners. StrongPoint is also a leader in IBNS solutions for Cash-In-Transit (Cash Security), and Labels for customers in Norway and Sweden. StrongPoint offers best-in-class service and consultancy expertise through its team of 525 employees in Norway, Sweden, the Baltics, France, Germany, Belgium, Spain and Russia. StrongPoint is headquartered in Rælingen, Norway, and listed on the Oslo Stock Exchange (ticker: STRONG). About Axfood | www.axfood.se Axfood aspires to be the leader in good and sustainable food. The Axfood family of companies includes the store chains Willys and Hemköp as well as Tempo, Handlar'n and Direkten. B2B sales are handled through Axfood Snabbgross, and our support company Dagab is responsible for the Group's product development, purchasing and logistics. The Axfood family also includes Mat.se, Middagsfrid and Urban Deli as well as the partly owned companies Apohem and Eurocash. Together the Group has more than 10,000 employees and sales of nearly SEK 50 bn. Axfood has been listed on Nasdaq Stockholm since 1997, and the principal owner is Axel Johnson AB.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Casiasia
17.12.2019 kl 07:50 6771

ny sterk partner: Circle - K

De er jo som kjent den store kunden til Gunnebo på Safepay.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
17.12.2019 kl 07:53 6752

Mye spennende som skjer rundt om nå. Skal 2020 bli det store gjennombruddsåret for Strongpoint?
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 08:18 6746

Takk til dere som oppdaterer alle oss andre med nyttig informasjon. Mye spennende om dagen og kan vel si jeg plukker litt ekstra med aksjer.
Håper på et lite gjennombrudd det kommende året for oss

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/12/17/7482572/strongpoint-satser-pa-mobile-utleveringssteder

Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
globalsparer
17.12.2019 kl 08:57 6701

Veldig bra satsing omdagen. Kan dette være noe for utkonos? Trur de har noe lignende, men trur ikke de har noe hightech løsning på mobile måter for e handler.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
17.12.2019 kl 09:00 6693

Spennende nytt C&C hardware produkt som elegant unngår behovet for byggetillatelser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
globalsparer
17.12.2019 kl 09:44 6646

Kan være noe utkonos er ute etter, selv om jeg ser utkonos kjører med lastebiler til steder, men trur de har en mann som står og kaster ut maten istedenfor C&C løsning. Hadde jeg vært Kolonial, hadde jeg kastet meg etter strongpoints produktet for å vinne over dagligvarekjedene så fort som mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
17.12.2019 kl 10:12 6597

Så gøy!
Kan løse ting for flere interesserte kunder.
En av grunnene Strongpoint oppga (Var det i en presentasjon?) for Utkonos manglende utplasseringen i Moskva, var at de slet med offentlige tillatelser.
Disse mobile skapene kan løse noe av det.

I tillegg kan butikker føle seg frem og teste ut hvor den riktige plasseringen er, og man kan ha pop-ups f.eks på messer og ved innfartsårene i slutten av påsken.

Litt artig at det som flere har poengtert her med bruk av bensinstasjoners ledig kapasitet, nå blir en realitet. Var vel Collin som først skrev om det.
Lurer litt på hvordan de skal løse energibehovet på forskjellige steder. Kan det holde med 16 Amp kurs for en hel slik trekkvogn?
(Men bensinstasjoner har gjerne mer enn nok strøm tilgjengelig?)

Trikk; Jeg tror på en rekke gjennombruddsår fra og med nå.
Det har virkelig begynt å ta seg opp på hardware i det siste.
Software, som normalt kan gi langt høyere fortjeneste, håper jeg er stigende, og at vi ser effekten av både salg og lisenser i økende grad de kommende årene.

Litt pussig er det at JT proklamerer med at vi er en software-bedrift, når vi siste året har gjort så mye suksess innen hardware....
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Casiasia
17.12.2019 kl 13:05 6455

der tok noen 60K i et hugg. Håper alle besinner seg nå så vi ikke må betale unødvedig formueskatt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 15:31 6297

Har du noen på denne Casiasia? Link?
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
17.12.2019 kl 15:45 6298

Gunnebo med sitt Safepay system fikk kontrakt med Statoil / Circle. K i Norge og vel også Danmark for en del år siden. I Sverige fikk PSI / Strongpoint levere CashGuard-systemet. Så den gang Statoil benyttet begge systemene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
17.12.2019 kl 15:59 6284

Huff da, det må vi unngå :)
Faren er at det vil gå veldig fort opp til 15 når vi passerer 12 og en halv krone, men det skal jo underverker til for at det skjer før årsskiftet.

Selv om jeg nærmest har lovet å slutte å hause, så klarer jeg ikke la være å påpeke erfaring fra andre aksjer.
Når der kommer mye (positive) nyheter fra et selsskap; Selv om disse ikke er så store og kursdrivende i seg selv, så ligger der som regel ting å ulmer i sanden. Et par til artikler i finansmedia nå, kan gi en selvdrivende effekt. Og hvis, som jeg tror, vi står forran både positive tall og nyheter til våren så....

