"PCIB kan behandle nesten hva som helst"

Scoopfinder
PCIB 13.12.2019 kl 11:36 5296

Ja, sånn er det med den saken. Mer er det vel ikke å si ?
Den som ikke skjønner at dette er verdt maaaaange millarder fortjener ikke bedre.

Vil dere ha link til påstanden ?
https://soundcloud.com/user-972208711 (Episode 109)
(Etter ca 16-18 minutter) - men dere bør høre hele.
Redigert 20.01.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
13.12.2019 kl 12:51 5192

Jeg tror ikke folk forstår PCIB`s businessmodell.
Nano f.eks brenner 100 mill i kvartalet.
PHO trenger mange selgere. De skal ha lønn.

PCIB derimot lar Big Pharma gjøre forskningen for seg, gratis. De kaller det Fimanac.
Når forskningsarbeidet har kommet så langt at begge parter vet det virker setter PCIB foten ned. Da er det ikke lenger gratis å forske for PCIB. Nå må f.eks AstraZeneca begynne å betale. Dette vitner om at PCIB har all makt, og BP hopper når PCIB sier hopp. Patentene varer i 20 år.
Det samme gjelder Fimavacc. Der kommer det snart avtaler.
Ikke nok med det, men i Fimachem har mange trodd at det vil ta 3 år før pengene renner inn. Det kan være feil. Trolig kommer det partner i Asia i 2020 som må betale for å få del av kaka.

I prinsippet trenger PCIB bare noen få ansatte til å administrere avtaler med alle Big Pharma selskapene. Dvs kanalisere alle inntektene ut til oss aksjonærer i form av utbytter. Det betyr null burnrate.
Det beste av alt er at dette kan starte allerede i 2020.
Redigert 13.12.2019 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Newsman
13.12.2019 kl 13:06 5108

Fra Solo på TI

Det fine med PCIB, er at vi ikke snakker om en medisin, eller en avtale , slik de fleste andre Biotek selskap begrenser seg til.

Hvis vi ikke blir kjoept opp, snakker vi om ett potensiale om og inngaa ett tresiffret antall avtaler, som vil omhandle ett uttall sykdommer.

Dette er aarsaken til at PCIB er biotek juvel nummer 1 paa Oslo Boers. For dette betyr at vi blant annet, kan tegne avtaler med alle topp 20 BigPharma selskapene i verden.!!!

Derfor kan verdien paa PCIB etterhvert overgaa alt man har sett i biotek,pharma verdenen tidligere i historien. Superhot i loepet av 2020, I think so…

Newsman
13.12.2019 kl 13:08 5085

Fra UFO fra TI

Hær gjelder det å ha rett fokus :soccer:

Aksjekursen dag for dag har lite å si med mindre du driver med trading da.
Lett å gå ut av aksjen og ta en fin fortjeneste men du skal ha gode nerver for å være uten aksjer i venteperioden som så følger for å få en ny lønnsom inngang.
Vi kan jo i nær fremtid bli teppebombet med gode meldinger fra selskapet.

Så når får vi ggk (release studien) ferdig?
Jeg tror intenst at kontrollgruppen vil klinke til tidlig i prosessen dersom gruppen som får medisin oppnår samme resultater som i fase 1 studien.
Et voldsomt etisk dilemma.
jokeren hær kan være dobbel behandling

PW må selvsagt hevde at AZ kun er i forhandlinger innen fimaNAc men ingen vet hva AZ tenker.
Og så var det å plassere siste utvikling vedrørende AZ sin utvidede interesse for å prøve teknologien innen nye områder og ikke som gjeldende avtale som bare omhandler kreft.
Hvordan tolke dette?

Kort sagt , et fantastisk selskap som leverer på alle 3 forretningsområdene.
Ingen red flags.

Kanskje en uhyre skjelden anledning til å være med på noe stort?

Ikke uten risiko selvsagt.
Hvor finner du aksjer uten risiko?

Bevaremegvell.
Newsman
13.12.2019 kl 13:10 5064

Ville bare dele da jeg synes de to innleggene over var veldig godt oppsummert hva vi er så heldige å være en del av nå.

Når det gjelder kursen, er det utrolig gøy å se hvordan den klatrer og klatrer. Ser vi 80 i dag :)?
Scoopfinder
13.12.2019 kl 13:11 5049

Takk for at du deler, Newsman.
Det viser at noen få har skjønt det. De fleste er bare redde for å kjøpe en aksje som har steget 150% på 1 måned.
Snart blir de enda reddere 🤣

Men, trøst dere med at hvis dere forstår businessmodellen på 200 eller 400kr så er det fortsatt grisebillig 😇
fabian2
13.12.2019 kl 13:16 5006

Det hjelper ikke med styrthjelm for den som vil trade. Det er egentlig lenge til 31.12 børsmessig nå. Både AstraZeneca og Roche gjør gjerne store innkjøp i samme skatteår..... Newsman , du skriver mye pent. Men akkurat " Ikke uten risiko selvsagt" er jeg litt uenig i...... Risikoen er å sitte i ro og tenke.....på risiko
Newsman
13.12.2019 kl 13:18 4976

Ja, men tenker jo det hele veien, jeg kom inn på 60 og tenkte det sikkert var høyt men måtte bare inn. Var ikke noe alternativ å stå på utsiden når jeg hadde lest meg opp. Denne kommer til å gå mye og enda gøyere blir det når de store tiggerne kommer i løpet av 2020!
Scoopfinder
13.12.2019 kl 13:23 4943

Etter å ha hørt på Per tror jeg det er gode sjanser for at AstraZeneca nøyer seg med å kjøpe Fimanac, ikke hele PCIB.
Det synes jeg egentlig ville vært optimalt. Da vil vi aksjonærer få utbetalt milliardene våre samtidig som vi beholder Fimavacc og Fimachem.
Disse vil da være proppfulle av cash og kan dermed utvikle businessen langt raskere.

Vi får både masse penger inn raskt, og enda mye mer på sikt.
Vinn-vinn
Påskeharen
13.12.2019 kl 13:39 4857

Det evige dilemmaet ....har vært i Pcib siden høsten 2016, og vært inn og ut av Nano og Trvx noen ganger underveis. Har i tillegg noen flere føtter å stå på ( IMM, POL; TOM ) men det er uhyre fristende å putte alle eggene i Pcib kurven nå.
fabian2
13.12.2019 kl 13:42 4831

...Anbefales...helt uten tvil....
Newsman
13.12.2019 kl 13:51 4767

Jeg skal ikke anbefale noe, men er selv i PHO og PCIB, men har den siste tiden overført mye mer til PCIB. Begge har stort potensiale det neste året, men jeg tror PCIB kommer til å gå høyere og stige fortere enn PHO. Ikke umulig jeg kan ta litt fortjeneste fra PCIB inn i PHO, men det vil avhenge av hvordan dette går i 2020.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 13:51 4764

Det kan fort bli noen skikkelig gode påskeegg.... ;)
Computum
13.12.2019 kl 13:55 4740

Det store spørsmålet er hva som er en fair pris på selskapet på det nåværende utviklingstrinnet? Det er nå priset til 2,6 mrd. Her er det mye forventninger. Da NANO var priset til 4 mrd. var det også mange "høyrøstede" som hevdet at det var billig. NANO har siden mer enn halvert seg og er nå nede på 1,8 mrd.
Jeg har flere ganger erfart at når man har en god følelse, så er tiden inne for å ta gevinst. Følelsen er meget god nå. Men det er like vanskelig som tidligere å bestemme seg for å cashe inn. Grådigheten overstiger frykten. Så må man jo også innse at om man hadde solgt ved tidligere "godfølelser" så ville man kanskje ikke fått være med på dette.
Scoopfinder
13.12.2019 kl 13:58 4712

Nano, Photocure og alle andre fokuserer mot 1 indikasjon.
PCIB leverer en plattform som kan brukes til «alt».
Må ikke sammenlignes,

Noen produserer Tesla, andre BMW.
PCIB leverer hjulene.
Redigert 13.12.2019 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Computum
13.12.2019 kl 14:18 4635

Populært framstilt, men en overforenkling. Og det sier lite om hva nåverdi bør være. Jeg er ingen fagmann på dette feltet, men forsto på Kristian Berg at det er mange som forsker på PCI (Photochemical internalisation) rundt om i verden. Hvorfor vil PCIB bli vinneren?
Om det kommer oppkjøpsbud fra AZ så er nok oppsiden enda formidabel. Men vil det komme? Det blir bare spekulasjoner.
Scoopfinder
13.12.2019 kl 14:27 4599

« Hvorfor vil PCIB bli vinneren? »

Kan det bli enklere enn en injeksjon etterfulgt av belysning ?
Ikke før vi har tjent milliarder.
Hva som skjer om 20 år bryr jeg meg ikke om på børs i dag.
Hvis man ikke tør å investere i noe som forbedrer vaksiner, cellegift og genterapi 5/50/1000 ganger, da kan man glemme børs og sette pengene på konto til garantert tap, inkl inflasjon og skatt.
Redigert 13.12.2019 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
grandfather
13.12.2019 kl 14:29 4586

De kan gjerne forske på PCI, men det er jo kjedelig for dem at Pci Biotech har patent på det meste.
Computum
13.12.2019 kl 14:30 4570

"Hvis man ikke tør å investere i noe som forbedrer vaksiner, cellegift og genterapi 5/50/1000 ganger, da kan man glemme børs."

Det var ikke noe svar på mitt spørsmål, hvis det var intensjonen?
Scoopfinder
13.12.2019 kl 14:32 4553

Jeg prøvde å svare på hvorfor PCIB blir vinneren.
fabian2
13.12.2019 kl 14:53 4465

Må ikke være så alvorlig , folkens. Artic har kursmål 78. fabian har 1400 ...nei , jeg spøker ikke
Scoopfinder
13.12.2019 kl 14:57 4445

Ja, hvorfor ikke 1400 ?
Jeg tror egentlig det kan bli mer, men det beste er at det skjer snart :-)
Computum
13.12.2019 kl 15:32 4335

fordi?
Slettet bruker
13.12.2019 kl 16:36 4174

Jeg tror aksjen gikk til 78.- bare fordi Arctic har sagt det. Arctic er totalt useriøse, det har de vist i flere tilfeller
Hva bygger de på egentlig? Null og ingenting.
Hadde de sagt 7, 80 så hadde de trolig vært mye nærmere
mariacho
13.12.2019 kl 16:49 4117

Merida, vet du ingenting om Pcib?
Hadde du visst noe så hadde du kjøpt.
Du skjønner altså ikke hvorfor kursen stiger!?
Trist for deg og likesinnede.
kaliber
13.12.2019 kl 18:28 3959

Merker meg at FA skriver om Ultimovacs som stiger mye på glad nyhet, men ikke noe om pcib!
ToffeeMan
13.12.2019 kl 18:58 3875

Burde blitt nevnt verdenssensasjonen VACC...men tydeligvis at flere har fått øynene opp for PCIB👍🏼
Redigert 13.12.2019 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2019 kl 19:24 3801

Ultimovacs og Vaccibody har kjendisinvestorer, så de får oppmerksomheten i media. Men basert på volumøkningen og ikke minst kursstigningen i PCIB fra 27.11, så ser det ut som det er èn og annen som har funnet ut noe om PCI Biotech også... Og flere skal det nok bli! ;)
Redigert 13.12.2019 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
grandfather
13.12.2019 kl 19:37 3753

På tide at Arctic setter nytt kursmål og nå bør de sette det kursmålet de selv mener er riktig. Siden pcib lå nede og kavet i gjørma så satte de 78 kroner for ikke å virke useriøs. Fimanac som AZ mest sannsynlig vil kapre på eller annen måte er vel priset til 0 kroner, men nå bør det vel ha en verdi? Kursen har steget pga AZ og verdien bør være mer enn 0 kroner på Fimanac. Tror ikke vi må vente så veldig lenge på et nytt kursmål fra Arctic.
fabian2
13.12.2019 kl 20:10 3670

Artic er forsiktig. Antar de prøver seg med litt under hundre kr......Takk Gud eller kona .....eller aller mest deg selv for at du leser og forstår:)
ToffeeMan
13.12.2019 kl 20:11 3666

Eller Crona?😉
grandfather
13.12.2019 kl 20:30 3607

Dette skrev jeg i 2016. Jeg mente at Top10 var AstraZeneca og det visste seg å være riktig.

Grandfather
2.12.2016 kl 18:23
Når det gjelder emisjonen som foregår så opplyste PCIB i november at såkalte spesialist investorer hadde kontaktet selskapet. Noen av disse ønsket å delta i en rettet emisjon, hvis selskapet valgte en slik løsning.

Siden de ikke fikk være med i en rettet emisjon, så må de kjøpe aksjer i markedet. En av de såkalte spesialist investorene som hadde kontaktet selskapet om å få være med i en rettet emisjon er tydeligvis svensk.

SEB er ikke en spesialist investor, men har plutselig 500k aksjer. Da legger jeg til grunn at meningen med "spesialist investor" er en som er i samme bransje.

Jeg tror at AstraZeneca står som eier av aksjene som er kjøpt av Skandinaviska Enskilda Banken (SEB).

Så vet vi at PCIB har en hemmelig partner på fimaNac som er top 10 Pharma. De har brukt utrolig mye tid med reagensrørene, men må likevel ha mere tid og forlenget derfor avtalen. Enten så knuser de reagensrørene eller så virker teknologien så godt at de har andre planer. Kan denne partneren være AstraZeneca?
Påskeharen
13.12.2019 kl 20:31 3601

Har akkurat hørt episode 109 ( hele ) og går inn i helgen med lave skuldre :)
Picosalax
14.12.2019 kl 16:54 3233

Gøyal aksje å eie👍
ToffeeMan
14.12.2019 kl 20:23 3037

Ønsker du å lære mer om PCI Biotech?
Sett av litt tid til denne! Dette blir et eventyr i 2020. Jeg tipper NAc og VACC selges før påske...

https://youtu.be/YUNMM49gA6g

Scoopfinder
15.12.2019 kl 10:22 2572

Genterapi kan kurere hundrevis av sykdommer.

https://www.nrk.no/viten/_-kan-kurere-hundrevis-av-sykdommer-1.14240452

Utfordringene som må løses er blant annet å få levert CRISPR-behandlingen til de riktige cellene i kroppene.
Det er her PCIB kommer inn.

Se side 22 (CRISPR) her :

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-Company-presentation-June-2018.pdf
Newsman
15.12.2019 kl 13:09 2373

Usikker på om dette innlegget er delt, fra Bra_Britt på TI:

PW oppfordrer i Radiumpodkast #103 Einarssontil å spekulere i hvilke ikke-onkologiske indikasjoner som kan omfattes av en evt. utvidelse av fimaNAC-samarbeidet med AZ. Han hinter kraftig om at diabetes type 1 kan være en passende indikasjon med et utsagn i stil med; ‘‘Jeg synes Einarsson skal spekulere i hvilke biologiske ‘‘medisiner’’ som kan produseres i kroppen, som er tilgjengelig for lysbehanding’’.

Einarsson følger opp med kvalifisert spekulasjon i Radiumpodkast #104. Han har lest artikler hvor det teoretiske grunnlaget legges for å ved bruk av RNA-terapi omprogrammere alfa-celler i pancreas til å gjøre beta-cellenes jobb; produsere insulin. Dette ville potensielt kunne kurere diabetes type 1, der beta-cellene har gått til grunne som følge av autoimmunitet.

Store deler av pancreas er tilgjengelig med lys med samme prosedyre som fimaCHEM kallet ERCP.

Av Astra Zenecas ønske om å utvide samarbeidet kan vi utlese at leveringen av forholdvis store RNA molekyler med fimaporfin har fungert adekvat (om ikke til og med glimrende). RNA er RNA uansett om man behandler onkologiske sykdommer eller metaboliske sykdommer.

Virkestoffet kan leveres.
Organet er tilgjengelig for lys.
Sykdommen kan potensielt kureres.
Det teoretiske grunnlaget er ettersigende allerede delvis lagt.

Diabetes type 1 utgjør i underkant av 5 % av all diabetes. Sukkersyke er en enorm folkesykdom, så selv om 5 % høres lite ut løper det likevel opp til at 1,5 millioner mennesker har type 1 sukkersyke BARE i USA.

Disse pasienter kan leve lenge med sin sykdom, men skal daglig gjøre flere blodsukkermålinger og insulininjeksjoner. De lever i gjennomsnitt 15-20 år kortere enn sammenlikningsbare individer UTEN diabetes type 1. De får med tiden komplikasjoner av sin sukkersyke i form av synsnedsettelse, kardiovaskulære/metaboliske sykdomer, nyrefunksjonsnedsettelse mm.

Dette er snakk om et folkehelseproblem i virkelig stor skala.

Hvis Astra Zeneca ved hjelp av PCIBs fotokjemisk internalisering kan KURERE disse pasienter, så de aldri mer behøver ta insulin, ville det vært en absolutt spektakulær bedrift. Antagelig vil en slik bedrift gå inn i historiebøkene som et av de store medisinske framskritt dette århundre.

Prisen på en slik behandling kan rimeligvis bli summen av insulin kjøpt over en livstid for en diabetes type 1 pasient, pluss et vanskelig anslagbart beløp for redusert mobiditet og økt livskvalitet. Dette er big-league.

Det er fortsatt langt fram, men dette er jo utrolig spennende. Hvis Astra Zeneca finner klare indikasjoner på at dette fungerer blir PCIB kjøpt.

For å tydeliggjøre dette:

Akkurat nå løper det små mus med diabetes type 1 rundt i et bur i en av Astras labb i Sverige. Disse mus får insulin hver dag for å overleve. Så fort (og hvis) en av disse mus selv produserer sin insulin i pancreas og kan løpe glad og fornøyd rundt uten injeksjoner, kommer budet på PCIB. Det tror jeg i hvert fall.