Hilde Gilen sa (var i Q3 presentasjoenen tror jeg), at der tidligere var noe de unnlot å børsmelde for å ikke være kursdrivende i forkant av kvartalet.
Faktisk er ingen av de to siste børsmeldingene pliktige i forhold til eget regelverk. De har ikke tidligere sendt børsmledning når de får et nytt produkt i porteføljen, og ordren til Coop på 20 C&C er trolig under MNOK10 som er egensatt grense. (Da kan de selv vurdere ut fra om ordren er strategisk viktig, noe som ofte har medført at de har unnlatt å melde fra.)
Jeg leser det derfor som et godt tegn at de likevell melder disse to.

Edit; Jeg må legge til en liten historie.
Kan være det har vært skrevet om, men jeg fikk høre det fra en i finansbransjen forleden. (anonymiserer detaljene)
Et større fond i Norge som kun er for profesjonelle aktører var tungt lastet med aksjer i et av de største klesmerkene i værden.
Investeringen gikk veldig bra, og de satt med stor urealisert gevinst. Ved et kvartal for et par år siden hyret fondet inn en lingvist for å være på presentasjonen, og grunnet formulerings- og språkformen til CEO samt noen detaljer om lagerbeholdingen valgte de å selge seg ut.

To kvartal senere kom svært dårlige tall som et sjokk på markedet ellers, og aksjen falt med 40%.....
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Casiasia
17.12.2019 kl 16:09 6265

Beklager, der var jeg nok uklar. De mobile hentestasjonene skal utplasseres hos Circle K. Så indirekte partner for C&C, ikke CG som min kommentar kunne tolkes som.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 16:15 6309

Lekkert. Dette kan bli veldig bra.
Takk Casia, var nok jeg som ikke hadde fått med meg avtalen med Ax og CIrcleK
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
17.12.2019 kl 16:33 6299

Så bra med alt dere finner!
Limer inn dette fra artikkelen Casiasia:

– Ambitionen är att införa mobila hämtstationer för såväl Willys, Hemköp och Mat.se. i framtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
globalsparer
17.12.2019 kl 17:00 6263

Om dette er en veldig god løsning, så må som sagt dette være ypperlig for utkonos og kolonial selskaper. Ser Coop obs har kommet med ringeklokker rundt i butikken, usikker på om dette er noe de kan tjene så veldig mye penger på, men en god løsning der også, og mange nok skal ha ringeklokke. :D
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Krosta
17.12.2019 kl 18:34 6184

Mye bra informasjon og god stemning på STRONG- tråden for tiden. Veldig kjekt å se - og det er helt supert at så mange velger å dele kunnskapen, informasjonen og det gode humøret de sitter med!

Jeg har ikke glemt hva du spurte meg om her inne 5. nov tunktee (men det har sikkert du hehe).
tunktee: "Edit; På side 10 av presentasjonen er søylediagram av siste tre års omsetninger.
Er selv ingen statiker, men kjenner en som kanskje er det? Krosta 😉😊?

Anyways, ser man utelukkende på det diagrammet, uten å vurdere børsmledte ordrer, så tyder det på at omsetning innenfor RT blir høyere enn mine antagelser."

Jeg er langt fra en statistiker, men man trenger ikke å se lenge på den tabellen der (som viser en vekst i Retail Technology (RT) på 20% fra Q3 18 - Q3 19) før man får dollartegn i øynene. Som vi har snakket litt om før; det er RT som er skikkelig hot og det er i mine øyne RT som virkelig kommer til å sørge for at STRONG har mye å gå på de neste årene.

Jeg ble inspirert av spørsmålet ditt til å se litt på vekst. Og jeg fant ut at jeg ville gjøre et forsøk på å spå vekst i EBIT ut fra en fundamental analyse. På grunn av Finansavisens gammeldagse forum hvor man ikke har anledning til å legge ut bilder/tabeller legger jeg kun ut konklusjonen her. For de som ønsker mer detaljer kan de ta turen til STRONG tråden på tekinvestor.

Vekst i EBIT = reinvestment rate * ROC
Både Reinvestment rate (hvor mye av overskuddet man reinvesterer) og ROC (totalkapitalrentabilitet) kan være volatile tall, spesielt for små selskaper. I år hvor man foretar store oppkjøp vil reinvestment rate være spesielt høy og i år hvor man har unormalt høy EBIT vil ROC være unormalt høy. For å motvirke denne effekten så mye som mulig har jeg i mitt hovedscenariet regnet ut vekst i EBIT ut fra gjennomsnittstall i reinvestment rate (72%) og ROC (11%) for de siste 4-5 årene. Det blir da en forventet vekst framover på 8,2%. En reinvestment rate på 72% kan virke noe høyt å ha over tid – noe det også er. Men for et selskap i STRONG sin posisjon krever det etter min mening en høy grad av investeringer de neste årene i form av oppkjøp, nye produktserier og diverse for at man skal kunne kapitalisere på mulighetene som ligger åpne for selskapet i retailmarkedet. Jeg ville ikke vært overrasket om man i enkelte år framover nå vil se en reinvestmentrate som overstiger 100%. Jeg vil heller ikke bli overrasket om veksten i EBIT de neste årene vil knuse hovedestimatet mitt i tabellen over på 8,2%.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
17.12.2019 kl 18:35 6184

STRONG skal på stand med to helt nye samarbeidspartnere for SCO i USA ser det ut som; Aila Technologies og MadMobile.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
17.12.2019 kl 21:22 6114

Du har helt rett i at jeg sikkert har det Krosta, jeg er mer i familie med gullfiskene enn elefantene.

Veldig bra og grundig innlegg! Må selv lese det igjen i morgen, når hodet er mer våkent. Det e ikkje barneskolepensum det du skriver om...
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
17.12.2019 kl 23:52 6020

Jeg la inn et innlegg med minst en skrivefeil,) Ja, Krosta. Dette går veien, men jeg tror det kan eksplodere der ute og organsik vekst kan klare målene. Riktig oppkjøp kan være bra, men der har SP vist seg dyktige.

Vensafe og E-Cub ser jo ut il å være genikjøp der i porteføljen. Så var kanskje ikke repant det store? Den hører vi ikke lenger om.Hva skjedde?
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
JosMag
19.12.2019 kl 11:52 5176

Har fått bekreftelse på at leveransene går som planlagt og tidligere kommunisert 👍
Tror vi har mye å glede oss til i kvartalene som kommer 😀
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
19.12.2019 kl 12:35 5150

Mer fra Irland, og man kan også legge merke til at de sier de nå har montert over 300 CashGuardmaskiner:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3056363094391807&id=125391917488954
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.12.2019 kl 14:00 5107

Enda en CG hardware installasjon integrert til 3. part POS software (som de fleste CG). Lurer på hvordan de irske gutta hadde reagert hvis de hadde blitt fortalt at de representerte et «software» selskap ? Og hva med alle de produksjonsmedarbeiderne som daglig produser SQS, CG, S&C og SCO hardware ? Foreløpig er STRONG i høyeste grad et hardwareproduserende selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.12.2019 kl 17:06 5046

Denne messen i Barcelona i juni må være midt i blinken for å lansere de nye STRONG Mobile Grocery Click & Collect Locker og Retail Parcel Locker variantene i Spania;

https://www.edeliverybarcelona.com/en/visit/ficha.html?id=50&t=1&idr=50

Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
HitIT
19.12.2019 kl 17:14 5058

Ser at JW har fått Spetalen på aksjonærlista i Hiddn (opp 60% idag) . Kanskje han tipser om Strong? :p
Et actionfylt 2020 blir det vel uansett? ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
19.12.2019 kl 18:41 5017

Det ruller og går brukbart også i Italia. Til nå har Strongpoint-partneren der montert CashGuard-systemet i over 300 apotek.

Et utklipp i fra hjemmesiden deres, med google translate-oversettelse:

CASHGUARD
già più di 300 farmacie ci hanno dato fiducia
Powered by PM Farma Srl - StrongPoint Business Partner

Cashguard
mer enn 300 apotek har stolt på oss
Drevet av PM Farma Srl - StrongPoint Business Partner




Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
21.12.2019 kl 11:40 4753

De siste ukers utvikling:


Ukes-statistikk, uke 48 ———Uke 49——— uke 50———uke51

Ukens sluttkurs: 11,35.————11,60————11,30————11,70
Tot.omsatt volum: 142 015.——270 529——-296 016——179 045
Tot.verdi: 1 603 505. ————3 072 437——-3 387 954—-2 064 414
Ukes-snitt pr.aksje: 11,29.——-11,36————11,45————11,53
Tot.antall handler: 76.————-119———-—-138————-146
Ukens laveste: 11,15.————11,20——-——-11,15————-11,30
Ukens høyeste:11,55.————11,70————-11,85————11,75

Det ble denne uken også omsatt min. 65 000 aksjer i dark-pool som ikke er med i oppsettet over her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2019 kl 16:26 4674

Takk Elektrikeren. Alltid flott med oversiktene du har👍
Får håpe vi får en godbit med størrelse snart.
Q4 blir trolig meget bra, tror vi bikker 30mill ebitda.
Tallknuseren Tunktee, noen estimater? Du hadde en fin oversikt over forventninger på omsetning tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.12.2019 kl 19:19 4454

Takk for tilliten 100%!
Tror jeg laget et estimat på omsetning for Q4, hvis jeg ikke husker feil var det like over 300 mill.
Syns det kan være litt vanskelig å beregne kostnader/EBITDA for disse kvartalene, siden flere tidligere 4. kvartal har hatt noen overraskelser.
Uten å ha sett på historikken akkurat nå, så erindrer jeg at kostnadene generelt er relativt høye i Q4, men tror likevel på en pen bunnlinje.
Skal se om det er mulig å få satt opp et synseark ved anledning :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare